Wzrost widoczności strony w wynikach wyszukiwania, zwiększenie liczby odwiedzających stronę czy większa rozpoznawalność marki to tylko kilka korzyści, płynących z inwestycji w SEO. Pozycjonowanie to obecnie chyba najbardziej popularna forma promocji marki w sieci, dlatego idzie w parze ze skutecznością sprzedaży online.

Ten artykuł jest ostatnią częścią cyklu “Sprzedaż w sieci. Jak zacząć?”. Z innych artykułów dowiesz się także, jak powinna wyglądać strona internetowa e-sklepu, dlaczego skuteczny e-marketing jest niezbędny do prowadzenia e-biznesu oraz o logistyce w sklepie online. 

Przeczytaj także:

Czym jest SEO?

SEO (ang. Search Engine Optimization) to najprościej mówiąc pozycjonowanie witryn internetowych tak, aby zajmowały one najwyższe miejsca w wyszukiwarkach, po wpisaniu w nie odpowiednich słów kluczowych. 

Tyle z teorii, bo w praktyce seo to o wiele więcej, niż “po prostu” pozycjonowanie strony w wyszukiwarce. Na skuteczność działań tego procesu składają się także: rozbudowa treści na stronie, linki pozycjonujące z innych domen w sieci czy optymalizacja technicznych aspektów strony www, dzięki którym poprawia się widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. 

Działania seo są częścią marketingu organicznego, czyli tego, za którego kanały komunikacji z klientami nie trzeba płacić. Polegają one na naturalnym dotarciu i   porozumiewaniu się z potencjalnym klientem, popularyzacji informacji branżowych oraz trafieniu w zainteresowania i potrzeby odbiorców.  

Dlaczego warto zainteresować się pozycjonowaniem SEO, sprzedając w sieci?

Skuteczność wszystkich działań pod szyldem seo pozwoli twojej stronie na wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania – zarówno na najważniejsze frazy kluczowe, jak i na tzw. long taile (z ang. długie ogony), czyli dokładnie sprecyzowane zapytania, które świadomie zadają użytkownicy sieci (przykład: “czerwona sukienka z niebieskimi kieszeniami”). Jeśli sklep internetowy będzie zawierał w swoich treściach dużą ilość fraz kluczowych, przełoży się to w dłuższej perspektywie na zwiększenie liczby osób odwiedzających stronę www. A takie działanie nie tylko poszerza rozpoznawalność marki, ale też dociera do klientów potencjalnych, budując zaufanie do firmy oraz zainteresowanie nią.

Wykorzystywanie zabiegów seo w e-biznesie pozwala także budować wizerunek eksperta w branży. Jak? Tworząc na stronie dobrze zoptymalizowane seowo, atrakcyjne tematycznie treści poradnikowe lub blogowe, które pomagają w codziennym funkcjonowaniu czytelnikom, bądź niosą dla nich realną wartość w danej chwili. 

W dodatku wartość strony internetowej z dobrym contentem bardzo wzrasta w wyszukiwarce, przekładając się na zwiększenie ilości tzw. naturalnych linków – jeśli treść jest atrakcyjna, użytkownicy internetu chętniej się nią dzielą i udostępniają ją na swoich kanałach, przyczyniając się tym samym do umocnienia efektów pozycjonowania seo udostępnianej treści.

SEO w sklepie internetowym

Wszystkie korzyści, płynące z właściwego pozycjonowania sklepu internetowego, mogą być trudne do osiągnięcia lub bardzo czasochłonne dla osoby, która nigdy nie miała do czynienia z seo. I nie chodzi tu tylko o frustrację podczas pracy nad treścią. Jeśli działania seo są prowadzone nieumiejętnie, albo naruszają standardy Google, strona internetowa może zostać zbanowana – nie będzie się pojawiać w wynikach wyszukiwania, lub zostanie nałożony na nią filtr – będzie na dalszych miejscach w wyszukiwarce. Dlatego najkorzystniejszą opcją dla e-sklepów, które nie mają w dłuższej perspektywie możliwości zatrudnienia specjalisty od seo, jest współpraca z agencją zewnętrzną.