W celu uniknięcia problemów związanych z procesem reklamacyjnym zebraliśmy najważniejsze informacje dotyczące reklamacji. Zastosowanie poniższych wskazówek przyspieszy proces reklamacji i zwiększy szansę na pozytywne rozpatrzenie.
Jakie mamy rodzaje reklamacji?
Reklamacje szkodowe:
- nieterminowe doręczenie/koszty transportu,
- uszkodzenie,
- zagubienie,
Reklamacja szkodowa zostanie rozpatrzona w terminie 30 dni od momentu prawidłowego złożenia reklamacji.
Reklamacje faktur (związane są z dopłatami/audytami).
Reklamacja finansowa zostanie rozpatrzona w terminie 90 dni od momentu prawidłowego złożenia reklamacji.
Reklamację można złożyć jedynie do przesyłek doręczonych – wyjątkiem jest zagubienie.
Jak złożyć reklamację?
- elektronicznie – za pośrednictwem naszego formularza. Patrz instrukcja poniżej:
- Aby złożyć reklamację w formie elektronicznej zaloguj się na swoje konto w serwisie Sendit i wybierz zakładkę Reklamacje.
- Jeśli chcesz złożyć reklamację szkodową wybierz zakładkę Reklamacje. W przypadku dopłaty należy wybrać zakładkę Reklamacje faktur.
- Jeśli reklamacja została już złożona, wybierz ją z listy złożonych reklamacji lub przefiltruj np. po numerze listu, a następnie kliknij „Szukaj”.
Statusy złożonej reklamacji
Na liście złożonych reklamacji dostępne są wszystkie złożone dotychczas reklamacje, z podanymi powodami oraz statusami.
Dostępne statusy reklamacji
- Nowa – Oznacza, że reklamacja nie została jeszcze podjęta przez naszego konsultanta. Reklamacje rozpatrywane są według kolejności wpłynięcia.
- Wstrzymana – Oznacza, że reklamacja nie została przesłana jeszcze do przewoźnika, z powodu braku dokumentów lub została przesłana do przewoźnika, który zgłosił się do nas z prośbą o uzupełnienie braków formalnych. Informacja o tym zostanie również przesłana na adres mailowy podany przy reklamacji.
- W toku – Oznacza, że reklamacja została przekazana do przewoźnika (status ten może zmienić się na WSTRZYMANA, w przypadku gdy przewoźnik poprosi o uzupełnienie braków formalnych) i oczekuje na rozpatrzenie.
- Zamknięta – Oznacza, że reklamacja została już rozpatrzona. Aby zobaczyć decyzję, należy kliknąć na pasek z reklamacją.
TERAZ CZYTASZ
Jak złożyć reklamację i sprawdzić jej status?
Powrót