Zamówiony produkt nie do końca spełnia oczekiwania? Zwrot towaru do sklepu, w tym przypadku do popularnego Empiku, może wydawać się ścieżką pełną formalności i potencjalnych komplikacji. Ale czy na pewno musi tak być?
Krok po kroku przeprowadzimy Cię przez proces zwrotu do Empik i pokażemy, jak z pomocą naszej platformy możesz nie tylko uprościć całą operację, ale przede wszystkim zaoszczędzić czas i pieniądze.
Spis treści
Jak zwrócić produkt do sklepu Empik z Sendit?
Decydując się na odesłanie produktu, często szukamy rozwiązania, które będzie nie tylko wygodne, ale i ekonomiczne. Tutaj z pomocą przychodzi platforma Sendit, idealna do obsługi przesyłek krajowych. Aby rozpocząć proces zwrotu, pierwszym krokiem jest założenie bezpłatnego konta. Po zalogowaniu, niemal natychmiast znajdziemy się na stronie formularza nadania paczki.
Wypełnienie go jest intuicyjne. Należy po kolei uzupełnić podstawowe informacje:
- Miejsce nadania i dostawy przesyłki
- Rodzaj przesyłki – określamy, czy to paczka, koperta, itp.
- Wymiary i waga – precyzyjne dane pozwolą na dokładną wycenę.
- Dodatkowe informacje i usługi – ewentualne ubezpieczenie przesyłki czy powiadomienia SMS.
W punkcie piątym formularza zaznaczamy sposób nadania – czy kurier ma odebrać paczkę spod naszych drzwi, czy wolimy nadać ją w punkcie. Sposób odbioru natomiast ustawiamy na „drzwi”, ponieważ przesyłka będzie kierowana bezpośrednio pod adres zwrotów Empiku.

Szczególnie ważny jest punkt siódmy formularza, czyli „adres odbiorcy”. Adres dla zwrotów empik.com to: Zwroty empik.com, ul. Olimpijska 16, 96-500 Sochaczew, tel.: +48 22 462 72 50, e-mail: [email protected]. Te właśnie dane muszą zostać wpisane w odpowiednie pola.

Jeśli zdecydujesz się na opcję, aby zamówić kuriera z podjazdem pod drzwi, system pozwoli wybrać preferowany dzień oraz orientacyjny zakres godzin podjazdu. To duże ułatwienie, pozwalające dopasować odbiór do naszego harmonogramu. Natomiast jeśli wybór padł na nadanie z punktu, do dyspozycji otrzymamy niezwykle przydatną mapkę. Z jej pomocą bez trudu znajdziemy najdogodniejszy punkt w pobliżu naszej lokalizacji.
Później pozostaje już tylko opłacenie wysyłki i gotowe! Cały proces, od wypełnienia formularza po finalizację, można zamknąć w przeciągu dosłownie kilku minut.
Jakie dokumenty są potrzebne do zwrotu paczki do Empik?
Aby zwrot przebiegł sprawnie, zazwyczaj potrzebny jest dowód zakupu – może to być paragon, faktura lub potwierdzenie zamówienia. Empik udostępnia również własny formularz zwrotu, który znajdziesz tutaj. Koniecznie dołącz go do paczki.
Oczywiście, niezbędny będzie również list przewozowy, który w przypadku korzystania z platformy Sendit zostanie automatycznie wygenerowany po wypełnieniu formularza nadania. Korzystając z Sendit i wybierając usługi InPost, istnieje również możliwość wysyłki bez etykiety adresowej. To spore ułatwienie, zwłaszcza dla osób, które nie mają w domu drukarki. Wystarczy wygenerować specjalny kod i podać go w automacie paczkowym lub u kuriera.
Jak spakować zwrot do Empik?
Odpowiednie przygotowanie paczki do wysyłki jest równie istotne, co sam proces jej nadania. Chcemy przecież, aby zwracany towar dotarł do magazynu Empik w nienaruszonym stanie. Najlepiej, jeśli posiadamy oryginalne opakowanie produktu. Warto je wykorzystać. Jeśli jednak go nie mamy, nic straconego. Wystarczy zadbać o to, aby przedmiot był solidnie zabezpieczony. Można użyć folii bąbelkowej, wypełniaczy papierowych lub innych materiałów amortyzujących, które zapobiegną przemieszczaniu się zawartości wewnątrz kartonu.
Karton, w którym wysyłamy zwrot, powinien być dopasowany rozmiarem do przedmiotu – ani za duży, ani za mały. Pustą przestrzeń koniecznie trzeba wypełnić. Pamiętajmy również o usunięciu wszelkich starych etykiet adresowych, jeśli używamy kartonu wtórnie. To pozwoli uniknąć pomyłek w sortowniach.
