logowanie ikona Zaloguj się
Załóż konto
  • Oferta
    • kolumna 1
      • przesyłki krajowe ikona

        Przesyłki krajowe

        Nadawaj przesyłki z dostawą do punktu, domu lub firmy

      • przesyłki bez etykiety ikona

        Przesyłki bez etykiety

        Koniec z drukowaniem listu przewozowego

      • przesyłki punktowe ikona

        Przesyłki punktowe

        Wysyłaj i odbieraj paczki w punkcie lub automacie

      • przesyłki ekologiczne ikona

        Przesyłki ekologiczne

        Usługi kurierskie w duchu eko

      • Przesyłki do Ukrainy ikona

        Przesyłki do Ukrainy

        Wyślij paczkę do Ukrainy

      • przesyłka paletowa ikona

        Przesyłki paletowe

        Zlecaj transport europalet i półpalet

      • przesyłki międzynarodowe ikona

        Przesyłki międzynarodowe

        Wysyłaj paczki za granicę

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Opony

        Sprzedaj i wyślij tanio przez Sendit.pl!

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Zamów kuriera

        Zamów kuriera na Sendit.pl

    • kolumna 2
      • firmy kurierskie logotypy

        Nasi przewoźnicy

      • Sprawdź ofertę dla firm na Apaczka.pl
  • Cennik
    • kolumna 1
      • Kurier DHL

        DHL

      • Kurier FedEx

        FedEx

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Kurier

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Punkt

      • Kurier Ambro Express

        Ambro Express

    • kolumna 2
      • Kurier DPD

        DPD Kurier

      • Kurier DPD

        DPD Pickup

      • Kurier Inpost

        InPost Paczkomat

      • Kurier Inpost

        InPost Kurier

      • Kurier Orlen paczka

        Orlen Paczka

  • Pomoc
    • centrum pomocy ikona

      Centrum pomocy

    • jak pakować przesyłki ikona

      Jak pakować przesyłki

    • reklamacje ikona

      Proste zwroty

    • kontakt ikona

      Kontakt

  • O nas
    • o nas ikona

      Poznaj Sendit

    • aktualności ikona

      Aktualności

    • blog ikona

      Blog

    • sadzimy las

      Sadzimy las

  • Śledzenie przesyłek
Zaloguj sięZaloguj się
  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Sendit.pl / Centrum pomocy / Nadania i odbiory przesyłek Pocztex w punktach

Centrum pomocy

Znajdź odpowiedź na swoje pytanie w bazie artykułów.

centrum pomocy

Wybierz kategorię pomocy

Kategorie

Rozwiń kategorie
  • nadania i doręczenia ikona

    Nadania i doręczenia

  • zasady pakowania przesyłek ikona

    Zasady pakowania przesyłek

  • płatności i rozliczenia ikona

    Płatności i rozliczenia

  • reklamacje ikona

    Reklamacje

  • przewoźnicy wymagania ikona

    Przewoźnicy – wymagania

  • punkty nadania i odbioru ikon

    Punkty nadania i odbioru

  • przesyłki międzynarodowe ikona

    Przesyłki międzynarodowe

  • przesyłka paletowa ikona

    Palety

  • twoje konto ikona

    Twoje konto

  • dla kont firmowych ikona

    Dla kont firmowych

  • Cenniki i regulaminy

Nadania i odbiory przesyłek Pocztex w punktach

W usłudze Pocztex Punkt, przesyłki możesz zarówno nadawać jak i odbierać w Placówkach Poczty Polskiej, sklepach Żabka i sieci Eurocash (ABC, Lewiatan, Groszek, Arhelan, Delikatesy Centrum, Duży Ben i Euro Sklep), a także odbierać w automatach zlokalizowanych w wybranych placówkach w Strefach24h, sklepach Biedronka, na stacjach paliw Orlen oraz w kioskach Ruch.

W sieci Nadanie i odbiór w Punkcie jest już ponad 17 000 lokalizacji, w których szybko i wygodnie nadasz i odbierzesz przesyłki.

Poczta Polska w swojej ofercie posiada dodatkowe usługi:

  • ubezpieczenie przesyłki  do 250 000 zł,
  • pobranie,
  • ostrożnie.

Jak działa usługa?

  1. Zaloguj się do Sendit, podaj parametry wysyłki i w sekcji Wybór przewoźnika kliknij kafelek Pocztex Kurier(drzwi-punkt), Pocztex Punkt (punkt -punkt) lub Pocztex Punkt (punkt-drzwi) jeśli chcesz przesyłkę nadać w punkcie i doręczyć pod wskazany adres.
  2. Uzupełnij wymagane pola w sekcjach Adres odbioru i Adres dostawy.
  3. Wybierz punkt, do którego ma być dostarczona Twoja przesyłka, klikając w pole poniżej adresu dostawy –> WYBIERZ PUNKT lub wpisz dokładny adres Odbiorcy.

Wygeneruj list przewozowy, zamów kuriera określając preferowaną datę i godzinę odbioru lub dostarcz przesyłkę do placówki pocztowej. Następnie Wyślij.

Czas doręczenia przesyłki 

Przewidywany termin doręczenia przesyłki to następny dzień roboczy, z wyjątkiem przesyłek w formacie 2XL oraz przesyłek niestandardowych, dla których przewidywane doręczenie nastąpi do trzeciego dnia roboczego po dniu nadania (D+3).

Maksymalne parametry przesyłki nadawanej do doręczenia w punktach odbioru i automatach pocztowych.

 a) Punkty nadań i odbioru – placówki pocztowe, sklepy Żabka, Eurocash:

  • maksymalna dopuszczalna masa: 20 kg lub koperta (bąbelkowa lub foliopak) do 5 kg,
  • maksymalne dopuszczalne wymiary: 70 x 60 x 60 cm cm lub koperta (bąbelkowa lub foliopak) 55 cm x 45 cm.

