Sendit logo
logowanie ikona Zaloguj się
Załóż konto
  • Oferta
    • kolumna 1
      • przesyłki krajowe ikona

        Przesyłki krajowe

        Nadawaj przesyłki z dostawą do punktu, domu lub firmy

      • przesyłki bez etykiety ikona

        Przesyłki bez etykiety

        Koniec z drukowaniem listu przewozowego

      • przesyłki punktowe ikona

        Przesyłki punktowe

        Wysyłaj i odbieraj paczki w punkcie lub automacie

      • przesyłki ekologiczne ikona

        Przesyłki ekologiczne

        Usługi kurierskie w duchu eko

      • Przesyłki do Ukrainy ikona

        Przesyłki do Ukrainy

        Wyślij paczkę do Ukrainy

      • przesyłka paletowa ikona

        Przesyłki paletowe

        Zlecaj transport europalet i półpalet

      • przesyłki międzynarodowe ikona

        Przesyłki międzynarodowe

        Wysyłaj paczki za granicę

    • kolumna 2
      • firmy kurierskie logotypy

        Nasi przewoźnicy

      • Sprawdź ofertę dla firm na Apaczka.pl
  • Cennik
  • Pomoc
    • centrum pomocy ikona

      Centrum pomocy

    • jak pakować przesyłki ikona

      Jak pakować przesyłki

    • kontakt ikona

      Kontakt

  • O nas
    • o nas ikona

      Poznaj Sendit

    • aktualności ikona

      Aktualności

    • blog ikona

      Blog

  • Śledzenie przesyłek
Twoje kontoTwoje konto
  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Sendit.pl / Blog / Fit to Travel – FedEx ujednolica standardy pakowania przesyłek

Fit to Travel – FedEx ujednolica standardy pakowania przesyłek

20.10.2020

fedex

Niewłaściwie zapakowana przesyłka, niezależnie od tego co zawiera, może przysporzyć wiele problemów nie tylko nadawcy, ale i pracownikom firmy kurierskiej. Z tego powodu Przewoźnicy zaczynają doprecyzowywać i jasno określać wytyczne dotyczące paczek, które transportują każdego dnia. Jednym z nich jest FedEx, który – w celu poprawy jakości swoich usług – wprowadza standard “Fit to Travel”. Na czym on polega?

Spis treści

  • Fit to Travel według FedEx – definicja
  • Unfit to Travel, czyli co nie zostanie przyjęte do transportu?
  • Co stanie się z przesyłkami zakwalifikowanymi jako “Unfit to Travel”?
  • Czy nowe standardy pakowania wiążą się z dodatkowymi opłatami?
  • Od kiedy obowiązuje Fit to Travel w usługach FedEx?
  • Jak zapakować paczkę do transportu Fit to Travel?
  • Jak przygotować paletę do transportu Fit to Travel?
  • Podsumowanie

Fit to Travel według FedEx – definicja

Określenie Fit to Travel w nowych wytycznych FedEx to tak naprawdę zbiór zasad poprawnego pakowania przesyłek. Aby przesyłka spełniała nowe-stare wymogi i została przyjęta do transportu, musi być przede wszystkim zapakowana we właściwe, wytrzymałe opakowanie, dopasowane do jej wymiarów i wagi. Dzięki temu nie będzie stwarzać zagrożenia dla innych przesyłek podczas transportu do Odbiorcy, a także dla pracowników i kurierów, którzy opiekują się nią podczas całego procesu. Nadawca przesyłki zgodnej z zasadami Fit to Travel musi pamiętać także o uzupełnionym liście przewozowym, odpowiednich etykietach oznaczeniowych oraz o wypełnieniu pustych przestrzeni w kartonie, np. materiałem amortyzującym, dzięki czemu zawartość paczki nie będzie się wewnątrz przemieszczać.

Unfit to Travel, czyli co nie zostanie przyjęte do transportu?

Najprościej tłumacząc, przesyłka Unfit to Travel to taka, która nie spełnia kryteriów Fit to Travel: 

  • jest niezapakowana, nie ma opakowania lub jest owinięta tylko folią stretch – wyjątkiem są opony (poza okresem świątecznym), skrzynie oraz walizki przemysłowe (za wyjątkiem specjalnych okresów/sytuacji gdzie i dla tych przedmiotów wymagane jest opakowanie);
  • ma ostre krawędzie, które wystając poza opakowanie przesyłki mogą uszkodzić inne paczki lub być zagrożeniem dla personelu podczas transportu;
  • waży więcej niż 70 kg, a jest niespaletyzowana;
  • jest niewłaściwie opakowana, czyli jej opakowanie zewnętrznie nie jest odpowiednio wytrzymałe, nie stanowi jednolitej całości albo ma słabą jakość;
  • jest niezabezpieczona – dotyczy przesyłek paletowych, które nie są zabezpieczone pasami do bindowania, nie są owinięte dodatkowo folią stretch albo jakkolwiek inaczej stabilnie przymocowane do palety;
  • jest ponadgabarytowa – dotyczy przesyłek paletowych, których zawartość wystaje poza obrys palety, albo których nie da się transportować wózkiem widłowym.

