Pomoc
Jeśli masz pytania, wątpliwości lub potrzebujesz wsparcia w korzystaniu z usług Sendit
poszukaj odpowiedzi w naszej Bazie wiedzy lub wpisz pytanie w wyszukiwarkę poniżej.
Ważne informacje
Dokumentacja techniczna naszych usług, opis WebAPI i inne
Poradniki krok po kroku
Praktyczne informacje dla korzystających z naszych usług.
Najczęściej zadawane pytania
Odpowiedzi na najpopularniejsze pytania zadawane przez naszych użytkowników.
Najczęściej zadawane pytania
Pierwsze kroki z Sendit.pl
Jak długo ważny jest list przewozowy?
Ważność etykiety (listu przewozowego) uzależniona jest od Przewoźnika:
Paczki Poczty Polskiej – 7 dni.
Paczki FedEx – 14 dni.
Paczki InPost – 30 dni.
Paczki DPD – 30 dni.
Paczki UPS i UPS Access Point – 30 dni.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Jak mogę dokonać wyceny przesyłki?
Wyceny swojej przesyłki, możesz dokonać bezpośrednio na głównej stronie serwisu. Jeżeli chcesz dokonać szczegółowej wyceny zaloguj się na stronie serwisu Sendit.pl, a następnie skorzystaj z formularza „nadaj paczkę”. W przypadku problemów z dokonaniem wyceny, napisz do Działu Współpracy z Klientem.Ułatwisz nam weryfikację podając takie dane jak:
- Kod pocztowy Nadawcy i Odbiorcy
- Wagę oraz wymiary przesyłki po zapakowaniu (wysokość x szerokość x długość)
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Co mam zrobić, aby rozliczać się na podstawie faktury?
W celu rozliczania kosztów wysyłek za pomocą faktur przelewowych za usługi zamawiane w serwisie Sendit.pl należy zarejestrować konto firmowe (podana nazwa firmy oraz NIP) oraz przesłać do weryfikacji skany dokumentów potwierdzających prowadzenie działalności.
- w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej – dokumentu potwierdzającego Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) oraz zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,
- w przypadku spółek: akcyjnej, z ograniczoną odpowiedzialnością, komandytowej, komandytowo-akcyjnej, partnerskiej i jawnej, a także fundacji i stowarzyszenia wpisanych do rejestru przedsiębiorców – opieczętowany odpis z Krajowego Rejestru Sądowego,
- w przypadku spółki cywilnej – dokumentu potwierdzającego NIP oraz umowy spółki,
- w przypadku innej działalności (prawnik, lekarz, rolnik) – dokumentu poświadczającego prowadzoną działalność oraz dokumentu potwierdzającego NIP,
- w przypadku osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej –dowodu osobistego lub innego dokumentu tożsamości.
Zgłoszenie wraz z dokumentami prosimy o przesłanie na adres: biuro@sendit.plW celu przyśpieszenia weryfikacji zgłoszenia, prosimy o podanie numeru Klienta.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Jak wysłać paczkę za pobraniem?
Wiele osób dopiero stawiających swoje pierwsze kroki w biznesie e-commerce lub kierowanych doraźną potrzebą zastanawia się, jak wysłać paczkę za pobraniem. Dziś poruszymy tę kwestię w postaci krótkiego poradnika, jak również przedstawimy sprawdzony sposób na obniżenie kosztów tego rodzaju wysyłki – portal Sendit.pl . Na to ostatnie rozwiązanie mogą liczyć także osoby i firmy, które dokonują wysyłek nieregularnie, więc trudno im wynegocjować korzystne warunki współpracy z firmami kurierskimi.
Czym jest przesyłka za pobraniem?
Zanim zastanowimy się, jak wysłać paczkę za pobraniem, poświęćmy krótką chwilę nad przedstawieniem tego rodzaju przesyłki. Stanowi ona poniekąd ukłon wysyłającego wobec klienta. Chociaż e-handel rozwija się dynamicznie na całym świecie, jak i w Polsce, wciąż wiele osób ma ograniczone zaufane do tego rodzaju zakupów. Po pierwsze istnieje obawa, że towar, za który już zapłacono nie zostanie wysłany do klienta. Po drugie, nie wszyscy mają zaufanie do bezpieczeństwa płatności przez internet. W przypadku przesyłki za pobraniem obie bariery przestają istnieć, ponieważ opłata za towar zostaje uiszczona kurierowi dopiero w chwili dostarczenia przesyłki. Wysyłający musi się jednak liczyć z kosztem takiej przesyłki, a także pewnym okresem oczekiwania, zanim pieniądze trafią na jego rachunek bankowy. Jest to jednak rozwiązanie całkowicie bezpieczne zarówno z punktu widzenia interesów kupującego jak i sprzedającego.
Jak wysłać paczkę za pobraniem?
Przejdźmy teraz do najważniejszej kwestii tytułowej: Jak wysłać paczkę za pobraniem? W rzeczywistości dokonuje się tego dokładnie tak samo, jak w przypadku każdej innej wysyłki wypełniając stosowny formularz. U większości firm kurierskich i pośredniczących w wysyłkach jest on w zasadzie podobny. Istotnymi rubrykami są dane odbiorcy i dane nadawcy, a także informacje o paczce – jej wymiarach, wadze i zawartości. Dokładnie tak samo procedura wygląda z punktu widzenia klientów Sendit, którym zależy na obniżaniu kosztów. Przy wyborze metody płatności lub rodzaju przesyłki należy wybrać opcję wysyłki za pobraniem. Następnie klient dowiaduje się, kiedy paczka zostanie zabrana od nadawcy. W przypadku korzystania z paczkomatów lub innych usług będzie to zaś informacja, gdzie należy zostawić przesyłkę
Czy lepiej wysyłać paczę za pobraniem bezpośrednio u kuriera?
Duże firmy prowadzące regularne wysyłki mogą liczyć na obniżenie kosztów poprzez podpisanie umowy z jedną z firm kurierskich. Niestety taka usługa nie dotyczy mniejszych firm i klientów indywidualnych, którzy korzystają z usługi nieregularnie lub w małych ilościach. Jak wysłać paczę za pobraniem, by oszczędzić na kosztach nie posiadając umowy z firma kurierską. Warto wówczas skorzystać z pomocy pośrednika takiego jak Sendit, który dzięki stałej współpracy z tego rodzaju firmami może zaoferować każdemu klientowi niższe koszty wysyłki. Dodatkową zaletę stanowi możliwość skorzystania z kilku firm kurierskich i porównanie kosztów dotyczących określonej przesyłki.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Czy muszę wydrukować list przewozowy?
Tak. Jest to konieczne do nadania przesyłki. Przesyłka musi zostać oklejona listem przewozowym, aby dotarła do odbiorcy zgodnie z danymi wprowadzonymi w formularzu zlecenia.
UWAGA!!! Kurier ma prawo odmówić przyjęcia paczki nieoklejonej listem przewozowym.
List przewozowy otrzymasz od nas e-mailem jako załącznik do wiadomości. Możesz go również pobrać i wydrukować z panelu zarządzania przesyłkami.
Pamiętaj również o wygenerowaniu i wydrukowaniu protokołu odbioru, który jest dowodem nadania przesyłki.
