logowanie ikona Zaloguj się
Załóż konto
  • Oferta
    • kolumna 1
      • przesyłki krajowe ikona

        Przesyłki krajowe

        Nadawaj przesyłki z dostawą do punktu, domu lub firmy

      • przesyłki bez etykiety ikona

        Przesyłki bez etykiety

        Koniec z drukowaniem listu przewozowego

      • przesyłki punktowe ikona

        Przesyłki punktowe

        Wysyłaj i odbieraj paczki w punkcie lub automacie

      • przesyłki ekologiczne ikona

        Przesyłki ekologiczne

        Usługi kurierskie w duchu eko

      • Przesyłki do Ukrainy ikona

        Przesyłki do Ukrainy

        Wyślij paczkę do Ukrainy

      • przesyłka paletowa ikona

        Przesyłki paletowe

        Zlecaj transport europalet i półpalet

      • przesyłki międzynarodowe ikona

        Przesyłki międzynarodowe

        Wysyłaj paczki za granicę

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Opony

        Sprzedaj i wyślij tanio przez Sendit.pl!

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Zamów kuriera

        Zamów kuriera na Sendit.pl

    • kolumna 2
      • firmy kurierskie logotypy

        Nasi przewoźnicy

      • Sprawdź ofertę dla firm na Apaczka.pl
  • Cennik
    • kolumna 1
      • Kurier DHL

        DHL

      • Kurier FedEx

        FedEx

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Kurier

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Punkt

      • Kurier Ambro Express

        Ambro Express

    • kolumna 2
      • Kurier DPD

        DPD Kurier

      • Kurier DPD

        DPD Pickup

      • Kurier Inpost

        InPost Paczkomat

      • Kurier Inpost

        InPost Kurier

      • Kurier Orlen paczka

        Orlen Paczka

  • Pomoc
    • centrum pomocy ikona

      Centrum pomocy

    • jak pakować przesyłki ikona

      Jak pakować przesyłki

    • reklamacje ikona

      Proste zwroty

    • kontakt ikona

      Kontakt

  • O nas
    • o nas ikona

      Poznaj Sendit

    • aktualności ikona

      Aktualności

    • blog ikona

      Blog

    • sadzimy las

      Sadzimy las

  • Śledzenie przesyłek
Zaloguj sięZaloguj się
  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Sendit.pl / Blog / Zwroty w e-sklepach – sprawdź, co powinieneś o nich wiedzieć!

Zwroty w e-sklepach – sprawdź, co powinieneś o nich wiedzieć!

12.09.2019 Kupuj i sprzedawaj online Ostatnia aktualizacja wpisu: 24.10.2023 3 minutyczytania

paczki standard niestandard

Niestety, zakupy przez Internet nie zawsze się udają.  Produkty, których wcześniej się nie widziało, w rzeczywistości mogą znacznie odbiegać od naszych oczekiwań. Na szczęście prawo umożliwia zwroty w e-sklepach. Dowiedz się, jak odesłać nieudany zakup i odzyskać pieniądze!

Jeśli kupiłeś coś przez Internet, ale otrzymany produkt zupełnie Cię nie satysfakcjonuje, nie oznacza to, że musisz się z tym pogodzić. Wiele e-sklepów jasno określa zasady zwrotu towarów, ale nie zawsze są one wystarczająco jasne czy odpowiednio wyróżnione. Szczegółowo wyjaśniamy, jak można oddać nieudany zakup z Internetu!

Spis treści

  • Do kiedy można zwrócić towar zakupiony przez Internet?
  • Jak zwrócić zakupy do e-sklepu?
  • W jakich przypadkach zwrot do e-sklepu jest niemożliwy?

Do kiedy można zwrócić towar zakupiony przez Internet?

Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta towar zakupiony przez Internet nabywca ma prawo zwrócić w ciągu 14 dni kalendarzowych od czasu otrzymania zamawianego produktu. Jeśli jednak właściciel e-sklepu w żaden sposób nie udzielił informacji klientowi o możliwości oddania zakupów (np. w regulaminie), czas na zwrot wydłuża się do 12 miesięcy kalendarzowych.

Jak zwrócić zakupy do e-sklepu?

Pierwszym krokiem by zwrócić zakupy do e-sklepu jest poinformowanie sprzedawcy o swoich zamiarach. Kupujący nie ma obowiązku by uzasadniać swoją decyzję, dlatego towar kupiony przez Internet można zwrócić także w przypadku, gdy po prostu się rozmyśliliśmy.

