logowanie ikona Zaloguj się
Załóż konto
  • Oferta
    • kolumna 1
      • przesyłki krajowe ikona

        Przesyłki krajowe

        Nadawaj przesyłki z dostawą do punktu, domu lub firmy

      • przesyłki bez etykiety ikona

        Przesyłki bez etykiety

        Koniec z drukowaniem listu przewozowego

      • przesyłki punktowe ikona

        Przesyłki punktowe

        Wysyłaj i odbieraj paczki w punkcie lub automacie

      • przesyłki ekologiczne ikona

        Przesyłki ekologiczne

        Usługi kurierskie w duchu eko

      • Przesyłki do Ukrainy ikona

        Przesyłki do Ukrainy

        Wyślij paczkę do Ukrainy

      • przesyłka paletowa ikona

        Przesyłki paletowe

        Zlecaj transport europalet i półpalet

      • przesyłki międzynarodowe ikona

        Przesyłki międzynarodowe

        Wysyłaj paczki za granicę

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Opony

        Sprzedaj i wyślij tanio przez Sendit.pl!

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Zamów kuriera

        Zamów kuriera na Sendit.pl

    • kolumna 2
      • firmy kurierskie logotypy

        Nasi przewoźnicy

      • Sprawdź ofertę dla firm na Apaczka.pl
  • Cennik
    • kolumna 1
      • Kurier DHL

        DHL

      • Kurier FedEx

        FedEx

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Kurier

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Punkt

      • Kurier Ambro Express

        Ambro Express

    • kolumna 2
      • Kurier DPD

        DPD Kurier

      • Kurier DPD

        DPD Pickup

      • Kurier Inpost

        InPost Paczkomat

      • Kurier Inpost

        InPost Kurier

      • Kurier Orlen paczka

        Orlen Paczka

  • Pomoc
    • centrum pomocy ikona

      Centrum pomocy

    • jak pakować przesyłki ikona

      Jak pakować przesyłki

    • reklamacje ikona

      Proste zwroty

    • kontakt ikona

      Kontakt

  • O nas
    • o nas ikona

      Poznaj Sendit

    • aktualności ikona

      Aktualności

    • blog ikona

      Blog

    • sadzimy las

      Sadzimy las

  • Śledzenie przesyłek
Zaloguj sięZaloguj się
  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Sendit.pl / Blog / Gdzie trafiają nieodebrane przesyłki?

Gdzie trafiają nieodebrane przesyłki?

07.04.2021 Porady, Usługi kurierskie Ostatnia aktualizacja wpisu: 24.10.2023 6 minutczytania

nieodebrane przesyłki

Gdzie trafiają nieodebrane przesyłki? To pytanie zadajemy sobie zawsze wtedy, gdy z jakichś powodów nie uda nam się odebrać przesyłki od kuriera bądź z maszyny paczkowej na czas. Jak postępować w takiej sytuacji? Skąd można odebrać “nieodebraną” przesyłkę?

Jeśli często robisz zakupy przez internet z pewnością nie raz zdarzyło się, że kurier z paczką nie zastał cię pod wskazanym adresem. Większość firm kurierskich już w momencie składania zamówienia informuje o planowanym terminie doręczenia przesyłki, a niektórzy kurierzy potrafią nawet zadzwonić lub napisać smsa w dniu dostawy i poinformować Odbiorcę o przybliżonej godzinie, w jakiej się pojawią. Niestety, czasami mimo to nie jesteśmy w stanie być fizycznie pod wskazanym adresem – musimy niespodziewanie wyskoczyć na przykład do sklepu lub lekarza, a kurierzy z paczkami zjawiają się akurat wtedy pod naszymi drzwiami. Co w takim razie dzieje się z nieodebraną paczką? Wszystko zależy od firmy kurierskiej, która miała dostarczyć przesyłkę…

Spis treści

  • Nieodebrana paczka – DPD
  • Nieodebrana paczka – UPS
  • Nieodebrana paczka – InPost
  • Nieodebrana paczka Poczta Polska Pocztex Kurier 48 i Ekspres 24
  • Nieodebrana paczka FedEx
  • “Archiwum X” Poczty Polskiej, czyli Wydział Przesyłek Niedoręczalnych