Wyjątkiem jest firma przewozowa GLS. Kurier przyjeżdża z gotowym listem przewozowym.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Nie zgadzam się z jednym z punktów regulaminu Sendit.pl. Czy nadal mogę korzystać z waszych usług?
Niestety nie, akceptacja regulaminu Sendit.pl, a także UPS Polska Sp. z o.o., DPD Sp. z o.o., InPost sp. z o.o. oraz Poczty Polskiej S.A., FedEx Express Polska Sp. z o.o. jest warunkiem korzystania z naszego serwisu.
Podczas zakładania konta akceptujesz warunki zawarte w regulaminach.
Jeśli masz wątpliwości do ich zapisów, skontaktuj się z nami- odpowiemy na twoje pytania.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Jakie formy płatności oferujecie?
Możesz zapłacić z góry przez PayU (kartą, e-przelewem lub BLIK-iem) albo przelewem po otrzymaniu faktury VAT. Jeśli wybierzesz wpłatę z góry, rozpoczniemy realizację twojego zamówienia po otrzymaniu wpłaty. Zwykle trwa to 1-5 min .
Aby rozliczać się przelewem po otrzymaniu faktury, prześlij nam skany dokumentów rejestracyjnych firmy (nadanie NIP, REGON oraz KRS lub wpis do EDG). Nasz adres: biuro@sendit.pl
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Kto może u was zamówić wysyłkę?
Sendit.pl jest przeznaczony dla firm i osób prywatnych, które nieregularnie wysyłają paczki. Taka sytuacja zwykle uniemożliwia podpisanie korzystnych umów z firmami kurierskimi.
Nasze ceny obowiązują już od pierwszej nadanej przesyłki.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Co mam zrobić, żeby wysłać paczkę przez Sendit.pl?
Wystarczy założyć u nas konto albo połączyć Sendit.pl z kontem Allegro.
Nie musisz podpisywać żadnych umów, ani deklarować minimalnej liczby przesyłek w miesiącu.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Gdzie mogę znaleźć wasz numer telefonu?
Jeśli masz u nas konto, numer telefonu znajdziesz u dołu strony. Możliwość bezpośredniego kontaktu z nami rezerwujemy dla problemów związanych z wysyłką. W ten sposób przyspieszamy rozwiązanie bieżących problemów użytkowników.
W razie wątpliwości związanych z działaniem serwisu, rejestracją, regulaminami Sendit.pl i przewoźników, napisz do nas.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Opis świadczonych usług
Potrzebuję klucza API. Jak mogę go dostać?
Polecamy zapoznanie się z poradnikiem dotyczącym Sendit API.
Jesteś zainteresowany kluczem API? Masz formę rozliczenia post-paid?- napisz do nas.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Zwrot przesyłki do Nadawcy
W przypadku, gdy będzie przesyłka musiała wrócić do Nadawcy, proszę o przesyłanie numeru przesyłki wraz z adnotacją o zwrocie.
Zwrot przesyłki jest usługą płatną w wysokości 100% opłaty za przesyłkę.
Opłata zostanie naliczona osobną fakturą wystawioną przez serwis Sendit.pl
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Przeadresowanie przesyłki
W przypadku jeżeli adres doręczenia przesyłki jest nieprawidłowy, proszę o przesłanie numeru przesyłki oraz adresu na jaki ma zostać przekierowana paczka.
Przeadresowanie przesyłki jest usługą płatną w wysokości 100% opłaty za przesyłkę.
Opłata zostanie naliczona osobną fakturą wystawioną przez serwis Sendit.pl
Usługa nie jest dostępna dla przesyłek realizowanych w ramach opcji Inpost Paczkomaty.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Lista materiałów eksploatacyjnych
COD – nalepka (DPD i UPS)
DOX – koperta tekturowa 335×235 mm (DPD i UPS)
Etykiety do listów 100x150mm-termiczne (BIC3) (tylko DPD)
Etykiety do listów 100x170mm-termiczne (tylko DPD)
Etykieta samoprzylepna (A4 – 4x105x148 WebKlient) (tylko DPD)
Góra-dół – nalepka (DPD i UPS)
Kangur C6 – samoprzylepna koperta foliowa na list przewozowy 175×135 mm (DPD i UPS)
Ostrożnie nie rzucać – nalepka (tylko DPD)
Pak – foliowa koperta kurierska o wymiarach 325×425 mm (tylko DPD)
Papier perforowany WebKlient (A4 – 4x105x148 WebKlient) (tylko DPD)
Sobota – nalepka dla oznaczania przesyłek nadawanych z wykupioną opcją doręczenia w sobotę (tylko DPD)
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Ile trwa zwrot pobrania?
Zainkasowane przez Operatora środki są przekazywane na rzecz Użytkownika w terminie 10 dni roboczych od momentu doręczenia przesyłki, na wskazany przez Użytkownika rachunek bankowy.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Czy kwalifikuję się do złożenia zamówienia na materiały eksploatacyjne?
Jesteś naszym Klientem?Wysyłasz dużo paczek?Polecamy zapoznanie się z zasadami dotyczącymi zamówień:
- Zamówienia realizowane są dla Klientów, którzy nadali w okresie ostatnich trzech miesięcy, średnio 30 paczek miesięcznie danym przewoźnikiem.
- Zamówione materiały mogą być użyte tylko do nadawania przesyłek w usłudze danego Przewoźnika.
Zapoznałeś się z listą materiałów eksploatacyjnych?- Napisz do nasPodaj nam swój numer Klienta, napisz jakie materiały i w jakiej ilości chcesz otrzymać.Pamiętaj! Zamówienie (kompletacja) materiałów jest płatną usługą dodatkową w wysokości zgodnej z cennikiem usługi. Opłatę naliczamy w cyklu miesięcznym i wystawiamy osobną fakturę za usługę. Sendit.pl oraz firmy DPD i UPS zastrzegają sobie prawo reglamentacji ilości zamówionych materiałów, czyli dostosowanie wysyłki do ilości zamawianych w serwisie paczek.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Czy zamówienie materiałów do pakowania jest płatne?
Zamówienie (kompletacja) materiałów jest płatną usługą dodatkową w wysokości zgodnej z cennikiem usługi. Opłatę naliczamy w cyklu miesięcznym i wystawiamy osobną fakturę za usługę.
Sendit.pl oraz firmy DPD i UPS zastrzegają sobie prawo reglamentacji ilości zamówionych materiałów, czyli dostosowanie wysyłki do ilości zamawianych w serwisie paczek.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Co to jest element niestandardowy?
Elementem niestandardowym nazywane są takie cechy paczki jak nietypowy kształt lub opakowanie, które powodują, że charakteryzujące się nimi przesyłki są trudniejsze w przewozie i sortowaniu.
