Sendit logo
logowanie ikona Zaloguj się
Załóż konto
  • Oferta
    • kolumna 1
      • przesyłki krajowe ikona

        Przesyłki krajowe

        Nadawaj przesyłki z dostawą do punktu, domu lub firmy

      • przesyłki bez etykiety ikona

        Przesyłki bez etykiety

        Koniec z drukowaniem listu przewozowego

      • przesyłki punktowe ikona

        Przesyłki punktowe

        Wysyłaj i odbieraj paczki w punkcie lub automacie

      • przesyłki ekologiczne ikona

        Przesyłki ekologiczne

        Usługi kurierskie w duchu eko

      • Przesyłki do Ukrainy ikona

        Przesyłki do Ukrainy

        Wyślij paczkę do Ukrainy

      • przesyłka paletowa ikona

        Przesyłki paletowe

        Zlecaj transport europalet i półpalet

      • przesyłki międzynarodowe ikona

        Przesyłki międzynarodowe

        Wysyłaj paczki za granicę

    • kolumna 2
      • firmy kurierskie logotypy

        Nasi przewoźnicy

      • Sprawdź ofertę dla firm na Apaczka.pl
  • Cennik
  • Pomoc
    • centrum pomocy ikona

      Centrum pomocy

    • jak pakować przesyłki ikona

      Jak pakować przesyłki

    • kontakt ikona

      Kontakt

  • O nas
    • o nas ikona

      Poznaj Sendit

    • aktualności ikona

      Aktualności

    • blog ikona

      Blog

  • Śledzenie przesyłek
Twoje kontoTwoje konto
  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Sendit.pl / Blog / Sprzedaż rękodzieła w sieci. Jak wysyłać produkty handmade kurierem?

Sprzedaż rękodzieła w sieci. Jak wysyłać produkty handmade kurierem?

04.02.2021

rękodzieło handmade

Handmade, DIY czy po prostu rękodziełem nazywamy przedmioty, które wytwarzamy samodzielnie. Co więcej, rzeczy robione ręcznie coraz częściej sprzedajemy we własnym sklepie online lub na lokalnych marketplace w sieciach społecznościowych. Czy można i w jaki sposób wysłać DIY kurierem? O czym trzeba pamiętać? Podpowiadamy.

Tworzenie produktów handmade to nie tylko sposób na wyrażenie siebie i forma sztuki, ale też dobry pomysł na zarobek. O ile oczywiście masz odpowiednio dużo czasu, potrafisz sprzedać to, co robisz i dobrze wykorzystasz szansę, jaką daje nam internet. Jest on bezsprzecznie najlepszym miejscem na handel rękodziełem, co wiąże się jednak z pewnymi utrudnieniami, na przykład kwestią dostarczenia zakupu do klienta. Z pomocą i gotowymi rozwiązaniami logistycznymi przychodzą nie tylko firmy kurierskie, ale również brokerzy kurierscy, na przykład Sendit.pl. Przez naszą platformę możesz zarządzać wysyłkami bez wychodzenia z domu, a zaoszczędzony w ten sposób czas wykorzystasz na realizację kolejnych, ciekawych pomysłów. 

Spis treści

  • Handmade kurierem – o tym pamiętaj!
  • Reklamacja paczki z rękodziełem

Handmade kurierem – o tym pamiętaj!

Szykując produkty DIY do wysyłki kurierem musisz pamiętać o kilku kwestiach, dzięki którym dotrą one do odbiorcy bez szwanku. Poniżej wymieniamy cztery najważniejsze zasady, dotyczące pakowania rękodzieła do wysyłki kurierem. 

Lista towarów zakazanych w wysyłce

Z listą towarów zakazanych w wysyłce powinno się skonfrontować pomysł na biznes, jeśli sprzedaż produktów DIY ma się odbywać przez internet, a wysyłka – kurierem na zasadach ogólnie obowiązujących. 

Według wytycznych od Przewoźników, o ile nie zawarto w tym celu indywidualnej umowy, w paczce kurierskiej nie można przewozić m.in.:

  • przedmiotów o wyjątkowej wartości, np.: dzieł sztuki, antyków, kamieni szlachetnych, złota, srebra, wyrobów o wartości artystycznej;
  • biżuterii i zegarków na rękę (oprócz sztucznej biżuterii i niskiej klasy zegarków) o wartości przekraczającej 500 USD lub równowartości tej kwoty w lokalnej walucie;
  • przesyłek zawierających substancje płynne;
  • kości słoniowej i wykonanych z niej wyrobów;
  • towarów nietrwałych (między innymi żywności);
  • opakowań szklanych, przesyłek szklanych, łatwo tłukących się i zawierających elementy szklane;
  • przesyłek w opakowaniach mogących zabrudzić lub uszkodzić w inny sposób pozostałe przesyłki.

