logowanie ikona Zaloguj się
Załóż konto
  • Oferta
    • kolumna 1
      • przesyłki krajowe ikona

        Przesyłki krajowe

        Nadawaj przesyłki z dostawą do punktu, domu lub firmy

      • przesyłki bez etykiety ikona

        Przesyłki bez etykiety

        Koniec z drukowaniem listu przewozowego

      • przesyłki punktowe ikona

        Przesyłki punktowe

        Wysyłaj i odbieraj paczki w punkcie lub automacie

      • przesyłki ekologiczne ikona

        Przesyłki ekologiczne

        Usługi kurierskie w duchu eko

      • Przesyłki do Ukrainy ikona

        Przesyłki do Ukrainy

        Wyślij paczkę do Ukrainy

      • przesyłka paletowa ikona

        Przesyłki paletowe

        Zlecaj transport europalet i półpalet

      • przesyłki międzynarodowe ikona

        Przesyłki międzynarodowe

        Wysyłaj paczki za granicę

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Opony

        Sprzedaj i wyślij tanio przez Sendit.pl!

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Zamów kuriera

        Zamów kuriera na Sendit.pl

    • kolumna 2
      • firmy kurierskie logotypy

        Nasi przewoźnicy

      • Sprawdź ofertę dla firm na Apaczka.pl
  • Cennik
    • kolumna 1
      • Kurier DHL

        DHL

      • Kurier FedEx

        FedEx

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Kurier

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Punkt

      • Kurier Ambro Express

        Ambro Express

    • kolumna 2
      • Kurier DPD

        DPD Kurier

      • Kurier DPD

        DPD Pickup

      • Kurier Inpost

        InPost Paczkomat

      • Kurier Inpost

        InPost Kurier

      • Kurier Orlen paczka

        Orlen Paczka

  • Pomoc
    • centrum pomocy ikona

      Centrum pomocy

    • jak pakować przesyłki ikona

      Jak pakować przesyłki

    • reklamacje ikona

      Proste zwroty

    • kontakt ikona

      Kontakt

  • O nas
    • o nas ikona

      Poznaj Sendit

    • aktualności ikona

      Aktualności

    • blog ikona

      Blog

    • sadzimy las

      Sadzimy las

  • Śledzenie przesyłek
Zaloguj sięZaloguj się
  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Sendit.pl / Blog / Sprzedaż w sieci. Jak zacząć? Krok 2: logistyka e-sklepu

Sprzedaż w sieci. Jak zacząć? Krok 2: logistyka e-sklepu

22.10.2020 Klient e-biznes Ostatnia aktualizacja wpisu: 05.05.2025 4 minutyczytania

sprzedaż online marketplace

Logistyka w e-sklepie, czyli magazynowanie i dystrybucja towaru do Klientów, to kluczowy element prowadzenia sklepu internetowego. Od jej organizacji zależy nie tylko jakość świadczonych przez nas usług, ale także wzrost obrotów generowanych przez e-sklep. Jak powinna wyglądać logistyka e-sklepu i jak ją zorganizować?

Ten artykuł jest drugą częścią cyklu “Sprzedaż w sieci. Jak zacząć?”. Z kolejnych artykułów dowiesz się także, jak powinna wyglądać strona internetowa e-sklepu, dlaczego SEO jest niezbędne do prowadzenia e-biznesu oraz o skuteczności marketingu w sklepie online. 

Spis treści

  • Dlaczego logistyka jest ważna dla e-sklepu? Ostatnia mila
  • Dostawa zamówienia – wiele opcji wyboru
  • Wsparcie techniczne – łatwiejsze zarządzanie wysyłką towarów
  • Pozytywne doświadczenie zakupowe

Dlaczego logistyka jest ważna dla e-sklepu? Ostatnia mila

Aż 87 proc. kupujących w sieci uważa, że szybkość i jakość dostawy zamówienia ma wpływ na ich pozytywną decyzję zakupową. Aby zrozumieć, jak bardzo ważna jest dobrze zorganizowana logistyka sklepu internetowego – nazywana także ostatnią milą, najlepiej wczuć się w rolę kupującego. Dla konsumentów zamawiających w e-sklepie – oprócz atrakcyjnego produktu za atrakcyjną cenę, liczy się także szybkość otrzymania zamówienia. Jeśli będzie usatysfakcjonowany obsługą, nie tylko powróci do e-sklepu w przyszłości, ale też poleci go innym. Dlatego organizacja procesu dostaw zamówionego towaru do klienta powinna zapewnić mu jak najszerszy wybór cen za przesyłkę, sposobów dostawy, a także dodatkowych opcji jak np. śledzenie przesyłek czy płatność za pobraniem. 

Z kolei dla właścicieli e-sklepów dobrze zorganizowana logistyka to przede wszystkim zminimalizowanie kosztów, prostota i intuicyjność w realizacji oraz opiece nad zamówieniami, a także atrakcyjność dla konsumentów.

