Reklamacje dzielą się na:

Poniżej zapoznasz się z informacjami dotyczącymi procedury składania i rozpoznawania reklamacji szkodowych. Jeżeli potrzebujesz informacji na temat reklamacji faktur, kliknij tutaj.

Jeśli reklamacja została już złożona, należy wybrać odpowiednią pozycję z listy złożonych reklamacji lub przefiltrować np. po numerze listu, a następnie kliknąć Szukaj.

Reklamacje szkodową można złożyć:

  • elektronicznie – za pośrednictwem naszego serwisu w sekcji Reklamacje w Panelu Klienta;
  • pisemnie – na adres Alsendo sp. z o.o  ul. Klimczaka 1, 02-797 Warszawa;

Aby złożyć reklamację w formie elektronicznej należy zalogować się na konto i wybrać zakładkę Reklamacje.

Zobacz poniżej, jak złożyć reklamację szkodową

1. Zaloguj się do Sendit i wybierz zakładkę Reklamacje.

2. Wybierz kolejną zakładkę Reklamacje i kliknij Złóż reklamację.

3. Z listy rozwijalnej wybierz odpowiedni podtyp reklamacji i kliknij Dalej.

Reklamacje Przesyłek:
 – Uszkodzenie/ubytek – patrz informacje poniżej. Przy pytaniu Czy został spisany protokół szkody? należy wybrać z rozwijanej listy TAK lub NIE. Jeśli nie został spisany protokół szkody i chcesz zamówić przyjazd kuriera, w celu spisania protokołu, wybierz opcję NIE oraz kliknij w przycisk zgłoś. Kurier powinien przyjechać w ciągu kilku dni. Kopia protokołu pozostawiona jest pod adresem gdzie był on spisywany. Po skompletowaniu wszystkich dokumentów, należy ponownie złożyć reklamację (patrz punkt 1-3), a przy pytaniu o protokół szkody należy zaznaczyć TAK.

 – Zagubienie,
 – Nieterminowe doręczenie,
– Odwołanie – wybieramy w sytuacji, w której dostaliśmy decyzję, z którą się nie zgadzamy.

4. Następnie system poprosi o podanie numeru listu przewozowego. W przypadku przesyłek wielopaczkowych, podaj główny numer listu przewozowego. Reklamację możemy złożyć jedynie do przesyłek doręczonych – wyjątkiem jest zagubienie.

5. Po wpisaniu numeru listu uzupełnij formularz zgłoszenia reklamacyjnego oraz załącz odpowiednie pliki.

6. Po złożeniu otrzymasz komunikat, a reklamacja powinna być widoczna na liście dostępnych reklamacji.

Jeżeli jesteś konsumentem lub przedsiębiorcą, do którego znajdą zastosowanie przepisy o prawach konsumenta, twoja reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od momentu jej prawidłowego złożenia.

Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, termin na rozpatrzenie reklamacji szkodowej wynosi 30 dni.

Jeżeli złożona reklamacja okaże się niekompletna lub nastąpi potrzeba przedstawienia dodatkowych dokumentów, lub informacji, zwrócimy się do Ciebie z prośbą o uzupełnienie zgłoszenia w terminie 14 dni. Termin na rozpatrzenie reklamacji rozpoczyna bieg od uzupełnienia zgłoszenia zgodnie z naszą prośbą.

Ważne! Reklamację do przesyłek złożonych przed 03.07.2021 należy zgłaszać przez formularz kontaktowy Archiwalne dokumenty:

– Kategoria: Reklamacje / odwołania / statusy
 Temat: Archiwalne dokumenty