Wysyłając paczki w okresie świątecznym, musimy pamiętać o kilku ważnych zasadach, które pozwolą nam na spokojne prowadzenie sprzedaży, a także dostarczenie klientom oraz naszym bliskim paczek przed Gwiazdką czy też Mikołajem. Na co warto zwrócić uwagę i jak przygotować się na wzmożoną wysyłkę?

Jak wysłać paczki świąteczne do rodziny?

Jeśli zależy nam na dostarczeniu przesyłek osobom bliskim, to musimy pamiętać o odpowiednio wcześniejszym nadaniu przesyłek. Wprawdzie firmy kurierskie dostarczają paczki nawet w Wigilie, ale lepiej nie zostawiać tego na ostatnią chwilę. Często operatorzy logistyczni informują swoich klientów kiedy przestają przyjmować nowe zlecenia lub nie dadzą gwarancji dostarczenia paczek w terminie 24 czy nawet 72 godzin. Wszelkie informacje znajdziemy na stronach firm i brokerów kurierskich. Jeżeli będziemy wysyłać prezenty do innego kraju, to tym bardziej powinniśmy nadać paczkę maksymalnie do 10 grudnia. Wtedy mamy praktycznie 100% pewność, że dotrze do naszej rodziny lub znajomych na czas.

Jak wysyłać paczki na Święta prowadząc sklep internetowy?

Okres świątecznych wysyłek to dla wielu e-sklepów duże wyzwanie. Przede wszystkim pojawiają się sytuacje i problemy, które w innych miesiącach nie mają miejsca. W listopadzie i w grudniu trzeba podchodzić do zagadnień logistycznych w zupełnie inny sposób. Zacznijmy od początku.

1. Informujmy klientów o wydłużonym czasie dostawy

W Święta nie mamy 100% pewności, że firma kurierska dostarczy klientowi paczkę w 48 godzin. Dlatego na karcie produktu warto zawrzeć odpowiednią informację, która wyjaśni klientom, jaki jest stan faktyczny i kiedy mogą spodziewać się swoich zakupów. Dobrze też jest, aby stosowne zapiski pojawiły się w mailach informujących o wysyłce. Nie zapominajmy także o wysyłaniu w mailach numerów nadań oraz linków do śledzenia paczki. Zdejmie to z naszych barków bardzo dużo pracy, bowiem kupujący nie będą do nas dzwonić z prośbą o podanie tych informacji.

2. Dajmy klientom wybór formy dostawy

Każdy kupujący ma swoje preferencje, jeśli chodzi o firmę logistyczną. Gdy korzystamy z oferty tylko jednego kuriera, to warto zastanowić się, czy przynajmniej na okres świąteczny nie skorzystać z usług dodatkowych firm. Aby nie podpisywać umów warto przejrzeć oferty brokerów kurierskich, na przykład firmy Sendit. Broker oferuje atrakcyjne ceny, wiele form dostawy, a co najważniejsze nie wymaga od nas deklaracji ilości paczek i podpisywania umów. To bardzo wygodne rozwiązanie, szczególnie dla rozpoczynających swoją działalność e-sklepów.

3. Pakujmy towary w odpowiednie pudełka

Bezpieczeństwo przesyłek to podstawa. Trzeba pamiętać o tym, że grudniowe paczki, to przeważnie upominki, które tym bardziej nie mogą dojść do klienta zniszczone. Taka uszkodzona przesyłka może zrujnować czyjeś święta, a sklep jako nadawca będzie miał negatywny komentarz, a nawet mały kryzys. Dlatego nie możemy zapomnieć o odpowiednich kartonach, wypełniaczach, folii bąbelkowej i taśmie. Nasze koszty mogą wzrosnąć, ale to zadowolenie klienta i pewność, że towar dotrze do niego nieuszkodzony, powinny być dla nas najważniejsze.

4. Zdecydujmy się na drobne upominki

Pakując paczki dla naszych klientów zróbmy im mały upominek. Wrzućmy do środka cukierki albo czekoladki. Może warto przygotować pocztówkę z życzeniami i kodem rabatowym na kolejne zamówienia. To drobiazgi, ale bardzo dobrze odbierane przez klientów. Będzie im naprawdę miło, gdy otwierając paczkę, zobaczą niespodziewany upominek. To dobry krok w kierunku budowania relacji.

5. Unikajmy nielicencjonowanych przewoźników

Gdy jesteśmy przyparci do muru, a firmy kurierskie nie odbierają przesyłek, to może zdarzyć się, że pokusimy się na przekazanie paczki do doręczenia operatorom nielicencjonowanym, którzy nie dają takich gwarancji jak sprawdzeni przewoźnicy. Nie mówimy o kurierach miejskich, bowiem niejednokrotnie wiele sklepów działa dzięki i to z dużym powodzeniem, a o prywatnych przewoźnikach. Powierzenie paczki osobie prywatnej, której nie znamy, może skończyć się nie tylko opóźnieniem, a nawet zgubieniem przesyłki, a tego przecież nie chcemy.

O czym jeszcze pamiętać?

Powyższa lista, to kilka najważniejszych punktów, o których trzeba pamiętać, gdy wysyłamy paczki świąteczne. Pamiętajmy to okres gorący, który przynosi ze sobą zdarzenia, których nie jesteśmy wstanie przewidzieć. Starajmy się trzymać rękę na pulsie i po prostu działać najlepiej jak potrafimy.