Przeadresowanie przesyłki to usługa dodatkowo płatna możliwa w przypadku:

  • błędnego zaadresowania,
  • gdy zachodzi potrzeba dostarczenia jej pod inny adres,
  • gdy trzeba doprecyzować adres (np. gdy brakuje numeru budynku/lokalu).

Nie wszystkie firmy kurierskie oferują usługę przeadresowania.

Przeadresowanie

W przypadku, gdy błędnie zaadresujesz przesyłkę, masz do wyboru następujące opcje:

  • Kurier nie odebrał jeszcze twojej przesyłki: anuluj zlecenie w systemie i załóż nowe z poprawnymi danymi adresowymi.
  • Kurier odebrał przesyłkę: zgłoś dyspozycję za pomocą formularza. Przeadresowanie przesyłki wiąże się z dodatkową opłatą wg. stawek operatora.
  • Kurier InPost odebrał przesyłkę: wypełnij formularz przeadresowania dla INPOST. Uzupełnij wymagane pola, podpisz i odeślij zeskanowany dokument za pomocą formularza kontaktowego. Kategoria: Nadania i Doręczenia > Temat: Przeadresowanie> Formularz: Przeadresowanie. 

Ważne! Dyspozycję przeadresowania można zgłosić dopiero po dotarciu przesyłki na magazyn doręczający. Należy pamiętać, że nie ma gwarancji wykonania dyspozycji przeadresowania. Przewoźnik zrealizuje ją w miarę swoich możliwości operacyjnych.

Zwrot do nadawcy

W celu zwrotu przesyłki do nadawcy konieczne jest przesłanie dyspozycji poprzez formularz zgłoszeniowy: Kategoria: Nadania i Doręczenia > Temat: Zwrot do nadawcy > Formularz: Zwrot do nadawcy

Niektórzy przewoźnicy dyspozycje dotyczące przesyłek, przyjmują dopiero po pierwszej nieudanej próbie doręczenia.