Nieodebrana paczka – DPD

Jeśli zamawiasz przesyłkę za pośrednictwem DPD i kurier nie zastanie cię pod wskazanym adresem w dniu doręczenia, nastąpi druga próba doręczenia paczki. W sytuacji, gdy po raz drugi kurier DPD nie zastanie Odbiorcy przesyłki pod wskazanym adresem – niedoręczona paczka zostanie przewieziona do najbliższego, lokalnego oddziału DPD. Tam będzie czekać na odebranie przez 3 dni robocze, a po tym terminie wróci do Nadawcy na jego koszt. Adresat nieodebranej przesyłki może ją także skierować do punktu DPD Pickup i odebrać w godzinach otwarcia punktu.

Przeczytaj także: Droga paczki od nadawcy do odbiorcy [INFOGRAFIKA]

Nieodebrana paczka – UPS

Jeśli pierwsza próba dostarczenia paczki przez UPS się nie powiodła, możesz skorzystać z kilku opcji ponownego doręczenia przesyłki, wybierając jedną z nich przy pomocy UPS InfoNotice. Tam możesz skierować nieodebraną za pierwszym razem przesyłkę do najbliższej lokalizacji UPS Access Point lub Centrum Obsługi Klienta UPS, pod inny adres jeśli w czasie doręczenia nie będzie cię w domu, albo wybrać opcję dostarczenia paczki w innym dniu. Ponownych prób doręczenia paczki UPS może być trzy – po trzeciej próbie nieodebrana przesyłka wraca do Nadawcy. 

Nieodebrana paczka – InPost

Zamawiając paczkę do Paczkomatu InPost nie musisz czekać w domu na kuriera – swoją przesyłkę odbierasz z maszyny paczkowej o dowolnej porze dnia i nocy, w ciągu 48 godzin. Po upływie tego czasu nieodebrana paczka trafia do najbliższego Oddziału InPost, gdzie będzie oczekiwać na odbiór przez następne trzy dni robocze. Po tym czasie wraca do Nadawcy.

UWAGA – w trakcie pandemii COVID-19 zmieniają się nieco zasady odbioru przesyłek z Paczkomatów. Paczka czeka na odbiór w maszynie paczkowej przez 48 godzin, a po tym czasie trafia do Oddziału InPost i zwracana jest bezpośrednio do Nadawcy. Nie obowiązują więc trzy dodatkowe dni na ewentualny odbiór przesyłki. 

Przeczytaj także: Kiedy paczka z paczkomatu wraca do nadawcy?

W przypadku gdy korzystasz z usług Kuriera InPost, ale nie uda się skutecznie doręczyć twojej paczki za pierwszym razem, Przewoźnik skontaktuje się z tobą telefonicznie i uzgodni drugą próbę doręczenia w tym samym dniu. Jeśli będzie to niemożliwe, druga próba doręczenia przesyłki odbędzie się następnego dnia roboczego, a jeśli się nie powiedzie – kurier pozostawi awizo lub powiadomi wiadomością sms lub e-mail, lub za pośrednictwem Aplikacji mobilnej i wskaże adres najbliższego Oddziału InPost. Tam nieodebrana przesyłka będzie na ciebie czekać przez 3 dni robocze.

Podobnie jak w przypadku Paczkomatów InPost, tak i tutaj w listopadzie i grudniu firma kurierska InPost ogranicza się tylko do jednej próby doręczenia przesyłki. Jeśli próba się nie powiedzie, Adresat otrzyma awizo, powiadomienie sms/email lub w aplikacji mobilnej z informacją o najbliższym Oddziale InPost, gdzie można odebrać przesyłkę w ciągu 3 dni roboczych. 

UWAGA – w trakcie pandemii COVID-19 zmieniły się nieco zasady doręczenia przesyłek przez Kuriera InPost. W listopadzie i grudniu kurier podejmie jedną próbę doręczenia, w pozostałe miesiące – dwie próby, a jeśli nie powiodą się – przesyłka wraca od razu do Nadawcy.

