logowanie ikona Zaloguj się
Załóż konto
  • Oferta
    • kolumna 1
      • przesyłki krajowe ikona

        Przesyłki krajowe

        Nadawaj przesyłki z dostawą do punktu, domu lub firmy

      • przesyłki bez etykiety ikona

        Przesyłki bez etykiety

        Koniec z drukowaniem listu przewozowego

      • przesyłki punktowe ikona

        Przesyłki punktowe

        Wysyłaj i odbieraj paczki w punkcie lub automacie

      • przesyłki ekologiczne ikona

        Przesyłki ekologiczne

        Usługi kurierskie w duchu eko

      • Przesyłki do Ukrainy ikona

        Przesyłki do Ukrainy

        Wyślij paczkę do Ukrainy

      • przesyłka paletowa ikona

        Przesyłki paletowe

        Zlecaj transport europalet i półpalet

      • przesyłki międzynarodowe ikona

        Przesyłki międzynarodowe

        Wysyłaj paczki za granicę

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Opony

        Sprzedaj i wyślij tanio przez Sendit.pl!

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Zamów kuriera

        Zamów kuriera na Sendit.pl

    • kolumna 2
      • firmy kurierskie logotypy

        Nasi przewoźnicy

      • Sprawdź ofertę dla firm na Apaczka.pl
  • Cennik
    • kolumna 1
      • Kurier DHL

        DHL

      • Kurier FedEx

        FedEx

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Kurier

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Punkt

      • Kurier Ambro Express

        Ambro Express

    • kolumna 2
      • Kurier DPD

        DPD Kurier

      • Kurier DPD

        DPD Pickup

      • Kurier Inpost

        InPost Paczkomat

      • Kurier Inpost

        InPost Kurier

      • Kurier Orlen paczka

        Orlen Paczka

  • Pomoc
    • centrum pomocy ikona

      Centrum pomocy

    • jak pakować przesyłki ikona

      Jak pakować przesyłki

    • reklamacje ikona

      Proste zwroty

    • kontakt ikona

      Kontakt

  • O nas
    • o nas ikona

      Poznaj Sendit

    • aktualności ikona

      Aktualności

    • blog ikona

      Blog

    • sadzimy las

      Sadzimy las

  • Śledzenie przesyłek
Zaloguj sięZaloguj się
  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Sendit.pl / Blog / Jak NIE powinna wyglądać reklamacja usługi kurierskiej?

Jak NIE powinna wyglądać reklamacja usługi kurierskiej?

01.09.2020 Usługi kurierskie Ostatnia aktualizacja wpisu: 24.10.2023 5 minutczytania

znak stop

Źle wypełniony wniosek podczas reklamacji usług kurierskich potrafi utrudnić lub przekreślić szanse na pozytywne rozpatrzenie sprawy. Nawet jeśli powód zażalenia jest jak najbardziej zasadny. W tym artykule, pół żartem pół serio, pokażemy ci, jak nie składać reklamacji usług kurierskich i czego unikać wypełniając formularze reklamacyjne.

Ten artykuł jest trzecią częścią cyklu “Reklamacje usług kurierskich”. Z innych artykułów dowiesz się także, kiedy można złożyć reklamację usługi kurierskiej, jak prawidłowo złożyć reklamację usługi kurierskiej oraz jak wygląda proces reklamacji w poszczególnych firmach kurierskich.

Przeczytaj także: 

  • Reklamacja usługi kurierskiej – kiedy można ją złożyć?
  • Jak prawidłowo złożyć reklamację usługi kurierskiej?

Spis treści

  • Dlaczego prawidłowe zgłoszenie reklamacji jest takie ważne?
  • Jak nie składać reklamacji na usługi kurierskie? Autentyczne przykłady
  • Podsumowanie

Dlaczego prawidłowe zgłoszenie reklamacji jest takie ważne?

Prawidłowo wypełniony i złożony wniosek reklamacyjny to największa szansa na to, że zażalenie zostanie rozpatrzone. Jeśli nie będziemy potrafili przedstawić swoich roszczeń Przewoźnikowi, albo jasno nie określimy, dlaczego chcemy wnieść reklamację, nie tylko wydłuży to czas rozpatrywania zgłoszenia, ale też może być przyczyną jego odrzucenia. Pamiętajmy, że Biura Obsługi Klienta oraz Działy Reklamacji w firmach kurierskich i brokerskich każdego dnia otrzymują setki wniosków do rozpatrzenia i nie zawsze są w stanie poświęcić tyle czasu jednemu petentowi, ile by chciały i ile potrzeba, aby sprawę szybko załatwić. Dlatego warto dowiedzieć się nie tylko jak złożyć reklamację prawidłowo, ale też czego unikać wypełniając formularz reklamacyjny. Pamiętaj, że reklamacje niekompletne lub nieprawidłowo złożone uważane są za niewniesione.

Przeczytaj także: Reklamacje Sendit.pl – jak i gdzie je zgłaszać?

Jak nie składać reklamacji na usługi kurierskie? Autentyczne przykłady

Przykładów niepoprawnie złożonych reklamacji jest tak wiele, że moglibyśmy stworzyć z nich kolejny artykuł. 