Jak najtaniej wysłać zwrot do Empik?
Nikt z nas nie lubi ponosić dodatkowych opłat, zwłaszcza gdy produkt okazał się nietrafiony. Na szczęście, dzięki narzędziom takim jak porównywarka kurierów, można błyskawicznie znaleźć najkorzystniejszą opcję i zrealizować tanie przesyłki. Zamiast samodzielnie przeszukiwać strony poszczególnych przewoźników i porównywać cenniki (co bywa czasochłonne) wystarczy kilka kliknięć na Sendit.
Platforma w przejrzysty sposób prezentuje dostępne usługi kurierskie wraz z cenami. Jak się okazuje, w Sendit najtaniej wyślesz zwrot do Empik z Pocztex już od 9,83 zł netto przy opcji przesyłki „punkt-drzwi” (czyli nadajesz w punkcie Pocztex, a kurier dostarcza ją pod drzwi magazynu Empik). To naprawdę atrakcyjna propozycja, pozwalająca znacząco obniżyć koszty operacji zwrotu.
Czego nie można zwrócić do sklepu Empik?
Zanim zdecydujemy się na zwrot, warto upewnić się, czy dany produkt w ogóle podlega tej procedurze. Empik, podobnie jak większość sklepów, posiada pewne ograniczenia w tym zakresie. Zazwyczaj nie można zwracać produktów, które ze względów higienicznych lub ochrony zdrowia nie nadają się do ponownej sprzedaży po otwarciu zapieczętowanego opakowania. Dotyczy to na przykład bielizny, słuchawek dousznych czy niektórych kosmetyków.
Podobnie rzecz ma się z treściami cyfrowymi dostarczanymi na nośnikach materialnych (np. płyty CD, DVD, Blu-ray z muzyką, filmami czy oprogramowaniem), jeśli oryginalne opakowanie zostało otwarte. Problematyczne mogą być również produkty personalizowane, wykonane na specjalne zamówienie klienta, oraz te o krótkim terminie przydatności do użycia. Zawsze dobrze jest sprawdzić szczegółowe warunki zwrotów na stronie Empik lub w regulaminie sklepu, aby uniknąć nieporozumień.
Ile jest czasu na zwrot zamówienia do Empik?
Kwestia terminów jest niezwykle istotna przy zwrotach. Standardowo, zgodnie z prawem konsumenckim, na zwrot produktu zakupionego przez internet mamy 14 dni od dnia otrzymania przesyłki. To czas na spokojne zapoznanie się z towarem i podjęcie decyzji. Jednak Empik wychodzi naprzeciw swoim klientom, oferując pewne udogodnienia.
Jeśli korzystasz z programu Empik Premium lub Empik Premium Free, termin na zwrot zostaje przedłużony aż do 30 dni. To znacząca korzyść, dająca jeszcze więcej swobody.
Czy zwroty do Empik są darmowe?
To jedno z częściej zadawanych pytań. Odpowiedź nie jest jednoznaczna i zależy od kilku czynników. W przypadku odbioru zamówienia z oferty Empik bezpośrednio w salonie stacjonarnym, istnieje możliwość darmowego zwrotu właśnie w tym salonie, w którym zamówienie zostało odebrane. To wygodna opcja, jeśli mamy salon Empik w pobliżu.
W innym przypadku, czyli gdy zamówienie z oferty Empik było dostarczone np. kurierem do domu, musi być ono odesłane do magazynu Empik na koszt klienta. Podobnie wygląda sytuacja z zamówieniami pochodzącymi z oferty zewnętrznego Sprzedawcy. Taki towar również odsyłany jest do magazynu Sprzedawcy na koszt klienta, chyba że wewnętrzna polityka danego Sprzedawcy zakłada inaczej – zawsze warto to sprawdzić.
Wyślij zwrot do Empik z Sendit
Skoro w większości przypadków za odesłanie paczki zwrotnej do Empik trzeba zapłacić z własnej kieszeni, naturalnym odruchem jest poszukiwanie oszczędności. I tutaj ponownie Sendit okazuje się nieocenionym wsparciem. Korzystając z intuicyjnej porównywarki kurierów, nie tylko znajdziemy najtańszą opcję wysyłki, ale również cały proces nadania paczki zostanie uproszczony do absolutnego minimum.
Zamiast martwić się formalnościami, możemy skupić się na szybkim i efektywnym załatwieniu sprawy. Kilka kliknięć, wybór najdogodniejszej formy wysyłki, opłata – i problem z głowy.
Zamów kuriera po odbiór Twojej przesyłki!
Skorzystaj z oferty największych firm kurierskich