logowanie ikona Zaloguj się
Załóż konto
  • Oferta
    • kolumna 1
      • przesyłki krajowe ikona

        Przesyłki krajowe

        Nadawaj przesyłki z dostawą do punktu, domu lub firmy

      • przesyłki bez etykiety ikona

        Przesyłki bez etykiety

        Koniec z drukowaniem listu przewozowego

      • przesyłki punktowe ikona

        Przesyłki punktowe

        Wysyłaj i odbieraj paczki w punkcie lub automacie

      • przesyłki ekologiczne ikona

        Przesyłki ekologiczne

        Usługi kurierskie w duchu eko

      • Przesyłki do Ukrainy ikona

        Przesyłki do Ukrainy

        Wyślij paczkę do Ukrainy

      • przesyłka paletowa ikona

        Przesyłki paletowe

        Zlecaj transport europalet i półpalet

      • przesyłki międzynarodowe ikona

        Przesyłki międzynarodowe

        Wysyłaj paczki za granicę

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Opony

        Sprzedaj i wyślij tanio przez Sendit.pl!

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Zamów kuriera

        Zamów kuriera na Sendit.pl

    • kolumna 2
      • Nasi przewoźnicy

      • Sprawdź ofertę dla firm na Apaczka.pl
  • Cennik
    • kolumna 1
      • Kurier DHL

        DHL

      • Kurier FedEx

        FedEx

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Kurier

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Punkt

      • Kurier Ambro Express

        Ambro Express

    • kolumna 2
      • Kurier DPD

        DPD Kurier

      • Kurier DPD

        DPD Pickup

      • Kurier Inpost

        InPost Paczkomat

      • Kurier Inpost

        InPost Kurier

      • Kurier Orlen paczka

        Orlen Paczka

  • Pomoc
    • centrum pomocy ikona

      Centrum pomocy

    • jak pakować przesyłki ikona

      Jak pakować przesyłki

    • reklamacje ikona

      Proste zwroty

    • kontakt ikona

      Kontakt

  • O nas
    • o nas ikona

      Poznaj Sendit

    • aktualności ikona

      Aktualności

    • blog ikona

      Blog

  • Śledzenie przesyłek
Zaloguj sięZaloguj się
  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Sendit.pl / Blog / Wittchen zwrot – jak zwrócić galanterię?

Wittchen zwrot – jak zwrócić galanterię?

24.06.2025 Usługi kurierskie Ostatnia aktualizacja wpisu: 01.10.2025 4 minutyczytania

Zwroty w e-sklepach to nieodłączny element e-commerce. Sklep Wittchen kusi nas eleganckimi torebkami, skórzanymi portfelami i luksusowymi walizkami, a statystyki pokazują, że to właśnie odzież i akcesoria są najczęściej zwracanymi kategoriami produktów. 

Warto wiedzieć, że chociaż prawo do zwrotu jest po stronie konsumenta, to właśnie on ponosi bezpośrednie koszty odesłania towaru w przypadku tego sklepu. Aby zoptymalizować ten proces i nie przepłacać, warto skorzystać z Sendit.pl, gdzie łatwo porównasz ceny firm kurierskich i wybierzesz najkorzystniejszą dla siebie opcję wysyłki.

Spis treści

  • Prawo do odstąpienia od umowy: Ile masz czasu na zwrot?
  • Jak dokonać zwrotu w Wittchen?
    • Krok 1: Poinformuj o chęci zwrotu
    • Krok 2: Przygotuj i odeślij paczkę
  • Zwrot pieniędzy: Kiedy i jak otrzymasz środki?
  • Odpowiedzialność za produkt i wyjątki od prawa do zwrotu

Prawo do odstąpienia od umowy: Ile masz czasu na zwrot?

Zgodnie z prawem konsumenckim oraz regulaminem sklepu Wittchen, klient ma prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość w terminie 30 dni od momentu otrzymania towaru. Co ważne, nie trzeba podawać przyczyny swojej decyzji. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem.

Jak dokonać zwrotu w Wittchen?

Procedura zwrotu towaru do sklepu Wittchen jest bardzo prosta i intuicyjna. Poniżej przedstawiamy, jak to zrobić w kilku krokach.

