logowanie ikona Zaloguj się
Załóż konto
  • Oferta
    • kolumna 1
      • przesyłki krajowe ikona

        Przesyłki krajowe

        Nadawaj przesyłki z dostawą do punktu, domu lub firmy

      • przesyłki bez etykiety ikona

        Przesyłki bez etykiety

        Koniec z drukowaniem listu przewozowego

      • przesyłki punktowe ikona

        Przesyłki punktowe

        Wysyłaj i odbieraj paczki w punkcie lub automacie

      • przesyłki ekologiczne ikona

        Przesyłki ekologiczne

        Usługi kurierskie w duchu eko

      • Przesyłki do Ukrainy ikona

        Przesyłki do Ukrainy

        Wyślij paczkę do Ukrainy

      • przesyłka paletowa ikona

        Przesyłki paletowe

        Zlecaj transport europalet i półpalet

      • przesyłki międzynarodowe ikona

        Przesyłki międzynarodowe

        Wysyłaj paczki za granicę

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Opony

        Sprzedaj i wyślij tanio przez Sendit.pl!

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Zamów kuriera

        Zamów kuriera na Sendit.pl

    • kolumna 2
      • firmy kurierskie logotypy

        Nasi przewoźnicy

      • Sprawdź ofertę dla firm na Apaczka.pl
  • Cennik
    • kolumna 1
      • Kurier DHL

        DHL

      • Kurier FedEx

        FedEx

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Kurier

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Punkt

      • Kurier Ambro Express

        Ambro Express

    • kolumna 2
      • Kurier DPD

        DPD Kurier

      • Kurier DPD

        DPD Pickup

      • Kurier Inpost

        InPost Paczkomat

      • Kurier Inpost

        InPost Kurier

      • Kurier Orlen paczka

        Orlen Paczka

  • Pomoc
    • centrum pomocy ikona

      Centrum pomocy

    • jak pakować przesyłki ikona

      Jak pakować przesyłki

    • reklamacje ikona

      Proste zwroty

    • kontakt ikona

      Kontakt

  • O nas
    • o nas ikona

      Poznaj Sendit

    • aktualności ikona

      Aktualności

    • blog ikona

      Blog

    • sadzimy las

      Sadzimy las

  • Śledzenie przesyłek
Zaloguj sięZaloguj się
  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Proste zwroty

Zwróć szybko i wygodnie towar zakupiony w dowolnym sklepie internetowym

Zrób zwrot
zwroty
zwroty strona

Nietrafiony zakup? Znamy to i pomożemy!

Sklepy wymagają, aby przesyłka ze zwrotem była odesłana pod wskazany adres. Nie korzystaj z opcji doręczenia przesyłki do punktu lub automatu paczkowego oraz nie wysyłaj towaru za pobraniem.

Chcesz zwrócić zamówienie do sklepu internetowego? Możesz to zrobić szybko i wygodnie wybierając jedną z usług:

  • Pocztex Punkt

    Przesyłkę nadasz w placówce Poczty Polskiej, a kurier dostarczy ją pod wskazany adres.

  • InPost Paczkomat – Drzwi

    Przesyłkę nadasz w dowolnym Paczkomacie InPost, a kurier dostarczy ją pod wskazany adres. Możesz skorzystać z dodatkowej usługi Bez drukowania etykiety.

Jak zwrócić towar kupiony przez Internet
krok po kroku?

ikona box

Spakuj towar, wypełnij formularz

ikona money

Zapłać za przesyłkę

Naklej etykietę lub
napisz kod

ikona hand-holding-box

Nadaj w punkcie
lub automacie

Załóż darmowe konto
proste zwroty

Łatwy zwrot towaru. Wyślij zwrot do sklepu już od 12,09 zł brutto

Możliwość odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny, a tym samym dokonania zwrotu towaru, została uwzględniona w prawach konsumenta dokonującego zakupów w sklepie internetowym. Tylko w wyjątkowych sytuacjach, takich jak krótki termin przydatności. sprzedawca może odmówić przyjęcia towaru.

Sytuacja wygląda nieco inaczej w przypadku towaru zakupionego w sklepie stacjonarnym.
Jak dokładnie wygląda zwrot towaru zakupionego przez internet? Co jeszcze warto wiedzieć na temat zwrotów? Dlaczego zwroty towaru opłaca się wykonywać przez serwis wysyłkowy Sendit? Jak wykonać zwrot towaru krok po kroku, by nie popełnić błędu?

