Zaloguj się
Załóż konto
  • Oferta
    • kolumna 1
      • Przesyłki krajowe

        Nadawaj przesyłki z dostawą do punktu, domu lub firmy

      • Przesyłki bez etykiety

        Koniec z drukowaniem listu przewozowego

      • Przesyłki punktowe

        Wysyłaj i odbieraj paczki w punkcie lub automacie paczkowym

      • Przesyłki ekspresowe

        Korzystaj z usług SameDay Delivery

      • Przesyłki ekologiczne

        Usługi kurierskie w duchu eko

      • Przesyłki międzynarodowe

        Wysyłaj paczki za granicę

      • Przesyłki paletowe

        Zlecaj transport europalet i półpalet

    • kolumna 2
      • Nasi przewoźnicy

      • Sprawdź ofertę dla firm na Apaczka.pl
  • Cennik
  • Pomoc
    • Centrum pomocy

    • Jak pakować przesyłki

    • Kontakt

  • O nas
    • Poznaj Sendit

    • Aktualności

    • Blog

  • Śledzenie przesyłek
Twoje kontoTwoje konto
  • FB

  • YT

  • IN

Sendit.pl / Blog / O czym warto pamiętać przed uruchomieniem sklepu?

O czym warto pamiętać przed uruchomieniem sklepu?

30.10.2019

Według najnowszych danych z raportu Statista Digital Market Outlook Polska znajduje się na 13. miejscu najprężniej rozwijających się rynków e-commerce, a do 2022 roku jego wartość w naszym kraju ma wynosić 50 mld zł. Nic dziwnego, że nowe sklepy internetowe pojawiają się każdego dnia. Rozpoczęcie e-sprzedaży jest proste, jednak nie zawsze pamiętamy o wszystkich najważniejszych aspektach, które mają ogromny wpływ na naszą sprzedaż. Zdarza się też czasem, że nieświadomie działamy niezgodnie z literą prawa.

Spis treści

  • Musimy mieć dobry regulamin sklepu
  • Warto zapewnić klientom szybką dostawę produktów
  • Szybkie płatności online to podstawa
  • Nie zapomnij o dobrych opisach produktów
  • Co jeszcze?

Musimy mieć dobry regulamin sklepu

Regulamin sklepu internetowego jest ważny nie tylko dla sprzedawcy, ale także dla klienta. Musi zawierać on wszystkie niezbędne elementy, które wymagane są przez prawo. Mowa tutaj o tym, kto jest stroną umowy kupna-sprzedaży i jakie są warunki reklamacji i zwrotów. W regulaminie przedstawione są także metody płatności, terminy realizacji zamówień, zawężenie odpowiedzialności sprzedawcy i wiele innych bardzo ważnych z punktu widzenia prawa informacji. Gdzie zdobyć dobry regulamin? Opcji jest wiele. Niektóre sklepowe platformy abonamentowe oferują własne regulaminy, gotowe do użytku od zaraz, bez wcześniejszych modyfikacji. Możemy też zakupić dopasowany do naszej branży regulamin od jednej z firm, które specjalizują się w ich sporządzaniu. Możemy wreszcie skorzystać z darmowych szablonów, ważne jest jednak, by mieć na uwadze, czy spełniają one aktualne wymogi.

Warto zapewnić klientom szybką dostawę produktów

Dla klienta dokonującego e-zakupów liczą się: cena, jakość obsługi i czas, w jakim zostanie do niego dostarczona przesyłka z towarem. W raporcie „E-commerce w Polsce 2019” 49% ankietowanych deklaruje, że możliwość wybierania spośród wielu opcji dostawy zachęca ich do zakupu. Szybkość dostawy, to kolejny istotny czynnik i o nim także wspomina 49% badanych. Dlatego warto skupić się na zapewnieniu klientom dostępu do wielu opcji wysyłki, które będą zróżnicowane pod względem ceny oraz czasu dostawy. Dla e-sklepów dobrym rozwiązaniem może być skorzystanie z brokera kurierskiego, np. Sendit. Pozwala on przy pomocy jednego panelu administracyjnego nadawać paczki kurierem, pocztą, a także do punktów odbioru. Wszystko w bardzo atrakcyjnych cenach i bez konieczności podpisywania umów.

Szybkie płatności online to podstawa

We wspomnianym wcześniej raporcie klienci wspominają także o innych czynnikach, które motywują ich do zakupów online. Kupującym zależy na tym, by mieli wiele opcji płatności/szybkie płatności. Tak zadeklarowało 56% ankietowanych. Warto pokusić się więc o skorzystanie z usług jednego z wielu dostępnych na rynku operatorów płatności online. Ich oferty różnią się od siebie wysokością prowizji, usługami dodatkowymi itd. Jednakże niezależnie o tego, z którego operatora skorzystamy, na pewno koszty inwestycji zwrócą się nam bardzo szybko. Klienci wybierają właśnie tego rodzaju płatności, gdyż wierzą, że przyspieszą one wysyłkę towaru. Co by nie mówić, mają trochę racji.

Nie zapomnij o dobrych opisach produktów

To kolejna rzecz, która będzie miała wpływ na sprzedaż oraz na pozycjonowanie naszego e-sklepu. Dobrze opisane produkty, które dopełnione zostaną dobrej jakości zdjęciami, mają ogromne znaczenie w e-commerce. Po pierwsze, unikalne treści preferowane są przez wyszukiwarkę Google. Po drugie, klienci lubią, jeśli w karcie produktu pojawia się więcej informacji niż tylko suche fakty i specyfikacje techniczne. Warto o tym pamiętać.

Co jeszcze?

To oczywiście tylko część narzędzi, których potrzebujemy na starcie. Trzeba pamiętać jeszcze o przygotowaniu się na pakowanie produktów. Przydadzą się do tego koperty bąbelkowe, pudełka, folia. Trzeba mieć drukarkę do tworzenia etykiet przewozowych, bo wypisywanie ich ręcznie jest czasochłonne, szczególnie gdy sprzedaż przekroczy pewien próg. Nim zaczniemy sprzedawać, pomyślmy, co jeszcze mogliśmy przeoczyć, a potem po prostu działajmy.

Wróć do wszystkich wpisów

Przesyłki

  • Krajowe
  • Z i do punktów
  • Bez etykiety
  • Ekspresowe
  • Ekologiczne
  • Międzynarodowe
  • Paletowe

Wiedza

  • Pomoc
  • Śledzenie przesyłek
  • Aktualności
  • Blog
  • Cenniki krajowe
  • Materiały pakowe
  • Przewodnik jak pakować

Informacje

  • Regulaminy
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Obserwuj nas

  • FB

  • YT

  • IN

Technologie idealnie dopasowane do potrzeb firm

Sprawdź na Apaczka.pl
Przejdź na stronę

Alsendo Sp. z o. o.
ul. Klimczaka 1, 02-797 Warszawa

NIP 8971840043
REGON 367328934
KRS 0000 67 89 92

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest Alsendo sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-797), ul. Klimczaka 1. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.

© Alsendo Sp. z o.o.