Nieodebrana paczka Poczta Polska Pocztex Kurier 48 i Ekspres 24

Jeśli dostarczenie paczki przez kuriera Pocztex się nie powiedzie, pozostawi on w skrzynce na listy awizo w formie papierowej. Poczta Polska może też wysłać takie powiadomienie pocztą elektroniczną lub SMS. Niezależnie od formy powiadomienia może ono mieć dwa kierunki: informacja o podjętej próbie doręczenia lub informacja o możliwości odbioru przesyłki – zwykle w najbliższej placówce pocztowej. Tam paczka będzie czekać na Adresata przez 7 dni, a potem wróci do Nadawcy. 

Nieodebrana paczka FedEx

Jeśli chodzi o przesyłki na obszarze mieszkalnym – kurierzy FedEx podejmują dwie próby doręczenia przesyłki, a na pozostałych obszarach – trzy próby. Kurier FedEx podczas nieobecności Odbiorcy przesyłki pod wskazanym adresem pozostawi awizo, w którym wskaże Oddział i termin, w jakim można odebrać paczkę. Tam przesyłka będzie czekać na Adresata przez pięć dni roboczych, a następnie wróci do Nadawcy.

“Archiwum X” Poczty Polskiej, czyli Wydział Przesyłek Niedoręczalnych

Poruszając temat nieodebranych przesyłek nie można zapomnieć o tajemniczych Wydziałach Przesyłek Niedoręczalnych, znajdujących się w Koluszkach i miejscowości Lisi Ogon. Tam trafiają przesyłki z nieprawidłowym adresem lub innym błędem, albo takie których nie chce ani Adresat ani Nadawca. W Wydziale Przesyłek Niedoręczalnych są otwierane, sprawdzane i katalogowane, a po określonym w regulacjach czasie oczekiwania na ewentualny odbiór – Poczta Polska przekazuje je do utylizacji firmie zewnętrznej.

Ciekawostka! To do Koluszek trafiają listy zaadresowane do św. Mikołaja. Niestety, bardzo często pomimo wpisania adresu w Rovaniemi dzieci zapominają nakleić na kopercie znaczka.

Wróć do wszystkich wpisów

Kategorie

  • przesyłka paletowa ikona

    Wszystkie

  • ikona_kupuj i sprzedawaj

    Kupuj i sprzedawaj online

  • porady

    Porady

  • Usługi kurierskie

  • klient

    Klient e-biznes

Blog

Przeczytaj podobne artykuły

bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo zakupów w internecie. O czym trzeba pamiętać?

reklamacja

Kurier nie odebrał paczki – co zrobić?

inpost

Kiedy paczka z paczkomatu wraca do nadawcy?

Ile oszczędzasz z Sendit

Ile oszczędzasz, nadając przesyłki razem z Sendit.pl? I dlaczego? 

bezpieczeństwo

Jak rozpoznać fałszywy SMS od firmy kurierskiej? 4 proste wskazówki! 

wysyłka opon kurierem

Wysyłka kół kurierem. Na co zwrócić uwagę, aby uniknąć uszkodzeń?

Przesyłki

  • Krajowe
  • Z i do punktów
  • Bez etykiety
  • Ekologiczne
  • Międzynarodowe
  • Paletowe

Cennik

  • Ambro Express
  • DHL
  • DPD Kurier
  • DPD Pickup
  • FedEx
  • InPost Kurier
  • InPost Paczkomat
  • Orlen Paczka
  • Pocztex Kurier
  • Pocztex Punkt

Wiedza

  • Pomoc
  • Śledzenie przesyłek
  • Aktualności
  • Blog
  • Cenniki krajowe
  • Materiały pakowe
  • Przewodnik jak pakować

Informacje

  • Regulaminy
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Zmiana ustawień cookie

Technologie idealnie dopasowane do potrzeb firm

Sprawdź na Apaczka.pl

Przejdź na stronę

Obserwuj nas

  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Alsendo Sp. z o. o.
ul. Puławska 2, 02-566 Warszawa

NIP 8971840043
REGON 367328934
KRS 0000 67 89 92

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest Alsendo sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-566), ul. Puławska 2. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.

© Alsendo Sp. z o.o.