Centrum pomocy
Znajdź odpowiedź na swoje pytanie w bazie artykułów.
Wybierz kategorię pomocy
Kategorie
Import pliku XLS
Możliwość wgrywania pliku xls to idealne rozwiązanie, gdy do nadania masz jednorazowo dużą liczbę przesyłek z jednego miejsca odbioru.
Zanim przystąpisz do importu pliku, zwróć uwagę na poniższe wytyczne:
- zlecenia wgrane przez plik xls nie generują podjazdu kuriera (zamawiane są w opcji dostarczę samodzielnie do kuriera).
W związku z tym, należy na 48 godzin przed realizacją zamówić podjazd wybranego kuriera wysyłając zgłoszenie za pośrednictwem formularza Import pliku xls.
- jeśli masz konto na przedpłacie (prepaid) zasil je adekwatną kwotą korzystając z błyskawicznych przelewów 24, dostępnych w zakładce Rozliczenia.
- jeśli masz konto z odroczonym terminem płatności (postpaid), zwróć uwagę czy masz wystarczający limit kredytowy. Jeśli nie, poproś opiekuna handlowego o zwiększenie lub doładuj przelewem tradycyjnym swoje subkonto.
- jeśli chcesz skorzystać z usługi pobrania, sprawdź czy zdefiniowałeś swój numer konta bankowego w ustawieniach konta/pobrania.
- liczby w nawiasach oznaczają maksymalną ilość znaków w polu.
Jak wykonać import pliku xls?
1. Zaloguj się do Sendit, wybierz zakładkę Import xls i pobierz przykładowy plik.
2. Pobrany plik uzupełnij zgodnie z zawartym w nim przykładzie. Zwróć uwagę, że część pól jest rozwijalną listą wyboru i jest możliwość:
- zamówienia Pocztex24. Zamówienia generują się wyjątkowo z podjazdem, zawsze na kolejny dzień roboczy pomiędzy 8.00 a 16:00,
- zamówienia Kurier 48. Wystarczy w kolumnie K podać numer placówki, do której zaniesiemy przesyłki,
- wyboru palety EURO – DPD, DHL, Fedex i GEIS Cargo wystarczy wybrać serwis i podać PALETA w kolumnie E. GEIS Cargo zawsze na kolejny dzień roboczy z własnymi listami.
Ważne uwagi do pliku!
Kolumny pobranego pliku wzorcowego z danymi są polami wymaganymi.
Waga przesyłki powinna być liczbą całkowitą (np. dla kopert/listów waga 1kg).
Usługa zwrot dokumentów jest dostępna tylko dla wybranych przewoźników (UPS, DHL).
3. Po uzupełnieniu pliku zgodnie z powyższymi wskazówkami, zapisz go na swoim komputerze.
4. Wróć ponownie do Panelu Klienta, do zakładki Import xls i tym razem Wybierz plik. W oknie wyszukiwania znajdź zapisany plik i zatwierdź go. Następnie Importuj Dane.
5. Jeśli plik został poprawnie przygotowany, powinna pojawić się lista zleceń.
6. Następnie naciśnij Wyślij.
7. Nastąpi weryfikacja wprowadzonych zleceń.
8. Jeżeli weryfikacja przebiegła pomyślnie, pojawi się komunikat o zakończonym imporcie. Jeżeli pojawił się komunikat o błędzie, przejdź do punktu 11.
9. Wejdź w zakładkę Zlecenia w celu pobrania listów przewozowych. Zaznacz odpowiednie zlecenia po prawej stronie i Pobierz listy przewozowe .
10. Za pośrednictwem formularza Import pliku xls zgłoś prośbę o podjazd kuriera.
11. W przypadku pojawienia się błędów pojawi się poniższy komunikat i możliwość pobrania raportu błędów -> Pobierz raport błędów.
12. W ostatniej kolumnie pobranego raportu błędów jest zamieszczona informacja o błędzie. Popraw plik zgodnie z punktem 2 instrukcji, uwzględniając komunikaty raportu błędów.
13. Wgraj plik ponownie zgodnie z punktami 3-10 instrukcji.