Przesyłki Pocztex mogą być nadane w dowolnej placówce Poczty Polskiej i dostarczone jedną z 3 form:

    • pod wskazany adres,
    • do placówki pocztowej lub punktu: Żabka, Biedronka, ABC, Lewiatan, Ruch, Orlen,
    • do automatu paczkowego.

W sieci Odbiór w Punkcie jest już ponad 17 000 lokalizacji, w których szybko i wygodnie odbierzesz przesyłki.

Jak działa usługa?

    1. Zaloguj się do Sendit, podaj parametry wysyłki i w sekcji Wybór przewoźnika kliknij kafelek Pocztex Kurier(drzwi-punkt), Pocztex Punkt (punkt -punkt) lub Pocztex Punkt (punkt-drzwi) jeśli chcesz przesyłkę nadać w punkcie i doręczyć pod wskazany adres.
    2. Uzupełnij wymagane pola w sekcjach Adres odbioru i Adres dostawy.
    3. Wybierz punkt, do którego ma być dostarczona Twoja przesyłka, klikając w pole poniżej adresu dostawy –> WYBIERZ PUNKT lub wpisz dokładny adres Odbiorcy.
    • Jeżeli chcesz znaleźć punkt Pocztex w swojej okolicy wystarczy, że w dostępnej wyszukiwarce wpiszesz nazwę miejscowości i ulicę lub po prostu klikniesz na mapie wybrane miejsce.
    • Jeśli w twojej okolicy nie ma punktów odbioru wybranego przez Ciebie przewoźnika, masz możliwość wyboru innego przewoźnika i punktu:
      a) Podaj miejsce dostawy.
      b) Wybierz dogodny punkt i przewoźnika. Zaakceptuj przyciskiem –> Wybierz i zmień przewoźnika.

Wygeneruj list przewozowy, zamów kuriera określając preferowaną datę i godzinę odbioru lub dostarcz przesyłkę do placówki pocztowej. Następnie Wyślij.

Czas doręczenia

Planowane doręczenie następnego dnia roboczego po dniu nadania (D+1)* (z wyjątkiem przesyłek w formacie 2XL oraz przesyłek niestandardowych, dla których doręczenie nastąpi w drugim dniu roboczym (D+2)*) dla przesyłek nadanych:

  • w placówce pocztowej w dniu roboczym do godziny 15:00
  • u kuriera w dniu roboczym  do godziny 15:00 lub 17:00 w miastach wojewódzkich

Deklaracja wartości 

Ubezpieczenie przesyłki, inaczej „deklaracja wartości” to dodatkowa usługa, która pozwala na ubezpieczenie paczki. Przesyłka zostanie objęta ubezpieczeniem tylko wtedy, gdy Użytkownik samodzielnie zadeklaruje wartość wysyłanego towaru podczas składania zlecenia. Deklaracja wartości, to usługa dodatkowo płatna zgodnie z cennikiem: https://panel.sendit.pl/cennik.php

Maksymalne parametry przesyłki nadanej do punktu

a) Punkty odbioru – placówki pocztowe, sklepy Żabka, stacje paliw ORLEN, kioski Ruchu:

S – max 9x40x65 cm do 20 kg
M – max 20x40x65 do 20 kg
L – max 42x40x65 cm do 20 kg
XL – max 60x60x70 cm do 20 kg

b) Automaty pocztowe – w placówkach pocztowych i marketach Biedronka:

S – max 9x40x65 cm do 20 kg
M – max 20x40x65 do 20 kg
L – max 42x40x65 cm do 20 kg

Czas leżakowania w punkcie

      • w placówkach pocztowych  7 dni, 
      • w punktach partnerskich (sklepy Żabka, Biedronka, Lewiatan, stacje paliw ORLEN, kioski Ruchu)  6 dni od dnia otrzymania pierwszego powiadomienia sms lub email (email zostanie wysłany, o ile nadawca podał adres). 
      • W automatach pocztowych (w placówkach pocztowych i marketach Biedronka) przesyłka czeka 2 dni od dnia następnego po dniu przekazania
        powiadomienia o możliwości odbioru przesyłki. Po upływie terminu oczekiwania przesyłki w automacie paczkowym na pozostały czas
        (do pełnych 7 dni) przesyłka zostaje skierowana do najbliższej placówki pocztowej w ramach opcji PUNKT, o czym adresat zostanie powiadomiony w formie elektronicznej.

 

Elastyczne godziny odbioru

      • W ramach sieci ponad 50% punktów czynna jest 7 dni w tygodni. W automatach pocztowych w placówkach i na stacjach Orlen przesyłki możesz odbierać 24h.
      • W placówkach pocztowych i na stacjach Orlen, odbiór odbywa się na podstawie okazania dokumentu tożsamości.

Częstotliwość powiadomień

      • Informacja pierwotna – w momencie kiedy przesyłka została pozostawiona w punkcie,
      • Przypomnienie – 2 przypomnienia o możliwości odbioru,
      • Powiadomienia przychodzą poprzez sms oraz e-mail.

Śledzenie przesyłki online

Gdy Twoja przesyłka zostanie nadana i otrzymasz jej numer, możesz na bieżąco śledzić, na jakim jest etapie dostawy ⇒ SPRAWDŹ. Gdy trafi już do wybranego przez Ciebie punktu, otrzymasz powiadomienie.