LinkedIn to miejsce w sieci, w którym spotykają się profesjonaliści, nawiązywane są relacje biznesowe, a wszelkie publikacje dotyczą raczej zagadnień związanych z pracą, karierą i szeroko pojętym biznesem, niż z codziennym życiem jednostek. To medium społecznościowe jest też świetnym miejscem do promocji twojej firmy w sieci, dlatego założenie konta firmowego na LinkedInie powinno być na każdej marketingowej liście “to do”. Jak prowadzić profil firmowy na LinkedIn?

Dlaczego warto założyć profil firmowy na LinkedIn?

LinkedIn służy przede wszystkim budowaniu relacji biznesowo-zawodowych. Dzięki niemu możemy tworzyć i promować swoją markę osobistą, nawiązywać kontakty biznesowe oraz dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym. 

Ale – LinkedIn może przysłużyć się również firmie, którą prowadzisz. Przede wszystkim spełni się jako skuteczna e-wizytówka firmy, promowana nie tylko w kraju, ale też za granicą. Umiejętnie prowadzony profil firmowy na LinkedIn zwiększa wiarygodność marki i sprawia, że w oczach potencjalnych Klientów czy wspólników biznesowych wygląda on autentycznie. Co więcej, w ten sposób firma może zapewnić sobie większą widoczność w Google, a więc stworzyć dodatkowy kanał pozyskiwania klientów.

Profil firmowy na LinkedIn – jak zacząć?

Od założenia konta twojej firmy, oczywiście. Teraz trzeba zrobić wszystko, aby zostało ono zauważone, docenione, a w przyszłości – uznane za miejsce z treściami eksperckimi, interesującymi. 

Przeczytaj także: Czym jest content marketing i dlaczego warto go uwzględnić w prowadzeniu firmy?

Dlatego po założeniu konta zajmij się tworzeniem opisu swojej firmy. Treść powinna być unikalna i nasycona słowami kluczowymi, aby łatwiej było ją odnaleźć w sieci. Pamiętaj, że choć profil na LinkedIn jest dodatkowym źródłem pozyskiwania klientów, to jest także wizytówką twojej firmy. Umieść więc w jej opisie także link do strony www swojej marki, na której prezentujesz bardziej szczegółową ofertę.

Nie zapomnij o:

  • uzupełnieniu zakładki “O nas” i podaniu podstawowych informacji o firmie;
  • uzupełnieniu hashtagów, dzięki czemu możesz śledzić interesujące dla odbiorcy firmy, albo wypromować własny;
  • aktualizacji danych i opisów w razie rzeczywistej zmiany.

Tworząc firmowy profil na LinkedIn pamiętaj też o szacie graficznej. Nie pozostawiaj jej jednak przypadkowi, ani nie decyduj się na randomowe zdjęcia ze stocków. Na zdjęcie profilowe wybierz logo swojej firmy, a w miejsce zdjęcia w tle ustaw dedykowaną firmie grafikę, albo… motto marki, którym kierujecie się na co dzień. Dobrą praktyką jest także zdjęcie pracowników (np. na profilu firmowym Apple), zdjęcie siedziby firmy (np. profil firmowy Google) czy hasło reklamowe, promowane w ramach konkretnej akcji (np. profil firmowy Onet).

Przeczytaj także: Platformy sklepowe. Kiedy z nich korzystać, jakie są dostępne i co oferują?

Co publikować na profilu firmowym na LinkedIn?

Publikacje zamieszczane na profilu firmowym na LinkedIn będą znacznie różnić się od tych, które publikujemy na prywatnych profilach, a nawet – w innych mediach społecznościowych. Wynika to choćby ze względu na charakter LinkedIna i grupę odbiorców, do jakiej przyjdzie nam pisać. Dlatego pamiętaj, że piszesz do branżowych specjalistów i to ich musisz zaciekawić swoimi treściami. 

Na firmowej tablicy publikuj więc: 

  • nowinki ze świata firmy (np. świętowanie sukcesów w firmie, osiągnięcie ważnych celów, powitanie nowego pracownika w firmie);
  • oferty pracy (jeśli szukasz pracownika lub kogoś polecasz); 
  • ciekawostki branżowe (np. istotne dla branży grafiki, wykresy, udostępnianie publikacji ekspertów branżowych, itd.);
  • interesujące treści wideo (np. reklamujące twoje produkty, usługi); 
  • informacje o zbliżających się webinariach lub szkoleniach (jeśli takowe planujesz);
  • udostępniaj treści z zewnątrz, które mówią o twojej marce lub są przez nią tworzone (np. wpisy z bloga, notki prasowe, wywiady, itd). 

Jak zwiększyć liczbę obserwujących na stronie firmowej na LinkedIn?

Chcesz zwiększyć liczbę obserwujących profil i docierać do coraz szerszej grupy odbiorców? Oprócz dokładnego uzupełnienia wszystkich danych o firmie, wypozycjonowania profilu w wyszukiwarce za pomocą fraz kluczowych oraz publikacji ciekawych treści, możesz wykorzystać firmowego LinkedIna jeszcze na kilka innych sposobów. Jednym z nich jest umieszczanie linku do profilu firmowego np. w mailingach, ofertach pracy publikowanych w zewnętrznych serwisach, czy w stopce firmowego maila. Zachęć też swoich pracowników, aby na LinkedIn oznaczyli twoją firmę jako miejsce pracy i oznaczali profil firmy w swoich publikacjach. Nie zapominaj o odbiorcach, do których prowadzisz komunikację. Nie bój się wchodzić z nimi w interakcję i odpowiadać na komentarze czy oznaczenia. 

Jak często publikować posty na LinkedIn?

Aby nie zniknąć z “radaru” swoich obserwatorów, ale jednocześnie nie zarzucić ich i nie zniechęcać natłokiem publikacji, publikuj na firmowym profilu raz do dwóch razy w tygodniu. Jeśli zależy ci na tym, żeby publikacje dotarły do jak największej liczby zalogowanych, musisz trafić w popularne ramy czasowe. Najwięcej użytkowników LinkedIn loguje się między godziną 8:00 i godziną 9:00 rano, choćby ze względu na to, że czytają treści branżowe do porannej kawy.