logowanie ikona Zaloguj się
Załóż konto
  • Oferta
    • kolumna 1
      • przesyłki krajowe ikona

        Przesyłki krajowe

        Nadawaj przesyłki z dostawą do punktu, domu lub firmy

      • przesyłki bez etykiety ikona

        Przesyłki bez etykiety

        Koniec z drukowaniem listu przewozowego

      • przesyłki punktowe ikona

        Przesyłki punktowe

        Wysyłaj i odbieraj paczki w punkcie lub automacie

      • przesyłki ekologiczne ikona

        Przesyłki ekologiczne

        Usługi kurierskie w duchu eko

      • Przesyłki do Ukrainy ikona

        Przesyłki do Ukrainy

        Wyślij paczkę do Ukrainy

      • przesyłka paletowa ikona

        Przesyłki paletowe

        Zlecaj transport europalet i półpalet

      • przesyłki międzynarodowe ikona

        Przesyłki międzynarodowe

        Wysyłaj paczki za granicę

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Opony

        Sprzedaj i wyślij tanio przez Sendit.pl!

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Zamów kuriera

        Zamów kuriera na Sendit.pl

    • kolumna 2
      • firmy kurierskie logotypy

        Nasi przewoźnicy

      • Sprawdź ofertę dla firm na Apaczka.pl
  • Cennik
    • kolumna 1
      • Kurier DHL

        DHL

      • Kurier FedEx

        FedEx

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Kurier

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Punkt

      • Kurier Ambro Express

        Ambro Express

    • kolumna 2
      • Kurier DPD

        DPD Kurier

      • Kurier DPD

        DPD Pickup

      • Kurier Inpost

        InPost Paczkomat

      • Kurier Inpost

        InPost Kurier

      • Kurier Orlen paczka

        Orlen Paczka

  • Pomoc
    • centrum pomocy ikona

      Centrum pomocy

    • jak pakować przesyłki ikona

      Jak pakować przesyłki

    • reklamacje ikona

      Proste zwroty

    • kontakt ikona

      Kontakt

  • O nas
    • o nas ikona

      Poznaj Sendit

    • aktualności ikona

      Aktualności

    • blog ikona

      Blog

    • sadzimy las

      Sadzimy las

  • Śledzenie przesyłek
Zaloguj sięZaloguj się
  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Sendit.pl / Blog / Dopłaty sezonowe – czym są i jak ich uniknąć?

Dopłaty sezonowe – czym są i jak ich uniknąć?

30.11.2022 Porady Ostatnia aktualizacja wpisu: 12.06.2023

tanie wysyłanie w sendit

Końcówka roku to intensywny czas w branży e-commerce. Klienci w porównaniu z poprzednimi kwartałami, kupują on-line dużo więcej, co wiąże się ze wzmożonym zapotrzebowaniem na usługi kurierskie. Szczyt wysyłkowy rozpoczął się w drugiej połowie października i potrwa aż do końca roku.

Liczba nadawanych przesyłek w tym czasie, znacząco wzrosła, dlatego przewoźnicy zwiększyli flotę kurierską, powierzchnie magazynowe, tak aby mogli obsłużyć, jak największą ilość przesyłek. W okresie szczytu paczkowego szczególnie niepożądane są przesyłki niestandardowe, duże, zapakowane niezgodnie z wymogami, ponieważ zajmują więcej miejsca w samochodach, a czas potrzebny na ich obsługę jest dłuższy.

Spis treści

  • Dlaczego kurier doliczył dopłatę?
  • Najczęstsze przyczyny naliczenia dopłaty za paczkę
    • Dopłata sezonowa od UPS w szczycie wysyłkowym. Czego dotyczy?
  • Jak uniknąć dopłat za przesyłki?

Dlaczego kurier doliczył dopłatę?

Cena wysyłki paczki jest ustalana przed jej nadaniem, na podstawie wymiarów, wagi oraz sposobu zapakowania, jakie zostały podane podczas składania zlecenia.

Przyjmując przesyłkę do transportu, firma kurierska może zweryfikować, czy podane parametry są zgodne ze stanem faktycznym. Jeśli weryfikujący przesyłkę albo certyfikowane narzędzia pomiarowe (skanery), znajdujące się w oddziałach nadania lub centralnej sortowni przewoźnika wychwycą różnicę, przewoźnik doliczy opłatę zgodnie ze stanem faktycznym. Niestety informacja o dopłacie za przesyłkę może dotrzeć do Nadawcy z opóźnieniem, nawet już po jej dostarczeniu do Odbiorcy. Pamiętaj, że weryfikacji przesyłki nie dokonuje kurier podczas odebrania jej od Nadawcy!

