logowanie ikona Zaloguj się
Załóż konto
  • Oferta
    • kolumna 1
      • przesyłki krajowe ikona

        Przesyłki krajowe

        Nadawaj przesyłki z dostawą do punktu, domu lub firmy

      • przesyłki bez etykiety ikona

        Przesyłki bez etykiety

        Koniec z drukowaniem listu przewozowego

      • przesyłki punktowe ikona

        Przesyłki punktowe

        Wysyłaj i odbieraj paczki w punkcie lub automacie

      • przesyłki ekologiczne ikona

        Przesyłki ekologiczne

        Usługi kurierskie w duchu eko

      • Przesyłki do Ukrainy ikona

        Przesyłki do Ukrainy

        Wyślij paczkę do Ukrainy

      • przesyłka paletowa ikona

        Przesyłki paletowe

        Zlecaj transport europalet i półpalet

      • przesyłki międzynarodowe ikona

        Przesyłki międzynarodowe

        Wysyłaj paczki za granicę

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Opony

        Sprzedaj i wyślij tanio przez Sendit.pl!

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Zamów kuriera

        Zamów kuriera na Sendit.pl

    • kolumna 2
      • firmy kurierskie logotypy

        Nasi przewoźnicy

      • Sprawdź ofertę dla firm na Apaczka.pl
  • Cennik
    • kolumna 1
      • Kurier DHL

        DHL

      • Kurier FedEx

        FedEx

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Kurier

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Punkt

      • Kurier Ambro Express

        Ambro Express

    • kolumna 2
      • Kurier DPD

        DPD Kurier

      • Kurier DPD

        DPD Pickup

      • Kurier Inpost

        InPost Paczkomat

      • Kurier Inpost

        InPost Kurier

      • Kurier Orlen paczka

        Orlen Paczka

  • Pomoc
    • centrum pomocy ikona

      Centrum pomocy

    • jak pakować przesyłki ikona

      Jak pakować przesyłki

    • reklamacje ikona

      Proste zwroty

    • kontakt ikona

      Kontakt

  • O nas
    • o nas ikona

      Poznaj Sendit

    • aktualności ikona

      Aktualności

    • blog ikona

      Blog

    • sadzimy las

      Sadzimy las

  • Śledzenie przesyłek
Zaloguj sięZaloguj się
  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Sendit.pl / Blog / Jak dokonać zwrotu towaru po świętach?

Jak dokonać zwrotu towaru po świętach?

04.01.2023 Kupuj i sprzedawaj online Ostatnia aktualizacja wpisu: 13.10.2023

Jak zwrócić prezent?

Niepasujący rozmiar, źle dobrany kolor, nie ten model telefonu, o jakim marzył obdarowany… Powodów, dla których chcemy zwrócić zakupiony w Internecie prezent, może być wiele. Warto jednak wiedzieć, że zwracając towar kupiony online w odpowiednim terminie, nie musimy podawać przyczyny. Jak łatwo zrobić zwrot prezentów, które nie przypadły do gustu naszym bliskim lub nam samym? Podpowiadamy!

Spis treści

  • Jak zwrócić nieudany prezent? Terminy
  • Jakich prezentów nie możesz zwrócić?
  • Nietrafiony prezent? Zwróć go z Sendit.pl!
    • Jak zwrócić prezent z Sendit.pl?

Jak zwrócić nieudany prezent? Terminy

W przypadku sprzedaży przez Internet prawo gwarantuje nam możliwość zwrotu towaru bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od dnia otrzymania przesyłki. To termin minimalny – wiele e-sklepów, szczególnie w okresie świątecznym, wydłuża ten czas do 30 lub nawet 60 dni. Informację na temat tego, jaki termin zwrotu obowiązuje w danym sklepie, znajdziemy bez trudu na jego stronie WWW lub w aplikacji mobilnej.

