Drodzy Użytkownicy,

odpowiadając na Wasze liczne zapytania dotyczące realizacji zleceń przez współpracujące z nami firmy kurierskie, chcielibyśmy poinformować, że pozostajemy w stałym kontakcie z naszymi Przewoźnikami i na bieżąco aktualizujemy wiadomości o sytuacji na stronach Sendit.pl: 

Epidemia koronawirusa – informacja o pracy biura i firm kurierskich.

Jednocześnie pragniemy podzielić się z Wami kilkoma poradami, które z pewnością sprawią, że zarówno Wy, jak i kurierzy, będziecie czuli się bezpiecznie podczas odbierania, jak i dostarczania przesyłek.

1. Zachowaj bezpieczną odległość

Zgodnie z oficjalnymi informacjami wirus przenosi się drogą kropelkową. Dlatego ważne jest, aby zachować przynajmniej 1 – 1,5m odległości od osoby, która kaszle, kicha lub ma gorączkę.

2. Myj często ręce mydłem i ciepłą wodą

Przed przygotowaniem przesyłki do nadania umyj dokładnie ręce mydłem i opłucz ciepłą wodą. Dzięki temu przekazując paczkę kurierowi zminimalizujesz prawdopodobieństwo ewentualnego przedostania się wirusa.

3. Przygotuj wszystkie niezbędne dokumenty do nadania

Upewnij się, że wydrukowałeś i przygotowałeś wszystkie niezbędne dokumenty do przekazania kurierowi. Dzięki temu skrócisz czas Waszego spotkania.

4. Unikaj bezpośredniego kontaktu

Zgodnie z wytycznymi instytucji sanitarnych, unikaj bezpośredniego kontaktu w formie witania się przez podanie rąk oraz przekazywania – w trakcie składania podpisów – telefonów, komputerów mobilnych czy długopisów itp.

5. Sugeruj lub wybieraj bezgotówkową formę usługi “pobranie” (COD)

Jeśli prowadzisz sklep, sprzedajesz coś online, to zawsze sugeruj swojemu adresatowi, aby wybrał bezgotówkową formę zapłaty za produkt. Jeśli nie zdecyduje się na zapłatę z góry, to chociaż zaproponuj bezgotówkową formę usługi pobranie (COD).

Co to jest pobranie?

6. Nadawaj najlepiej w punkcie

Udając się do miejsca, w którym chcesz nadać przesyłkę pamiętaj, aby zawsze stosować się przede wszystkim do przepisów jakie zostały wprowadzone oraz zaleceń właściciela punktu nadawczego.

7. Wybieraj dostawę “do punktu”

Jeśli to Ty jesteś odbiorcą przesyłki, to staraj się w miarę możliwości wybierać dostawę “do punktu”. Najlepsze rozwiązania to takie, w których ograniczamy kontakt z drugim człowiekiem do minimum.

Nadawaj w ponad 30 000 punktów.

8. Bądź miły dla kuriera

Pamiętaj, że kurier, który przyjeżdża odebrać lub dostarczyć Twoją przesyłkę naraża się na utratę zdrowia prawdopodobnie w większym stopniu niż Ty. Dlatego spraw mu radość, podaruj uśmiech, życz przede wszystkim zdrowia i udanego dnia 🙂