Do elementów niestandardowych są zaliczane przedmioty:
- o kształcie innym niż prostopadłościan;
- opakowane w zewnętrzne kontenery wysyłkowe wykonane z metalu lub drewna;
- o kształcie cylindrycznym, takie jak: beczki, bębny, wiadra;
- o kształcie okrągłym, owalnym, nieregularnych kształtach, z wystającymi elementami;
- o nieregularnym kształcie uniemożliwiającym stabilne ułożenie na płaskiej powierzchni;
- o lepkiej powierzchni, uniemożliwiającą swobodne zsuwanie się;
- których zawartość stanowią luźne, ciężkie elementy lub płyny (w tym chemikalia);
- zawierające ostre lub wystające elementy;
- o przesuniętym środku ciężkości lub łatwo się przewracają;
- które nie mogą być sortowane za pomocą sortera mechanicznego ze względu na rozmiar, nieregularny kształt lub delikatną zawartość (w tym paczki z oznaczeniem „Ostrożnie”);
- opony, które nie są całkowicie zamknięte w opakowaniu zewnętrznym z tektury falistej (UPS) lub nie są zapakowane w prostopadłościenne pudełko kartonowe lub zgodnie z instrukcją pakowania opon DPD (DPD), instrukcją pakowania opon FedEx (FedEx) oraz instrukcją pakowania opon Poczta Polska (Kurier48 i Ekspres24);
- paczki oklejone nalepkami lub taśmami z informacją „Ostrożnie” (FedEx, UPS, Kurier48 i Ekspres24);
- których zgodnie z etykietą kierunkową („Góra-dół”), najdłuższy bok nie jest podstawą paczki;
- paczki składające się z dwóch odrębnych części połączonych w jedną całość np. za pomocą folii stretch, taśmy;
- paczki które nie nadają się do automatycznej obsługi z wykorzystaniem taśmociągów GLS Poland;
- paczki owinięte folią stretch w sytuacji kiedy folia wywołuje zniekształcenie opakowania lub uniemożliwia swobodne przesuwanie paczki na sorterze (DPD, UPS, FedEx)
- paczki owinięte folią stretch (Poczta Polska);
- paczki, których wymiary przekraczają dozwolone w usłudze danego Przewoźnika.
Elementem niestandardowym określa się również duże wymiary paczki:
*w przypadku UPS takie:
- których najdłuszy bok przekracza 100 cm lub drugi długi bok 76 cm,waga rzeczywista lub wymiarowa jest większa niż 30 kg. Opłata taka nie jest jednak naliczana, jeśli już uiściłeś opłatę za wysyłkę dużej paczki (automatycznie naliczana dla przesyłek powyżej 30 kg).
*w przypadku DPD takie:
- których maksymalna długość przekracza 175 cm (jednakże nie dłuższa niż 250 cm),
W przpadku FedEx takie:- których najdłuższa krawędź przekracza 150 cm,
- których dwie pozostałe krawędzie są dłuższe niż 70 cm,
- których suma dwóch najdłuższych boków przekracza 180 cm,
- których waga paczki (rzeczywista lub wymiarowa) jest większa niż 35 kg,W przypadku Poczta Polska Kurier 48 i Ekspres 24 takie:
– których suma wymiarów (długość + szerokość + wysokość) jest większa niż 250 cm, ale nie więcej niż 300 cm, przy czym największy wymiar (długość) nie może przekroczyć 150 cm, a dla rulonu 20 cm x 150 cm
*w przypadku InPost Kurier takie:
- jeden z wymiarów przekracza 120 cm lub której suma wymiarów (długość + szerokość + wysokość) przekracza 220 cm.
Przewoźnik może także naliczyć dodatkową opłatę za obsługę dla każdej paczki, która w jego ocenie będzie wymagała specjalnej obsługi.
W serwisie Sendit.pl nie obsługujemy niestandardowych przesyłek paletowych.
DPD nie obsługuje ponadto przesyłek międzynarodowych z elementem niestandardowym.
Jeśli nie wiesz, czy twoja paczka jest elementem niestandardowym, skontaktuj się przed zamówieniem kuriera z biurem obsługi klienta Sendit.pl telefonicznie (71 75 00 310) lub mailowo.
Nasz adres: biuro@sendit.pl
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Czy pobierana jest dodatkowa opłata za doręczenie do osoby prywatnej?
Taką opłatę pobiera tylko UPS. Zgodnie z zasadami dodatkową opłatę uiścisz także, jeśli firma odbiorcy znajduje się w domu (nie jest otwarta publicznie i nie posiada ogólnie dostępnego wejścia).
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Co obejmuje cena przesyłki?
Na opłatę składają się cena podstawowa brutto i opłata paliwowa. Jest to całość opłaty za przesyłkę krajową do maksymalnej wagi 70 kg (1000 kg w przypadku europalety) zamówioną przez Sendit.pl i wykonaną przez wybranego przewoźnika.W tej cenie oferujemy:
- obsługę zamówienia i przekazanie go do realizacji przez Sendit.pl,
- utworzenie listu przewozowego gotowego do wydruku i przekazania kurierowi,
- powiadomienie o terminie odbioru przesyłki przez kuriera,
- odbiór paczki przez kuriera i doręczenie do adresata.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Korzystanie z serwisu
Jaki jest prawidłowy format kodu pocztowego?
Dla przesyłek krajowych kod pocztowy należy wpisać w formacie XX-XXX
Dla przesyłek międzynarodowych sprawdźcie proszę format kodu pocztowego na stronie.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Dane na fakturze są błędne. Jak je zmienić?
Pierwszym krokiem do zmiany danych, jest zalogowanie się do serwisu Sendit.pl. W zakładce MOJE KONTO/MOJE DANE możesz zaktualizować swoje dane, aby przyszłe faktury wystawiały się poprawnie.
Drugim krokiem jest wystawienie noty korygującej. Tego typu dokument możesz wysłać do nas e-mailowo na adres biuro@sendit.pl lub drogą listowną na adres:
Serwis Sendit.pl
ul. Wagonowa 2B
53-609 Wrocław
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Nie jestem zainteresowany nadaniem paczki. Jak odzyskać pieniądze?
W związku z zaistniałą sytuacją, zlecenie należy anulować samodzielnie. Masz taką możliwość, po zalogowaniu się do platformy w zakładce PRZESYŁKI W TRAKCIE REALIZACJI. Wystarczy że przy zleceniu, klikniesz na przycisk X.
Środki są automatycznie zwracane do 2 dni, na konto z którego została dokonana wpłata.
Anulowanie zlecenia GLS:
- a) anulowanie zlecenia przesyłki do godziny 18:50 dnia w którym zostało złożone zlecenie – bez opłaty,
- b) anulowanie zlecenia przesyłki po godzinie 18:50 dnia w którym zostało złożone zlecenie lub anulowanie zlecenia w przypadku niezrealizowania odbioru wynikającego z winy Nadawcy – zgodnie z cennikiem.
Zgodnie z Regulaminem Świadczenia Usług Drogą Elektroniczną Przez Sendit Sp. z o. o. §5 pkt 3 w związku z wykonaną Usługą Użytkownik może anulować Zlecenie w terminie do trzech miesięcy od złożenia Zlecenia, w przypadku gdy nie doszło do wydania przesyłki Przewoźnikowi.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Wysłałem środki, ale status zlecenia to „realizowanie płatności”. Co zrobić?
W tym przypadku, serwis Sendit.pl oczekuje na zaksięgowanie wpłaty.
Jeżeli trwa to dłużej niż zwykle i niepokoisz się o swoją wpłatę- napisz do Nas. Dział Współpracy z Klientem zweryfikuje stan Twojej wpłaty.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Wyszedłem z banku bez płatności. Czy mogę wrócić?
Tak, jest to możliwe. Wystarczy że wejdziesz do zakładki MOJE PRZESYŁKI/PRZESYŁKI W TRAKCIE REALIZACJI.
