logowanie ikona Zaloguj się
Załóż konto
  • Oferta
    • kolumna 1
      • przesyłki krajowe ikona

        Przesyłki krajowe

        Nadawaj przesyłki z dostawą do punktu, domu lub firmy

      • przesyłki bez etykiety ikona

        Przesyłki bez etykiety

        Koniec z drukowaniem listu przewozowego

      • przesyłki punktowe ikona

        Przesyłki punktowe

        Wysyłaj i odbieraj paczki w punkcie lub automacie

      • przesyłki ekologiczne ikona

        Przesyłki ekologiczne

        Usługi kurierskie w duchu eko

      • Przesyłki do Ukrainy ikona

        Przesyłki do Ukrainy

        Wyślij paczkę do Ukrainy

      • przesyłka paletowa ikona

        Przesyłki paletowe

        Zlecaj transport europalet i półpalet

      • przesyłki międzynarodowe ikona

        Przesyłki międzynarodowe

        Wysyłaj paczki za granicę

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Opony

        Sprzedaj i wyślij tanio przez Sendit.pl!

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Zamów kuriera

        Zamów kuriera na Sendit.pl

    • kolumna 2
      • Nasi przewoźnicy

      • Sprawdź ofertę dla firm na Apaczka.pl
  • Cennik
    • kolumna 1
      • Kurier DHL

        DHL

      • Kurier FedEx

        FedEx

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Kurier

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Punkt

      • Kurier Ambro Express

        Ambro Express

    • kolumna 2
      • Kurier DPD

        DPD Kurier

      • Kurier DPD

        DPD Pickup

      • Kurier Inpost

        InPost Paczkomat

      • Kurier Inpost

        InPost Kurier

      • Kurier Orlen paczka

        Orlen Paczka

  • Pomoc
    • centrum pomocy ikona

      Centrum pomocy

    • jak pakować przesyłki ikona

      Jak pakować przesyłki

    • reklamacje ikona

      Proste zwroty

    • kontakt ikona

      Kontakt

  • O nas
    • o nas ikona

      Poznaj Sendit

    • aktualności ikona

      Aktualności

    • blog ikona

      Blog

    • sadzimy las

      Sadzimy las

  • Śledzenie przesyłek
Zaloguj sięZaloguj się
  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Sendit.pl / Blog / Jak przetrwać lockdown i utrzymać płynność sprzedaży?

Jak przetrwać lockdown i utrzymać płynność sprzedaży?

08.10.2020 Klient e-biznes Ostatnia aktualizacja wpisu: 24.10.2023 4 minutyczytania

pakowanie przesyłek

Tegoroczny lockdown, związany z pandemią COVID-19, wywrócił do góry nogami świat, jaki znaliśmy. Biznesy, które nie były przygotowane na następujący z dnia na dzień kryzys, przypłaciły to zamknięciem działalności. Według danych Bisnode, od stycznia do września w Polsce zawieszono prawie 185 tys. działalności, a do pierwszej połowy 2020 roku sądy gospodarcze ogłosiły postanowienia o upadłości 295 firm. Jak sklepy mogły temu zaradzić i czy da się przekuć trudne doświadczenia w optymistyczną prognozę przyszłości?

Spis treści

  • Nowe oblicze handlu. E-commerce to przyszłość, która już nadeszła
  • Lockdown w handlu – sprzedażowe “być, albo nie być”
  • Przetrwają nie najsilniejsi, a najsprytniejsi
  • Podsumowanie

Nowe oblicze handlu. E-commerce to przyszłość, która już nadeszła

28,2 miliona – tyle wynosi liczba internautów w Polsce, według tegorocznego raportu Gemius “E-commerce w Polsce 2020”. Co więcej, aż 72 proc. internautów robi zakupy w polskich sklepach internetowych. Wzrastające z roku na rok zainteresowanie handlem elektronicznym w Polsce pozwala śmiało stwierdzić, że e-sklepy są przyszłością gospodarczą kraju, a większościowe zagarnięcie przez nie rynku zbytu – realną wizją. 

Internauci wybierają zakupy w sieci ze względu na dostępność sklepów online przez całą dobę, wygodę oraz nieograniczony czas wyboru kupowanych produktów. 

Lockdown w handlu – sprzedażowe “być, albo nie być”

W 2020 roku doszedł jednak jeszcze jeden, bardzo ważny czynnik, który motywuje do zakupów online. Właściciele e-sklepów, którzy go zignorują, albo nie będą wystarczająco elastyczni w prowadzeniu swojego biznesu, mogą liczyć się w najlepszym wypadku ze spadkami obrotów firmy, a w najgorszym – z zamknięciem działalności. Mowa tu o pandemii COVID-19 oraz obawie przed większymi skupiskami ludzi, których trudno uniknąć będąc na zakupach w sklepach stacjonarnych. 

