logowanie ikona Zaloguj się
Załóż konto
  • Oferta
    • kolumna 1
      • przesyłki krajowe ikona

        Przesyłki krajowe

        Nadawaj przesyłki z dostawą do punktu, domu lub firmy

      • przesyłki bez etykiety ikona

        Przesyłki bez etykiety

        Koniec z drukowaniem listu przewozowego

      • przesyłki punktowe ikona

        Przesyłki punktowe

        Wysyłaj i odbieraj paczki w punkcie lub automacie

      • przesyłki ekologiczne ikona

        Przesyłki ekologiczne

        Usługi kurierskie w duchu eko

      • Przesyłki do Ukrainy ikona

        Przesyłki do Ukrainy

        Wyślij paczkę do Ukrainy

      • przesyłka paletowa ikona

        Przesyłki paletowe

        Zlecaj transport europalet i półpalet

      • przesyłki międzynarodowe ikona

        Przesyłki międzynarodowe

        Wysyłaj paczki za granicę

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Opony

        Sprzedaj i wyślij tanio przez Sendit.pl!

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Zamów kuriera

        Zamów kuriera na Sendit.pl

    • kolumna 2
      • firmy kurierskie logotypy

        Nasi przewoźnicy

      • Sprawdź ofertę dla firm na Apaczka.pl
  • Cennik
    • kolumna 1
      • Kurier DHL

        DHL

      • Kurier FedEx

        FedEx

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Kurier

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Punkt

      • Kurier Ambro Express

        Ambro Express

    • kolumna 2
      • Kurier DPD

        DPD Kurier

      • Kurier DPD

        DPD Pickup

      • Kurier Inpost

        InPost Paczkomat

      • Kurier Inpost

        InPost Kurier

      • Kurier Orlen paczka

        Orlen Paczka

  • Pomoc
    • centrum pomocy ikona

      Centrum pomocy

    • jak pakować przesyłki ikona

      Jak pakować przesyłki

    • reklamacje ikona

      Proste zwroty

    • kontakt ikona

      Kontakt

  • O nas
    • o nas ikona

      Poznaj Sendit

    • aktualności ikona

      Aktualności

    • blog ikona

      Blog

    • sadzimy las

      Sadzimy las

  • Śledzenie przesyłek
Zaloguj sięZaloguj się
  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Sendit.pl / Blog / Nie samym pomysłem biznes żyje. Rozmawiamy z Klientami o sukcesie w e-commerce – BananaMama

Nie samym pomysłem biznes żyje. Rozmawiamy z Klientami o sukcesie w e-commerce – BananaMama

28.10.2020 Klient e-biznes Ostatnia aktualizacja wpisu: 24.10.2023 5 minutczytania

skarpetki

Oblicza sukcesu w e-biznesie są różne, a droga do celu nigdy nie jest taka sama. Mimo wszystko, na jej końcu zawsze stoi satysfakcja i spełnienie zawodowe, po które warto sięgać. Rozmawiamy z  naszymi Klientami o ich biznesach, a także przedstawiamy historie sukcesu w sieci. 

Dziś opowiemy o e-sklepie bananamamaboom.com oraz o historii sukcesu Pani Natalii Jerzak.

Właścicielka bananamamaboom.com, Pani Natalia Jerzak jest absolwentką wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych i specjalizuje się w projektowaniu wzorów i sitodruku. Jej pasją jest kultura rowerowa. Pod szyldem BananaMama projektuje i sprzedaje skarpetki w autorskie rysunki. BananaMama to sklep, w którym można je kupić, a także zamówić projekt skarpetek na indywidualne zamówienie (np.dla swojej firmy). 

Spis treści

  • Pomysł na biznes
  • Początki działalności
  • Problemy małego e-biznesu
  • Podejście do biznesu oraz do Klientów. Co sprawia największą radość?
  • Technologia w służbie małego e-biznesu
  • Biznes radzi – złota rada dla początkujących właścicieli e-sklepów

Pomysł na biznes

Podczas czwartego roku studiów Pani Natalia wymyśliła markę BananaMama i rozpoczęła tworzenie kolekcji ubrań i dodatków drukowanych w swoje rysunki. Motywem przewodnim marki – jak nazwa wskazuje, są banany, które Pani Natalia drukowała dosłownie na wszystkim. Największym zainteresowaniem cieszyły się jednak skarpetki. 

“Był popyt, trzeba było odpowiedzieć podażą. Technika nadrukowywania wzorów na skarpetki okazała się nieekonomiczna… więc zamówiłam wyprodukowanie 150 par w rodzinnej firmie pod Łodzią. Skarpetki sprzedawały się jak świeże bułeczki i wywoływały szerokiego banana na twarzach kupujących, więc stwierdziłam, że to jest to, co chcę robić! Czyli dawać ludziom radość.” – tak w skrócie Pani Natalia tłumaczy wybraną przez siebie drogę.

Początki działalności

Od pomysłu do jego realizacji często mija naprawdę wiele czasu. Właścicielce bananamamaboom.com zajęło to 4 lata. Jak mówi Pani Natalia, do wystartowania z własnym biznesem potrzebowała zaplecza finansowego i… wiary, że się uda. 

