logowanie ikona Zaloguj się
Załóż konto
  • Oferta
    • kolumna 1
      • przesyłki krajowe ikona

        Przesyłki krajowe

        Nadawaj przesyłki z dostawą do punktu, domu lub firmy

      • przesyłki bez etykiety ikona

        Przesyłki bez etykiety

        Koniec z drukowaniem listu przewozowego

      • przesyłki punktowe ikona

        Przesyłki punktowe

        Wysyłaj i odbieraj paczki w punkcie lub automacie

      • przesyłki ekologiczne ikona

        Przesyłki ekologiczne

        Usługi kurierskie w duchu eko

      • Przesyłki do Ukrainy ikona

        Przesyłki do Ukrainy

        Wyślij paczkę do Ukrainy

      • przesyłka paletowa ikona

        Przesyłki paletowe

        Zlecaj transport europalet i półpalet

      • przesyłki międzynarodowe ikona

        Przesyłki międzynarodowe

        Wysyłaj paczki za granicę

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Opony

        Sprzedaj i wyślij tanio przez Sendit.pl!

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Zamów kuriera

        Zamów kuriera na Sendit.pl

    • kolumna 2
      • Nasi przewoźnicy

      • Sprawdź ofertę dla firm na Apaczka.pl
  • Cennik
    • kolumna 1
      • Kurier DHL

        DHL

      • Kurier FedEx

        FedEx

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Kurier

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Punkt

      • Kurier Ambro Express

        Ambro Express

    • kolumna 2
      • Kurier DPD

        DPD Kurier

      • Kurier DPD

        DPD Pickup

      • Kurier Inpost

        InPost Paczkomat

      • Kurier Inpost

        InPost Kurier

      • Kurier Orlen paczka

        Orlen Paczka

  • Pomoc
    • centrum pomocy ikona

      Centrum pomocy

    • jak pakować przesyłki ikona

      Jak pakować przesyłki

    • reklamacje ikona

      Proste zwroty

    • kontakt ikona

      Kontakt

  • O nas
    • o nas ikona

      Poznaj Sendit

    • aktualności ikona

      Aktualności

    • blog ikona

      Blog

    • sadzimy las

      Sadzimy las

  • Śledzenie przesyłek
Zaloguj sięZaloguj się
  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Sendit.pl / Blog / Reserved zwrot – poradnik: jak odesłać produkty?

Reserved zwrot – poradnik: jak odesłać produkty?

03.06.2025 Usługi kurierskie Ostatnia aktualizacja wpisu: 22.07.2025 8 minutczytania

Nietrafione zakupy zdarzają się każdemu. Na szczęście, zwrot produktów do Reserved to proces, który można przejść gładko, o ile znasz zasady. Warto jednak od razu zaznaczyć kluczową kwestię: całkowicie darmowy zwrot Reserved oferuje wyłącznie w swoich salonach stacjonarnych. Co z innymi opcjami, gdy wizyta w sklepie nie wchodzi w grę? Jak wtedy odesłać produkty i nie przepłacić? Ten poradnik rozwieje Twoje wątpliwości i krok po kroku przeprowadzi przez procedurę zwrotu.

Spis treści

  • Jak zwrócić produkt do Reserved z Sendit?
  • Jakie dokumenty są potrzebne do zwrotu paczki do Reserved?
  • Jak spakować zwrot do Reserved?
  • Jak najtaniej wysłać zwrot do Reserved?
  • Czego nie można zwrócić do sklepu Reserved?
  • Ile jest czasu na zwrot zamówienia do Reserved?
  • Po jakim czasie Reserved zwraca pieniądze?
  • Wyślij zwrot do Reserved z Sendit
  • Zamów kuriera po odbiór Twojej przesyłki!

Jak zwrócić produkt do Reserved z Sendit?

Decydując się na odesłanie paczki do Reserved inną drogą niż osobista wizyta w salonie, musisz liczyć się z tym, że to Ty ponosisz koszt przesyłki zwrotnej. Czy to oznacza, że musisz godzić się na wysokie opłaty? Bynajmniej. Właśnie w takich sytuacjach z pomocą przychodzi porównywarka usług kurierskich, taka jak Sendit. Dzięki niej możesz wysłać paczkę zwrotną do Reserved już od 11,97 zł brutto.

