Chcesz nadać przesyłkę za pośrednictwem platformy Sendit.pl? Wcale nie musisz ograniczać się do standardowych usług. Firmy kurierskie proponują dodatkowe rozwiązania, dzięki którym nadawanie paczek może być jeszcze bezpieczniejsze i wygodniejsze. Poznaj najpopularniejsze możliwości.

Usługi kurierskie same w sobie niosą wiele korzyści. Można jednak uczynić je jeszcze bardziej dopasowanymi do potrzeb nadawców i oczekiwań odbiorców. Wystarczy wybrać jedną lub kilka usług dodatkowych – w momencie nadawania przesyłki.

Ubezpieczenie

To jedna z najbardziej popularnych usług dodatkowych, którą w swojej ofercie ma każda firma kurierska. Warunki są zróżnicowane – zależą od wewnętrznej polityki konkretnego doręczyciela.

  • Poczta Polska (Ekspres 24) – dodatkowe ubezpieczenie do kwoty 50 000 zł
  • Inpost Paczkomaty – dodatkowe ubezpieczenie do kwoty 20 000 zł
  • UPS – dodatkowe ubezpieczenie do kwoty 50 000 zł
  • FedEx Express – dodatkowe ubezpieczenie do kwoty 50 000 zł.

Gwarancja dostawy w 24 h

Chociaż firmy kurierskie z reguły dostarczają przesyłki następnego dnia roboczego od daty nadania, zdarzają się opóźnienia. Wykupując usługę dodatkową, można zagwarantować sobie dostarczenie paczki w ciągu 24 h. W przypadku niewywiązania się z usługi, nadawca otrzymuje zwrot opłaty podstawowej oraz opłaty za usługę dodatkową – wraz z odsetkami.

Doręczenie w sobotę

Firmy kurierskie doręczają paczki od poniedziałku do piątku. Istnieje jednak możliwość zamówienia dostawy w sobotę za dodatkową opłatą.

W przypadku usług świadczonych przez DPD doręczenie w sobotę dotyczy wyłącznie przesyłek do 30 kg. Nie można tego łączyć z innymi terminowymi usługami, np. doręczeniem na rano itp.

Doręczenie przesyłki do południa

Przesyłka do południa to usługa, dzięki której paczka dotrze następnego dnia roboczego do godziny 12:00 w systemie door-to-door. Nie łączy się z usługą doręczenia w sobotę.

W zależności od firmy kurierskiej, inne mogą być kryteria usługi:

  • DPD dopuszcza paczki do 30 kg
  • UPS obejmuje tą usługą paczki do 70 kg.

Nadanie elementów niestandardowych

Nie wszystkie przesyłki spełniają kryteria w zakresie standardowych rozmiarów. Można je nadać, korzystając z usługi dodatkowej. Przesyłki niestandardowe mają nietypowy kształt, dlatego są trudniejsze w przewozie i sortowaniu. Dotyczy to m.in. takich paczek, które są pakowane w zewnętrzne kontenery wysyłkowe, mają kształt cylindryczny, zawierają ostre lub wystające elementy. Za niestandardowe przesyłki uważa się również paczki składające się z dwóch części.

Przesyłka pobraniowa

Zwykle przesyłki nadawane są w momencie dokonania wpłaty na rachunek nadawcy. Istnieje jednak możliwość nadania paczki pobraniowej – jako usługi dodatkowej. W zależności od wewnętrznej polityki, różne mogą być maksymalne kwoty pobrania.

I tak:

  • Poczta Polska – do 20 000 zł
  • DPD – do 15 000 zł
  • FedEx Express – do 10 000 zł
  • UPS – do 15 000 zł
  • UPS Access Point – do 4000 zł.

Z usług dodatkowych możesz skorzystać także wtedy, gdy kuriera zamawiasz za pośrednictwem Sendit.pl. Wystarczy w momencie nadawania przesyłki zaznaczyć wybraną opcję.

Sprawdź również:

Dostępność usług

Co to jest pobranie?