Krok 1: Poinformuj o chęci zwrotu

Najprostszym sposobem na zgłoszenie chęci zwrotu jest skorzystanie z formularza dostępnego na stronie internetowej Wittchen. Choć forma pisemna nie jest wymagana do skutecznego odstąpienia od umowy, kluczowe jest podanie prawidłowego numeru zamówienia w formularzu. Oświadczenie można złożyć również w innej formie, zgodnej z Prawem Konsumenckim.

Krok 2: Przygotuj i odeślij paczkę

Po zgłoszeniu chęci zwrotu, należy odesłać produkt. Konsument ma na to 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Pamiętaj, że wysyłasz towar na własny koszt i ryzyko.

Adres do zwrotu:
Centrum Logistyczne WITTCHEN
Dział Zwrotów
Palmiry, ul. Gdańska 60
05-152 Czosnów

Aby cała procedura przebiegła sprawnie, zaleca się wysłanie przesyłki na powyższy adres. Można również bezpłatnie zwrócić towar w jednym z salonów stacjonarnych.

Zwrot pieniędzy: Kiedy i jak otrzymasz środki?

Wittchen zwróci wszystkie dokonane przez Ciebie płatności, w tym koszty dostarczenia towaru, niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

Warto również wiedzieć, że sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Ciebie dowodu jego odesłania – w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.

Zwrot środków nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użyłeś przy zakupie, chyba że wyrazisz zgodę na inną formę, która nie generuje dodatkowych kosztów.

Odpowiedzialność za produkt i wyjątki od prawa do zwrotu

Należy pamiętać, że konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanego towaru, jeśli wynika ono z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.

Istnieją również sytuacje, w których prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje. Dotyczy to m.in.: 

  • produktów wykonanych na indywidualne zamówienie, 
  • towarów dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu nie można zwrócić ze względów higienicznych lub zdrowotnych, 
  • a także rzeczy, które po dostarczeniu zostają nierozłącznie połączone z innymi. 

W razie dodatkowych pytań lub wątpliwości, można skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta Wittchen pod numerem telefonu 22 266 88 00 lub adresem e-mail: [email protected].

Pamiętaj, że nietrafiony zakup to nie problem – kluczowe jest poznanie swoich praw jako konsumenta.

Wróć do wszystkich wpisów

Kategorie

  • przesyłka paletowa ikona

    Wszystkie

  • ikona_kupuj i sprzedawaj

    Kupuj i sprzedawaj online

  • porady

    Porady

  • Usługi kurierskie

  • klient

    Klient e-biznes

Blog

Przeczytaj podobne artykuły

Dlaczego tak często porzucamy koszyki w zakupach online? TOP 4 powody, których mogłeś nie znać

Powrót do szkoły i na studia: jak wysłać paczkę z wyprawką do dziecka uczącego się za granicą?

Sposoby na zważenie paczki: waga łazienkowa, kuchenna i 6 innych – poznaj je wszystkie

8 sposobów na mierzenie paczki, gdy nie masz miarki: kartka papieru, banknot, karta płatnicza i inne

Jak wysłać i odebrać paczkę na wakacjach za granicą? Praktyczny poradnik od Sendit

Paczki na urlopie? Poznaj sezonowe i mobilne rozwiązania przewoźników w Polsce

Przesyłki

  • Krajowe
  • Z i do punktów
  • Bez etykiety
  • Ekologiczne
  • Międzynarodowe
  • Paletowe

Cennik

  • Ambro Express
  • DHL
  • DPD Kurier
  • DPD Pickup
  • FedEx
  • InPost Kurier
  • InPost Paczkomat
  • Orlen Paczka
  • Pocztex Kurier
  • Pocztex Punkt

Wiedza

  • Pomoc
  • Śledzenie przesyłek
  • Aktualności
  • Blog
  • Cenniki krajowe
  • Materiały pakowe
  • Przewodnik jak pakować

Informacje

  • Regulaminy
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Zmiana ustawień cookie

Technologie idealnie dopasowane do potrzeb firm

Sprawdź na Apaczka.pl

Przejdź na stronę

Obserwuj nas

  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Alsendo Sp. z o. o.
ul. Puławska 2, 02-566 Warszawa

NIP 8971840043
REGON 367328934
KRS 0000 67 89 92

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest Alsendo sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-566), ul. Puławska 2. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.

© Alsendo Sp. z o.o.