“Dziś żałuję, że nie postawiłam wtedy wszystkiego na jedną kartę, bo to był czas, gdy trend na kolorowe skarpetki dopiero się rozpędzał, a ja byłam na najlepszej drodze do tego, by w niego wskoczyć tuż po studiach. I pewnie byłabym teraz dużo dalej. Uważam więc, że nie ma co za długo zwlekać – masz pomysł, to go realizuj, rzeczywistość i tak zweryfikuje najbardziej nawet dopracowane plany. A w biznesie liczy się nie tylko pomysł, ale i… czas! “ – Natalia Jerzak, bananamamaboom.com

Problemy małego e-biznesu

Pisząc lub dyskutując o problemach w prowadzeniu e-biznesu zwykle skupiamy się na aspektach technicznych i zapleczu prawnym. Tym, co zajmuje biznesowe umysły, są finanse, budżety, niewystarczające rozwiązania technologiczne. Prowadzący biznesy kojarzą się nam z ludźmi sukcesu, ubranymi w garnitury i doskonale znającymi się na swojej branży. Nie dopuszczamy do siebie myśli, że tak wielkie umysły mogą trawić tak proste problemy, jak na przykład… samotność.  

Tymczasem Pani Natalia to właśnie “samotność” wskazała jako problem, z którym boryka się podczas prowadzenia swojego biznesu:

“Wszystko jest na mojej głowie i jeśli ja się czegoś nie nauczę/nie zorganizuję/ nie zrobię – to po prostu to się nie wydarzy i ja poniosę tego konsekwencje.” 

Samotność w biznesie polega nie tylko braku możliwości budowania relacji ze współpracownikami, ale przede wszystkim na odpowiedzialności decyzyjnej, spoczywającej na jednej osobie. Każdy problem pojawiający się w firmie, każda myśl o zrobieniu czegoś lepiej lub refleksja nad dotychczasowymi poczynaniami to całkiem sporo jak dla jednej osoby. Jeśli dodatkowo jest to pierwszy samodzielny biznes, samotność może być największym problemem do przepracowania. 

Podejście do biznesu oraz do Klientów. Co sprawia największą radość?

Autorka marki BananaMama prowadząc biznes wierzy, że warto więcej słuchać i inspirować do działania, niż mówić. Biznes to nieustanne uczenie się, często na błędach, ale także wrażliwość i zdolność szybkiego reagowania na sprzyjające okoliczności. Pani Natalia swoich klientów traktuje z “matczyną” troską, dbając nie tylko o ich poczucie estetyki, ale i o komfort podczas noszenia skarpet. Jako najbardziej wyjątkowe momenty wskazuje za to chwile, gdy spotyka na mieście kogoś ubranego w jej skarpetki. Dzięki temu umacnia w sobie poczucie spełnienia i sensu w tym, co robi na co dzień. 

Technologia w służbie małego e-biznesu

Skala rozwoju technologicznego, który towarzyszy naszym biznesom jest tak ogromna, że dziś większość, jeśli nie całość, spraw można załatwić online, siedząc wygodnie przed komputerem. Nie inaczej jest w przypadku sklepu bananamamaboom.com, który jest połączony z Instagramem i Facebookiem. Dzięki temu można wygodnie kupić produkt ze zdjęcia, po prostu klikając w kropkę i w kolejnych krokach dokonać wygodnej płatności oraz zamówić dostawę. Pani Natalia korzysta w tym celu z wtyczki WooCommerce od bliskapaczka.pl.

Biznes radzi – złota rada dla początkujących właścicieli e-sklepów

Natalia Jerzak, właścicielka marki BananaMama:

“Otaczaj się życzliwymi Ci ludźmi i czerp z ich życzliwości – to oni dadzą Ci potrzebną siłę. Słuchaj konstruktywnej krytyki – pomoże Ci ulepszyć Twój produkt/usługę. Poproś o pomoc, gdy jej potrzebujesz. Pomagaj innym, gdy tylko możesz. Bądź szczodra/szczodry, a szczodrze otrzymasz. Daj sobie czas na uczenie się. Bój się i rób.”

Dziękujemy za rozmowę!

Wróć do wszystkich wpisów

Kategorie

  • przesyłka paletowa ikona

    Wszystkie

  • ikona_kupuj i sprzedawaj

    Kupuj i sprzedawaj online

  • porady

    Porady

  • Usługi kurierskie

  • klient

    Klient e-biznes

Blog

Przeczytaj podobne artykuły

paczki standard niestandard

Jak zorganizować wysyłkę wielu paczek jednocześnie?

Zamów kuriera do firmy

Zmiany technologiczne dla Klientów Sendit.pl

pakowanie przesyłek

Jak przetrwać lockdown i utrzymać płynność sprzedaży?

biznes online

Czym jest fulfilment i dlaczego przydaje się w prowadzeniu biznesu? Brokerzy kurierscy

tanie wysyłanie w sendit

Prowadzisz biznes? Poznaj sposoby na oszczędności w firmie

dostawa dronem

Rozwój e-commerce – przesyłki dostarczane dronem?

Przesyłki

  • Krajowe
  • Z i do punktów
  • Bez etykiety
  • Ekologiczne
  • Międzynarodowe
  • Paletowe

Cennik

  • Ambro Express
  • DHL
  • DPD Kurier
  • DPD Pickup
  • FedEx
  • InPost Kurier
  • InPost Paczkomat
  • Orlen Paczka
  • Pocztex Kurier
  • Pocztex Punkt

Wiedza

  • Pomoc
  • Śledzenie przesyłek
  • Aktualności
  • Blog
  • Cenniki krajowe
  • Materiały pakowe
  • Przewodnik jak pakować

Informacje

  • Regulaminy
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Zmiana ustawień cookie

Technologie idealnie dopasowane do potrzeb firm

Sprawdź na Apaczka.pl

Przejdź na stronę

Obserwuj nas

  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Alsendo Sp. z o. o.
ul. Puławska 2, 02-566 Warszawa

NIP 8971840043
REGON 367328934
KRS 0000 67 89 92

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest Alsendo sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-566), ul. Puławska 2. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.

© Alsendo Sp. z o.o.