logowanie ikona Zaloguj się
Załóż konto
  • Oferta
    • kolumna 1
      • przesyłki krajowe ikona

        Przesyłki krajowe

        Nadawaj przesyłki z dostawą do punktu, domu lub firmy

      • przesyłki bez etykiety ikona

        Przesyłki bez etykiety

        Koniec z drukowaniem listu przewozowego

      • przesyłki punktowe ikona

        Przesyłki punktowe

        Wysyłaj i odbieraj paczki w punkcie lub automacie

      • przesyłki ekologiczne ikona

        Przesyłki ekologiczne

        Usługi kurierskie w duchu eko

      • Przesyłki do Ukrainy ikona

        Przesyłki do Ukrainy

        Wyślij paczkę do Ukrainy

      • przesyłka paletowa ikona

        Przesyłki paletowe

        Zlecaj transport europalet i półpalet

      • przesyłki międzynarodowe ikona

        Przesyłki międzynarodowe

        Wysyłaj paczki za granicę

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Opony

        Sprzedaj i wyślij tanio przez Sendit.pl!

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Zamów kuriera

        Zamów kuriera na Sendit.pl

    • kolumna 2
      • firmy kurierskie logotypy

        Nasi przewoźnicy

      • Sprawdź ofertę dla firm na Apaczka.pl
  • Cennik
    • kolumna 1
      • Kurier DHL

        DHL

      • Kurier FedEx

        FedEx

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Kurier

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Punkt

      • Kurier Ambro Express

        Ambro Express

    • kolumna 2
      • Kurier DPD

        DPD Kurier

      • Kurier DPD

        DPD Pickup

      • Kurier Inpost

        InPost Paczkomat

      • Kurier Inpost

        InPost Kurier

      • Kurier Orlen paczka

        Orlen Paczka

  • Pomoc
    • centrum pomocy ikona

      Centrum pomocy

    • jak pakować przesyłki ikona

      Jak pakować przesyłki

    • reklamacje ikona

      Proste zwroty

    • kontakt ikona

      Kontakt

  • O nas
    • o nas ikona

      Poznaj Sendit

    • aktualności ikona

      Aktualności

    • blog ikona

      Blog

    • sadzimy las

      Sadzimy las

  • Śledzenie przesyłek
Zaloguj sięZaloguj się
  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Sendit.pl / Blog / Jak zachować się podczas odbioru przesyłki od kuriera? Mały savoir vivre Odbiorcy paczki

Jak zachować się podczas odbioru przesyłki od kuriera? Mały savoir vivre Odbiorcy paczki

27.08.2020 Porady Ostatnia aktualizacja wpisu: 24.10.2023 5 minutczytania

klientka

Flamandzki pisarz Phil Bosmans powiedział kiedyś, że bogactwem człowieka są: uśmiech, przyjazny gest i pogodne słowo. Tę prostą prawdę warto stosować zwłaszcza w sytuacjach dnia codziennego, na przykład… odbierając paczkę od kuriera. W tym artykule chcemy opowiedzieć ci, jak sprawić, by nawet chwilowy kontakt z kierowcą furgonetki kurierskiej, pozostawił po sobie uśmiech i przyjazne wibracje. Oto mały savoir vivre Odbiorcy paczki.

Świat, a wraz z nim rozwój technologii, przemysłu oraz biznesu nieustannie prą naprzód, często wymuszając na nas życie w biegu. Także w przypadku zwykłych, codziennych sytuacji. Pośpiech wszedł nam już tak bardzo w nawyk, że nawet nie zauważamy, gdy życie i dobre momenty uciekają przez palce. Warto od czasu do czasu zatrzymać się na chwilę i docenić zarówno drobne gesty i uprzejmości, jak “dzień dobry” sprzedawcy w sklepie, albo życzenie “miłego dnia” od kuriera, który właśnie dostarczył ci przesyłkę, ale też pomyśleć, co my jesteśmy w stanie dla nich zrobić, aby ich dzień stał się lepszy.

Spis treści

  • Jak zachować się podczas odbioru paczki od kuriera?
  • Na koniec – to TY weź głęboki oddech

Jak zachować się podczas odbioru paczki od kuriera?

W ostatnim czasie, przez pandemię COVID-19, każda interakcja międzyludzka została ograniczona do minimum, ze strachu o własne zdrowie i życie. Większość działań przeniosła się do świata online, a wizyta kuriera z przesyłką to moment, na który czekają wszyscy kupujący w e-sklepach. W takich sytuacjach kontakt przy odbiorze paczki staramy się zminimalizować, jak tylko to możliwe. Jeśli odbiór paczki nie wymaga odręcznego podpisu, prosimy zwykle kuriera o to, by przesyłkę postawił po prostu pod drzwiami. Często uniemożliwia to powiedzenie zwykłego “dzień dobry”, czy “dziękuję”. Tymczasem warto zadbać o to, by każde spotkanie z kurierem było nacechowane pozytywnie, dzięki czemu dalsza współpraca będzie układała się po prostu – dobrze. 

Jak można to osiągnąć?