Aby rozpocząć proces zwrotu za pośrednictwem platformy wysyłkowej, pierwszym krokiem jest zazwyczaj założenie bezpłatnego konta. Po zalogowaniu, niemal natychmiast znajdziesz się na stronie formularza nadania paczki.
Wypełnienie go jest intuicyjne. Należy po kolei uzupełnić podstawowe informacje:

  1. Miejsce nadania i dostawy przesyłki: Tutaj wpisujesz swoje dane jako nadawcy oraz adres magazynu zwrotów Reserved.
  2. Rodzaj przesyłki: Określasz, czy wysyłasz standardową paczkę, kopertę, a może coś o niestandardowych gabarytach.
  3. Wymiary i waga: Precyzyjne podanie tych danych jest kluczowe dla dokładnej wyceny usługi kurierskiej. Warto zmierzyć paczkę i zważyć ją przed wypełnieniem formularza.
  4. Dodatkowe informacje i usługi: Możesz tu wybrać opcje takie jak dodatkowe ubezpieczenie przesyłki czy powiadomienia SMS o statusie paczki.
  5. Sposób nadania: W tym punkcie decydujesz, czy kurier ma odebrać paczkę bezpośrednio spod Twoich drzwi, czy też wolisz samodzielnie nadać ją w wybranym punkcie obsługi paczek.
  6. Sposób odbioru: Ten parametr ustawiasz na „drzwi”, ponieważ przesyłka będzie kierowana bezpośrednio pod adres zwrotów sklepu.
  7. Adres odbiorcy: To szczególnie ważny punkt. Dla zwrotów do Reserved, wysyłanych na własny koszt, aktualny adres to:

    LPP S.A. RESERVED
    Panattoni Park Tricity South II
    Będzieszyn 103
    83-000 Będzieszyn

Korzystanie z platformy wysyłkowej daje Ci kontrolę nad kosztami i możliwość wyboru najdogodniejszej opcji. To trochę jak wybór trasy podróży – możesz pojechać najkrótszą, ale niekoniecznie najtańszą drogą, albo poszukać alternatywy, która zoptymalizuje wydatki.

Jakie dokumenty są potrzebne do zwrotu paczki do Reserved?

Aby proces zwrotu przebiegł sprawnie, potrzebne będą odpowiednie dokumenty. Niezbędne jest wypełnienie formularza odstąpienia od umowy. Możesz go znaleźć i wypełnić online pod adresem: https://www.reserved.com/pl/pl/help-withdrawal-form. Wypełnienie tego formularza jest koniecznym krokiem.

Dodatkowo, do paczki zwrotnej warto dołączyć dowód zakupu – najczęściej będzie to faktura, którą możesz pobrać z panelu klienta na stronie Reserved po zalogowaniu się na swoje konto. Jeśli nie masz możliwości wydrukowania faktury, dołącz przynajmniej kartkę z czytelnie napisanym numerem zamówienia. Ułatwi to pracownikom magazynu identyfikację Twojego zwrotu i przyspieszy cały proces. Pamiętaj, że staranne przygotowanie dokumentacji to jak dobrze przygotowany bagaż przed podróżą – oszczędza czas i nerwy na dalszych etapach.

Jak spakować zwrot do Reserved?

Odpowiednie zapakowanie przesyłki zwrotnej jest niezwykle istotne. Chcesz przecież, aby towar dotarł do magazynu w nienaruszonym stanie. Oto kilka wskazówek, jak to zrobić:

  • Oryginalne opakowanie: Jeśli to możliwe, użyj oryginalnego opakowania, w którym otrzymałeś zamówienie. Nie jest to jednak wymóg absolutny, ale często ułatwia sprawę.
  • Bezpieczeństwo przede wszystkim: Produkty powinny być zabezpieczone tak, aby nie uległy uszkodzeniu podczas transportu. Możesz użyć folii bąbelkowej, wypełniaczy papierowych lub innych materiałów amortyzujących. Wyobraź sobie, że paczka będzie rzucana – czy zawartość przetrwa?
  • Usuń stare etykiety: Jeśli korzystasz z kartonu, na którym są już jakieś etykiety adresowe, usuń je dokładnie lub zaklej, aby uniknąć pomyłek w sortowni.
  • Solidne zamknięcie: Paczkę należy dokładnie zakleić mocną taśmą klejącą. Nie oszczędzaj na taśmie – lepiej dać jej trochę więcej, niż ryzykować otwarcie paczki w drodze.