Prawidłowe zapakowanie paczki

Właściwe zapakowanie paczki do wysyłki to nie tylko kwestia ceny, ale także i bezpieczeństwa przesyłki. Dlatego przedmioty do wysyłki kurierem należy zapakować w karton o kształcie prostopadłościanu, którego twardość i wytrzymałość musi być dostosowana do wagi i charakteru przewożonego towaru. Jeśli zastanawiasz się, jak zapakować paczkę z twoim handmade, skorzystaj z naszych poradników pakowania.

Wypełnienie paczki

Użycie wypełniaczy do paczek jest konieczne, jeśli produkt jest mniejszy niż pudełko, w którym ma być wysłany. Wypełnienie pustych przestrzeni w kartonie zapobiega przemieszczaniu się produktu w paczce oraz ogranicza kruchość całej przesyłki. Dzięki temu wysyłany towar jest zabezpieczony, a ryzyko jego uszkodzenia maleje.

Przeczytaj także: Czym wypełnić paczkę do wysyłki kurierem? 9 sposobów

Zabezpieczenie zawartości paczki

Wypełnienie pustych przestrzeni w paczce to jedno, a dokładne zabezpieczenie poszczególnych elementów paczki to drugie. Jeśli wysyłasz w paczce produkty, które mogą ulec zniszczeniu nawet pomimo wypełniaczy, koniecznie postaraj się zabezpieczyć je dodatkowo, na przykład owijając materiałem, gazetą lub folią bąbelkową. 

Zabezpieczając dodatkowo poszczególne elementy paczki z pewnością unikniesz sytuacji, jaka spotkała ekipę Sendit w okresie przedświątecznym. Jednym z elementów paczki świątecznej, którą otrzymał każdy z naszych pracowników, był własnoręcznie malowany kubek ceramiczny. Niestety, trocinowe wypełnienie kartonu okazało się niewystarczające, aby zabezpieczyć nasze małe rękodzieło przed uszkodzeniem. W efekcie jeden z naszych kolegów otrzymał zamiast ręcznie malowanego kubka… zestaw DIY do samodzielnego montażu 🙂 .

Reklamacja paczki z rękodziełem

Jeśli mimo zabezpieczeń zawartość paczki z rękodziełem zostanie uszkodzona podczas transportu, reklamacja usługi u Przewoźnika jest możliwa, ale pod kilkoma warunkami. Jeśli uszkodzenie paczki jest widoczne już przy odbiorze i masz obawy o jej zawartość, poproś kuriera o możliwość sprawdzenia zawartości albo odmów jej przyjęcia. Jeśli nie widać uszkodzeń z zewnątrz, po odbiorze paczki sprawdź jej zawartość, a jeśli jest uszkodzona – zgłoś to jak najszybciej firmie kurierskiej albo sprzedawcy.  Spisanie protokołu szkody jest niezbędne do złożenia reklamacji. Nie zwlekaj, ponieważ u niektórych Przewoźników spisanie protokołu musi nastąpić w ciągu 7 dni od jej odebrania. Jeśli swoją paczkę z handmade odbierasz w punkcie, sprawdź jej zawartość zaraz po odbiorze i od razu zgłoś w przypadku uszkodzenia. Zrób również kilka zdjęć uszkodzeń paczki i jej zawartości, ponieważ mogą okazać się bardzo przydatne przy rozstrzyganiu reklamacji.

Po drugie – w przypadku uszkodzenia zawartości paczki w transporcie, możesz ubiegać się o zwrot kosztów transportu oraz wysyłanego towaru. W tym celu koniecznie zachowaj do wglądu dokument sprzedaży, którym jest paragon, faktura, a nawet zrzut ekranu z zakończonej aukcji, jeśli zakupu dokonałeś na portalu aukcyjnym. Przydatna może być także korespondencja ze sprzedającym. 

Więcej na temat reklamacji usług kurierskich możesz dowiedzieć się podczas kontaktu z naszym Biurem Współpracy z Klientem Sendit lub z naszego cyklu reklamacyjnego, dostępnego na blogu Sendit:

  • Reklamacja usługi kurierskiej – kiedy można ją złożyć?
  • Jak prawidłowo złożyć reklamację usługi kurierskiej?
  • Jak NIE powinna wyglądać reklamacja usługi kurierskiej?
  • Jak wygląda proces reklamacji w poszczególnych firmach kurierskich?
Wróć do wszystkich wpisów

Przesyłki

  • Krajowe
  • Z i do punktów
  • Bez etykiety
  • Ekologiczne
  • Międzynarodowe
  • Paletowe

Wiedza

  • Pomoc
  • Śledzenie przesyłek
  • Aktualności
  • Blog
  • Cenniki krajowe
  • Materiały pakowe
  • Przewodnik jak pakować

Informacje

  • Regulaminy
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Obserwuj nas

  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Technologie idealnie dopasowane do potrzeb firm

Sprawdź na Apaczka.pl

Przejdź na stronę
Sendit logo

Alsendo Sp. z o. o.
ul. Klimczaka 1, 02-797 Warszawa

NIP 8971840043
REGON 367328934
KRS 0000 67 89 92

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest Alsendo sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-797), ul. Klimczaka 1. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.

© Alsendo Sp. z o.o.