logowanie ikona Zaloguj się
Załóż konto
  • Oferta
    • kolumna 1
      • przesyłki krajowe ikona

        Przesyłki krajowe

        Nadawaj przesyłki z dostawą do punktu, domu lub firmy

      • przesyłki bez etykiety ikona

        Przesyłki bez etykiety

        Koniec z drukowaniem listu przewozowego

      • przesyłki punktowe ikona

        Przesyłki punktowe

        Wysyłaj i odbieraj paczki w punkcie lub automacie

      • przesyłki ekologiczne ikona

        Przesyłki ekologiczne

        Usługi kurierskie w duchu eko

      • Przesyłki do Ukrainy ikona

        Przesyłki do Ukrainy

        Wyślij paczkę do Ukrainy

      • przesyłka paletowa ikona

        Przesyłki paletowe

        Zlecaj transport europalet i półpalet

      • przesyłki międzynarodowe ikona

        Przesyłki międzynarodowe

        Wysyłaj paczki za granicę

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Opony

        Sprzedaj i wyślij tanio przez Sendit.pl!

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Zamów kuriera

        Zamów kuriera na Sendit.pl

    • kolumna 2
      • firmy kurierskie logotypy

        Nasi przewoźnicy

      • Sprawdź ofertę dla firm na Apaczka.pl
  • Cennik
    • kolumna 1
      • Kurier DHL

        DHL

      • Kurier FedEx

        FedEx

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Kurier

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Punkt

      • Kurier Ambro Express

        Ambro Express

    • kolumna 2
      • Kurier DPD

        DPD Kurier

      • Kurier DPD

        DPD Pickup

      • Kurier Inpost

        InPost Paczkomat

      • Kurier Inpost

        InPost Kurier

      • Kurier Orlen paczka

        Orlen Paczka

  • Pomoc
    • centrum pomocy ikona

      Centrum pomocy

    • jak pakować przesyłki ikona

      Jak pakować przesyłki

    • reklamacje ikona

      Proste zwroty

    • kontakt ikona

      Kontakt

  • O nas
    • o nas ikona

      Poznaj Sendit

    • aktualności ikona

      Aktualności

    • blog ikona

      Blog

    • sadzimy las

      Sadzimy las

  • Śledzenie przesyłek
Zaloguj sięZaloguj się
  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Sendit.pl / Centrum pomocy / Jak uniknąć dopłat od przewoźników?

Centrum pomocy

Znajdź odpowiedź na swoje pytanie w bazie artykułów.

centrum pomocy

Wybierz kategorię pomocy

Kategorie

Rozwiń kategorie
  • nadania i doręczenia ikona

    Nadania i doręczenia

  • zasady pakowania przesyłek ikona

    Zasady pakowania przesyłek

  • płatności i rozliczenia ikona

    Płatności i rozliczenia

  • reklamacje ikona

    Reklamacje

  • przewoźnicy wymagania ikona

    Przewoźnicy – wymagania

  • punkty nadania i odbioru ikon

    Punkty nadania i odbioru

  • przesyłki międzynarodowe ikona

    Przesyłki międzynarodowe

  • przesyłka paletowa ikona

    Palety

  • twoje konto ikona

    Twoje konto

  • dla kont firmowych ikona

    Dla kont firmowych

  • Cenniki i regulaminy

Jak uniknąć dopłat od przewoźników?

Firmy kurierskie w bardzo restrykcyjny sposób weryfikują przesyłki pod kątem wagi, wymiarów oraz rodzaju opakowania, w razie wykrycia rozbieżności między zleceniem a stanem faktycznym doliczają dodatkowe koszty. Informacje o naliczonych opłatach można znaleźć w specyfikacji dołączonej do faktury. Dopłaty do faktury wynikające z przekroczenia wagi/wymiarów czy wyboru innego opakowania, przekazywane są przez firmy kurierskie do naszego biura, nawet przez około 3 miesiące od daty nadania przesyłki.

Jak uniknąć dopłat od przewoźników?