Najczęstsze przyczyny naliczenia dopłaty za paczkę

  • waga i/lub wymiary paczki – jeśli rzeczywiste parametry paczki odbiegają od zadeklarowanych w zleceniu. Najczęściej spowodowane jest to wprowadzaniem przez zleceniodawcę wagi i wymiarów przesyłki „na oko”;
  • przekroczenie wymiarów paczki, niestandardowa paczka lub duża paczka – jeśli graniczne wymiary przesyłki przekraczają normy akceptowane przez firmę kurierską. Dopłaty z tego tytułu należą do najwyższych i mogą wynieść nawet kilkaset złotych;
  • etykieta/list przewozowy wypisane ręcznie – jeśli Nadawca nie wydrukuje listu przewozowego i kurier będzie zmuszony wpisać go ręcznie;
  • zwrot do Nadawcy – jeśli z jakichś powodów Odbiorca odmówi przyjęcia przesyłki albo kurier nie jest w stanie jej doręczyć (np. nieprawidłowy adres);
  • przeadresowanie przesyłki – jeśli adres odbioru jest błędny, ale Nadawca/Odbiorca i firma kurierska w porozumieniu dokonują modyfikacji adresu;
  • przygotowanie przesyłki/sposób zapakowania paczki – jeśli sposób zapakowania paczki, jej wygląd, jest niezgodny z deklaracją Nadawcy w momencie złożenia zlecenia na wysyłkę.

Dopłata sezonowa od UPS w szczycie wysyłkowym. Czego dotyczy?

Przesyłki niestandardowe i duże paczki zajmują sporo miejsca na samochodach kurierów i tym samym ograniczają ilość pozostałych przesyłek, z tego powodu firma kurierska UPS regularnie wprowadza dopłatę sezonową.

W sezonie wysokim dopłaty są dodatkowo doliczane do istniejących stawek i opłat do przesyłek kwalifikowanych jako:

  • duże paczki,
  • paczki przekraczające obowiązujące limity oraz
  • paczki wymagające dodatkowej obsługi (tzw. niestandardowe).

Więcej informacji na temat dopłaty sezonowej w UPS znajdziesz we wpisie: Dopłata sezonowa w UPS | Sendit.pl

Jak uniknąć dopłat za przesyłki?

Dopłata za przesyłkę nie jest niczym przyjemnym, ale jeśli będziesz trzymać się kilku zasad, z pewnością unikniesz takiej sytuacji. Pamiętaj o tym, aby:

  • każdą paczkę przygotować zgodnie ze standardami pakowania przesyłek kurierskich;
  • dokładnie zważyć i zmierzyć swoją paczkę, po jej zapakowaniu. Tylko w ten sposób wymiary paczki będą realne. Do uzyskanych w ten sposób wymiarów przesyłki możesz dodać centymetr zapasu, żeby mieć pewność, że przesyłka spełnia normy Przewoźnika;
  • przed wysłaniem paczki, która może budzić wątpliwości Przewoźnika – na przykład ze względu na sposób jej przygotowania, zrobić jej kilka zdjęć. Dzięki temu w razie sporu będziesz w stanie udowodnić, że twoja paczka została przygotowana w sposób prawidłowy.
Wróć do wszystkich wpisów

Kategorie

  • przesyłka paletowa ikona

    Wszystkie

  • ikona_kupuj i sprzedawaj

    Kupuj i sprzedawaj online

  • porady

    Porady

  • Usługi kurierskie

  • klient

    Klient e-biznes

Blog

Przeczytaj podobne artykuły

wysyłka prezentów

30 lipca – Międzynarodowy Dzień Przyjaźni. Jak wysłać prezent przyjacielowi w kraju lub za granicę?

dokumenty

Jak bezpiecznie wysłać dokumenty?

stół wysyłka

Jak wysłać stół kurierem?

Przesyłki

  • Krajowe
  • Z i do punktów
  • Bez etykiety
  • Ekologiczne
  • Międzynarodowe
  • Paletowe

Cennik

  • Ambro Express
  • DHL
  • DPD Kurier
  • DPD Pickup
  • FedEx
  • InPost Kurier
  • InPost Paczkomat
  • Orlen Paczka
  • Pocztex Kurier
  • Pocztex Punkt

Wiedza

  • Pomoc
  • Śledzenie przesyłek
  • Aktualności
  • Blog
  • Cenniki krajowe
  • Materiały pakowe
  • Przewodnik jak pakować

Informacje

  • Regulaminy
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Zmiana ustawień cookie

Technologie idealnie dopasowane do potrzeb firm

Sprawdź na Apaczka.pl

Przejdź na stronę

Obserwuj nas

  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Alsendo Sp. z o. o.
ul. Puławska 2, 02-566 Warszawa

NIP 8971840043
REGON 367328934
KRS 0000 67 89 92

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest Alsendo sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-566), ul. Puławska 2. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.

© Alsendo Sp. z o.o.