Nadajesz paczkę i chcesz wiedzieć, jak wygląda jej droga od nadawcy do odbiorcy? Przygotowaliśmy dla ciebie infografikę wraz z opisem ścieżki paczki. Podpowiadamy także, jak sprawdzić status przesyłki oraz co zrobić, gdy paczka zaginie.

W teorii nadanie paczki jest dziecinnie proste, zwłaszcza gdy korzystasz z usług brokera kurierskiego. Wystarczy założyć konto w platformie Sendit.pl, przygotowany do przesyłki przedmiot spakować w karton o kształcie prostopadłościanu, zważyć i zmierzyć całość, a następnie złożyć zlecenie na wysyłkę. Dzięki temu, że platforma Sendit oferuje dostęp do usług największych Przewoźników w kraju – masz wybór nie tylko pomiędzy firmami kurierskimi, ale także pomiędzy cenami za poszczególne usługi. Dlaczego jeszcze warto nadawać przez Sendit.pl? Choćby dlatego, że ceny na przesyłki są konkurencyjnie niższe.

Po zleceniu nadania paczki koniecznie wydrukuj list przewozowy, czyli etykietę i naklej ją solidnie na swoją paczkę. Pamiętaj, że tylko nieliczne usługi nie wymagają drukowania listów przewozowych.

Droga paczki zanim trafi do Odbiorcy

Po przygotowaniu paczki i nadaniu jej przez Sendit.pl – w zależności od wybranej usługi i Przewoźnika – możesz:

  • przekazać ją kurierowi;
  • osobiście zanieść ją do punktu nadawczo-odbiorczego;
  • zanieść ją do najbliższej maszyny paczkowej.

Stamtąd twoja paczka trafi do najbliższego oddziału firmy kurierskiej, gdzie zostanie dodatkowo oznaczona oraz skierowana do dalszej drogi. 

Kolejnym przystankiem na drodze paczki do Odbiorcy jest centralna sortownia firmy kurierskiej, do której trafiają wszystkie przesyłki. W tym miejscu wykwalifikowani pracownicy oraz specjalne maszyny sortują paczki, sprawdzają sposób ich zapakowania (czy poprawnie czy nie), mierzą, ważą i weryfikują te dane z danymi podanymi w zleceniu. 

Z sortowni centralnej pogrupowane przesyłki trafiają do oddziałów doręczających, położonych najbliżej miejsca docelowego paczki, czyli adresu Odbiorcy. Tam jeszcze raz są mierzone i ważone, a także ponownie grupowane. Tym razem pod kątem miejsca doręczenia. Ma to na celu nie tylko ułatwienie pracy kurierom doręczającym przesyłki, ale także przyspieszenie czasu dostawy paczki. 

Ostatnim przystankiem paczki jest jej dostarczenie do Adresata, do maszyny paczkowej lub do punktu nadawczo-odbiorczego. Wszystko zależy od preferencji Odbiorcy przesyłki, które podał Nadawcy przy składaniu zlecenia na wysyłkę. 

Śledzenie przesyłek w Sendit.pl

Śledzenie przesyłki to już właściwie standard u Przewoźników, a także u brokerów kurierskich. W Sendit.pl śledzenie przesyłek jest bardzo dokładne pod względem czasu rzeczywistego i tego, co w danej chwili dzieje się z paczką. Czego możesz dowiedzieć się korzystając z opcji śledzenia przesyłki? Choćby tego, jaka jest aktualna lokalizacja twojej paczki, jej status, a także status realizacji płatności za nią czy informacje o COD (pobranie), jeśli nadajesz przesyłkę za pobraniem. Co więcej, informacje dostępne w zakładce “śledzenie przesyłek w Sendit.pl” możesz udostępnić Adresatowi paczki, dzięki czemu on również na bieżąco będzie wiedzieć, co dzieje się z nadaną do niego paczką. 

Zaginięcie paczki – co zrobić?

Na powyższej infografice doskonale widać, jak długą i skomplikowaną drogę musi przebyć paczka, aby trafić do swojego Odbiorcy. Niestety, czasem może zdarzyć się tak, że podczas drogi do Adresata paczka zaginie. Na szczęście taką sytuację można zareklamować w obsługującej cię firmie kurierskiej lub u brokera kurierskiego, jeśli zaginioną paczkę nadałeś przez niego. Reklamując zaginięcie przesyłki możesz oczekiwać zwrotu kosztów transportu paczki oraz kosztu towaru, jaki się w niej znajdował. 

Zanim złożysz reklamację zaginięcia przesyłki, koniecznie opisz przedstawicielowi Biura Obsługi Klienta Przewoźnika lub przedstawicielowi brokera kurierskiego sposób jej zapakowania oraz zawartość. Jeśli mimo to paczka się nie odnajdzie, złóż zgłoszenie reklamacyjne. Co powinno się w nim znaleźć? Przede wszystkim kwota roszczenia, to znaczy ile oczekujemy za zaginioną paczkę. Ale także dokument sprzedażowy (paragon, faktura, zrzut ekranu z zakończonej aukcji na portalu aukcyjnym) lub oświadczenie o wartości towaru wraz z wyceną, jeśli przedmiot wysyłki był rękodziełem oraz inne dokumenty niezbędne do złożenia reklamacji.