logowanie ikona Zaloguj się
Załóż konto
  • Oferta
    • kolumna 1
      • przesyłki krajowe ikona

        Przesyłki krajowe

        Nadawaj przesyłki z dostawą do punktu, domu lub firmy

      • przesyłki bez etykiety ikona

        Przesyłki bez etykiety

        Koniec z drukowaniem listu przewozowego

      • przesyłki punktowe ikona

        Przesyłki punktowe

        Wysyłaj i odbieraj paczki w punkcie lub automacie

      • przesyłki ekologiczne ikona

        Przesyłki ekologiczne

        Usługi kurierskie w duchu eko

      • Przesyłki do Ukrainy ikona

        Przesyłki do Ukrainy

        Wyślij paczkę do Ukrainy

      • przesyłka paletowa ikona

        Przesyłki paletowe

        Zlecaj transport europalet i półpalet

      • przesyłki międzynarodowe ikona

        Przesyłki międzynarodowe

        Wysyłaj paczki za granicę

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Opony

        Sprzedaj i wyślij tanio przez Sendit.pl!

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Zamów kuriera

        Zamów kuriera na Sendit.pl

    • kolumna 2
      • firmy kurierskie logotypy

        Nasi przewoźnicy

      • Sprawdź ofertę dla firm na Apaczka.pl
  • Cennik
    • kolumna 1
      • Kurier DHL

        DHL

      • Kurier FedEx

        FedEx

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Kurier

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Punkt

      • Kurier Ambro Express

        Ambro Express

    • kolumna 2
      • Kurier DPD

        DPD Kurier

      • Kurier DPD

        DPD Pickup

      • Kurier Inpost

        InPost Paczkomat

      • Kurier Inpost

        InPost Kurier

      • Kurier Orlen paczka

        Orlen Paczka

  • Pomoc
    • centrum pomocy ikona

      Centrum pomocy

    • jak pakować przesyłki ikona

      Jak pakować przesyłki

    • reklamacje ikona

      Proste zwroty

    • kontakt ikona

      Kontakt

  • O nas
    • o nas ikona

      Poznaj Sendit

    • aktualności ikona

      Aktualności

    • blog ikona

      Blog

    • sadzimy las

      Sadzimy las

  • Śledzenie przesyłek
Zaloguj sięZaloguj się
  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Sendit.pl / Blog / Droga paczki od nadawcy do odbiorcy [INFOGRAFIKA]

Droga paczki od nadawcy do odbiorcy [INFOGRAFIKA]

01.04.2021 Porady Ostatnia aktualizacja wpisu: 24.10.2023 4 minutyczytania

magazyn

Nadajesz paczkę i chcesz wiedzieć, jak wygląda jej droga od nadawcy do odbiorcy? Przygotowaliśmy dla ciebie infografikę wraz z opisem ścieżki paczki. Podpowiadamy także, jak sprawdzić status przesyłki oraz co zrobić, gdy paczka zaginie.

W teorii nadanie paczki jest dziecinnie proste, zwłaszcza gdy korzystasz z usług brokera kurierskiego. Wystarczy założyć konto w platformie Sendit.pl, przygotowany do przesyłki przedmiot spakować w karton o kształcie prostopadłościanu, zważyć i zmierzyć całość, a następnie złożyć zlecenie na wysyłkę. Dzięki temu, że platforma Sendit oferuje dostęp do usług największych Przewoźników w kraju – masz wybór nie tylko pomiędzy firmami kurierskimi, ale także pomiędzy cenami za poszczególne usługi. Dlaczego jeszcze warto nadawać przez Sendit.pl? Choćby dlatego, że ceny na przesyłki są konkurencyjnie niższe.

Po zleceniu nadania paczki koniecznie wydrukuj list przewozowy, czyli etykietę i naklej ją solidnie na swoją paczkę. Pamiętaj, że tylko nieliczne usługi nie wymagają drukowania listów przewozowych.

Spis treści

  • Droga paczki zanim trafi do Odbiorcy
  • Śledzenie przesyłek w Sendit.pl
  • Zaginięcie paczki – co zrobić?

Droga paczki zanim trafi do Odbiorcy

Po przygotowaniu paczki i nadaniu jej przez Sendit.pl – w zależności od wybranej usługi i Przewoźnika – możesz:

  • przekazać ją kurierowi;
  • osobiście zanieść ją do punktu nadawczo-odbiorczego;
  • zanieść ją do najbliższej maszyny paczkowej.

Stamtąd twoja paczka trafi do najbliższego oddziału firmy kurierskiej, gdzie zostanie dodatkowo oznaczona oraz skierowana do dalszej drogi. 

Kolejnym przystankiem na drodze paczki do Odbiorcy jest centralna sortownia firmy kurierskiej, do której trafiają wszystkie przesyłki. W tym miejscu wykwalifikowani pracownicy oraz specjalne maszyny sortują paczki, sprawdzają sposób ich zapakowania (czy poprawnie czy nie), mierzą, ważą i weryfikują te dane z danymi podanymi w zleceniu. 

