logowanie ikona Zaloguj się
Załóż konto
  • Oferta
    • kolumna 1
      • przesyłki krajowe ikona

        Przesyłki krajowe

        Nadawaj przesyłki z dostawą do punktu, domu lub firmy

      • przesyłki bez etykiety ikona

        Przesyłki bez etykiety

        Koniec z drukowaniem listu przewozowego

      • przesyłki punktowe ikona

        Przesyłki punktowe

        Wysyłaj i odbieraj paczki w punkcie lub automacie

      • przesyłki ekologiczne ikona

        Przesyłki ekologiczne

        Usługi kurierskie w duchu eko

      • Przesyłki do Ukrainy ikona

        Przesyłki do Ukrainy

        Wyślij paczkę do Ukrainy

      • przesyłka paletowa ikona

        Przesyłki paletowe

        Zlecaj transport europalet i półpalet

      • przesyłki międzynarodowe ikona

        Przesyłki międzynarodowe

        Wysyłaj paczki za granicę

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Opony

        Sprzedaj i wyślij tanio przez Sendit.pl!

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Zamów kuriera

        Zamów kuriera na Sendit.pl

    • kolumna 2
      • Nasi przewoźnicy

      • Sprawdź ofertę dla firm na Apaczka.pl
  • Cennik
    • kolumna 1
      • Kurier DHL

        DHL

      • Kurier FedEx

        FedEx

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Kurier

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Punkt

      • Kurier Ambro Express

        Ambro Express

    • kolumna 2
      • Kurier DPD

        DPD Kurier

      • Kurier DPD

        DPD Pickup

      • Kurier Inpost

        InPost Paczkomat

      • Kurier Inpost

        InPost Kurier

      • Kurier Orlen paczka

        Orlen Paczka

  • Pomoc
    • centrum pomocy ikona

      Centrum pomocy

    • jak pakować przesyłki ikona

      Jak pakować przesyłki

    • reklamacje ikona

      Proste zwroty

    • kontakt ikona

      Kontakt

  • O nas
    • o nas ikona

      Poznaj Sendit

    • aktualności ikona

      Aktualności

    • blog ikona

      Blog

  • Śledzenie przesyłek
Zaloguj sięZaloguj się
  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Sendit.pl / Centrum pomocy / Nadania i odbiory przesyłek Pocztex w punktach

Centrum pomocy

Znajdź odpowiedź na swoje pytanie w bazie artykułów.

centrum pomocy

Wybierz kategorię pomocy

Kategorie

Rozwiń kategorie
  • nadania i doręczenia ikona

    Nadania i doręczenia

  • zasady pakowania przesyłek ikona

    Zasady pakowania przesyłek

  • płatności i rozliczenia ikona

    Płatności i rozliczenia

  • reklamacje ikona

    Reklamacje

  • przewoźnicy wymagania ikona

    Przewoźnicy – wymagania

  • punkty nadania i odbioru ikon

    Punkty nadania i odbioru

  • przesyłki międzynarodowe ikona

    Przesyłki międzynarodowe

  • przesyłka paletowa ikona

    Palety

  • twoje konto ikona

    Twoje konto

  • dla kont firmowych ikona

    Dla kont firmowych

  • Cenniki i regulaminy

Nadania i odbiory przesyłek Pocztex w punktach

W usłudze Pocztex Punkt, przesyłki możesz zarówno nadawać, jak i odbierać w PUDO: placówkach pocztowych, sklepach Żabka oraz punktach sieci Eurocash (ABC, Lewiatan, Groszek, Arhelan, Delikatesy Centrum, Duży Ben i Euro Sklep). Odbiór jest również możliwy w automatach paczkowych zlokalizowanych m.in. w placówkach w Strefach24h, sklepach Biedronka, na stacjach paliw Orlen oraz w kioskach Ruch.

Sieć PUDO to już ponad 17 000 lokalizacji, w których szybko i wygodnie nadasz i odbierzesz przesyłki.

Poczta Polska w swojej ofercie posiada dodatkowe usługi:

  • ubezpieczenie przesyłki do 250 000 zł,
  • pobranie,
  • ostrożnie.

Jak działa usługa?

  1. Zaloguj się do Sendit, podaj parametry wysyłki i w sekcji „Wybór przewoźnika” kliknij kafelek: Pocztex Kurier (drzwi–punkt), Pocztex Punkt (punkt–punkt) lub Pocztex Punkt (punkt–drzwi), jeśli chcesz przesyłkę nadać w PUDO.
  2. Uzupełnij wymagane pola w sekcjach Adres odbioru i Adres dostawy.
  3. Wybierz PUDO, do którego ma być dostarczona Twoja przesyłka, klikając w pole poniżej adresu dostawy –> WYBIERZ PUNKT lub wpisz dokładny adres odbiorcy.
  4. Wygeneruj list przewozowy, zamów kuriera określając preferowaną datę i godzinę odbioru lub dostarcz przesyłkę do PUDO. Następnie wyślij.

