Zdarza się, że kurier nie jest w stanie odebrać przesyłki w preferowanym przez Klienta terminie. Najczęściej wynika to z np. dużego ruchu ulicznego, wypadków na drogach lub innych zdarzeń losowych.

Paczki nieodebrane przez kuriera danego dnia nie przechodzą automatycznie na listę odbiorów na następny dzień.

Dlatego w takiej sytuacji postępuj według poniższej instrukcji:

  1. Sprawdź, czy na pewno jako metoda nadania została wybrana opcja: Zamawiam podjazd kuriera.
  2. Anuluj zlecenie. Zwrócimy środki na Twoje saldo (środki można wykorzystać przy okazji nadawania przesyłki) lub uzupełnimy limit kredytowy. Ważne! Skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy (Chcę zwrotu środków za anulowaną przesyłkę) jeśli nieodebrana przez kuriera przesyłka została już zafakturowana na ostatniej FV.
  3. Załóż nowe zlecenie. Zalecamy wybranie innego przewoźnika lub skorzystanie z usług punktowych i samodzielne doręczenie przesyłki do punktu nadania.

Jak zapobiec opóźnieniu w odbiorze lub doręczeniu przesyłki?

Jeśli chcesz zminimalizować ryzyko opóźnień przy odbiorze lub dostarczeniu przesyłki, zwracaj uwagę na Powiadomienia w Panelu Klienta. Komunikaty ostrzegają o ryzyku wystąpienia opóźnienia w doręczeniu / odbiorze względem spodziewanego terminu. 

Wyświetlone ostrzeżenia są wynikiem analizy bieżących i historycznych danych czasów odbiorów i doręczeń przez wybranego przewoźnika dla danych kodów pocztowych. Przedstawiają podwyższone ryzyko wystąpienia opóźnienia doręczenia / odbioru względem spodziewanego terminu.