 

Jak najtaniej wysłać zwrot?
Nadaj przesyłkę zwrotną na Sendit.pl!

Pocztex od 12,09 zł brutto, InPost Paczkomat® od 16,31 zł brutto.

Wyślij zwrot

Prawo do zwrotu towaru w Polsce

Prawa konsumenta są w Polsce chronione przez UOKiK oraz konkretne ustawy, między innymi kodeks cywilny oraz ustawę o prawach konsumenta. To właśnie te akty określają, czy dany towar może zostać zwrócony sprzedawcy. Warto pamiętać, że zwrot towaru zakupionego przez internet jest w polskim prawie traktowany inaczej niż zwrot towaru zakupionego w sklepie stacjonarnym. Na czym polegają te różnice?

Zwrot towaru zakupionego w sklepie stacjonarnym

W przypadku zakupów w sklepie stacjonarnym nabyty towar w świetle prawa nie podlega zwrotowi, a przynajmniej sprzedawca nie ma takiego obowiązku. W praktyce wiele sklepów udostępnia jednak taką opcję kupującym, choć może się to odbywać pod dowolnymi, określonymi przez sprzedawcę warunkami.
W wielu przypadkach zakupiony towar można zwrócić do sklepu stacjonarnego nawet w ciągu 30 dni, pod warunkiem że wciąż znajduje się w zapieczętowanym opakowaniu bądź posiada nieoderwane metki, co jest standardem w przypadku zakupu ubrań. Inne popularne warunki to okazanie paragonu czy dostarczenie przedmiotu w stanie nienaruszonym.
Wszystko zależy od dobrej woli sprzedawcy. Towar kupiony stacjonarnie konsument zwraca na własny koszt, chyba, że sprzedawca zgodził się go ponieść lub nie udzielił konsumentowi informacji w tym zakresie.

Zasady zwrotu towaru zakupionego online

Zwrot towaru zakupionego przez internet uregulowany jest zupełnie innymi prawami, ponieważ dotyczy umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa. W ramach umowy konsument może go dokonać w ciągu aż 14 dni oraz bez podania przyczyny. W dodatku okresu nie liczy się z chwilą zawarcia umowy, lecz od daty otrzymania towaru.
Przedmiot umowy sprzedaży zawartej na odległość może zostać przez klienta wstępnie sprawdzony i rozpieczętowany – po otwarciu opakowania prawo odstąpienia od umowy wciąż obowiązuje. Jednak by klient nie stracił prawa zwrotu towaru, nie może pozostawić na nim żadnych śladów użytkowania.

Co istotne, od dnia zawarcia umowy klientowi należy się zwrot gotówki za zakupiony towar oraz jego wysyłkę w przypadku odstąpienia od umowy. Na sklepach internetowych ciąży jednak obowiązek zwrotu kosztów wysyłki zgodnie z najtańszą oferowaną opcją. Sprzedawca nie jest natomiast zobowiązany do ponoszenia kosztów zwrotu towaru. Innymi słowy towar konsumpcyjny musi zostać dostarczony do sklepu osobiście lub wysłany przez nabywcę na własną rękę.

Sytuacje, w których sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania towaru zwracanego przez konsumenta

Istnieją pewne wyjątki dotyczące uprawnień kupującego wynikających z prawa do zwrotu. W praktyce klient nie zawsze może zwrócić towar kupiony zdalnie. O utracie prawa odstąpienia od umowy, którego wykonania konsument żądał, decyduje charakterystyka produktu.
Sprzedawca może nie przyjąć zwrotu towaru, gdy przedmiotem świadczenia jest:

  • produkt o krótkim terminie przydatności;
  • produkt, którego cena podlega szybkim rynkowym wahaniom;
  • towar, jaki przedsiębiorca wykonał według specyfikacji konsumenta, na przykład spersonalizowany według jego zindywidualizowanych potrzeb;
  • dystrybucja treści cyfrowych, nie znajdujących się na nośniku materialnym, na przykład e-booków, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta.

