logowanie ikona Zaloguj się
Załóż konto
  • Oferta
    • kolumna 1
      • przesyłki krajowe ikona

        Przesyłki krajowe

        Nadawaj przesyłki z dostawą do punktu, domu lub firmy

      • przesyłki bez etykiety ikona

        Przesyłki bez etykiety

        Koniec z drukowaniem listu przewozowego

      • przesyłki punktowe ikona

        Przesyłki punktowe

        Wysyłaj i odbieraj paczki w punkcie lub automacie

      • przesyłki ekologiczne ikona

        Przesyłki ekologiczne

        Usługi kurierskie w duchu eko

      • Przesyłki do Ukrainy ikona

        Przesyłki do Ukrainy

        Wyślij paczkę do Ukrainy

      • przesyłka paletowa ikona

        Przesyłki paletowe

        Zlecaj transport europalet i półpalet

      • przesyłki międzynarodowe ikona

        Przesyłki międzynarodowe

        Wysyłaj paczki za granicę

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Opony

        Sprzedaj i wyślij tanio przez Sendit.pl!

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Zamów kuriera

        Zamów kuriera na Sendit.pl

    • kolumna 2
      • firmy kurierskie logotypy

        Nasi przewoźnicy

      • Sprawdź ofertę dla firm na Apaczka.pl
  • Cennik
    • kolumna 1
      • Kurier DHL

        DHL

      • Kurier FedEx

        FedEx

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Kurier

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Punkt

      • Kurier Ambro Express

        Ambro Express

    • kolumna 2
      • Kurier DPD

        DPD Kurier

      • Kurier DPD

        DPD Pickup

      • Kurier Inpost

        InPost Paczkomat

      • Kurier Inpost

        InPost Kurier

      • Kurier Orlen paczka

        Orlen Paczka

  • Pomoc
    • centrum pomocy ikona

      Centrum pomocy

    • jak pakować przesyłki ikona

      Jak pakować przesyłki

    • reklamacje ikona

      Proste zwroty

    • kontakt ikona

      Kontakt

  • O nas
    • o nas ikona

      Poznaj Sendit

    • aktualności ikona

      Aktualności

    • blog ikona

      Blog

    • sadzimy las

      Sadzimy las

  • Śledzenie przesyłek
Zaloguj sięZaloguj się
  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Sendit.pl / Blog / Sprzedaż rękodzieła w sieci. Jak wysyłać produkty handmade kurierem?

Sprzedaż rękodzieła w sieci. Jak wysyłać produkty handmade kurierem?

04.02.2021 Kupuj i sprzedawaj online Ostatnia aktualizacja wpisu: 24.10.2023 6 minutczytania

rękodzieło handmade

Handmade, DIY czy po prostu rękodziełem nazywamy przedmioty, które wytwarzamy samodzielnie. Co więcej, rzeczy robione ręcznie coraz częściej sprzedajemy we własnym sklepie online lub na lokalnych marketplace w sieciach społecznościowych. Czy można i w jaki sposób wysłać DIY kurierem? O czym trzeba pamiętać? Podpowiadamy.

Tworzenie produktów handmade to nie tylko sposób na wyrażenie siebie i forma sztuki, ale też dobry pomysł na zarobek. O ile oczywiście masz odpowiednio dużo czasu, potrafisz sprzedać to, co robisz i dobrze wykorzystasz szansę, jaką daje nam internet. Jest on bezsprzecznie najlepszym miejscem na handel rękodziełem, co wiąże się jednak z pewnymi utrudnieniami, na przykład kwestią dostarczenia zakupu do klienta. Z pomocą i gotowymi rozwiązaniami logistycznymi przychodzą nie tylko firmy kurierskie, ale również brokerzy kurierscy, na przykład Sendit.pl. Przez naszą platformę możesz zarządzać wysyłkami bez wychodzenia z domu, a zaoszczędzony w ten sposób czas wykorzystasz na realizację kolejnych, ciekawych pomysłów. 

Spis treści

  • Handmade kurierem – o tym pamiętaj!
  • Reklamacja paczki z rękodziełem

Handmade kurierem – o tym pamiętaj!