Obok interesującego Cię zlecenia, dostępna jest opcja „zapłać ponownie”.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Chciałbym otrzymać duplikat faktury.
Potrzebujesz duplikatu faktury? – nie ma żadnego problemu.
Napisz do nas podając numer faktury której chcesz uzyskać duplikat. Otrzymasz ją w wiadomości zwrotnej od Działu Współpracy z Klientem.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Czy jest możliwość opłacenia faktury przez PayU?
Na chwilę obecną, niestety nie posiadamy takiej formy płatności za fakturę.
Należność należy uregulować tradycyjnym przelewem bankowym
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Gdzie znajdę dane do przelewu?
Dane do płatności, są dostępne na każdym dokumencie z obowiązkiem zapłaty.
Są one widoczne między logiem firmy Sendit, a danymi Sprzedawcy.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Nie otrzymałem e-mail z dokumentami. Gdzie je znajdę?
Dokumenty są dostępne dla Użytkownika, który składał zlecenie. Są one udostępnione po zalogowaniu się w serwisie Sendit.pl.
List przewozowy oraz protokół odbioru można pobrać/wydrukować w zakładce MOJE PRZESYŁKI.
Wyjątkiem jest firma przewozowa GLS. W tym przypadku, Kurier przywozi przygotowany list przewozowy.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Jak anulować zlecenie?
Zlecenie złożone za pośrednictwem Sendit.pl można anulować na trzy sposoby.Poprzez:
- Akcję „Anuluj zlecenie” (ikona krzyżyka) z zakładki MOJE PRZESYŁKI/PRZESYŁKI W TRAKCIE REALIZACJI. Powoduje to wysłanie automatycznej wiadomości e-mail do Działu Współpracy z Klientem.
- Formularz kontaktowy z zakładki KONTAKT serwisu Sendit. Wystarczy wybrać temat wiadomości „Anulowanie zlecenia”. W treści wstaw numer zlecenia do anulowania.
- Dyspozycję e-mail wysłaną na adres: biuro@sendit.pl. W odpowiedzi na każde z powyższych konsultant anuluje Twoje zlecenie i potwierdzi jego usunięcie w wiadomości zwrotnej.
Jeżeli zlecenie było opłacone, realizowany jest zwrot opłaty w ciągu 48 godzin na rachunek, z którego otrzymaliśmy wpłatę.
Zgodnie z Regulaminem Świadczenia Usług Drogą Elektroniczną Przez Sendit Sp. z o. o. §5 pkt 3 w związku z wykonaną Usługą Użytkownik może anulować Zlecenie w terminie do trzech miesięcy od złożenia Zlecenia, w przypadku gdy nie doszło do wydania przesyłki Przewoźnikowi.
Anulowanie zlecenia GLS:
- anulowanie zlecenia przesyłki do godziny 18:50 dnia w którym zostało złożone zlecenie – bez opłaty,
- anulowanie zlecenia przesyłki po godzinie 18:50 dnia w którym zostało złożone zlecenie lub anulowanie zlecenia w przypadku niezrealizowania odbioru wynikającego z winy Nadawcy – zgodnie z cennikiem.
UWAGA!!! Dyspozycje anulowania przekazane telefoniczne nie są przyjmowane przez nasz Dział Współpracy z Klientem. Zlecenia są usuwane jedynie w odpowiedzi na informacje przekazane w formie pisemnej.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Na jakie konto bankowe jest zwracane pobranie?
Rachunek wprowadzony w koncie Użytkownika na moment składania zlecenia zostaje zapisany w zleceniu do zwrotu kwoty za usługę dodatkową Pobranie.
Beneficjentem jest zawsze klient serwisu- Zleceniodawca.
Zapisane w złożonym zleceniu konto bankowe nie podlega edycji poprzez zmianę danych w koncie Użytkownika Numer konta do zwrotu kwoty pobrania widoczny jest w szczegółach danego zlecenia (ikona lupy).
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Pomyliłem się przy składaniu zamówienia. W jaki sposób je poprawić?
Złóż i opłać nowe zamówienie z poprawnymi danymi. Niezrealizowane polecamy anulować w panelu zarządzania przesyłkami.
Przy danym zleceniu znajduje się X. W ten sposób anulujesz zlecenie
Opłatę za niezrealizowaną wysyłkę, po potrąceniu kosztów przelewu bankowego i prowizji PayU, zwrócimy na Twoje konto do trzech dni roboczych od momentu anulowania zlecenia.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Co w sytuacji, gdy status mojego zlecenia to „Błąd przyjęcia zlecenia przez operatora”?
Błąd przyjęcia zlecenia przez operatora to status wynikający z problemów technicznych po stronie Przewoźnika.
W przypadku, gdy w Twoim zleceniu pojawi się taki komunikat prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mail z naszym Działem Współpracy z Klientem. Wówczas będziemy mogli podjąć interwencję, sprawdzić przyczynę pojawiania się błędu i jeśli będzie to możliwe skutecznie go wyeliminować.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Jak korzystać z kodów rabatowych?
Jeżeli posiadasz kod rabatowy, wpisz go w odpowiednie pole w drugim kroku procesu zamawiania przesyłki Podsumowanie i płatność .
Jeżeli kod rabatowy będzie aktywny – kwota do zapłaty zostanie pomniejszona o jego wartość.
PAMIĘTAJ!!!
1. W przypadku, kiedy wartość kodu rabatowego jest wyższa od wartości usługi, kwota do zapłaty wynosi 0 zł, w związku z czym nie powstaje nadwyżka do dalszego wykorzystania, kod rabatowy jest dezaktywowany po jego wykorzystaniu.
2. W przypadku przesyłek InPost kodów rabatowych można użyć tylko dla zleceń jedno-paczkowych. Oznacza to, że nie można skorzystać z kodu rabatowego w sytuacji nadania więcej niż jednej paczki na tym samym formularzu wysyłki.
3.Wartość kodu rabatowego to kwota brutto.
4.Promocje nie sumują się.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Jak długo trwa realizacja zamówienia? Kiedy otrzymam list przewozowy?
Płacisz z góry przez PayU?
Twoje zamówienie zrealizujemy w ciągu kilku minut od chwili otrzymania potwierdzenia płatności. Potwierdzenie otrzymujemy po około 1-5 minut.
Rozliczasz się z nami w formie postpaid?
Twoim zamówieniem także zajmiemy się w ciągu kilku minut od złożenia zamówienia.
Na adres podany w ustawieniach Sendit.pl wyślemy e-mail z linkiem do listu przewozowego. Wydrukuj go i przekaż kurierowi razem z paczką (wyjątkiem jest firma przewozowa GLS, gdzie Kurier przyjeżdża z gotowym listem przewozowym). Termin odbioru paczki przez kuriera (DPD, UPS, FedEx, GLS, Poczta Polska Ekspres 24) jest widoczny w wiadomości e-mail. W przypadku InPost na liście przewozowym będzie kod do otwarcia skrytki, w której zostawisz paczkę. W usłudze Poczta Polska Kurier 48, paczkę należy dostarczyć samodzielnie, do wybranego Urzędu Pocztowego.
UWAGA!!! Jeżeli nie zaznaczyłeś opcji Automatycznie generuj protokół odbioru pamiętaj aby go wygenerować w panelu zarządzania przesyłkami. Jest to dokument wymagalny dla usług DPD.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Jak złożyć zamówienie, wykorzystując dane kontrahenta, który dokonał zakupu przedmiotu na kilku naszych ofertach sprzedaży w serwisie Allegro.pl ?