  • Gdy kurier przyjedzie z twoją przesyłką, powiedz mu zwykłe “dzień dobry” i “dziękuję, miłego dnia”, choćby przez okno czy zza furtki. Często tylko tyle wystarczy, by komuś umilić dzień;
  • Ustaw przed domem dozownik z płynem dezynfekującym, aby kurier mógł z niego skorzystać, jeśli poczuje taką potrzebę;
  • Letnie upały dają się we znaki każdemu. Nie trudno więc o gorsze samopoczucie, omdlenia czy zasłabnięcia. W gorące dni możesz podać kurierowi małą butelkę z chłodną wodą – nie kosztuje to wiele, a z pewnością ulży i przyniesie choć odrobinę ochłody;
  • Pamiętaj, że – choć kurierzy bardzo się starają – czasem zdarzenia losowe uniemożliwiają punktualne dotarcie z przesyłką do Odbiorcy. Wypadki komunikacyjne, korki, gorsze samopoczucie to sprawy, na które nikt nie ma wpływu. Jeśli twój kurier się spóźnia o kilka godzin, nie miej mu tego za złe i nie wypominaj podczas odbioru przesyłki;
  • Znasz to miłe uczucie, gdy ktoś zapyta cię – nawet przelotnie – jak mija dzień? Zadaj czasem takie pytanie kurierowi, a nie tylko poczuje się doceniony przy wykonywaniu swojej pracy, ale też na pewno zrobi wszystko, żeby następny odbiór przesyłki przebiegał w równie miłej atmosferze.

Pamiętajmy, że kurierzy nie są robotami wykonującymi zleconą pracę, ale też ludźmi, którzy czują czasem potrzebę docenienia, dowartościowania i cieszą się ze zwykłej grzeczności lub uśmiechu, które otrzymują od Adresatów przesyłek. Zawód kuriera to praca wykonywana często od świtu do późnego wieczora, a kierowcy dziennie pokonują dziesiątki kilometrów. Kurierzy nie są też winowajcami błędnie podanego adresu odbioru, niekompletnego składu przesyłki, ani tego, że przedmiot w środku paczki jest zepsuty. Jeśli więc czujesz niezadowolenie ze stanu przesyłki, zwróć się z reklamacją do Biura Obsługi Klienta firmy kurierskiej, która cię obsługuje.

Przeczytaj także: Reklamacja usługi kurierskiej – kiedy można ją złożyć?

Na koniec – to TY weź głęboki oddech

Nie będziesz w stanie być miłym dla innych, jeśli odczuwasz stres i nie przystaniesz na chwilę w codziennej gonitwie. Proponujemy ci ćwiczenie koncentracji metodą ZPPP (Zatrzymaj się, Popatrz, Posłuchaj, Poczuj), praktykowane przez zawodowych snajperów na całym świecie. Przyda się ono podczas codziennego pędu i pomoże odzyskać kontrolę nad rzeczywistością. Najpierw zatrzymaj się i przestań robić to co robisz. Następnie rozejrzyj się dookoła i poszukaj 5 kolorów. Zamknij oczy, odetchnij głęboko, wyostrz zmysły i poszukaj 5 otaczających cię dźwięków oraz 5 otaczających cię zapachów. To wszystko. Jeśli będziesz w stanie zapanować nad chaosem towarzyszącym ci podczas dnia, będziesz też w stanie dać od siebie coś więcej otaczającym cię ludziom.

Wróć do wszystkich wpisów

Kategorie

  • przesyłka paletowa ikona

    Wszystkie

  • ikona_kupuj i sprzedawaj

    Kupuj i sprzedawaj online

  • porady

    Porady

  • Usługi kurierskie

  • klient

    Klient e-biznes

Blog

Przeczytaj podobne artykuły

Czy można nie odebrać przesyłki od kuriera?

Sprawdzenie zawartości paczki przy kurierze – fakt czy mit?

pakowanie przesyłek

Jak sprawnie nadać paczkę przez internet? Krótki poradnik dla początkujących.

zegarek

Wysyłka wartościowych przedmiotów kurierem – co można nadać w paczce?

Przesyłki

  • Krajowe
  • Z i do punktów
  • Bez etykiety
  • Ekologiczne
  • Międzynarodowe
  • Paletowe

Cennik

  • Ambro Express
  • DHL
  • DPD Kurier
  • DPD Pickup
  • FedEx
  • InPost Kurier
  • InPost Paczkomat
  • Orlen Paczka
  • Pocztex Kurier
  • Pocztex Punkt

Wiedza

  • Pomoc
  • Śledzenie przesyłek
  • Aktualności
  • Blog
  • Cenniki krajowe
  • Materiały pakowe
  • Przewodnik jak pakować

Informacje

  • Regulaminy
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Zmiana ustawień cookie

Technologie idealnie dopasowane do potrzeb firm

Sprawdź na Apaczka.pl

Przejdź na stronę

Obserwuj nas

  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Alsendo Sp. z o. o.
ul. Puławska 2, 02-566 Warszawa

NIP 8971840043
REGON 367328934
KRS 0000 67 89 92

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest Alsendo sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-566), ul. Puławska 2. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.

© Alsendo Sp. z o.o.