Sprawdź również:

Kurier DPD

InPost – przesyłki do paczkomatów

Śledzenie przesyłek

Najlepiej zacząć od sporządzenia pisemnego oświadczenia. Następnie należy dowiedzieć się, czy sprzedawca określił jakieś wymogi związane ze zwrotem do e-sklepu – np. zachowanie oryginalnego pudełka. Warto jednak pamiętać, że zgodnie z prawem nie może żądać odesłania nieodpakowanego produktu.

Ostatnim krokiem jest nadanie paczki z oświadczeniem na adres podany przez e-sklep. Często sprzedawca pokrywa koszty wysyłki, ale nie jest do tego zobowiązany prawnie. By mieć pewność, że przesyłka zostanie szybko i bezpiecznie dostarczona, najlepiej zdecydować się na usługi kurierskie. Po otrzymaniu oddanego produktu, jeśli wszystko jest z nim w porządku, sprzedawca musi zwrócić całą należną kwotę na konto klienta w ciągu 10 dni roboczych.

W jakich przypadkach zwrot do e-sklepu jest niemożliwy?

Niestety, zwroty w e-sklepach nie zawsze są możliwe. Prawo wyróżnia kilka takich okoliczności. Pierwszą z nich jest przekroczenie terminu 14 dni. Wyjątkiem jest sytuacja, w której sprzedawca w żaden sposób nie udzielił informacji odnośnie tej możliwości.

Z odmową można się także spotkać w przypadku, gdy produkt znacznie zmienił swoją cenę, a sprzedający nie ma wpływu na jej wysokość. Na zwrot nie można sobie pozwolić także gdy zamówiło się przedmiot wyprodukowany ściśle wg. wytycznych klienta.

Dość oczywistymi są także przypadki, w których zakupione produkty zostały uszkodzone, mają krótki termin przydatności i uległy zepsuciu lub były zapieczętowane, więc otwarcie uniemożliwia potencjalne ponowne użycie ze względów higienicznych lub prawnych.

Zwroty w e-sklepach będą wiązać się z mniejszym ryzykiem opóźnień lub uszkodzeń, jeśli wybierzesz usługi profesjonalnych firm kurierskich. Najkorzystniejszą ofertę znajdziesz w kilka minut dzięki Sendit! Z nami odeślesz nieudany zakup w prosty i szybki sposób!

Wróć do wszystkich wpisów

Kategorie

  • przesyłka paletowa ikona

    Wszystkie

  • ikona_kupuj i sprzedawaj

    Kupuj i sprzedawaj online

  • porady

    Porady

  • Usługi kurierskie

  • klient

    Klient e-biznes

Blog

Przeczytaj podobne artykuły

Cała prawda o sklepie na Instagramie – czy to się opłaca w 2025?

reklamacja

Zwrot towaru zakupionego przez Internet – co musi wiedzieć sprzedawca?

sprzedaż podręczników

Jak sprzedać podręczniki szkolne przez Internet?

godziny odbioru

Kiedy zamówić prezenty, by dotarły przed świętami?

Automat paczkowy DPD – jak skutecznie nadać i odebrać przesyłkę [2025]

Przesyłki kurierskie

Pomysły na firmę jednoosobową. Jaką działalność gospodarczą możesz rozpocząć w 2023 roku?

Przesyłki

  • Krajowe
  • Z i do punktów
  • Bez etykiety
  • Ekologiczne
  • Międzynarodowe
  • Paletowe

Cennik

  • Ambro Express
  • DHL
  • DPD Kurier
  • DPD Pickup
  • FedEx
  • InPost Kurier
  • InPost Paczkomat
  • Orlen Paczka
  • Pocztex Kurier
  • Pocztex Punkt

Wiedza

  • Pomoc
  • Śledzenie przesyłek
  • Aktualności
  • Blog
  • Cenniki krajowe
  • Materiały pakowe
  • Przewodnik jak pakować

Informacje

  • Regulaminy
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Zmiana ustawień cookie

Technologie idealnie dopasowane do potrzeb firm

Sprawdź na Apaczka.pl

Przejdź na stronę

Obserwuj nas

  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Alsendo Sp. z o. o.
ul. Puławska 2, 02-566 Warszawa

NIP 8971840043
REGON 367328934
KRS 0000 67 89 92

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest Alsendo sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-566), ul. Puławska 2. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.

© Alsendo Sp. z o.o.