Broker kurierski czy firma kurierska? Takie pytanie zadaje sobie wiele osób, które regularnie wysyłają dokumenty, paczki i wielogabarytowe przesyłki na paletach. W artykule wskażemy różnice pomiędzy firmą kurierską, a brokerem. Omówimy również wady i zalety korzystania z każdej z opcji.

Z usług firm kurierskich korzystają nie tylko osoby prywatne, ale przede wszystkim przedsiębiorcy – właściciele e-sklepów. Wybór dobrego dostawcy jest szczególnie ważny zwłaszcza dla nich. Dlaczego? 

Wybór firmy kurierskiej a sukces e-sklepu

Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2019” stworzonego przez firmę Gemius, preferowanym przez klientów e-sklepów sposobem dostawy jest dostarczenie zakupów kurierem. Tę właśnie formę wskazało aż 71% kupujących przez Internet. To jednak nie wszystko. Większość badanych uznała, że taka forma dostawy skutecznie motywuje do zakupów. Skuteczną motywacją do zwiększenia częstotliwości zakupów online są natomiast… niskie koszty dostarczenia produktów.

Wniosek jest wiec tylko jeden – aby zwiększyć zyski i konkurencyjność sklepu, warto skorzystać z usług dostawcy, który będzie nie tylko niedrogi, ale również szybki. Dzięki temu klient będzie bardziej zadowolony z transakcji i chętniej zrobi kolejne zakupy.

Aby szybko i niedrogo wysyłać towar, możesz nawiązać współpracę z firmą kurierską lub brokerem kurierskim. Co różni oba podmioty?

Broker a firma kurierska

Firma kurierska to podmiot zatrudniający kurierów, zwanych także gońcami. Ich zadaniem jest dostarczanie do celu rozmaitych przesyłek: dokumentów, paczek czy towarów na paletach. Dostarczana przez firmę kurierską przesyłka trafia wprost pod wskazany przez odbiorcę adres: zazwyczaj do domu lub biura.

Broker kurierski współpracuje z wieloma firmami kurierskimi. Oprócz klasycznej dostawcy „pod drzwi” często umożliwia także dostarczenie przesyłki do innych popularnych punktów odbioru: Kioski RUCH-u, paczkomaty InPost, placówki Poczty Polskiej, stacje benzynowe Orlen i Lotos, sklepy sieci Żabka oraz Saloniki Kolportera.

Którą opcję warto wybrać?

Regularnie wysyłasz przesyłki? Jesteś właścicielem sklepu online?

Nawiązanie współpracy z brokerem kurierskim pozwoli Ci wygenerować oszczędności i uniknąć formalności. Jak to możliwe?

  • Choć może się wydawać, że korzystanie z usług pośrednika przełoży się na wyższe ceny usług, to tylko pozory. Broker, który może zapewnić firmie kurierskiej wiele zleceń, może liczyć na atrakcyjniejsze warunki finansowe. Może więc zaproponować swoim klientom korzystne stawki.
  • Współpraca z brokerem nie wymaga podpisania umowy. Aby zacząć wysyłać przesyłki, musisz jedynie założyć konto na stronie internetowej. Cały proces jest szybki i bardzo łatwy. Pozwala także do minimum ograniczyć formalności.
  • Dostarczenie przesyłki wprost do domu, paczkomaty InPost, paczka w RUCH-u – jeśli prowadzisz sklep internetowy, współpraca z brokerem zapewni Twoim klientom szeroki wybór opcji dostawy. Dzięki temu będą mogli wybrać tę, która jest dla nich najbardziej dogodna. Takie rozwiązanie znacząco minimalizuje ryzyko porzucenia koszyka zakupowego. Poprawia także ogólną satysfakcję z zakupów i ocenę sklepu.

Korzystasz z usług kuriera jedynie od czasu do czasu?

Nawet jeśli wysyłasz przesyłki jedynie sporadycznie, wybór brokera pozwoli Ci zaoszczędzić. Jeśli zdecydujesz się skorzystać z usług konkretnej firmy kurierskiej, będziesz zobowiązany pokryć konkretną, z góry określoną cenę. Mając do dyspozycji oferty kilku dostawców, będziesz mógł wybrać tę najtańszą. Różnice w stawkach będą szczególnie odczuwalne, jeśli wysyłasz przesyłkę wielogabarytową, zagraniczną lub tę o niestandardowych parametrach.

Skorzystanie z usług brokera kurierskiego to świetna propozycja dla osób, które nie chcą przepłacać i… lubią mieć wybór.