Z sortowni centralnej pogrupowane przesyłki trafiają do oddziałów doręczających, położonych najbliżej miejsca docelowego paczki, czyli adresu Odbiorcy. Tam jeszcze raz są mierzone i ważone, a także ponownie grupowane. Tym razem pod kątem miejsca doręczenia. Ma to na celu nie tylko ułatwienie pracy kurierom doręczającym przesyłki, ale także przyspieszenie czasu dostawy paczki. 

Ostatnim przystankiem paczki jest jej dostarczenie do Adresata, do maszyny paczkowej lub do punktu nadawczo-odbiorczego. Wszystko zależy od preferencji Odbiorcy przesyłki, które podał Nadawcy przy składaniu zlecenia na wysyłkę. 

Śledzenie przesyłek w Sendit.pl

Śledzenie przesyłki to już właściwie standard u Przewoźników, a także u brokerów kurierskich. W Sendit.pl śledzenie przesyłek jest bardzo dokładne pod względem czasu rzeczywistego i tego, co w danej chwili dzieje się z paczką. Czego możesz dowiedzieć się korzystając z opcji śledzenia przesyłki? Choćby tego, jaka jest aktualna lokalizacja twojej paczki, jej status, a także status realizacji płatności za nią czy informacje o COD (pobranie), jeśli nadajesz przesyłkę za pobraniem. Co więcej, informacje dostępne w zakładce “śledzenie przesyłek w Sendit.pl” możesz udostępnić Adresatowi paczki, dzięki czemu on również na bieżąco będzie wiedzieć, co dzieje się z nadaną do niego paczką. 

Zaginięcie paczki – co zrobić?

Na powyższej infografice doskonale widać, jak długą i skomplikowaną drogę musi przebyć paczka, aby trafić do swojego Odbiorcy. Niestety, czasem może zdarzyć się tak, że podczas drogi do Adresata paczka zaginie. Na szczęście taką sytuację można zareklamować w obsługującej cię firmie kurierskiej lub u brokera kurierskiego, jeśli zaginioną paczkę nadałeś przez niego. Reklamując zaginięcie przesyłki możesz oczekiwać zwrotu kosztów transportu paczki oraz kosztu towaru, jaki się w niej znajdował. 

Zanim złożysz reklamację zaginięcia przesyłki, koniecznie opisz przedstawicielowi Biura Obsługi Klienta Przewoźnika lub przedstawicielowi brokera kurierskiego sposób jej zapakowania oraz zawartość. Jeśli mimo to paczka się nie odnajdzie, złóż zgłoszenie reklamacyjne. Co powinno się w nim znaleźć? Przede wszystkim kwota roszczenia, to znaczy ile oczekujemy za zaginioną paczkę. Ale także dokument sprzedażowy (paragon, faktura, zrzut ekranu z zakończonej aukcji na portalu aukcyjnym) lub oświadczenie o wartości towaru wraz z wyceną, jeśli przedmiot wysyłki był rękodziełem oraz inne dokumenty niezbędne do złożenia reklamacji.

Wróć do wszystkich wpisów

Kategorie

  • przesyłka paletowa ikona

    Wszystkie

  • ikona_kupuj i sprzedawaj

    Kupuj i sprzedawaj online

  • porady

    Porady

  • Usługi kurierskie

  • klient

    Klient e-biznes

Blog

Przeczytaj podobne artykuły

statusy przeyłek

Co to są towary ADR i dlaczego nie można nadawać ich kurierem?

statusy przeyłek

Jak prawidłowo złożyć reklamację usługi kurierskiej?

wysyłka bagażu

Wysyłka bagażu kurierem – dlaczego to dyskusyjna kwestia?

zamawianie kuriera krok po kroku

Czy kurierzy pracują w sobotę? Czy dostarczają paczki w weekendy?

przesyłki paletowe

Przesyłka paletowa – w jaki sposób wysłać przesyłkę na palecie?

drzewko owocowe

Jak wysłać drzewka owocowe kurierem?

Przesyłki

  • Krajowe
  • Z i do punktów
  • Bez etykiety
  • Ekologiczne
  • Międzynarodowe
  • Paletowe

Cennik

  • Ambro Express
  • DHL
  • DPD Kurier
  • DPD Pickup
  • FedEx
  • InPost Kurier
  • InPost Paczkomat
  • Orlen Paczka
  • Pocztex Kurier
  • Pocztex Punkt

Wiedza

  • Pomoc
  • Śledzenie przesyłek
  • Aktualności
  • Blog
  • Cenniki krajowe
  • Materiały pakowe
  • Przewodnik jak pakować

Informacje

  • Regulaminy
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Zmiana ustawień cookie

Technologie idealnie dopasowane do potrzeb firm

Sprawdź na Apaczka.pl

Przejdź na stronę

Obserwuj nas

  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Alsendo Sp. z o. o.
ul. Puławska 2, 02-566 Warszawa

NIP 8971840043
REGON 367328934
KRS 0000 67 89 92

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest Alsendo sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-566), ul. Puławska 2. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.

© Alsendo Sp. z o.o.