Aby nadać przesyłkę z wykorzystaniem danych osoby, która skorzystała z kilku ofert sprzedaży na serwisie Allegro.pl, należy wejść w zakładkę Moje allegro.
Klikając na ikonę Kontrahenci zostaniemy przeniesieni do danych kontrahentów czyli osoby, która dokonała zakupu. Następnie klikamy w ikonę zamówienia przesyłki.
Pojawi się okno z listą ofert sprzedaży, na których dana osoba dokonała zakupu. Zaznaczamy te pozycje, do których chcemy wykonać zlecenie wysyłki i klikamy na przycisk Zamów kuriera. Po kliknięciu w nią zostaniemy przeniesieni do formularza zamówienia przesyłki. System automatycznie wypełni dane nadawcy i odbiorcy zgodnie z danymi pobranymi z Allegro.pl.
Aby zakończyć proces zamówienia przesyłki pozostaje nam podać wymiary i wagę przesyłki/przesyłek, ilość nadawanych paczek o danej wadze oraz zaznaczyć wybrane opcje dodatkowe.
Po podaniu tych niezbędnych danych na dole strony pojawi się wycena dla każdego przewoźnika wraz z opcją złożenia zamówienia.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Czy dane klienta do wysyłki z Allegro.pl są przenoszone do formularza zamówienia w serwisie Sendit.pl?
Istnieje możliwość przeniesienia danych osoby, która skorzystała z oferty sprzedaży, zamieszczonej w serwisie Allegro.pl.
Należy wejść w zakładkę Moje allegro gdzie widoczne będą nasze zakończone oferty sprzedaży.
Po kliknięciu ikony z danymi kontrahentów pokażą się dane osoby, która dokonała zakupu. Ikona przesyłki przenosi do formularza zamówienia kuriera. Następnie zostaniemy przeniesieni do formularza zamówienia przesyłki. System automatycznie wypełni dane nadawcy i odbiorcy zgodnie z danymi pobranymi z Allegro.pl.
Aby zakończyć proces zamówienia przesyłki pozostaje nam podać wymiary i wagę przesyłki/przesyłek, ilość nadawanych paczek o danej wadze oraz zaznaczyć wybrane opcje dodatkowe.
Po podaniu tych niezbędnych danych na dole strony pojawi się wycena dla każdego przewoźnika wraz z opcją złożenia zamówienia.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Jak wprowadzić zmiany w Szablonach zamówień lub Książce adresowej?
Dane uzupełniane w tych narzędziach znajdują się w zakładce Moje konto.
W Szablonach i w Książce adresowej aby wprowadzić potrzebne zmiany, kliknij w ikonę Edytuj szablon
Potwierdzisz je, klikając w Zapisz.
Chcesz coś usunąć? Po prostu kliknij w ikonę Usuń
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Czy przy składaniu zamówienia muszę za każdym razem podawać swoje dane i dane odbiorcy?
Aby uniknąć wypełniania formularzy przy każdej wysyłce, skorzystaj z Szablonów zamówień i Książki adresowej.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Czy jednorazowo mogę zapłacić za więcej niż jedno zlecenie?
Tak. Po podaniu danych zlecenia kliknij w przycisk Zapisz zlecenie (zamiast Zamów kuriera).
Po wprowadzeniu wszystkich zamówień przejdź do Moje przesyłki > Przesyłki do zapłaty i dokonaj zbiorczej płatności.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Co zrobić, gdy zapomnę hasła do logowania?
Skorzystaj z opcji odzyskiwania hasła.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Jak zamówić kuriera, by odebrał przesyłkę jutro?
Dla DPD, FedEx oraz Poczta Polska Ekspres 24 wybierz właściwy termin odbioru przesyłki podczas składania zlecenia. Tą możliwość znajdziesz w kroku Podsumowanie i płatność
Dla UPS do każdego zlecenia w usłudze, termin odbioru jest planowany na następny dzień roboczy następujący po dniu przyjęcia zlecenia do realizacji.
Dla GLS paczka zostanie odebrana w terminie do 48h od momentu przyjęcia zlecenia przez przewoźnika.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
W jaki sposób mogę zapłacić za usługę?
Klientom oferujemy dwie formy płatności:
- Pre-paid– możesz zapłacić z góry przez PayU (kartą, e-przelewem lub BLIK-iem). Jeśli wybierzesz wpłatę z góry, rozpoczniemy realizację twojego zamówienia po otrzymaniu wpłaty. Zwykle trwa to 1-5 min .
- Post-paid– możesz opłacać za zlecenia przelewem po otrzymaniu faktury VAT. Aby rozliczać się przelewem po otrzymaniu faktury, prześlij nam skany dokumentów rejestracyjnych firmy (nadanie NIP, REGON oraz KRS lub wpis do EDG). Nasz adres: biuro@sendit.pl
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Jak zamówić przesyłkę kurierską?
Cały proces rozpoczyna się od założenia konta lub połączeniu konta Allegro z Sendit.pl Kolejnym krokiem jest przejście do formularza w zakładce Nadaj paczkę. Kolejnym krokiem do zamówienia przesyłki kurierskiej jest uzupełnienie danych nadawcy oraz odbiorcy. Należy także podać informacje o paczce, jej wymiarach i ciężarze. Na podstawie uzupełnionego formularza generowany jest list przewozowy, którego wymaga każda firma kurierska.List przewozowy do zlecenia zostanie wysłany e-mailem do nadawcy, będzie również dostępny w zarządzaniu przesyłkami. Jednocześnie do wybranego przez Ciebie Operatora (UPS, DPD, FedEx, InPost Paczkomaty, Poczta Polska Ekspres 24 lub Kurier 48) wyślemy informację o zleceniu. UWAGA!!! Należy pamiętać o wydrukowaniu listu przewozowego (oraz protokołu odbioru dla DPD oraz Poczty Polskiej w usłudze Ekspres 24).Dalszy proces zależny jest od tego, jaka firma kurierska zostanie wybrana przez nadawcę:
- UPS, DPD, GLS, FedEx i Poczta Polska Ekspres 24 – w oznaczonym czasie po paczkę przyjedzie kurier,
- InPost Paczkomaty – otrzymasz informację, do którego paczkomatu powinieneś dostarczyć przesyłkę,
- Poczta Polska Kurier 48 – podczas składania zlecenia wybierasz oddział, do którego powinieneś dostarczyć przesyłkę,
- UPS Access Point – musisz samodzielnie dostarczyć paczkę do dowolnego punktu UPS Access Point.
UWAGA!!! Pamiętaj o wydrukowaniu listu przewozowego (oraz protokołu odbioru dla DPD oraz Poczty Polskiej w usłudze Ekspres 24).Zamówienie przesyłki kurierskiej przez Sendit.pl jest wyjątkowo proste! Sam decydujesz o tym, jaka firma kurierska będzie realizowała daną przesyłkę. Dajemy Ci możliwość porównania i ocenienia, która firma kurierska najbardziej spełnia Twoje oczekiwania – najważniejsze jest dla nas Twoje zadowolenie z usługi!
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Jak sprawdzić, co dzieję się z przesyłką?