Warto jednak podkreślić, że w ciągu wspomnianych wyżej ustawowych 14 dni musimy tylko zgłosić sprzedającemu, że chcemy zwrócić zakupiony produkt. Takie zgłoszenie najczęściej polega na wysłaniu formularza zwrotu towaru lub wypełnieniu formularza udostępnionego przez sklep online. Po dokonaniu zgłoszenia mamy kolejne 14 dni na odesłanie produktu do sklepu. W istocie więc na odesłanie towaru mamy aż 28 dni od jego otrzymania. Z kolei sprzedawca ma 14 dni od otrzymania przesyłki zwrotnej na to, by zwrócić środki na nasze konto.

Oprócz terminów przy dokonywaniu zwrotu należy zwrócić uwagę na stan i opakowanie produktu. Towar, który zwracamy, nie może nosić śladów użytkowania, nie musi się jednak znajdować w oryginalnym opakowaniu. Prawo pozwala więc na przymierzanie ubrań czy butów zakupionych w sieci, ale bez odrywania metek, jeśli nie jest to konieczne do dokonania przymiarki. W przypadku prezentów wiele będzie zależeć od polityki zwrotów przyjętej przez dany sklep, ale jeśli chcemy mieć pewność, że zwrot zostanie uznany, lepiej pozostawić metkę przy produkcie, a także zachować oryginalne opakowanie.

Jakich prezentów nie możesz zwrócić?

Pewne towary – mimo że zakupione w Internecie – nie podlegają prawu zwrotu. Są to m.in. produkty spożywcze o krótkim terminie przydatności do spożycia, towary personalizowane (np. z zegarek z grawerem czy koszulka ze spersonalizowanym na życzenie klienta nadrukiem), produkty niepodlegające zwrotom ze wzgl. higienicznych (np. bielizna, soczewki kontaktowe czy inne produkty w zapieczętowanym opakowaniu), czasopisma (z wyjątkiem prenumeraty) czy też gry komputerowe, nagrania dźwiękowe lub filmy w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli zostało ono otwarte.

Zwracać nie można także biletów na koncerty, do kina czy opłaconych pobytów w hotelu, jeśli został wyraźnie wskazany dzień lub okres świadczenia usługi. Zazwyczaj instytucje takie oferują jednak możliwość zrealizowania pobytu w innym terminie lub wymiany biletów – warto to jednak sprawdzić przed zakupem. Zwykle nie jest tu możliwy zwrot gotówki np. za niewykorzystane bilety na koncert. Wyłączone z prawa zwrotu są również usługi, które od razu zostały w pełni wykonane za zgodą konsumenta. Mowa tu np. o dokonanych z góry opłatach za serwisy tj. Spotify czy Netflix – po wykupieniu subskrypcji na dany okres nie ma możliwości jej zwrotu.

Nietrafiony prezent? Zwróć go z Sendit.pl!

Z platformą wysyłkową Sendit.pl możesz łatwo zwrócić zarówno prezenty zakupione dla swoich bliskich, jak i te otrzymane. Wystarczy założyć bezpłatne konto w serwisie, żeby sprawdzić dostępne opcje przesyłek i porównać ceny. Jednym z najczęściej wybieranych i zdecydowanie najwygodniejszych sposobów odesłania nietrafionych prezentów jest nadanie ich w paczkomacie lub paczko-punkcie, skąd zostaną odebrane przez kuriera i dostarczone z powrotem do e-sklepu.

Dostępna na platformie Sendit.pl usługa paczkomat-kurier oferowana przez InPost to gwarancja szybkiego i terminowego dostarczenia przesyłki. Nadając paczkę z Sendit.pl, masz możliwość śledzenia jej na każdym etapie jej podróży dzięki pełnemu trackingowi. Przesyłki InPostu są odbierane z paczkomatów i paczko-punktów każdego dnia o określonej godzinie i dostarczane do nadawcy w kraju standardowo w ciągu 48h. Szybka dostawa oznacza dla zwracającego produkt szybszy zwrot środków za zakupy, warto zatem skorzystać z tej opcji.

Jak zwrócić prezent z Sendit.pl?