Dostawa zamówienia – wiele opcji wyboru

Kupujący w sieci cenią sobie zakupy online przede wszystkim za dostępność 24/7 i szeroki asortyment produktowy. Równie ważna jest dla nich także szybka i tania dostawa zamówienia do domu. Dlatego zakładając sklep internetowy zyskasz wielu Klientów, zapewniając im kilka możliwości dostawy zakupów – nie tylko kurierem, ale też np do maszyn paczkowych. Różnorodność jest ważna także podczas wyboru firmy kurierskiej, która ma dostarczyć zamówienie. Jak to zrobić?

Możesz oczywiście podpisać umowy z kilkoma Przewoźnikami, poszerzając w ten sposób listę firm kurierskich w twoim e-sklepie i dając wybór odwiedzającym cię Klientom. Zdecydowanie prostsze i wygodniejsze będzie jednak podpisanie umowy z brokerem kurierskim, takim jak sendit.pl. Broker usług kurierskich nie tylko skupia w jednym miejscu dostęp do kilku wiodących firm kurierskich w kraju, ale również oferuje niższe stawki za ich usługi oraz rozwiązania technologiczne w postaci wtyczek, dzięki którym zorganizowanie logistyki w e-sklepie i zapanowanie nad nią odbywa się przy pomocy jednego panelu. 

Przeczytaj także: Dlaczego warto korzystać z usług brokera kurierskiego?

Wsparcie techniczne – łatwiejsze zarządzanie wysyłką towarów

Zorganizowanie kilku opcji dostawy zamówień to nie wszystko. Niezwykle ważne jest także narzędzie, z pomocą którego będziesz obsługiwać ruch w koszykach zakupowych. Strony internetowe, zbudowane na WordPress, w prosty sposób można przekształcić w funkcjonalny, intuicyjny sklep internetowy, za pomocą jednej wtyczki. Od wielu lat WooCommerce cieszy się największym zainteresowaniem wśród właścicieli e-sklepów, a jej liczne wersje umożliwiają dowolne modyfikowanie sklepów internetowych tak, by nie tylko zwiększyć wydajność pracy i spełnić oczekiwania konsumentów, ale też zwiększyć zyski e-sklepu. O samej wtyczce więcej przeczytasz w artykule WooCommerce w twoim e-sklepie – jak zacząć? .

Pozytywne doświadczenie zakupowe

Pozytywne doświadczenie zakupowe Klientów jest budowane nie tylko przez jakość sprzedawanych przez ciebie produktów czy dobrą obsługę, ale również przez doskonale zorganizowaną ostatnią milę e-sklepu. Doręczenie przesyłki do rąk Odbiorcy i to, w jaki sposób się ono odbyło, ma ogromny wpływ na postrzeganie sklepu internetowego oraz obsługującej go firmy kurierskiej. Dlatego – jeśli masz taką możliwość – zmaksymalizuj ilość udogodnień konsumenckich, związanych z odbiorem przesyłek: zapewnij możliwość płacenia za pobraniem, darmowy zwrot, a nawet – wysoką jakość opakowań paczek, dzięki czemu towar dotrze do Klienta nieuszkodzony.

Przeczytaj także: Najlepsze praktyki w E-commerce, czyli dlaczego w e-sklepie potrzebny jest mechanizm zwrotów? 

Wróć do wszystkich wpisów

Kategorie

  • przesyłka paletowa ikona

    Wszystkie

  • ikona_kupuj i sprzedawaj

    Kupuj i sprzedawaj online

  • porady

    Porady

  • Usługi kurierskie

  • klient

    Klient e-biznes

Blog

Przeczytaj podobne artykuły

black friday

Black Friday i Cyber Monday, czyli jak przygotować e-sklep na wyprzedażowe szaleństwo?

najbezpieczniejsza wysyłka paczek

Firma kurierska bez rejestracji – czy można tak wysłać paczkę?

Zamów kuriera do firmy

Zmiany technologiczne dla Klientów Sendit.pl

Przesyłki

  • Krajowe
  • Z i do punktów
  • Bez etykiety
  • Ekologiczne
  • Międzynarodowe
  • Paletowe

Cennik

  • Ambro Express
  • DHL
  • DPD Kurier
  • DPD Pickup
  • FedEx
  • InPost Kurier
  • InPost Paczkomat
  • Orlen Paczka
  • Pocztex Kurier
  • Pocztex Punkt

Wiedza

  • Pomoc
  • Śledzenie przesyłek
  • Aktualności
  • Blog
  • Cenniki krajowe
  • Materiały pakowe
  • Przewodnik jak pakować

Informacje

  • Regulaminy
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Zmiana ustawień cookie

Technologie idealnie dopasowane do potrzeb firm

Sprawdź na Apaczka.pl

Przejdź na stronę

Obserwuj nas

  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Alsendo Sp. z o. o.
ul. Puławska 2, 02-566 Warszawa

NIP 8971840043
REGON 367328934
KRS 0000 67 89 92

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest Alsendo sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-566), ul. Puławska 2. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.

© Alsendo Sp. z o.o.