logowanie ikona Zaloguj się
Załóż konto
  • Oferta
    • kolumna 1
      • przesyłki krajowe ikona

        Przesyłki krajowe

        Nadawaj przesyłki z dostawą do punktu, domu lub firmy

      • przesyłki bez etykiety ikona

        Przesyłki bez etykiety

        Koniec z drukowaniem listu przewozowego

      • przesyłki punktowe ikona

        Przesyłki punktowe

        Wysyłaj i odbieraj paczki w punkcie lub automacie

      • przesyłki ekologiczne ikona

        Przesyłki ekologiczne

        Usługi kurierskie w duchu eko

      • Przesyłki do Ukrainy ikona

        Przesyłki do Ukrainy

        Wyślij paczkę do Ukrainy

      • przesyłka paletowa ikona

        Przesyłki paletowe

        Zlecaj transport europalet i półpalet

      • przesyłki międzynarodowe ikona

        Przesyłki międzynarodowe

        Wysyłaj paczki za granicę

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Opony

        Sprzedaj i wyślij tanio przez Sendit.pl!

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Zamów kuriera

        Zamów kuriera na Sendit.pl

    • kolumna 2
      • firmy kurierskie logotypy

        Nasi przewoźnicy

      • Sprawdź ofertę dla firm na Apaczka.pl
  • Cennik
    • kolumna 1
      • Kurier DHL

        DHL

      • Kurier FedEx

        FedEx

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Kurier

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Punkt

      • Kurier Ambro Express

        Ambro Express

    • kolumna 2
      • Kurier DPD

        DPD Kurier

      • Kurier DPD

        DPD Pickup

      • Kurier Inpost

        InPost Paczkomat

      • Kurier Inpost

        InPost Kurier

      • Kurier Orlen paczka

        Orlen Paczka

  • Pomoc
    • centrum pomocy ikona

      Centrum pomocy

    • jak pakować przesyłki ikona

      Jak pakować przesyłki

    • reklamacje ikona

      Proste zwroty

    • kontakt ikona

      Kontakt

  • O nas
    • o nas ikona

      Poznaj Sendit

    • aktualności ikona

      Aktualności

    • blog ikona

      Blog

    • sadzimy las

      Sadzimy las

  • Śledzenie przesyłek
Zaloguj sięZaloguj się
  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Sendit.pl / Blog / Konfekcjonowanie towaru – co to znaczy?

Konfekcjonowanie towaru – co to znaczy?

27.01.2022 Klient e-biznes, Kupuj i sprzedawaj online Ostatnia aktualizacja wpisu: 13.10.2023

konfekcjonowanie

Konfekcjonowanie towarów jest chętnie praktykowane w branży w e-commerce. Dzieje się tak choćby dlatego, że dzięki niemu produkty są nie tylko gotowe do wysyłki, ale również atrakcyjne wizualnie dla klientów e-sklepów. Czym jest konfekcjonowanie towarów? Na czym polega?

Spis treści

  • Konfekcjonowanie towaru – co to znaczy?
  • Na czym polega konfekcjonowanie towaru?
  • Konfekcjonowanie towarów – korzyści dla e-commerce i kwestia ostatniej mili

Konfekcjonowanie towaru – co to znaczy?

Czym jest konfekcjonowanie towaru? Pod tą dość ciężko brzmiącą nazwą kryje się pakowanie lub przepakowanie produktów, jednak bez zmian ich cech fizycznych. Mówiąc prościej, konfekcjonowanie towaru to przygotowanie produktów do sprzedaży i/lub wysyłki, poprzez naniesienie na nich odpowiednich oznaczeń, etykietowanie pozwalające uzupełnić informacje o produkcie, dodawanie próbek lub gratisów, albo przepakowywanie produktów do innych pudełek/opakowań.

Z konfekcjonowaniem towaru mamy do czynienia na co dzień, idąc na zakupy choćby do supermarketu. Na stoiskach z kosmetykami znajdziemy produkty w tzw. dwupaku, owinięte na przykład dodatkową etykietą z napisem “2+1 gratis” (np. mydło w płynie). Podążając za przykładem, do działań spod szyldu konfekcjonowania towarów zaliczymy także kosmetyki, na których naklejono dodatkową etykietę papierową, na przykład na opakowaniu producenta. Na tej dodatkowej etykiecie znajdują się informacje o produkcie w języku polskim (a na oryginalnym opakowaniu producent nie uwzględnił tłumaczenia na ten język) lub inne informacje, których producent nie umieścił na oryginalnym opakowaniu.

Ważne! Konfekcjonowanie towarów dotyczy wyłącznie modyfikacji opakowania produktu bądź jego zewnętrznych cech informacyjnych (np. przepakowanie w inne pudełko). Jeśli klient, zamawiając jeden produkt, otrzymuje zupełnie inny, nie możemy powiedzieć wtedy o konfekcjonowaniu towarów (np. żel pod prysznic w pudełku po szamponie do włosów).

Na czym polega konfekcjonowanie towaru?

Konfekcjonowanie towaru to kilka czynności, podejmowanych wobec produktów, w zależności od możliwości oraz oferty firmy zajmującej się takimi usługami.

