Pobranie to inaczej opcja zapłaty przy odbiorze – skrótowa nazwa usługi COD.  Pobranie to najczęściej występująca usługa dodatkowa.

Ile trzeba czekać na przelew?

Sendit dokonuje przelewu niezwłocznie po otrzymaniu pieniędzy od przewoźnika. Każda z firm kurierskich ma indywidualny termin przekazania środków. Szczegółowe informacje w poniższej tabeli.

Gdzie trafi przelew COD?

Pobranie przekazane zostanie na rachunek bankowy wskazany w zamówieniu zgodnie z poniższymi terminami:

Kurier

Czas zwrotu pobrania

DHL

średnio 5-7 dni roboczych od daty przekazania pieniędzy kurierowi*

DPD / DPD PICKUP

średnio 5-7 dni roboczych od daty przekazania pieniędzy kurierowi

FEDEX

średnio 4-5 dni roboczych od daty przekazania pieniędzy kurierowi

GEIS Cargo

średnio 5-10 dni roboczych od daty przekazania pieniędzy kurierowi

INPOST Kurier

6-7 dni roboczych od daty przekazania pieniędzy kurierowi

UPS

średnio 2-4 dni robocze od daty przekazania pieniędzy kurierowi

POCZTEX 

średnio 2-4 dni robocze od daty przekazania pieniędzy kurierowi

* Każda przesyłka z usługą COD podlega dodatkowo ubezpieczeniu. Kwota pobrania zwracana jest w ciągu 5 – 7 dni roboczych, licząc od następnego dnia roboczego po dniu doręczenia przesyłki (obowiązuje data przekazania środków z rachunku bankowego DHL Parcel). Maksymalna kwota pobrania przesyłki to 11 000 PLN. Jeżeli przy nadaniu jednej lub wielu przesyłek łączne kwoty pobrań od jednego Nadawcy do jednego Odbiorcy przekroczą jednorazowo 6 500 PLN, Odbiorca przesyłki zobowiązany jest do dokonania odbioru w Punkcie Obsługi Klienta DHL. Kwota pobrania przesyłki kierowanej do odbioru w punkcie DHL Service Point nie może przekroczyć 1000 PLN.

Zapoznaj się z regulaminami i cennikami poszczególnych firm kurierskich.

Ważne!

Przypominamy, że nie ma możliwości anulowania/korygowania kwot pobrania u poniższych przewoźników. Prosimy, aby listy przewozowe zawierały prawidłowe i kompletne dane.

  • UPS,
  • DPD – na niższą kwotę, tj. zmniejszenia lub anulowania,
  • InPost Paczkomaty,
  • POCZTEX – nie ma możliwości dopisania kwoty pobrania po nadaniu przesyłki. Jedyną możliwością dokonania zmian jest zwrot przesyłki do nadawcy i jej ponowne nadanie z poprawną kwotą pobrania lub bez niej,
  • DHL.