Warto również wspomnieć, że przesyłka Unfit to Travel oraz przesyłka niestandardowa to dwie różne kategorie – kurierskim “niestandardem” są wszystkie przesyłki (nawet Fit to Travel), które przekraczają parametry przewidziane dla paczek standardowych lub spełniają kryteria paczki niestandardowej (np. nieregularny kształt, przesunięty środek ciężkości). 

Co stanie się z przesyłkami zakwalifikowanymi jako “Unfit to Travel”?

Niezależnie od tego, czy nadajesz przesyłkę standardową, niestandardową, specjalną czy dłużycową, musi być ona zakwalifikowana jako Fit to Travel, aby została przyjęta do transportu. Jeśli nie będzie uznana za właściwie przygotowaną, otrzyma status Unfit to Travel i i kurier odmówi jej odbioru lub zostanie zwrócona do Nadawcy. Nadawca może zostać poproszony o przepakowanie przesyłki według wymogów Fit to Travel. Jeśli jednak kurier wstępnie przyjmie przesyłkę od Nadawcy, a później okaże się ona Unfit to Travel, zostanie zatrzymana na kolejnych etapach transportu, a przedstawiciel FedEx skontaktuje się z jej Nadawcą, aby znaleźć alternatywne rozwiązanie.

Czy nowe standardy pakowania wiążą się z dodatkowymi opłatami?

Podczas okresu przejściowego – do 15.11.2020 roku – obowiązywanie zasad Fit to Travel nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami. Klient nie poniesie także żadnych dodatkowych opłat, jeśli jego paczka zostanie uznana za Unfit to Travel. Po okresie przejściowym kosztami związanymi ze zwrotem przesyłki zakwalifikowanej jako Unfit to Travel zostanie obciążony Nadawca. 

Od kiedy obowiązuje Fit to Travel w usługach FedEx?

Okres przejściowy, który ma przyzwyczaić klientów do zachowywania nowych standardów podczas nadawania paczek, trwa od 17 września do 15 listopada 2020 roku. Po tym okresie przesyłki, które zostaną uznane za Unfit to Travel, mogą nie zostać odebrane lub nie zostaną doręczone do Odbiorców. 

Jak zapakować paczkę do transportu Fit to Travel?

Pamiętaj o:

  • odpowiednim opakowaniu;
  • wypełnieniu pustej przestrzeni w opakowaniu;
  • oznaczeniu cięższych paczek;
  • oklejeniu paczki zgodnie z metodą H (czyli równomiernie oklejenie brzegów opakowania taśmą o szerokości co najmniej 5 cm, na kształt litery H.)
  • przygotowaniu paczki do wysyłki: uzupełniony list przewozowy i właściwe etykiety.

Jak przygotować paletę do transportu Fit to Travel?

Nie zapomnij o:

  • umieszczeniu elementów przesyłki na palecie;
  • płaskiej konstrukcji elementów na palecie;
  • usunięciu elementów wystających poza obręb palety;
  • owinięciu palety folią stretch i paskami do bindowania;
  • przygotowaniu palety do wysyłki: uzupełniony list przewozowy naklej z boku palety.

Podsumowanie

Nowe standardy pakowania przesyłek Fit to Travel to próba ujednolicenia już istniejącej procedury i nadania jej ostatecznego kształtu. W ten sposób Przewoźnik chce zminimalizować występowanie sytuacji, w których paczki zostają uszkodzone podczas transportu, na przykład z powodu złego zapakowania. 

Wróć do wszystkich wpisów

Przesyłki

  • Krajowe
  • Z i do punktów
  • Bez etykiety
  • Ekologiczne
  • Międzynarodowe
  • Paletowe

Wiedza

  • Pomoc
  • Śledzenie przesyłek
  • Aktualności
  • Blog
  • Cenniki krajowe
  • Materiały pakowe
  • Przewodnik jak pakować

Informacje

  • Regulaminy
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Obserwuj nas

  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Technologie idealnie dopasowane do potrzeb firm

Sprawdź na Apaczka.pl

Przejdź na stronę
Sendit logo

Alsendo Sp. z o. o.
ul. Klimczaka 1, 02-797 Warszawa

NIP 8971840043
REGON 367328934
KRS 0000 67 89 92

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest Alsendo sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-797), ul. Klimczaka 1. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.

© Alsendo Sp. z o.o.