Zwroty towaru w sklepie internetowym teoretycznie przysługują klientowi w pozostałych sytuacjach, jednak sprzedawca ma prawo do zmniejszenia wartości zwrotu, jeżeli zauważy niezgodność towaru z jego wcześniejszymi właściwościami. Wraz z zawarciem umowy klient zyskuje bowiem prawo do wypróbowania przedmiotu, ale nie jego używania. W przypadku zwrotu towaru, który uległ uszkodzeniu zmniejszenie wartości może wynieść nawet 100% ceny.

Zwrot towaru a rękojmia i gwarancja

Prawo do zwrotu towaru bywa mylone z reklamacją towaru z tytułu rękojmi lub gwarancji przysługującej klientowi. W rzeczywistości są to zupełnie inne konstrukcje prawne.

Rękojmia to wynikająca z kodeksu cywilnego odpowiedzialność sprzedawcy za wady fizyczne towaru. Ma zastosowanie między innymi, gdy przedmiot jest pozbawiony właściwości określonych w opisie. Innymi podstawami rękojmi są własność osoby trzeciej, brak cech oczekiwanych przez konsumenta, usterka czy brak właściwości pozwalających na używanie przedmiotu zgodnie z przeznaczeniem. Konsument może składać reklamację na zasadach rękojmi przez dwa lata od zakupu.

Gwarancja ma charakter dobrowolny i może zostać udzielona w ramach dodatkowych usług przez sprzedawcę, dystrybutora lub producenta. Skuteczne rozpatrzenie reklamacji z tytułu gwarancji zależy od treści zawartych w oświadczeniu gwarancyjnym określającym obowiązki gwaranta. Warto pamiętać, że gwarancja nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z prawa do rękojmi.
W obu przypadkach konsument może domagać się wizyty sprzedawcy w celu dokonania pilnej naprawy, wymiany towaru lub wykonanie naprawy w innym terminie, nawet gdy opakowanie zostało otwarte, a przedmiot był używany.

pakowanie

Wygodny zwrot towaru do sklepu internetowego przez Sendit krok po kroku

Chociaż kupujący ma prawo do zwrotu kosztów towaru i wysyłki, to on pokrywa koszt zwrotu towaru do sklepu internetowego. Z oczywistych powodów odbywa się to zazwyczaj poprzez wysyłkę przedmiotu. Formularz zwrotu jest często dostępny na stronie sklepu lub w formie papierowej, natomiast to klient musi nadać przesyłkę.

Aby ograniczyć jej koszty, warto dokonać zwrotu towaru poprzez serwis Sendit. Wystarczy zalogować się do panelu klienta, następnie wypełnić formularz nadawczy, a później wybrać najkorzystniejszą cenowo opcję. Użytkownicy Sendit płacą mniej za wysyłki, nie tylko ze względu na możliwość porównania wielu ofert w jednym miejscu, ale także korzystne rabaty.

Blog

Poradniki od Sendit

zwroty H&M

Jak wyglądają zwroty w H&M?

Zakupy w CCC i zwrot towaru

Zakupy w CCC i zwrot towaru – najważniejsze informacje w pigułce

Jak zwrócić prezent?

Jak dokonać zwrotu towaru po świętach?

Przesyłki

  • Krajowe
  • Z i do punktów
  • Bez etykiety
  • Ekologiczne
  • Międzynarodowe
  • Paletowe

Cennik

  • Ambro Express
  • DHL
  • DPD Kurier
  • DPD Pickup
  • FedEx
  • InPost Kurier
  • InPost Paczkomat
  • Orlen Paczka
  • Pocztex Kurier
  • Pocztex Punkt

Wiedza

  • Pomoc
  • Śledzenie przesyłek
  • Aktualności
  • Blog
  • Cenniki krajowe
  • Materiały pakowe
  • Przewodnik jak pakować

Informacje

  • Regulaminy
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Zmiana ustawień cookie

Technologie idealnie dopasowane do potrzeb firm

Sprawdź na Apaczka.pl

Przejdź na stronę

Obserwuj nas

  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Alsendo Sp. z o. o.
ul. Puławska 2, 02-566 Warszawa

NIP 8971840043
REGON 367328934
KRS 0000 67 89 92

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest Alsendo sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-566), ul. Puławska 2. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.

© Alsendo Sp. z o.o.