Pierwszą opcją jest sprawdzenie statusu przesyłki w Moich przesyłkach.
Jako dodatkowe wyjście, możesz dla nadawcy jak i odbiorcy zamówić usługę dodatkową – e-mail i SMS o zmianie statusu przesyłki, np. w momencie wydania przesyłki kurierowi.
Drugą opcję jest monitorowanie przesyłek na naszej głównej stronie.
Trzecią opcją jest wyszukiwanie bezpośrednio u Przewoźników:
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Do jakich krajów można nadawać paczki?
Za pośrednictwem naszego serwisu można nadawać przesyłki krajowe- na terenie Polski.
Posiadamy również ofercie przesyłki międzynarodowe: Austrię, Belgię, Bułgarię, Chorwację, Czechy, Danię, Estonię , Finlandię, Francję, Grecję, Hiszpanię, Holandię, Irlandię, Litwę, Luksemburg, Łotwę , Niemcy, Portugalię, Rumunię, Szwecję, Słowację, Słowenię, Węgry, Wielką Brytanię i Włochy.
W przypadku niektórych regionów Czech, Danii, Finlandii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Portugalii, Szwecji, Węgier i Wielkiej Brytanii do ceny przesyłki UPS należy doliczyć opłatę strefową. Kody pocztowe objęte dopłatą strefową znajdują się w Tabeli opłat dodatkowych UPS.
W przypadku niektórych regionów Chorwacji, Danii, Estonii, Finlandii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Szwecji i Włoch do ceny przesyłki DPD należy doliczyć opłatę strefową. Kody pocztowe objęte dopłatą strefową znajdują się w Tabeli opłat dodatkowych DPD.
DPD nie dostarcza i nie odbiera przesyłek z następujących miejsc: Hiszpania – Ceuta, Melilla, Wyspy Kanaryjskie, Niemcy – Büsingen, Wielka Brytania – Offshores,Włochy – Campione d\’Italia, Livigno, San Marino, Watykan.
Przesyłek kurierskich nie dostarcza się do skrytek pocztowych.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Czy możliwe jest zamówienie kuriera pod inny adres niż siedziba firmy?
Tak, podaj adres nadawcy przy składaniu zamówienia. Adres nadania nie musi być taki sam, jak adres Zleceniodawcy. Na dane widniejące w zakładce Moje Dane, które podałeś podczas zakładania konta w Sendit.pl, wystawimy fakturę.
Przesyłek kurierskich nie dostarcza się na adres skrytek pocztowych.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Czy mogę zapłacić za przesyłkę przy nadaniu lub odbiorze paczki?
Koszt zleceń składanych za pośrednictwem Sendit pokrywa Zleceniodawca. Płatności za zlecenia nie mogą być regulowane przy wydaniu przesyłki kurierowi ani przy doręczeniu paczki do Odbiorcy.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Potwierdzenie nadania/protokół odbioru- Czym jest? Jak go wygenerować?
Jest to forma potwierdzenia nadania paczki. Protokół stanowi dokument będący dla Ciebie dowodem oddania przesyłki lub przesyłek Przewoźnikowi. Dla kuriera jest dokumentem świadczącym o przyjęciu przesyłek do przewozu.Aby wygenerować dokument, przejdź do panelu zarządzania przesyłkami. W zakładce Przesyłki w trakcie realizacji zaznacz przesyłki po lewej stronie (maksymalnie 10), do których chcesz wygenerować protokół odbioru i wybierz opcję Generuj protokoły.Protokół odbioru możesz również wygenerować automatycznie podczas składania zlecenia. W tym celu należy na stronie Podsumowanie i płatność zaznaczyć opcję Automatycznie generuj protokół odbioru.*Pamiętaj! Dla przewoźnika DPD należy wydrukować dokument w dwóch egzemplarzach.UWAGA!!! W usłudze DPD jest to dokument wymagany!Kurier i nadawca potwierdzają własnoręcznym podpisem na protokole odbioru nadanie przesyłki. W przypadku paczek:
- InPost możesz wydrukować potwierdzenie nadania w paczkomacie;
- Poczta Polska Kurier 48,Poczta Polska Ekspres 24, UPS,UPS Access Point oraz FedEx możesz wydrukować drugi egzemplarz listu przewozowego.
- GLS kurier zostawia kopię listu przewozowego;
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Dlaczego na liście przewozowym nie ma mojego numeru konta do zwrotu pobrania, chociaż wypełniłem to pole w formularzu?
Według umów, które podpisaliśmy z przewoźnikami, zwroty pobrań są przelewane na konto Sendit.pl.
Następnie Sendit wykonuje przelew na rachunek bankowy klienta aktualny w chwili składania zlecenia.
Zwrot pobrania następuje do 10 dni roboczych, począwszy od następnego dnia po doręczeniu przesyłki.
Zwracamy uwagę, że pobranie przelewamy zawsze na rachunek i dane klienta składającego zlecenie w naszym serwisie!
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Kiedy otrzymam fakturę VAT za usługi?
Fakturę VAT wystawiamy dla wszystkich Użytkowników na początku każdego miesiąca za wszystkie zamówienia przyjęte w poprzednim miesiącu.
Dokument jest wystawiany w wersji elektronicznej.
O wystawieniu faktury damy Ci znać e-mailem. Otrzymasz go na adres, który podałeś podczas rejestracji. Wystawione faktury są cały czas do wglądu!
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Przewóz przesyłek
Czy przysługuje mi prawo do reklamacji za nienależyte usługi przez przewoźnika?
W przypadku każdego z Przewoźników, przysługuje prawo do złożenia reklamacji. Polecamy zapoznanie się z poradnikiem składania reklamacji.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Gdzie wraca nieodebrana przesyłka Poczta Polska Kurier 48?
Po pierwszej próbie doręczenia przesyłki pocztowej pozostawiane jest awizo papierowe albo wysyłane jest awizo elektroniczne na adres mailowy adresata lub numer telefonu.
Co się dzieje z przesyłką nieodebraną od kuriera?
W przypadku przesyłki nieodebranej od kuriera oczekuje ona 7 dni w Urzędzie Pocztowym na odbiór własny a następnie zwracana jest do Nadawcy.
Zwrot jest płatny w wysokości wartości podstawowej opłaty za przesyłkę.
W przypadku gdy zwrotna przesyłka pocztowa nie zostanie odebrana przez Nadawcę, nastąpi skierowanie jej do Wydziału Niedoręczalnych Przesyłek. Ponowne skierowanie przesyłki do Nadawcy możliwe jest w wyniku uznanej reklamacji lub na podstawie pisemnej dyspozycji. W przypadku dyspozycji usługa jest płatna przy odbiorze, zgodnie z oficjalnym cennikiem Poczty Polskiej.
W przypadku nieodebrania przesyłki pobraniowej od kuriera Poczty Polskiej, całkowity koszt wysyłki ponosi nadawca przesyłki.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Jakie wymiary może mieć przesyłka Inpost?
Ze względu na rozmiary paczkomatów dopuszczalne są trzy maksymalne wielkości paczek:
- A – 80 mmx 380 mm x 640 mm,
- B – 190 mmx 380 mm x 640 mm,
- C – 410 mmx 380 mm x 640 mm.
