Black Friday, czyli Czarny Piątek, święto internetowych wyprzedaży w tym roku odbędzie się 29 listopada. To właśnie tego dnia internauci zaczną prawdziwą pogoń za okazjami. Dzięki nim dużo taniej mogą kupić oni prezenty dla bliskich i znajomych, a także produkty dla siebie. Jak przygotować sklep internetowy na Black Friday, by nie skończył się on dla nas fiaskiem?

Po pierwsze przepustowość

Wiele sklepów, które decydują się na przeceny i wyprzedaże spotyka ten sam problem. Zbyt duże zainteresowanie ofertą sprawia, że nie wytrzymuje serwer. Okazuje się, że strona zawiesza się lub w ogóle nie wczytuje. Dotyczy to nie tylko małych sklepików, ale także dużych graczy. Problem często leży po stronie osoby zarządzającej e-biznesem.
Ważne jest, aby już na kilka dni przed piątkiem skontaktować się z dostawcą usług hostingowych i zwiększyć możliwości serwera. Da nam to pewność, że podczas sprzedaży nasz klient nie zobaczy na ekranie błąd: 503 Server Error.

Po drugie logistyka

W tym dniu możemy spodziewać się wielu zamówień, które sklep musi zrealizować. Problemem może okazać się możliwość ich nadania. Trzeba pamiętać, że nie tylko u nas będą wyprzedaże! Dlatego warto przygotować się na taką sytuację, w której nasz stały operator logistyczny nie będzie mógł odebrać i dostarczyć zamówień w odpowiednim terminie. Dobrą opcją jest więc skorzystanie z usług brokera kurierskiego, takiego, jak Sendit. Pozwala on w prosty sposób przygotować przesyłki, wysłać je za pomocą Poczty Polskiej, InPost, DPD, UPS lub FedEx.
Wiele opcji dostawy jest podawane przez klientów, jako jeden z czynników, które mają wpływ na wybór danego e-sklepu! Informacje takie możemy znaleźć w raporcie „E-commerce w Polsce 2019”.

Sprawdź również:
Poczta Polska Kurier 48 – cennik
Kurier DPD – cennik
InPost Paczkomaty – cennik
Kurier UPS – cennik
Kurier FedEx – cennik

Po trzecie dobra obsługa klienta

W okresach wzmożonej sprzedaży często brakuje odpowiedniego kontaktu z klientem. Ilość zapytań o produkty, wysyłkę, numer nadania paczki może być ogromna, lecz nie powinniśmy pozostawiać maili bez odpowiedzi, a telefonów bez osoby, która je odbierze. Jeśli spodziewamy się dużego zainteresowania produktami z naszego sklepu internetowego, postarajmy się o dodatkową parę rąk do pracy. Skąd wziąć pracownika? Czasami będzie to ktoś znajomy lub członek rodziny, a czasami pracownik z biura pracy tymczasowej. Sami musimy pomyśleć, kto może nam pomóc i kto zrobi to najlepiej.

Po czwarte zatowarowanie

Ważna zasada w e-commerce to sprzedaż produktów znajdujących się w naszym magazynie. Jeśli działamy w modelu dropshipping musimy mieć pewność, że towar, który oferujemy, znajduje się w hurtowni, co wymaga integracji naszego sklepu z dostawcą. Klienci kupujący w naszym sklepie wierzą w to, że deklarowany przez nas czas realizacji zamówienia jest obietnicą, której dotrzymamy. Ograniczenie do minimum prawdopodobieństwa, że konsument zamówi towar, jakiego nie posiadamy na stanie zaoszczędzi nam i kupującym dużo nerwów. Przed rozpoczęciem sprzedaży sprawdźmy, czy faktycznie dostępność produktu na stronie pokrywa się z faktycznymi stanami magazynowymi. Nie chodzi o przeprowadzanie inwentaryzacji, ale o porównanie, czy stany są przybliżone, szczególnie chodzi o towary, które będą objęte rabatami.

Po piąte promocja

Niestety zapominamy często o promocji naszego sklepu. Skorzystajmy z mailingów, które możemy wysłać do bazy klientów, stwórzmy baner na Facebooka, może mamy możliwość wysyłki SMS-ów, jeśli nie z naszego sklepu, to za pomocą firm zajmujących się tego typu rozwiązaniami dla e-commerce. Chodzi o to, by dotrzeć do jak największej liczby klientów, którzy mogą odwiedzić nasz e-sklep. Skorzystajmy z wielu opcji. Niektóre z nich nie wymagają wielkich nakładów finansowych, a mogą przynieść naprawdę wymierne korzyści.

Po szóste sprawdźmy wszystko dwa razy

Gdy już przygotujemy wszystko na Black Friday, to przyjrzyjmy się jeszcze raz każdej rzeczy. Dodatkowo miejmy w zanadrzu wyjście zapasowe, rozwiązanie, gdyby faktycznie coś poszło źle i trzeba będzie gasić pożar. Chodzi o to, aby zapewnić sobie dodatkową parę rąk, mieć telefon do firmy hostingowej, gdyby trzeba było interweniować, no i ważne, aby były w sklepie osoby, które spakują i nadadzą przesyłki. Powodzenia!

Sprawdź również:
Tanie przesyłki kurierskie
Jak zamówić kuriera? Instrukcja
Jak nadać paczkę w paczkomacie?