Zaloguj się
Załóż konto
  • Oferta
    • kolumna 1
      • Przesyłki krajowe

        Nadawaj przesyłki z dostawą do punktu, domu lub firmy

      • Przesyłki bez etykiety

        Koniec z drukowaniem listu przewozowego

      • Przesyłki punktowe

        Wysyłaj i odbieraj paczki w punkcie lub automacie paczkowym

      • Przesyłki ekspresowe

        Korzystaj z usług SameDay Delivery

      • Przesyłki ekologiczne

        Usługi kurierskie w duchu eko

      • Przesyłki międzynarodowe

        Wysyłaj paczki za granicę

      • Przesyłki paletowe

        Zlecaj transport europalet i półpalet

    • kolumna 2
      • Nasi przewoźnicy

      • Sprawdź ofertę dla firm na Apaczka.pl
  • Cennik
  • Pomoc
    • Centrum pomocy

    • Jak pakować przesyłki

    • Kontakt

  • O nas
    • Poznaj Sendit

    • Aktualności

    • Blog

  • Śledzenie przesyłek
Twoje kontoTwoje konto
  • FB

  • YT

  • IN

Sendit.pl / Blog / Zalety modelu Click & Collect

Zalety modelu Click & Collect

09.10.2019

sprzedaż online marketplace

Można powiedzieć, że współcześni e‑klienci podczas zakupów online kierują się dwoma kryteriami – ceną oraz wygodą. Nie chcą przepłacać i zależy im, by mieć wiele opcji dostawy, z których wybiorą najlepszą dla siebie. Właśnie dlatego na rynku pojawiają się nowe rozwiązania, które mają na celu zwiększenie wygody odbiorców. Paczkomaty, odbiory w punktach czy też Click & Collect, czyli odbiór towaru w stacjonarnej placówce e‑sklepu. Jakie są zalety tego ostatniego modelu?

Spis treści

  • Prym wiedzie Francja
  • Zachowania polskich konsumentów
  • Zalety modelu Click & Collect od strony sprzedawcy
  • Zalety modelu Click & Collect od strony kupującego
  • Jak dalej będzie wyglądał rozwój Click & Collect?

Prym wiedzie Francja

7,1% wszystkich towarów w kategorii FMCG Francuzi kupują w modelu Click & Collect. Auchan, Leclerc i Carrefour od wielu lat przyzwyczajają rodzimych klientów, by ci kupowali towary online i odbierali je ze sklepu, np. w drodze z pracy do domu. Pierwsze rozwiązania tego typu testował Auchan już 19 lat temu, a dziś ten model odbioru towaru rozszerzył się o nowe opcje. Mowa o Click & Drive, czyli możliwości odbioru zakupów prosto z auta w jednym z 2000 punktów w całej Francji. Nie można się więc dziwić, że także polscy klienci coraz częściej wybierają Click & Collect.

Zachowania polskich konsumentów

Jak podaje raport „E‑commerce w Polsce 2019”, 25% ankietowanych deklaruje, że odbiór w oddziale sklepu lub placówce do tego przystosowanej zachęca ich do dokonywania zakupów online. 14% respondentów przeważnie wybiera ten sposób dostawy, jeśli tylko istnieje taka możliwość. Warto też wspomnieć, że czynniki motywujące do wyboru Click & Collect to szybsza dostawa (31% ankietowanych), możliwość zobaczenia produktu przed zakupem (20% ankietowanych) oraz możliwość odbioru w punkcie sklepu (16% ankietowanych).

Jak widać, wszystko wskazuje na to, że Click & Collect idealnie wpasowuje się w oczekiwania konsumentów. Przed zakupem możemy obejrzeć produkt, zamówić go do wybranego punktu i co najważniejsze odebrać go szybko.

Zalety modelu Click & Collect od strony sprzedawcy

Wprowadzenie tego rodzaju dostawy jest korzystne dla obu stron, czyli sprzedawcy i klienta. Z punktu widzenia sprzedającego, może on zaoszczędzić na kosztach logistycznych. Często bowiem towar, który odbiera klient, znajduje się w placówce i nie trzeba przesyłać go np. z magazynu głównego. To także zaleta dla klienta, bo towar może być gotowy do odbioru w sklepie nawet po kilku minutach od zamówienia. Dzięki Click & Collect można ograniczać liczbę reklamacji, gdyż kupujący może obejrzeć towar na miejscu. Jeśli będzie miał on wady, można go od razu wymienić. Jeśli nie posiadamy własnego punktu odbioru, możemy skorzystać z jednego z 27000, które ma w swojej ofercie broker kurierski Sendit.

Zalety modelu Click & Collect od strony kupującego

W tym przypadku główne zalety to możliwość szybkiego odbioru towaru. Jeśli jest on dostępny w wybranym sklepie, to paczka będzie gotowa nawet w kilka minut. Zakupy można odebrać w dowolnym momencie, w godzinach pracy punktu. Towar można obejrzeć na miejscu i w razie konieczności zgłosić reklamację lub go wymienić. Nie trzeba stać w kolejkach, bo niektóre sklepy wprowadzają specjalne punkty odbioru, które obsługiwane z pominięciem kasy. Za towar często można zapłacić na miejscu, przy odbiorze przesyłki, co dla wielu kupujących jest bardzo ważną opcją. Paczkę można odebrać, wybierając najbliżej położony sklep.

Jak dalej będzie wyglądał rozwój Click & Collect?

Trudno powiedzieć, jakie nowinki przyniesie przyszłość, ale jeśli można uczynić zakupy procesem jeszcze łatwiejszym, na pewno tak się stanie. Warto przyglądać się rozwojowi rynku francuskiego, bo właśnie tam sprzedaż w modelu Click & Collect rozwinęła się do perfekcji.

Wróć do wszystkich wpisów

Przesyłki

  • Krajowe
  • Z i do punktów
  • Bez etykiety
  • Ekspresowe
  • Ekologiczne
  • Międzynarodowe
  • Paletowe

Wiedza

  • Pomoc
  • Śledzenie przesyłek
  • Aktualności
  • Blog
  • Cenniki krajowe
  • Materiały pakowe
  • Przewodnik jak pakować

Informacje

  • Regulaminy
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Obserwuj nas

  • FB

  • YT

  • IN

Technologie idealnie dopasowane do potrzeb firm

Sprawdź na Apaczka.pl
Przejdź na stronę

Alsendo Sp. z o. o.
ul. Klimczaka 1, 02-797 Warszawa

NIP 8971840043
REGON 367328934
KRS 0000 67 89 92

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest Alsendo sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-797), ul. Klimczaka 1. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.

© Alsendo Sp. z o.o.