InPost wymiary paczekW paczkomatach można umieścić paczki w trzech rozmiarach. Paczkomat wymiary ma dosyć skromne, dlatego największe przesyłki jakie można w nim umieścić mają rozmiar 410 mm x 380 mm x 640 mm. Trzeba zwrócić na to szczególną uwagę i zmierzyć swoją paczkę lub zapytać sprzedawcę o jej wymiary.Warto korzystać z usług Inpost, rozmiary dopuszczalne co prawda nie pozwalają na przesyłanie bardzo dużych paczek, jednak korzystanie z paczkomatów ma inne zalety! Paczkomaty ulokowane są niemal w każdym miejscu w kraju! Ponadto, paczki w paczkomatach dostarczane są zazwyczaj szybciej niż do domu – wynika to z tego, że do paczkomatu wkładane są jednocześnie paczki dla wielu klientów!Korzystanie z paczkomatów InPost ma także inną zaletę – od początku do końca możesz korzystać z opcji śledzenia przesyłki! Dostaniesz 24- cyfrowy numer, dzięki któremu będziesz mógł obserwować proces dostarczania paczki.Mimo, że Paczkomat wymiary ma ograniczone, warto z niego korzystać! Oprócz wszystkich wcześniej wspomnianych zalet, paczkomaty dają Ci całkowitą swobodę! Można z nich korzystać bez względu na porę dnia, paczkę odebrać i nadać można nawet w nocy. Korzystanie z paczkomatów jest także bezpieczne i stosunkowo niedrogie. Za przesyłkę do paczkomatu zawsze zapłacisz mniej niż za kuriera.Jeżeli wymiary Twojej paczki nie pozwalają Ci na skorzystanie z usług Paczkomatów, wybierz inne, optymalne dla siebie rozwiązanie za pomocą naszej strony!
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Co zrobić gdy kurier nie odbierze paczki?
Firmy kurierskie każdorazowo podejmują próbę odbioru przesyłki od Nadawcy. W sytuacji, gdy odbiór nie zostanie zrealizowany w deklarowanym przez firmę kurierską terminie koniecznie zaplanuj tzw. nowy termin odbioru.
Każde zlecenie Sendit otrzymuje indywidualny numer zlecenia odbioru wraz z jego terminem realizacji. W przypadku braku realizacji odbioru termin ten wygasa z końcem danego dnia i należy zaplanować tzw. nowy termin odbioru.
Zaplanowanie nowego terminu odbioru na najbliższy możliwy termin możliwe jest poprzez samodzielne ponowienie odbioru.
Zaplanowanie nowego terminu odbioru wraz z ustaleniem konkretnego przedziału godzinowego możliwe jest dzięki bezpośredniemu kontaktowi z firmą kurierską (DPD, UPS oraz FedEx). Koniecznie podaj konsultantowi numer zlecenia odbioru paczki (wysłany Tobie w wiadomości e-mail wraz z Listem Przewozowym).
W przypadku usługi Poczta Polska Ekspres 24, dyspozycję należy wydać naszemu działowi Współpracy z Klientem.
Numery kontaktowe do firm kurierskich: DPD 22 577 55 10, UPS 22 534 00 00, FedEx 22 211 80 00, GLS 46 814 82 20,
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Jakie są przyjęte zasady dostaw/odbiorów przesyłek?
Dokładne informacje na temat zasad realizacji usług kurierskich przyjętych przez firmę kurierska DPD, UPS, FedEx, GLS oraz przesyłek Poczta Polska znajdziesz w Centrum Informacji.
Przesyłek kurierskich nie dostarcza się do skrytek pocztowych.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Przewoźnik wykrył w przesyłce zawartość wyłączoną/zakazaną do transportu. Co dalej?
Jeżeli przewoźnik wykryje, że nadana przesyłka zawiera towary wyłączone z transportu czyli takie, których nie należy wysyłać jak np. rośliny, wyroby tytoniowe czy chemikalia, paczka jest wstrzymywana w transporcie w danym oddziale przewoźnika.
Od tego momentu, przewoźnik oczekuje na odbiór przesyłki przez nadawcę w miejscu zatrzymania paczki w terminie ustalonym przez przewoźnika.
Po przekroczeniu tego terminu, przesyłka z zakazaną zawartością zostanie komisyjnie zniszczona.
Polecamy zapoznanie się z listą towarów zakazanych.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Jak nadać przesyłkę UPS Access Point?
Aby nadać paczkę bezpośrednio w dowolnym punkcie Access Point firmy UPS. UPS Access Point to punkt wysyłkowy, taki jak sklep spożywczy lub stacja benzynowa, który służy jako dogodnie zlokalizowany punkt dostarczania przesyłek UPS. Przesyłkę z etykietą Sendit.pl można nadać w dowolnej lokalizacji UPS Access Point.
Listę lokalizacji znajdziesz tutaj
W zależności od tego, o jakiej porze dnia nadano przesyłkę, będzie ona bezpiecznie przechowywana w UPS Access Point i odebrana przez przewoźnika w tym samym lub następnym dniu roboczym.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Czy mogę sam dostarczyć paczkę Przewoźnikowi?
Tak, w formularzu nadania przesyłki należy wybrać opcję: Sam dostarczę przesyłkę do terminala wybranego Przewoźnika. Dostarczenie przesyłki możliwe jest tylko od poniedziałku do piątku w dni robocze.
Listę oddziałów Operatorów znajdziesz tutaj.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Kiedy i kto odbiera przesyłki od nadawcy?
Usługi realizowane są:
- DPD podczas składania zlecenia należy wybrać termin odbioru i planowany przedział godzinowy odbioru przesyłki przez Kuriera. Termin odbioru jest planowany, nie jest gwarantowany;
- FedEx podczas składania zlecenia należy wybrać termin odbioru i planowany przedział godzinowy odbioru przesyłki przez Kuriera. Termin odbioru jest planowany, nie jest gwarantowany;
- UPS odbiór przesyłek planowany jest zawsze na następny dzień roboczy po dniu przyjęcia zlecenia w serwisie Sendit. Przesyłki są odbierane przez kurierów w każdy dzień roboczy. Termin odbioru jest planowany, nie jest gwarantowany;
- GLS paczka zostanie odebrana w terminie do 48h od momentu przyjęcia zlecenia przez przewoźnika;
- InPostu musisz dostarczyć przesyłkę do wskazanego paczkomatu;
- paczki Poczta Polska Kurier 48 należy samodzielnie dostarczyć do wybranego podczas nadawania Urzędu Pocztowego;
- paczki Poczta Polska Ekspres 24 podczas składania zlecenia należy wybrać termin odbioru i planowany przedział godzinowy odbioru przesyłki przez Kuriera
- wybierając usługę UPS Access Point należy samodzielnie dostarczyć do punktu Access Point.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Jaki jest zasięg doręczania przesyłek przez kurierów?
Kurierzy dostarczają przesyłki na terenie całego kraju oraz w wybranych krajach europejskich. Przesyłki doręczane są pod wskazany adres.
Przesyłek kurierskich nie dostarcza się do skrytek pocztowych.
Nie wszystkie usługi dodatkowe są dostępne w całej Polsce. Sprawdź, czy są jakieś ograniczenia dla twojego kodu pocztowego.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Gdzie wraca nieodebrana przesyłka?
