Zdarza się, że kurier nie jest w stanie odebrać przesyłki w preferowanym przez Klienta terminie. Najczęściej wynika to z np. dużego ruchu ulicznego, wypadków na drogach lub innych zdarzeń losowych.
Paczki nieodebrane przez kuriera danego dnia nie przechodzą automatycznie na listę odbiorów na następny dzień.
Dlatego w takiej sytuacji postępuj według poniższej instrukcji:
- Sprawdź, czy na pewno jako metoda nadania została wybrana opcja: Zamawiam podjazd kuriera.
- Anuluj zlecenie. Zwrócimy środki na Twoje saldo (środki można wykorzystać przy okazji nadawania przesyłki) lub uzupełnimy limit kredytowy. Ważne! Skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy (Chcę zwrotu środków za anulowaną przesyłkę) jeśli nieodebrana przez kuriera przesyłka została już zafakturowana na ostatniej FV.
- Załóż nowe zlecenie. Zalecamy wybranie innego przewoźnika lub skorzystanie z usług punktowych i samodzielne doręczenie przesyłki do punktu nadania.
Jak zapobiec opóźnieniu w odbiorze lub doręczeniu przesyłki?
Jeśli chcesz zminimalizować ryzyko opóźnień przy odbiorze lub dostarczeniu przesyłki, zwracaj uwagę na Powiadomienia w Panelu Klienta. Komunikaty ostrzegają o ryzyku wystąpienia opóźnienia w doręczeniu / odbiorze względem spodziewanego terminu.
Wyświetlone ostrzeżenia są wynikiem analizy bieżących i historycznych danych czasów odbiorów i doręczeń przez wybranego przewoźnika dla danych kodów pocztowych. Przedstawiają podwyższone ryzyko wystąpienia opóźnienia doręczenia / odbioru względem spodziewanego terminu.
TERAZ CZYTASZ
Co zrobić, jeśli kurier nie odebrał paczki?
Powrót