Odpowiednie zapakowanie przesyłki zwrotnej jest niezwykle istotne, a więcej wskazówek w jaki sposób zapakować przesyłkę, aby uniknąć jej uszkodzenia znajdziesz na naszym blogu.

Jak najtaniej wysłać zwrot do Reserved?

Pytanie o koszty jest zawsze aktualne, zwłaszcza gdy nie możemy skorzystać z opcji darmowej (sprawdź nasz poradnik, jak najtaniej wysłać paczkę). Jak już ustaliliśmy, najtańszą, a właściwie całkowicie darmową, opcją zwrotu produktów do Reserved jest osobiste dostarczenie ich do dowolnego sklepu stacjonarnego (pamiętaj o wyjątkach, jak sklepy outletowe czy produkty z działu Reserved Home, których w ten sposób nie zwrócisz).

Jeśli jednak ta opcja nie wchodzi w grę, Reserved oferuje zwrot przez Paczkomaty InPost, inicjowany przez panel klienta na ich stronie. Należy jednak pamiętać, że dla zamówień złożonych po 3 grudnia 2024 roku, ta usługa jest płatna. Kwota ta jest zazwyczaj potrącana z wartości zwracanych środków.

W sytuacji, gdy decydujesz się na odesłanie paczki na własny koszt – bo np. Paczkomat jest daleko lub po prostu wolisz inną formę wysyłki – platformy takie jak Sendit stają się cennym narzędziem. Pozwalają na porównanie ofert różnych przewoźników i wybór tej, która jest najbardziej korzystna cenowo dla danej wagi i wymiarów paczki. To trochę jak poszukiwanie najlepszej oferty lotu – porównywarki dają Ci pełen obraz rynku i pozwalają podjąć świadomą decyzję.

Czego nie można zwrócić do sklepu Reserved?

Reserved, jak większość sklepów, posiada pewne ograniczenia dotyczące przyjmowania zwrotów. Zazwyczaj nie możesz zwrócić:

  • Produktów noszących ślady użytkowania, uszkodzonych z Twojej winy lub niekompletnych. W końcu nikt nie chciałby otrzymać używanej rzeczy, prawda?
  • Towarów, które zostały pozbawione oryginalnych metek i ewentualnych zabezpieczeń fabrycznych. Metki to swoisty paszport produktu.
  • Bielizny oraz strojów kąpielowych, jeśli została naruszona ich oryginalna folia lub zabezpieczenie higieniczne (ze względów oczywistych – higiena jest tu priorytetem).
  • Produktów z działu Reserved Home – tych nie można zwracać w sklepach stacjonarnych; możliwy jest jedynie zwrot wysyłkowy na wskazany adres magazynu.
  • Czasem wyłączone ze zwrotów mogą być produkty personalizowane, jeśli takie znajdują się w ofercie sklepu.

Przed dokonaniem zwrotu warto zawsze upewnić się co do aktualnych zasad na oficjalnej stronie sklepu Reserved. Lepiej sprawdzić dwa razy, niż potem się rozczarować.

Ile jest czasu na zwrot zamówienia do Reserved?

Standardowo, Reserved daje swoim klientom 30 dni na dokonanie zwrotu towaru. Termin ten liczony jest od dnia otrzymania przez Ciebie przesyłki (w przypadku zakupów online) lub od dnia zakupu w sklepie stacjonarnym. To całkiem sporo czasu, aby na spokojnie przymierzyć ubrania, ocenić ich jakość i podjąć ostateczną decyzję.