Waga i wymiary
  • dokładnie zmierz i zważ swoją przesyłkę,
  • wpisz rzeczywiste dane, nie zaniżaj i nie wpisuj parametrów na oko.
Ustawienia domyślne i szablony zleceń
  • zawsze weryfikuj dane przesyłki, które pojawiają się po wybraniu szablonów lub ustawień domyślnych. Przewoźnicy doliczają opłatę za weryfikację wagi i wymiarów.
Sposób pakowania
  • odpowiednie zapakowanie przesyłek zawsze należy do obowiązku nadawcy.  Ponadto firmy kurierskie określają szczegółowo warunki pakowania przesyłek. Znajdziesz je w poradnikach: Jak zapakować przesyłkę?- Poradniki firm kurierskich,
  • używaj prostopadłościennych kartonów, firmowych foliopaków lub kopert,
  • przesyłki w innym opakowaniu niż wyżej wspomniane traktowane są jako niestandardowe i podczas składania zlecenia należy zaznaczyć: przesyłka niestandardowa,
  • nie używaj folii stretch w celu owinięcia opakowania,
  • nie łącz kilku paczek w jedną przesyłkę,
  • stosuj wypełniacze, w paczce nie może być pustych przestrzeni i luźnych elementów. Środek ciężkości przesyłki nie może się przemieszczać,
  • stosując naklejki ostrzegawcze typu: ostrożnie, góra – dół itp. zaznacz: przesyłka niestandardowa w DHL lub Ostrożnie w usługach Pocztex,
  • tuba – jest traktowana jako przesyłka niestandardowa.
Ważne! W przypadku Poczty Polskiej oznaczenie przesyłki naklejką / napisem „OSTROŻNIE” i brak wybrania w systemie opcji OSTROŻNIE spowoduje doliczenie dopłaty przez przewoźnika. Wyjątki w sposobie pakowania
  • tubę możesz nadać jako standardową przesyłkę pod warunkiem, że zastosujesz prostopadłościenny karton o podstawie trójkąta lub kwadratu. InPost Kurier zabiera tubę o wymiarach do: 120 cm x 10 cm x 10 cm,
  • opony dla wybranych przewoźników możesz nadawać jako standard. Sprawdź wytyczne: Wysyłka OPON jako standard – szczegóły i instrukcje.
Zawartość Przesyłki
  • jeżeli zawartość jest szklana, krucha, delikatna bądź paczka wymaga dodatkowej obsługi – zaznacz paczka niestandardowa, uchroni Cię to przed ewentualnym uszkodzeniem paczki przy sortowaniu mechanicznym,
  • całkowity zakaz przesyłania: materiałów pirotechnicznych, substancji żrących oraz innych towarów wymienionych w Konwencji ADR, broni i amunicji, materiałów łatwopalnych i wybuchowych, rzeczy, których właściwości, mogą stanowić zagrożenie dla ludzi, bądź narażać inne przesyłki na zniszczenie lub zabrudzenie. Przewoźnicy zastrzegają sobie prawo do doliczenia opłat za uszkodzenie przesyłek innych Klientów,
Dokumenty potwierdzające nadanie przesyłki
  • zachowaj podpisane przez kuriera potwierdzenie nadania (można je pobrać i wydrukować razem z listem przewozowym po zamówieniu kuriera lub w zakładce ZLECENIA),
  • sugerujemy zrobić zdjęcie paczki przed nadaniem, ze zdjęciem listu przewozowego – dla zwiększenia skuteczności ewentualnych procesów reklamacyjnych.
Ważne!
  • Anuluj przesyłki, których finalnie nie chcesz wysłać. Bezpodstawne wezwanie kuriera skutkuje naliczeniem opłaty za pusty podjazd – Jak anulować zlecenia?
  • Nie zwlekaj z nadaniem swojej przesyłki. Każdy kod pocztowy ma indywidualny przedział godzinowy i najpóźniejszą godzinę nadania.
Wróć do pomocy

Przesyłki

  • Krajowe
  • Z i do punktów
  • Bez etykiety
  • Ekologiczne
  • Międzynarodowe
  • Paletowe

Cennik

  • Ambro Express
  • DHL
  • DPD Kurier
  • DPD Pickup
  • FedEx
  • InPost Kurier
  • InPost Paczkomat
  • Orlen Paczka
  • Pocztex Kurier
  • Pocztex Punkt

Wiedza

  • Pomoc
  • Śledzenie przesyłek
  • Aktualności
  • Blog
  • Cenniki krajowe
  • Materiały pakowe
  • Przewodnik jak pakować

Informacje

  • Regulaminy
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Zmiana ustawień cookie

Technologie idealnie dopasowane do potrzeb firm

Sprawdź na Apaczka.pl

Przejdź na stronę

Obserwuj nas

  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Alsendo Sp. z o. o.
ul. Puławska 2, 02-566 Warszawa

NIP 8971840043
REGON 367328934
KRS 0000 67 89 92

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest Alsendo sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-566), ul. Puławska 2. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.

© Alsendo Sp. z o.o.