Coraz więcej osób kupuje online. Zakupy w Internecie są z pewnością wygodne i szybkie, ale warto mieć świadomość tego, jakie kłopoty mogą sprawiać.

Korzystanie z Internetu przynosi liczne korzyści. Zakupy online są niewątpliwie jedną z nich. W czym więc internetowy shopping jest lepszy od tradycyjnego?

Wszystko to, czego potrzebujesz

W Internecie ma się dostęp do produktów z całego świata. Firmy kurierskie pozwalają na szybką i korzystną cenowo dostawę. Poszukiwanie produktów trudnodostępnych stacjonarnie, a także zamawianie ich do sklepu i oczekiwanie na ich nadejście jest ogromnie czasochłonne. W Internecie możesz znaleźć i kupić dokładnie takie produkty, jakich potrzebujesz.

Zaoszczędzone czas i pieniądze

Zamawianie produktów przez Internet niewątpliwie pozwala na zaoszczędzenie dużej ilości czasu – wyszukanie konkretnego przedmiotu zajmuje jedynie chwilę, podobnie, jak zapłacenie za niego. Wiele osób decyduje się na zakupy w takiej formie również z powodu atrakcyjniejszych cen. Na niektórych stronach można korzystnie kupić np. kosmetyki czy ubrania, dostępne w okazyjnych cenach.

Brak konieczności wychodzenia z domu

Dla niektórych ważnym argumentem jest, że kupując online, nie trzeba opuszczać mieszkania. Jest to istotne dla osób czasowo unieruchomionych lub nieśmiałych. Kontakt ze sprzedawcami i obsługą może czasami generować niepotrzebne sytuacje stresowe. Opcja dostarczania produktów do domu jest niezwykle wygodna także gdy zamówiło się, np. na allegro, duży przedmiot – unika się kłopotów z jego transportowaniem. Przy zamówieniu warto wybrać opcję allegro kurier inpost. Wtedy kurier przyniesie zakupy pod wyznaczony adres, uprzedzając odbiorcę smsem.

Co zatem działa na niekorzyść zakupów internetowych?

Konieczność oczekiwania na odbiór

Zamówiony towar nie trafi natychmiast do twoich rąk. Na dostawę trzeba poczekać, nawet do kilku dni. Jeśli zależy ci na czasie, zdecyduj się na usługi kurierskie, takie jak np. allegro kurier inpost.

Kupowanie w ciemno

Jednym z głównych argumentów przeciw jest fakt, że nie można zobaczyć i dotknąć kupowanych produktów. W związku z tym, mogą się one nieco różnić od załączonej fotografii lub opisu. Jest to szczególnie kłopotliwe w sytuacji kupowania odzieży i obuwia, których rozmiar trudno dobrać bez wcześniejszej przymiarki. Co więcej, nie wszystkie sklepy internetowe oferują możliwość zwrotu czy wymiany – w razie niezadowolenia z produktu, bezpowrotnie traci się pieniądze.

Internetowi oszuści i naciągacze

Chyba największym zagrożeniem jest ryzyko natrafienia na nieuczciwych sprzedawców. Niektóre osoby prywatnie sprzedające produkty na takich serwisach jak allegro.pl czy olx.pl mogą w wyrafinowany sposób oszukiwać swoich klientów. Głośną sprawą była np. sprzedaż zdjęć telefonów w cenie widniejących na nich smartphone’ów. Osoba odpowiedzialna nie poniosła żadnych konsekwencji, bowiem opis produktu zaznaczał, że transakcja dotyczy zdjęcia. Przez to udało się nabrać wielu nieuważnych klientów.

Zakupy online są wygodne i korzystne, ale powinno dokonywać się ich uważnie i rozsądnie. Warto kupować jedynie na sprawdzonych stronach. Wtedy uniknie się nieudanych transakcji i problemów.