Niestety, zakupy przez Internet nie zawsze się udają.  Produkty, których wcześniej się nie widziało, w rzeczywistości mogą znacznie odbiegać od naszych oczekiwań. Na szczęście prawo umożliwia zwroty w e-sklepach. Dowiedz się, jak odesłać nieudany zakup i odzyskać pieniądze!

Jeśli kupiłeś coś przez Internet, ale otrzymany produkt zupełnie Cię nie satysfakcjonuje, nie oznacza to, że musisz się z tym pogodzić. Wiele e-sklepów jasno określa zasady zwrotu towarów, ale nie zawsze są one wystarczająco jasne czy odpowiednio wyróżnione. Szczegółowo wyjaśniamy, jak można oddać nieudany zakup z Internetu!

Do kiedy można zwrócić towar zakupiony przez Internet?

Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta towar zakupiony przez Internet nabywca ma prawo zwrócić w ciągu 14 dni kalendarzowych od czasu otrzymania zamawianego produktu. Jeśli jednak właściciel e-sklepu w żaden sposób nie udzielił informacji klientowi o możliwości oddania zakupów (np. w regulaminie), czas na zwrot wydłuża się do 12 miesięcy kalendarzowych.

Jak zwrócić zakupy do e-sklepu?

Pierwszym krokiem by zwrócić zakupy do e-sklepu jest poinformowanie sprzedawcy o swoich zamiarach. Kupujący nie ma obowiązku by uzasadniać swoją decyzję, dlatego towar kupiony przez Internet można zwrócić także w przypadku, gdy po prostu się rozmyśliliśmy.

Sprawdź również:

Kurier DPD

InPost – przesyłki do paczkomatów

Śledzenie przesyłek

Najlepiej zacząć od sporządzenia pisemnego oświadczenia. Następnie należy dowiedzieć się, czy sprzedawca określił jakieś wymogi związane ze zwrotem do e-sklepu – np. zachowanie oryginalnego pudełka. Warto jednak pamiętać, że zgodnie z prawem nie może żądać odesłania nieodpakowanego produktu.

Ostatnim krokiem jest nadanie paczki z oświadczeniem na adres podany przez e-sklep. Często sprzedawca pokrywa koszty wysyłki, ale nie jest do tego zobowiązany prawnie. By mieć pewność, że przesyłka zostanie szybko i bezpiecznie dostarczona, najlepiej zdecydować się na usługi kurierskie. Po otrzymaniu oddanego produktu, jeśli wszystko jest z nim w porządku, sprzedawca musi zwrócić całą należną kwotę na konto klienta w ciągu 10 dni roboczych.

W jakich przypadkach zwrot do e-sklepu jest niemożliwy?

Niestety, zwroty w e-sklepach nie zawsze są możliwe. Prawo wyróżnia kilka takich okoliczności. Pierwszą z nich jest przekroczenie terminu 14 dni. Wyjątkiem jest sytuacja, w której sprzedawca w żaden sposób nie udzielił informacji odnośnie tej możliwości.

Z odmową można się także spotkać w przypadku, gdy produkt znacznie zmienił swoją cenę, a sprzedający nie ma wpływu na jej wysokość. Na zwrot nie można sobie pozwolić także gdy zamówiło się przedmiot wyprodukowany ściśle wg. wytycznych klienta.

Dość oczywistymi są także przypadki, w których zakupione produkty zostały uszkodzone, mają krótki termin przydatności i uległy zepsuciu lub były zapieczętowane, więc otwarcie uniemożliwia potencjalne ponowne użycie ze względów higienicznych lub prawnych.

Zwroty w e-sklepach będą wiązać się z mniejszym ryzykiem opóźnień lub uszkodzeń, jeśli wybierzesz usługi profesjonalnych firm kurierskich. Najkorzystniejszą ofertę znajdziesz w kilka minut dzięki Sendit! Z nami odeślesz nieudany zakup w prosty i szybki sposób!