Warto jednak zwrócić uwagę, że dla zamówień złożonych przed 12 marca 2025 roku, przy spełnieniu określonych warunków (np. zakup przez aplikację i okazanie Re-ID), mógł obowiązywać dłuższy, nawet 365-dniowy termin na zwrot. Zawsze aktualne i wiążące informacje znajdują się w regulaminie sklepu na stronie Reserved.

Po jakim czasie Reserved zwraca pieniądze?

Po otrzymaniu i zaakceptowaniu Twojego zwrotu, Reserved ma obowiązek zwrócić Ci środki. Zazwyczaj proces ten trwa do 14 dni kalendarzowych od momentu dotarcia przesyłki zwrotnej do magazynu i jej weryfikacji. Pieniądze są zwracane tą samą metodą, którą dokonano płatności (np. na kartę płatniczą, konto bankowe, czy przez system płatności online). Cierpliwość jest tutaj wskazana, choć sklepy starają się realizować zwroty jak najszybciej. W końcu każdy lubi, gdy sprawy finansowe załatwiane są sprawnie.

Wyślij zwrot do Reserved z Sendit

Jeśli darmowy zwrot w sklepie stacjonarnym nie jest dla Ciebie opcją, a chcesz mieć kontrolę nad kosztami wysyłki zwrotnej, Sendit oferuje wygodne i często bardziej ekonomiczne rozwiązanie niż standardowe usługi pocztowe czy kurierskie bez uprzedniego porównania cen. Zachęcamy do skorzystania z możliwości, jakie dają nowoczesne platformy wysyłkowe, aby proces odsyłania niechcianych zakupów był jak najmniej problematyczny i jak najbardziej korzystny.

Zamów kuriera po odbiór Twojej przesyłki!

Skorzystaj z oferty największych firm kurierskich

Załóż darmowe konto
Wróć do wszystkich wpisów

Kategorie

  • przesyłka paletowa ikona

    Wszystkie

  • ikona_kupuj i sprzedawaj

    Kupuj i sprzedawaj online

  • porady

    Porady

  • Usługi kurierskie

  • klient

    Klient e-biznes

Blog

Przeczytaj podobne artykuły

Paczki na urlopie? Poznaj sezonowe i mobilne rozwiązania przewoźników w Polsce

wysyłka bagażu

Jak wysłać bagaż kurierem lub do paczkomatu na wakacje, festiwal czy wyjazd? Czy to się opłaca?

czy_twoja_paczka_przetrwa_burz_i_upa_y_sprawd_co_dzieje_si_z_przesy_kami_przy_ekstremalnej_pogodzie (1)

Czy Twoja paczka przetrwa burzę i upały? Sprawdź, co dzieje się z przesyłkami przy ekstremalnej pogodzie.

Zakupy z Instagrama i TikToka? Zobacz jak bezpiecznie nadać paczkę z Sendit po social‑commerce

Co by się wydarzyło, gdyby Twój tata wysyłał paczki z Sendit?

Mohito zwrot – zwrot produktów krok po kroku

Przesyłki

  • Krajowe
  • Z i do punktów
  • Bez etykiety
  • Ekologiczne
  • Międzynarodowe
  • Paletowe

Cennik

  • Ambro Express
  • DHL
  • DPD Kurier
  • DPD Pickup
  • FedEx
  • InPost Kurier
  • InPost Paczkomat
  • Orlen Paczka
  • Pocztex Kurier
  • Pocztex Punkt

Wiedza

  • Pomoc
  • Śledzenie przesyłek
  • Aktualności
  • Blog
  • Cenniki krajowe
  • Materiały pakowe
  • Przewodnik jak pakować

Informacje

  • Regulaminy
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Zmiana ustawień cookie

Technologie idealnie dopasowane do potrzeb firm

Sprawdź na Apaczka.pl

Przejdź na stronę

Obserwuj nas

  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Alsendo Sp. z o. o.
ul. Puławska 2, 02-566 Warszawa

NIP 8971840043
REGON 367328934
KRS 0000 67 89 92

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest Alsendo sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-566), ul. Puławska 2. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.

© Alsendo Sp. z o.o.