DPD, UPS, FedEx, GLS | Przesyłka po nieskutecznych próbach doręczenia przesyłki zwracana jest bezpośrednio do Nadawcy. |
UPS Access Point | Po pierwszej próbie doręczenia przesyłka oczekuje na odbiór w punkcie UPS Access Point.
Przesyłka nieodebrana oczekuje 10 dni na odbiór własny a następnie zwracana jest do Nadawcy. |
Poczta Polska Ekspres 24 | Przesyłka nieodebrana oczekuje 7 dni w Urzędzie Pocztowym na odbiór własny a następnie zwracana jest do Nadawcy.
W przypadku gdy zwrotna przesyłka nie zostanie odebrana przez Nadawcę, nastąpi skierowanie jej do Wydziału Niedoręczalnych Przesyłek. Ponowne skierowanie przesyłki do Nadawcy możliwe jest w wyniku uznanej reklamacji lub na podstawie pisemnej dyspozycji. W przypadku dyspozycji usługa jest płatna przy odbiorze, zgodnie z oficjalnym cennikiem Poczty Polskiej. |
Poczta Polska Kurier 48 | Po pierwszej próbie doręczenia pozostawiane jest awizo papierowe albo wysyłane jest awizo elektroniczne na adres mailowy adresata lub numer telefonu.
Przesyłka nieodebrana oczekuje 7 dni w Urzędzie Pocztowym na odbiór własny a następnie zwracana jest do Nadawcy. W przypadku gdy zwrotna przesyłka nie zostanie odebrana przez Nadawcę, nastąpi skierowanie jej do Wydziału Niedoręczalnych Przesyłek. Ponowne skierowanie przesyłki do Nadawcy możliwe jest w wyniku uznanej reklamacji lub na podstawie pisemnej dyspozycji. W przypadku dyspozycji usługa jest płatna przy odbiorze, zgodnie z oficjalnym cennikiem Poczty Polskiej. |
InPost | Zwrot nieodebranych przez Odbiorców przesyłek Paczkomatowych Inpost kierowany jest do najbliższego Nadawcy oddziału Inpost.
Nadawca ma 14 dni na odebranie Przesyłki Paczkomatowej. |
Zwrot jest płatny w wysokości wartości podstawowej opłaty za przesyłkę.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Jaki jest termin realizacji zleceń krajowych oraz międzynarodowych?
Zlecenia są przyjmowane i realizowane przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.
Odbiór przesyłek planowany jest na pierwszy możliwy termin (przedział godzinowy) w dzień roboczy. W usłudze UPS odbiór planowany jest zawsze na następny dzień roboczy po dniu przyjęcia zlecenia do realizacji.
O terminach doręczeń przesyłek, polecamy przeczytanie artykułu Terminy doręczeń przesyłek w naszym Centrum Informacji.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
O której godzinie kurier dostarczy przesyłkę do odbiorcy?
Najczęściej kurierzy UPS (również usługa UPS Access Point), DPD ,FedEx ,GLS dostarczają przesyłki od 9:00 do 17:00.
Możesz także zlecić przekazanie paczki na rano (do 9:00 UPS, do 9:30 DPD od 1 listopada do 1 marca usługa jest realizowana do godziny 10:30 (DPD)) lub do południa (do 12:00). Są to usługi dodatkowe za które pobierana jest dodatkowa opłata. Dostępność usług dodatkowych jest ograniczona, sprawdź w dziale Dostępność usług.
Odbiór w paczkomatach InPost możliwy jest całą dobę, także w dniach wolnych od pracy.
Przesyłki nadane za pośrednictwem Poczty Polskiej Kurier 48 oraz Poczty Polskiej Ekspres 24 dostarczane są od 8:00 do 16:00 do firm i od 8:00 do 20:00 do lokali prywatnych.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Czy moja przesyłka jest ubezpieczona?
W przypadku DPD, UPS, InPost oraz Poczty Polskiej przesyłki są ubezpieczone:
- UPS (przesyłki krajowe i międzynarodowe) do 323 zł,
- DPD (przesyłki krajowe i międzynarodowe) do 1 000 zł,
- Poczty Polskiej do 1 000 zł,
- InPost do 500zł,
- UPS Access Point do 323 zł.
- FedEx do 1 000 zł,
Istnieje możliwość podwyższenia kwoty ubezpieczenia za dodatkową opłatą. Cenę możesz sprawdzić w Opisie oferty oraz w Cenniku.
Maksymalna kwota ubezpieczenia dla:
- DPD, Poczty Polskiej i FedEx to 50 000 zł,
- UPS to 49 999 zł,
- INPOST to 20 000 zł,
- UPS Access Point to 4 000 zł.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Jak nadać przesyłkę InPost?
Zacząć należy od założenia konta w serwisie www.sendit.pl, następnie, wypełnij formularz w zakładce NADAJ PACZKĘ. Po wypełnieniu formularza (jeżeli nie masz jeszcze płatności post-paid), przekieruje Cię do systemu płatności PayU, aby uregulować płatność za przesyłkę.
Pamiętaj o wydrukowaniu listu przewozowego.
Aby nadać paczkę bezpośrednio do paczkomatu InPost należy wybrać tę właśnie opcję na ekranie paczkomatu, podać kod nadania a następnie wpisać lub zeskanować kod paczki.
Dzięki temu otworzy się skrytka, w której będziemy mogli umieścić paczkę. Po zamknięciu skrytki zostanie wydrukowany paragon potwierdzający nadanie przesyłki.
Szczegółowe informację zawarte są na stronie www.paczkomaty.pl Co się dzieje z nieodebraną paczką? Nieodebrana paczka z paczkomatu kierowana jest do najbliższego oddziału firmy InPost, gdzie następnie przez 3 dni oczekuje na Odbiorcę. Jeżeli nie stawi się On po odbiór- następuje zwrot do Nadawcy. Nieodebrana paczka z oddziału kierowana jest do najbliższego Nadawcy oddziału Inpost.
Nadawca ma 14 dni na odebranie Przesyłki Paczkomatowej.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
ABC pakowania
Fit to Travel
Fit to Travel – standard pakowania i zabezpieczania przesyłek w usłudze FedEx.
Szczegóły w naszym poradniku w sekcji Pomoc.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Jak zapakować rower?
Przeczytaj artykuł dotyczący pakowania roweru w naszym Centrum Informacji.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Jak zapakować przesyłkę na palecie?
Przeczytaj artykuł dotyczący pakowania palet w naszym Centrum Informacji.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Jak poprawnie przygotować opony do wysyłki?
Wybierając kuriera UPS opony należy wysyłać po dwie, oklejone folią stretch. W zleceniu koniecznie należy oznaczyć usługę „element niestandardowy”.
Jeżeli opony przesyłane są z felgami lub w większej ilości należy zapakować je w karton.
Wybierając kuriera DPD opony muszą być zapakowane zgodnie z instrukcją pakowania opon DPD
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Jak spakować przesyłkę?
Przeczytaj artykuł Pakowanie w naszym Centrum Informacji.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Jakie wymiary oraz wagę może mieć przesyłka?
Przeczytaj artykuł Parametry przesyłek w naszym Centrum Informacji.
Czy ta odpowiedź była pomocna? TAK NIE
Potrzebujesz więcej informacji lub pomocy?
Skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta. Nasi konsultanci z przyjemnością udzielą Ci niezbędnego wsparcia.
Przejdź do formularza kontaktowego