Pobranie to inaczej opcja zapłaty przy odbiorze – skrótowa nazwa usługi to COD. Odbiorca przesyłki przekazuje kwotę do zapłaty kurierowi w gotówce lub płaci kartą (płatność kartą wiąże się z dodatkową opłatą dla Nadawcy przesyłki).

Ile trzeba czekać na przelew?

Sendit dokonuje przelewu niezwłocznie po otrzymaniu pieniędzy od przewoźnika. Każda z firm kurierskich ma indywidualny termin przekazania środków.

Gdzie trafi przelew COD?

Pobranie przekazane zostanie na rachunek bankowy wskazany w zamówieniu zgodnie z poniższymi terminami:

  • UPS
    średnio 2-4 dni robocze od daty przekazania pieniędzy kurierowi;
  • POCZTEX
    średnio 2-4 dni robocze od daty przekazania pieniędzy kurierowi;
  • ORLEN PACZKA
    średnio 3-5 dni roboczych od daty przekazania pieniędzy kurierowi;
  • FEDEX
    średnio 4-5 dni roboczych od daty przekazania pieniędzy kurierowi;
  • DHL
    średnio 5-7 dni roboczych od daty przekazania pieniędzy kurierowi*;
  • DPD / DPD PICKUP
    średnio 5-7 dni roboczych od daty przekazania pieniędzy kurierowi;
  • INPOST Kurier
    6-7 dni roboczych od daty przekazania pieniędzy kurierowi;
  • Ambro Express
    średnio 5-10 dni roboczych od daty przekazania pieniędzy kurierowi.

* Każda przesyłka z usługą COD podlega dodatkowo ubezpieczeniu. Kwota pobrania zwracana jest w ciągu 5 – 7 dni roboczych, licząc od następnego dnia roboczego po dniu doręczenia przesyłki (obowiązuje data przekazania środków z rachunku bankowego DHL Parcel). Maksymalna kwota pobrania przesyłki to 11 000 PLN. Jeżeli przy nadaniu jednej lub wielu przesyłek łączne kwoty pobrań od jednego Nadawcy do jednego Odbiorcy przekroczą jednorazowo 6 500 PLN, Odbiorca przesyłki zobowiązany jest do dokonania odbioru w Punkcie Obsługi Klienta DHL. Kwota pobrania przesyłki kierowanej do odbioru w punkcie DHL Service Point nie może przekroczyć 1000 PLN.

Zapoznaj się z regulaminami i cennikami poszczególnych firm kurierskich.

Ważne! Przypominamy, że nie ma możliwości anulowania/korygowania kwot pobrania u poniższych przewoźników. Prosimy, aby listy przewozowe zawierały prawidłowe i kompletne dane

  • UPS,
  • DPD – na niższą kwotę, tj. zmniejszenia lub anulowania,
  • InPost Paczkomaty,
  • POCZTEX – nie ma możliwości dopisania kwoty pobrania po nadaniu przesyłki,
  • DHL,
  • Orlen Paczka – jedyną możliwością dokonania zmiany jest zwrot przesyłki do nadawcy i jej ponowne nadanie z poprawną kwotą lub bez niej.