Czas doręczenia przesyłki

Przewidywany termin doręczenia przesyłki to następny dzień roboczy, z wyjątkiem przesyłek w formacie 2XL oraz przesyłek niestandardowych, dla których przewidywane doręczenie nastąpi do trzeciego dnia roboczego po dniu nadania (D+3).

Maksymalne parametry przesyłki nadawanej do doręczenia w PUDO i automatach

a) PUDO – placówki pocztowe, sklepy Żabka, Eurocash:

  • maksymalna dopuszczalna masa: 20 kg,
  • dostępne gabaryty:
    • S – max 9 × 40 × 65 cm do 20 kg
    • M – max 20 × 40 × 65 cm do 20 kg
    • L – max 42 × 40 × 65 cm do 20 kg

Ujednolicenie formatów: w PUDO i automatach paczkowych dostępne są wyłącznie gabaryty S, M, L.
Format XL nie jest dostępny w PUDO – pozostaje wyłącznie w placówkach pocztowych.

b) Automaty paczkowe – w placówkach pocztowych, marketach Biedronka, na stacjach Orlen i w kioskach Ruch:

  • maksymalna dopuszczalna masa: 20 kg,
  • dostępne gabaryty:
    • S – max 9 × 40 × 65 cm do 20 kg
    • M – max 20 × 40 × 65 cm do 20 kg
    • L – max 42 × 40 × 65 cm do 20 kg

Placówki pocztowe (dodatkowo):

  • XL – (wys. + szer. + dł.) ≤ 210 cm, największy wymiar ≤ 90 cm, waga do 20 kg

Czas przechowywania przesyłek

  • PUDO i automaty paczkowe: 3 dni (liczone od dnia następnego po dostarczeniu)
  • Placówki pocztowe: 7 dni (D+7)

Deklaracja wartości

„Deklaracja wartości” to dodatkowa usługa, która pozwala na ubezpieczenie paczki. Przesyłka zostanie objęta ubezpieczeniem tylko wtedy, gdy użytkownik samodzielnie zadeklaruje wartość wysyłanego towaru podczas składania zlecenia. Usługa jest dodatkowo płatna zgodnie z cennikiem.

Przesyłka niestandardowa

W usłudze Pocztex Punkt możliwe jest nadanie przesyłki niestandardowej wyłącznie ze względu na niestandardowy kształt lub opakowanie.

Elastyczne godziny odbioru

Ponad 50% PUDO czynnych jest 7 dni w tygodniu.
W automatach paczkowych w placówkach i na stacjach Orlen przesyłki możesz odbierać 24h.
W placówkach pocztowych i na stacjach Orlen odbiór odbywa się na podstawie okazania dokumentu tożsamości.

Powiadomienia i śledzenie przesyłki

  • Informacja pierwotna – w momencie, gdy przesyłka została pozostawiona w punkcie,
  • Przypomnienia – 2 przypomnienia o możliwości odbioru,
  • Powiadomienia przychodzą przez SMS oraz e-mail.

Po nadaniu i otrzymaniu numeru przesyłki możesz na bieżąco śledzić jej status online.

Wysyłanie przedmiotów delikatnych

Warto skorzystać z usługi dodatkowej „Ostrożnie”, która zapewnia specjalne traktowanie przesyłki zawierającej:

  • szkło i inne przedmioty kruche,
  • płyny i gazy,
  • rośliny, owady i ptaki (np. pszczoły, pisklęta).

Aby skorzystać, należy oznaczyć przesyłkę naklejką „Ostrożnie” lub stosownym napisem, np. „SZKŁO”, „NIE PRZEWRACAĆ”.

Wróć do pomocy

Przesyłki

  • Krajowe
  • Z i do punktów
  • Bez etykiety
  • Ekologiczne
  • Międzynarodowe
  • Paletowe

Cennik

  • Ambro Express
  • DHL
  • DPD Kurier
  • DPD Pickup
  • FedEx
  • InPost Kurier
  • InPost Paczkomat
  • Orlen Paczka
  • Pocztex Kurier
  • Pocztex Punkt

Wiedza

  • Pomoc
  • Śledzenie przesyłek
  • Aktualności
  • Blog
  • Cenniki krajowe
  • Materiały pakowe
  • Przewodnik jak pakować

Informacje

  • Regulaminy
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Zmiana ustawień cookie

Technologie idealnie dopasowane do potrzeb firm

Sprawdź na Apaczka.pl

Przejdź na stronę

Obserwuj nas

  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Alsendo Sp. z o. o.
ul. Puławska 2, 02-566 Warszawa

NIP 8971840043
REGON 367328934
KRS 0000 67 89 92

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest Alsendo sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-566), ul. Puławska 2. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.

© Alsendo Sp. z o.o.