Czym jest przesyłka niestandardowa?

Paczki zapakowane w inny sposób niż w regularny karton o kształcie prostopadłościanu mogą być potraktowane jako przesyłki, które wymagają specjalnej obsługi. W tym przypadku należy zaznaczyć opcję „Element niestandardowy” w zamówieniu.

O charakterze paczki niestandardowej decydują następujące cechy:

  • o kształcie innym niż prostopadłościan;
  • opakowane w zewnętrzne kontenery wysyłkowe wykonane z metalu lub drewna;
  • o kształcie cylindrycznym, takie jak: beczki, bębny, wiadra;
  • o kształcie okrągłym, owalnym, nieregularnych kształtach, z wystającymi elementami;
  • o nieregularnym kształcie uniemożliwiającym stabilne ułożenie na płaskiej powierzchni;
  • o lepkiej powierzchni, uniemożliwiającą swobodne zsuwanie się;
  • których zawartość stanowią luźne, ciężkie elementy lub płyny (w tym chemikalia);
  • zawierające ostre lub wystające elementy;
  • o przesuniętym środku ciężkości lub łatwo się przewracają;
  • które nie mogą być sortowane za pomocą sortera mechanicznego ze względu na rozmiar, nieregularny kształt lub delikatną zawartość (w tym paczki z oznaczeniem „Ostrożnie”);
  • opony, które nie są całkowicie zamknięte w opakowaniu zewnętrznym z tektury falistej (UPS) lub nie są zapakowane w prostopadłościenne pudełko kartonowe lub zgodnie z instrukcją pakowania opon DPD (DPD), instrukcją pakowania opon FedEx (FedEx) oraz instrukcją pakowania opon Poczta Polska (Kurier48 i Ekspres24);
  • paczki oklejone nalepkami lub taśmami z informacją „Ostrożnie” (FedEx, UPS, Kurier48 i Ekspres24);
  • których zgodnie z etykietą kierunkową („Góra-dół”), najdłuższy bok nie jest podstawą paczki;
  • paczki składające się z dwóch odrębnych części połączonych w jedną całość np. za pomocą folii stretch, taśmy;
  • paczki które nie nadają się do automatycznej obsługi z wykorzystaniem taśmociągów GLS Poland;
  • paczki owinięte folią stretch w sytuacji kiedy folia wywołuje zniekształcenie opakowania lub uniemożliwia swobodne przesuwanie paczki na sorterze (DPD, UPS, FedEx)
  • paczki owinięte folią stretch (Poczta Polska);
  • paczki, których wymiary przekraczają dozwolone w usłudze danego Przewoźnika.

oraz paczki, których:

  • w przypadku UPS – których najdłuższy bok przekracza 100 cm lub drugi dłuższy bok przekracza 76 cm, waga rzeczywista lub wymiarowa jest większa niż 30 kg;
  • w przypadku DPD – maksymalna długość przekracza 175 cm (jednakże nie jest dłuższa niż 250 cm);
  • w przypadku Poczta Polska Ekspres 24 – suma wymiarów przekracza 250 cm ale nie jest większa niż 300 cm;
  • w przypadku FedEx: których najdłuższa krawędź przekracza 150 cm lub dwie pozostałe krawędzie są dłuższe niż 70 cm, których suma dwóch najdłuższych boków przekracza 180 cm, których waga paczki (rzeczywista lub wymiarowa) jest większa niż 35 kg;
  • w przypadku Poczta Polska Kurier 48 i Ekspres 24 takie, których suma wymiarów (długość + szerokość + wysokość) jest większa niż 250 cm, ale nie więcej niż 300 cm, przy czym największy wymiar (długość) nie może przekroczyć 150 cm, a dla rulonu 20 cm x 150 cm;
  • w przypadku InPost Kurier takie, której jeden z wymiarów przekracza 120 cm lub której suma wymiarów (długość + szerokość + wysokość) przekracza 220 cm.

Uwaga! W serwisie Sendit.pl nie obsługujemy:

  • niestandardowych przesyłek paletowych,
  • niestandardowych przesyłek w usłudze Poczta Polska Kurier 48 oraz Ekspres 24,
  • niestandardowych przesyłek międzynarodowych w usłudze DPD.

Jeśli nie wiesz, czy twoja paczka jest elementem niestandardowym, skontaktuj się przed zamówieniem kuriera z biurem obsługi klienta Sendit.pl telefonicznie (71 75 00 310) lub mailowo.

Nasz adres: biuro@sendit.pl