Wybraliśmy jednak kilka najciekawszych i przedstawiamy je poniżej – oczywiście w pełni anonimowo. Obok nich dopisaliśmy, jakich informacji zabrakło, aby reklamacja mogła zostać rozpatrzona:

  • “Czekam na zwrot pobrania zbyt długo” – brak danych nadawcy, danych do identyfikacji przesyłki oraz brak roszczenia. Dodatkowo pamiętaj, że w regulaminie usługi znajduje się informacja o terminie, w jakim otrzymasz zwrot pobrania;
  • “Dzień dobry, kiedy mogę spodziewać się przelewu z kwotą pobrania na moje konto? Od realizacji przesyłki mija właśnie tydzień.“ – brak danych nadawcy, danych do identyfikacji przesyłki oraz brak roszczenia. Środki są zwracane w ciągu 10 dni roboczych. Dlatego taka forma zgłoszenia to nie jest reklamacja, a zapytanie, które powinno być skierowane do Biura Obsługi Klienta;
  • “Anulowanie” – brak danych nadawcy, danych do identyfikacji przesyłki, brak wyjaśnienia powodu reklamacji oraz brak roszczenia. Takie zgłoszenie jest niezasadne, dlatego że Klient sam może anulować zlecenie, z poziomu panelu klienta;
  • “Nieterminowa realizacja.” – brak danych nadawcy, danych do identyfikacji przesyłki oraz brak roszczenia;
  • “paczka nie zmieściła się w sugerowanej skrzynce” – brak danych nadawcy, danych do identyfikacji przesyłki oraz brak roszczenia;
  • “Dopłata za przesyłki niestandardowe Poczta Polska przesyłka w trakcie transportu uległa przemieszczeniu dlatego została uznana za niestandardową” – brak danych nadawcy, danych do identyfikacji przesyłki, brak wyjaśnienia powodu reklamacji oraz brak roszczenia.
  • “Co się dzieje z paczką?”  – jest to pytanie, które prosimy kierować do naszego Biura Obsługi Klienta. Pamiętajmy, że reklamacja musi mieć odpowiednią formę i zawierać wyraźnie sformułowane roszczenie np. “Reklamuję zaginięcie paczki, wnoszę o odszkodowanie w wysokości 300 zł i zwrot kosztów przewoźnego”.
    Zgłoszenia nieprecyzyjne, bez odpowiednich informacji, mogą zostać uznane za niezasadne lub odrzucone;
  • “Przyszła uszkodzona” – jest to jakaś informacja, jednak brak tu formy i roszczenia. Prawidłowy zapis powinien brzmieć: “Reklamuję uszkodzenie paczki, wnoszę o odszkodowanie w wysokości 200 zł i zwrot kosztów przewoźnego”.

Podsumowanie

Niezależnie od powodu składania reklamacji – uszkodzonej przesyłki, opóźnienia w dostawie, zaginięcia paczki czy nieuzasadnionego zwrotu do adresata, pamiętaj, że dobrze wypełniony wniosek to podstawa sukcesu. Postaraj się uzupełnić go jak największą ilością danych identyfikacyjnych, żeby osoba przyjmująca zgłoszenie mogła od razu przystąpić do rozwiązywania problemu. Nie zapominaj, że reklamacja jest formalnym zgłoszeniem roszczenia, dlatego konieczna jest odpowiednia forma treści, unikanie ekspresji i niegrzecznych opinii, które nie pomogą, a jedynie zniechęcą przyjmującego zgłoszenie. Po drugiej stronie jest człowiek, który nawet jeżeli uznaje winę firmy, to nie oznacza,, że zgadza się z niestosownymi komentarzami.

Na powyższych przykładach widać też doskonale, że wiele zgłoszeń to zwykłe pytania, na które odpowiedzi możesz znaleźć w naszych poradnikach, artykułach blogowych i FAQ. Dodatkowo w razie pytań zapraszamy do kontaktu z naszym Działem Obsługi Klienta Sendit. 

Wróć do wszystkich wpisów

Kategorie

  • przesyłka paletowa ikona

    Wszystkie

  • ikona_kupuj i sprzedawaj

    Kupuj i sprzedawaj online

  • porady

    Porady

  • Usługi kurierskie

  • klient

    Klient e-biznes

Blog

Przeczytaj podobne artykuły

nadania odbiór inpost

InPost – nie tylko przesyłki? Zobacz nowe usługi przewoźnika

Brexit

Wysyłanie paczek do UK po Brexicie

ups

Jakie usługi dodatkowe oferują firmy kurierskie? Usługi dodatkowe UPS i UPS Access Point w ramach Sendit.pl

paczki standard niestandard

Czym różni się paczka standardowa od niestandardowej? Sprawdzone sposoby na uniknięcie dodatkowych kosztów

kurier Inpost

Czy InPost pracuje w soboty?

statusy przeyłek

Jak prawidłowo złożyć reklamację usługi kurierskiej?

Przesyłki

  • Krajowe
  • Z i do punktów
  • Bez etykiety
  • Ekologiczne
  • Międzynarodowe
  • Paletowe

Cennik

  • Ambro Express
  • DHL
  • DPD Kurier
  • DPD Pickup
  • FedEx
  • InPost Kurier
  • InPost Paczkomat
  • Orlen Paczka
  • Pocztex Kurier
  • Pocztex Punkt

Wiedza

  • Pomoc
  • Śledzenie przesyłek
  • Aktualności
  • Blog
  • Cenniki krajowe
  • Materiały pakowe
  • Przewodnik jak pakować

Informacje

  • Regulaminy
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Zmiana ustawień cookie

Technologie idealnie dopasowane do potrzeb firm

Sprawdź na Apaczka.pl

Przejdź na stronę

Obserwuj nas

  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Alsendo Sp. z o. o.
ul. Puławska 2, 02-566 Warszawa

NIP 8971840043
REGON 367328934
KRS 0000 67 89 92

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest Alsendo sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-566), ul. Puławska 2. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.

© Alsendo Sp. z o.o.