Konfekcjonowanie towaru to m.in.:

  • zarządzanie stanami magazynowymi i uzupełnianie produktów o kody kreskowe – to działania polegające na kontroli aktualnego stanu magazynowego oraz doklejanie kodów kreskowych na produktach, które ich nie mają;
  • etykietowanie i insertowanie – to czynność polegająca na uzupełnianiu opakowania producenta o etykietę z informacją o zawartości opakowania (etykietowanie) oraz wkładanie do opakowania producenta ulotek, instrukcji obsługi, kuponów rabatowych itd. (insertowanie);
  • kompletowanie oraz kompletowanie z matchowaniem – polega na przygotowaniu zestawu kilku tych samych produktów, na przykład przy promocjach “2+1 gratis”. Kompletowanie z matchowaniem to z kolei zestaw produktów różnego lub podobnego przeznaczenia, dobieranych według określonego kryterium (na przykład zestaw “1+1 gratis”, składający się z szamponu i odżywki do włosów);
    przepakowywanie – to inaczej zastąpienie fabrycznego, zbiorczego kartonu opakowaniami jednostkowymi (umieszczanie produktów w pojedynczych, dedykowanych opakowaniach);
  • paletowanie i zabezpieczenie towaru do transportu – to przygotowanie wielu przesyłek na jednej palecie oraz przygotowaniem jej do transportu (na przykład przez owinięcie specjalną folią), Zabezpieczenie towaru do transportu to nic innego, jak włożenie do środka przesyłki wypełniaczy, chroniących jej zawartość przed uszkodzeniami w trakcie podróży.

Konfekcjonowanie towarów – korzyści dla e-commerce i kwestia ostatniej mili

Konfekcjonowanie towarów jest jednym z elementów składowych fulfillmentu. Oczywiście, zapewnia też wiele korzyści dla mniejszych i większych firm, zajmujących się działalnością w e-commerce. Zwłaszcza dla małych e-sklepów, dla których przygotowywanie towarów do wysyłki może być problematyczne.

Przeczytaj także: Czym jest fulfilment i dlaczego przydaje się w prowadzeniu biznesu?

Z drugiej strony wdrożenie konfekcjonowania towarów w odpowiedni sposób znacząco przyczynia się do budowania pozytywnego, silnego wizerunku marki oraz budowania lojalności klientów. A zadowolony z obsługi klient o wiele chętniej i częściej będzie wracać do e-sklepu, a także polecać go innym. E-sklep z kolei dobrze zaprezentuje się w oczach klientów oraz zwiększy ich zainteresowanie swoją ofertą.

To nie jedyne plusy konfekcjonowania towaru, w aspekcie korzyści dla e-handlu. Należą do nich także: wysoka gwarancja tego, że zakupy dotrą do klientów w nienaruszonym stanie oraz przewaga nad konkurencją, która jeszcze nie wprowadziła konfekcjonowania towarów w swojej firmie.

Nie ma lepszych działań marketingowych i wizerunkowych dla firmy, niż właściwe zaopiekowanie etapu ostatniej mili, do której należy konfekcjonowanie towaru. Dlatego, jeśli e-sklep nie jest w stanie sam zadbać o działania mające na celu zabezpieczenie i przygotowanie towaru do wysyłki do klienta końcowego, może skorzystać z pomocy firm specjalizujących się w magazynowaniu i konfekcjonowaniu towarów.

Wróć do wszystkich wpisów

Kategorie

  • przesyłka paletowa ikona

    Wszystkie

  • ikona_kupuj i sprzedawaj

    Kupuj i sprzedawaj online

  • porady

    Porady

  • Usługi kurierskie

  • klient

    Klient e-biznes

Blog

Przeczytaj podobne artykuły

zakupy online

Projekt Smart Points, czyli ostatnia mila w e-commerce według Sendit

paczkomat kurier

Modele dostaw w branży kurierskiej. Czym się różnią i na czym polegają?

allegro smart

Czym jest Allegro Smart oraz jak z niego skorzystać?

sklepy online

Jak zautomatyzować proces logistyczny w e‑sklepie?

Brexit

Brexit za chwilę stanie się faktem. Co z nadawaniem paczek do Wielkiej Brytanii?

biznes online

Czym jest fulfilment i dlaczego przydaje się w prowadzeniu biznesu? Brokerzy kurierscy

Przesyłki

  • Krajowe
  • Z i do punktów
  • Bez etykiety
  • Ekologiczne
  • Międzynarodowe
  • Paletowe

Cennik

  • Ambro Express
  • DHL
  • DPD Kurier
  • DPD Pickup
  • FedEx
  • InPost Kurier
  • InPost Paczkomat
  • Orlen Paczka
  • Pocztex Kurier
  • Pocztex Punkt

Wiedza

  • Pomoc
  • Śledzenie przesyłek
  • Aktualności
  • Blog
  • Cenniki krajowe
  • Materiały pakowe
  • Przewodnik jak pakować

Informacje

  • Regulaminy
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Zmiana ustawień cookie

Technologie idealnie dopasowane do potrzeb firm

Sprawdź na Apaczka.pl

Przejdź na stronę

Obserwuj nas

  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Alsendo Sp. z o. o.
ul. Puławska 2, 02-566 Warszawa

NIP 8971840043
REGON 367328934
KRS 0000 67 89 92

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest Alsendo sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-566), ul. Puławska 2. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.

© Alsendo Sp. z o.o.