W połowie marca 2020 roku w całym kraju nastąpił tzw. lockdown, a codzienne życie przeniosło się w większym stopniu do sieci. Ludzie z obawy o zdrowie swoje i najbliższych, unikali zbędnych wizyt w sklepach, a szkoły, urzędy oraz firmy weszły w tryb zdalny. Miejsca w których normalnie przebywa wiele osób – siłownie, galerie handlowe, a nawet niektóre kościoły – zostały zamknięte do odwołania. 

Był to naprawdę trudny sprawdzian dla handlu, który aby przetrwać, musiał nadążyć za nagłą zmianą i również przenieść swoje funkcjonowanie do sieci. Biznesy, które do tamtej pory prowadziły sprzedaż online równolegle do stacjonarnej, przeszły na “tryb zdalny” i nie odniosły większych strat. Z kolei sklepy stacjonarne, które nie istniały w świecie online, mogły albo w błyskawicznym tempie dostosować się do nowej rzeczywistości, albo liczyć na łut szczęścia. Niestety, po zniesieniu niektórych ograniczeń i wznowieniu sprzedaży stacjonarnej okazało się, że wiele z nich nie przetrwało. 

Przetrwają nie najsilniejsi, a najsprytniejsi

Lockdown przyspieszył to, co od dawna prognozowali eksperci środowiska e-commerce. E-handel stał się prawdziwym kołem ratunkowym dla wielu stacjonarnych biznesów, co pokazują dane PrestaShop (platforma e-commerce): od początku lockdownu liczba e-sklepów wzrosła o 39%. Dzięki temu sprzedawcy mogli – pomimo utrudnień – utrzymać się na rynku i pozostać w grze. Dla wielu był to strzał w dziesiątkę. Po zniesieniu obostrzeń okazało się, że funkcjonowanie w sieci jest bardziej opłacalne i wiele marek zaniechało powrotu do placówek stacjonarnych, albo zdecydowało się na zamknięcie części z nich. 

Podsumowanie

Wiele wskazuje na to, że pod koniec roku czeka nas powtórka z rozrywki – wciąż wzrastająca liczba zakażeń COVID-19 nie brzmi optymistycznie. Na szczęście większość sklepów ma już doświadczenie w funkcjonowaniu w sieci. Te, które jeszcze nie przeniosły się do świata online, z pewnością będą trzymały rękę na pulsie i zareagują w porę, ucząc się na błędach biznesów, które lockdown zmusił do zamknięcia działalności.

Wróć do wszystkich wpisów

Kategorie

  • przesyłka paletowa ikona

    Wszystkie

  • ikona_kupuj i sprzedawaj

    Kupuj i sprzedawaj online

  • porady

    Porady

  • Usługi kurierskie

  • klient

    Klient e-biznes

Blog

Przeczytaj podobne artykuły

biznes online

Czym jest fulfilment i dlaczego przydaje się w prowadzeniu biznesu? Brokerzy kurierscy

regulamin

Regulamin sklepu internetowego 2025 – jak go napisać? Przepisy, gotowy wzór regulaminu

sprzedaż online marketplace

Porzucone koszyki zakupowe – jak ratować?

rogalove

Kupuj rogale i pomagaj dzieciom

Przesyłki w duchu eko

Plastic Tax – podatek od plastiku. Czy wpłynie na branżę kurierską?

allegro smart

Czym jest Allegro Smart oraz jak z niego skorzystać?

Przesyłki

  • Krajowe
  • Z i do punktów
  • Bez etykiety
  • Ekologiczne
  • Międzynarodowe
  • Paletowe

Cennik

  • Ambro Express
  • DHL
  • DPD Kurier
  • DPD Pickup
  • FedEx
  • InPost Kurier
  • InPost Paczkomat
  • Orlen Paczka
  • Pocztex Kurier
  • Pocztex Punkt

Wiedza

  • Pomoc
  • Śledzenie przesyłek
  • Aktualności
  • Blog
  • Cenniki krajowe
  • Materiały pakowe
  • Przewodnik jak pakować

Informacje

  • Regulaminy
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Zmiana ustawień cookie

Technologie idealnie dopasowane do potrzeb firm

Sprawdź na Apaczka.pl

Przejdź na stronę

Obserwuj nas

  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Alsendo Sp. z o. o.
ul. Puławska 2, 02-566 Warszawa

NIP 8971840043
REGON 367328934
KRS 0000 67 89 92

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest Alsendo sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-566), ul. Puławska 2. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.

© Alsendo Sp. z o.o.