Szykując produkty DIY do wysyłki kurierem musisz pamiętać o kilku kwestiach, dzięki którym dotrą one do odbiorcy bez szwanku. Poniżej wymieniamy cztery najważniejsze zasady, dotyczące pakowania rękodzieła do wysyłki kurierem. 

Lista towarów zakazanych w wysyłce

Z listą towarów zakazanych w wysyłce powinno się skonfrontować pomysł na biznes, jeśli sprzedaż produktów DIY ma się odbywać przez internet, a wysyłka – kurierem na zasadach ogólnie obowiązujących. 

Według wytycznych od Przewoźników, o ile nie zawarto w tym celu indywidualnej umowy, w paczce kurierskiej nie można przewozić m.in.:

  • przedmiotów o wyjątkowej wartości, np.: dzieł sztuki, antyków, kamieni szlachetnych, złota, srebra, wyrobów o wartości artystycznej;
  • biżuterii i zegarków na rękę (oprócz sztucznej biżuterii i niskiej klasy zegarków) o wartości przekraczającej 500 USD lub równowartości tej kwoty w lokalnej walucie;
  • przesyłek zawierających substancje płynne;
  • kości słoniowej i wykonanych z niej wyrobów;
  • towarów nietrwałych (między innymi żywności);
  • opakowań szklanych, przesyłek szklanych, łatwo tłukących się i zawierających elementy szklane;
  • przesyłek w opakowaniach mogących zabrudzić lub uszkodzić w inny sposób pozostałe przesyłki.

Prawidłowe zapakowanie paczki

Właściwe zapakowanie paczki do wysyłki to nie tylko kwestia ceny, ale także i bezpieczeństwa przesyłki. Dlatego przedmioty do wysyłki kurierem należy zapakować w karton o kształcie prostopadłościanu, którego twardość i wytrzymałość musi być dostosowana do wagi i charakteru przewożonego towaru. Jeśli zastanawiasz się, jak zapakować paczkę z twoim handmade, skorzystaj z naszych poradników pakowania.

Wypełnienie paczki

Użycie wypełniaczy do paczek jest konieczne, jeśli produkt jest mniejszy niż pudełko, w którym ma być wysłany. Wypełnienie pustych przestrzeni w kartonie zapobiega przemieszczaniu się produktu w paczce oraz ogranicza kruchość całej przesyłki. Dzięki temu wysyłany towar jest zabezpieczony, a ryzyko jego uszkodzenia maleje.

Przeczytaj także: Czym wypełnić paczkę do wysyłki kurierem? 9 sposobów

Zabezpieczenie zawartości paczki

Wypełnienie pustych przestrzeni w paczce to jedno, a dokładne zabezpieczenie poszczególnych elementów paczki to drugie. Jeśli wysyłasz w paczce produkty, które mogą ulec zniszczeniu nawet pomimo wypełniaczy, koniecznie postaraj się zabezpieczyć je dodatkowo, na przykład owijając materiałem, gazetą lub folią bąbelkową. 

Zabezpieczając dodatkowo poszczególne elementy paczki z pewnością unikniesz sytuacji, jaka spotkała ekipę Sendit w okresie przedświątecznym. Jednym z elementów paczki świątecznej, którą otrzymał każdy z naszych pracowników, był własnoręcznie malowany kubek ceramiczny. Niestety, trocinowe wypełnienie kartonu okazało się niewystarczające, aby zabezpieczyć nasze małe rękodzieło przed uszkodzeniem. W efekcie jeden z naszych kolegów otrzymał zamiast ręcznie malowanego kubka… zestaw DIY do samodzielnego montażu 🙂 .