Dla przesyłek o kształcie cylindrycznym nadanych jako niestandardowe: 20 cm x 70 cm.

b) Automaty pocztowe – w placówkach pocztowych i marketach Biedronka (tylko odbiór):

  • maksymalna dopuszczalna masa: 20 kg,
  • maksymalne dopuszczalne wymiary: 60 x 47 x 37 cm,
    (dla przesyłek o kształcie cylindrycznym nadanych jako niestandardowe: 20 x 60 cm).

Deklaracja wartości 

Ubezpieczenie przesyłki, inaczej „deklaracja wartości” to dodatkowa usługa, która pozwala na ubezpieczenie paczki. Przesyłka zostanie objęta ubezpieczeniem tylko wtedy, gdy Użytkownik samodzielnie zadeklaruje wartość wysyłanego towaru podczas składania zlecenia. Deklaracja wartości, to usługa dodatkowo płatna zgodnie z cennikiem.

Maksymalne parametry przesyłki nadanej do punktu


a) Punkty odbioru – placówki pocztowe, sklepy Żabka, stacje paliw ORLEN, kioski Ruchu:

S – max 9x40x65 cm do 20 kg
M – max 20x40x65 do 20 kg
L – max 42x40x65 cm do 20 kg
XL – max 60x60x70 cm do 20 kg

b) Automaty pocztowe – w placówkach pocztowych i marketach Biedronka:

S – max 9x40x65 cm do 20 kg
M – max 20x40x65 do 20 kg
L – max 42x40x65 cm do 20 kg

Czas leżakowania w punkcie

  • W punktach odbioru będących placówką pocztową przesyłka będzie oczekiwać 7 dni od dnia otrzymania pierwszego powiadomienia sms lub email (email zostanie wysłany o ile nadawca podał adres). Po upływie 7 dni, przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy.
  • W punkcie partnerskim przesyłka będzie oczekiwać przez 6 dni. 
  • W automatach pocztowych przez 2 dni od dnia następnego po dniu przekazania powiadomienia o możliwości odbioru przesyłki.
    Po upływie terminu oczekiwania przesyłki w automacie paczkowym na pozostały czas (do pełnych 7 dni) przesyłka zostaje skierowana do najbliższej placówki pocztowej, o czym adresat zostanie powiadomiony w formie elektronicznej SMS oraz opcjonalnie e-mail.

Elastyczne godziny odbioru

W ramach sieci ponad 50% punktów czynne jest 7 dni w tygodni. W automatach pocztowych w placówkach i na stacjach Orlen przesyłki możesz odbierać 24h.
W placówkach pocztowych i na stacjach Orlen, odbiór odbywa się na podstawie okazania dokumentu tożsamości.

Częstotliwość powiadomień

  • Informacja pierwotna – w momencie kiedy przesyłka została pozostawiona w punkcie,
  • Przypomnienie – 2 przypomnienia o możliwości odbioru,
  • Powiadomienia przychodzą poprzez sms oraz e-mail.

Śledzenie przesyłki online

Gdy Twoja przesyłka zostanie nadana i otrzymasz jej numer, możesz na bieżąco śledzić, na jakim jest etapie dostawy ⇒ SPRAWDŹ. Gdy trafi już do wybranego przez Ciebie punktu, otrzymasz powiadomienie.

Wysyłanie przedmiotów delikatnych – co oferuje Pocztex?

Jeśli wysyłasz przedmioty kruche, warto skorzystać z usług dodatkowych, takich jak „Ostrożnie” oferowanych przez Pocztex. Usługa ta zapewnia specjalne traktowanie przesyłki w przypadku:

  • szkła i innych przedmiotów łatwo tłukących się,
  • płynów i gazów,
  • roślin, owadów i ptaków (np. pszczół czy piskląt ptactwa domowego).

Aby skorzystać z tej opcji, należy:

  • Umieścić na przesyłce nalepkę „Ostrożnie” lub nanieść napis kolorem czerwonym.
  • Dodatkowo można oznaczyć paczkę napisami „SZKŁO”, „NIE PRZEWRACAĆ” czy „GÓRA/DÓŁ”.

Jednak nawet przy takiej usłudze warto zadbać o odpowiednie zabezpieczenie zawartości, ponieważ duża liczba przesyłek oraz systemy automatycznego sortowania ograniczają możliwość indywidualnego traktowania każdej paczki.

Wróć do pomocy

Przesyłki

  • Krajowe
  • Z i do punktów
  • Bez etykiety
  • Ekologiczne
  • Międzynarodowe
  • Paletowe

Cennik

  • Ambro Express
  • DHL
  • DPD Kurier
  • DPD Pickup
  • FedEx
  • InPost Kurier
  • InPost Paczkomat
  • Orlen Paczka
  • Pocztex Kurier
  • Pocztex Punkt

Wiedza

  • Pomoc
  • Śledzenie przesyłek
  • Aktualności
  • Blog
  • Cenniki krajowe
  • Materiały pakowe
  • Przewodnik jak pakować

Informacje

  • Regulaminy
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Zmiana ustawień cookie

Technologie idealnie dopasowane do potrzeb firm

Sprawdź na Apaczka.pl

Przejdź na stronę

Obserwuj nas

  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Alsendo Sp. z o. o.
ul. Puławska 2, 02-566 Warszawa

NIP 8971840043
REGON 367328934
KRS 0000 67 89 92

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest Alsendo sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-566), ul. Puławska 2. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.

© Alsendo Sp. z o.o.