Po założeniu konta w serwisie należy podać dane nadawcy i odbiorcy, a także wymiary paczki. Po wybraniu przewoźnika pozostaje jeszcze opłacenie zamówienia, np. poprzez szybki przelew lub BLIK, oraz wydrukowanie listu przewozowego, który trzeba nakleić na paczkę. Tak przygotowaną przesyłkę wystarczy już nadać w paczkomacie lub paczko-punkcie lub skorzystać ze standardowej usługi kurierskiej. To duża zaleta korzystania z serwisu Sendit.pl– paczkę możesz bowiem nadać w taki sposób, jaki jest dla Ciebie najwygodniejszy. Możesz zaczekać na przyjazd kuriera, a możesz skorzystać z opcji paczkomat-kurier, czy punkt-kurier. Sieć paczkomatów i paczko-punktów jest tak rozbudowana, że z łatwością znajdziesz jeden z nich np. na swojej trasie do pracy lub szkoły.

Jeśli chodzi o opłatę za przesyłkę zwrotną do sklepu internetowego, warto wiedzieć, że jej koszt ponosi zazwyczaj sprzedawca, choć wiele zależy od polityki zwrotów w danym e-sklepie. Najczęściej sprzedawca ponosi koszt przesyłki zwrotnej do wysokości odpowiadającej najtańszej dostępnej w danym sklepie metodzie dostawy. Możesz więc liczyć na to, że wraz ze zwrotem środków za odesłane produkty otrzymasz również zwrot kosztów przesyłki.

Początek roku to czas, w którym e-sklepy notują szczególnie dużo zwrotów – a to wszystko za sprawą nietrafionych prezentów, które są odsyłane z prośbą o wymianę lub zwrot środków. Jeśli i Tobie zdarzyło się kupić lub otrzymać nie do końca udany prezent – nie obawiaj się zrobić zwrotu. Skorzystaj z uprawnień każdego e-konsumenta i nadaj wygodnie paczkę dzięki platformie Sendit.pl.

Wróć do wszystkich wpisów

Kategorie

  • przesyłka paletowa ikona

    Wszystkie

  • ikona_kupuj i sprzedawaj

    Kupuj i sprzedawaj online

  • porady

    Porady

  • Usługi kurierskie

  • klient

    Klient e-biznes

Blog

Przeczytaj podobne artykuły

sprzedaż podręczników

Jak sprzedać podręczniki szkolne przez Internet?

sprzedaż online marketplace

Marketplace – co to jest i jak działa? Wady i zalety dla sprzedawców i kupujących

Automat paczkowy DPD – jak skutecznie nadać i odebrać przesyłkę [2025]

paczki standard niestandard

Jak zorganizować wysyłkę wielu paczek jednocześnie?

Nietrafione zakupy podczas Black Friday? Wygodne zwroty towaru na Sendit.pl

Zakupy w CCC i zwrot towaru

Zakupy w CCC i zwrot towaru – najważniejsze informacje w pigułce

Przesyłki

  • Krajowe
  • Z i do punktów
  • Bez etykiety
  • Ekologiczne
  • Międzynarodowe
  • Paletowe

Cennik

  • Ambro Express
  • DHL
  • DPD Kurier
  • DPD Pickup
  • FedEx
  • InPost Kurier
  • InPost Paczkomat
  • Orlen Paczka
  • Pocztex Kurier
  • Pocztex Punkt

Wiedza

  • Pomoc
  • Śledzenie przesyłek
  • Aktualności
  • Blog
  • Cenniki krajowe
  • Materiały pakowe
  • Przewodnik jak pakować

Informacje

  • Regulaminy
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Zmiana ustawień cookie

Technologie idealnie dopasowane do potrzeb firm

Sprawdź na Apaczka.pl

Przejdź na stronę

Obserwuj nas

  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Alsendo Sp. z o. o.
ul. Puławska 2, 02-566 Warszawa

NIP 8971840043
REGON 367328934
KRS 0000 67 89 92

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest Alsendo sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-566), ul. Puławska 2. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.

© Alsendo Sp. z o.o.