Reklamacja paczki z rękodziełem

Jeśli mimo zabezpieczeń zawartość paczki z rękodziełem zostanie uszkodzona podczas transportu, reklamacja usługi u Przewoźnika jest możliwa, ale pod kilkoma warunkami. Jeśli uszkodzenie paczki jest widoczne już przy odbiorze i masz obawy o jej zawartość, poproś kuriera o możliwość sprawdzenia zawartości albo odmów jej przyjęcia. Jeśli nie widać uszkodzeń z zewnątrz, po odbiorze paczki sprawdź jej zawartość, a jeśli jest uszkodzona – zgłoś to jak najszybciej firmie kurierskiej albo sprzedawcy.  Spisanie protokołu szkody jest niezbędne do złożenia reklamacji. Nie zwlekaj, ponieważ u niektórych Przewoźników spisanie protokołu musi nastąpić w ciągu 7 dni od jej odebrania. Jeśli swoją paczkę z handmade odbierasz w punkcie, sprawdź jej zawartość zaraz po odbiorze i od razu zgłoś w przypadku uszkodzenia. Zrób również kilka zdjęć uszkodzeń paczki i jej zawartości, ponieważ mogą okazać się bardzo przydatne przy rozstrzyganiu reklamacji.

Po drugie – w przypadku uszkodzenia zawartości paczki w transporcie, możesz ubiegać się o zwrot kosztów transportu oraz wysyłanego towaru. W tym celu koniecznie zachowaj do wglądu dokument sprzedaży, którym jest paragon, faktura, a nawet zrzut ekranu z zakończonej aukcji, jeśli zakupu dokonałeś na portalu aukcyjnym. Przydatna może być także korespondencja ze sprzedającym. 

Więcej na temat reklamacji usług kurierskich możesz dowiedzieć się podczas kontaktu z naszym Biurem Współpracy z Klientem Sendit lub z naszego cyklu reklamacyjnego, dostępnego na blogu Sendit:

  • Reklamacja usługi kurierskiej – kiedy można ją złożyć?
  • Jak prawidłowo złożyć reklamację usługi kurierskiej?
  • Jak NIE powinna wyglądać reklamacja usługi kurierskiej?
  • Jak wygląda proces reklamacji w poszczególnych firmach kurierskich?
Wróć do wszystkich wpisów

Kategorie

  • przesyłka paletowa ikona

    Wszystkie

  • ikona_kupuj i sprzedawaj

    Kupuj i sprzedawaj online

  • porady

    Porady

  • Usługi kurierskie

  • klient

    Klient e-biznes

Blog

Przeczytaj podobne artykuły

działalność niezarejestrowana

Działalność nierejestrowana – kiedy ją założyć i jak ją prowadzić? Poznaj przykłady ciekawych rozwiązań

Ile oszczędzasz z Sendit

Sprzedaj nieużywane rzeczy i zarób środki na szaleństwo na Black Friday 

sprzedaż online marketplace

Marketplace – co to jest i jak działa? Wady i zalety dla sprzedawców i kupujących

Ile naprawdę zarabia się na dropshippingu? Analiza zysków

sprzedaz na olx

Jak sprzedawać na OLX? Pozbądź się niepotrzebnych rzeczy!

paczki standard niestandard

Zwroty w e-sklepach – sprawdź, co powinieneś o nich wiedzieć!

Przesyłki

  • Krajowe
  • Z i do punktów
  • Bez etykiety
  • Ekologiczne
  • Międzynarodowe
  • Paletowe

Cennik

  • Ambro Express
  • DHL
  • DPD Kurier
  • DPD Pickup
  • FedEx
  • InPost Kurier
  • InPost Paczkomat
  • Orlen Paczka
  • Pocztex Kurier
  • Pocztex Punkt

Wiedza

  • Pomoc
  • Śledzenie przesyłek
  • Aktualności
  • Blog
  • Cenniki krajowe
  • Materiały pakowe
  • Przewodnik jak pakować

Informacje

  • Regulaminy
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Zmiana ustawień cookie

Technologie idealnie dopasowane do potrzeb firm

Sprawdź na Apaczka.pl

Przejdź na stronę

Obserwuj nas

  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Alsendo Sp. z o. o.
ul. Puławska 2, 02-566 Warszawa

NIP 8971840043
REGON 367328934
KRS 0000 67 89 92

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest Alsendo sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-566), ul. Puławska 2. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.

© Alsendo Sp. z o.o.