logowanie ikona Zaloguj się
Załóż konto
  • Oferta
    • kolumna 1
      • przesyłki krajowe ikona

        Przesyłki krajowe

        Nadawaj przesyłki z dostawą do punktu, domu lub firmy

      • przesyłki bez etykiety ikona

        Przesyłki bez etykiety

        Koniec z drukowaniem listu przewozowego

      • przesyłki punktowe ikona

        Przesyłki punktowe

        Wysyłaj i odbieraj paczki w punkcie lub automacie

      • przesyłki ekologiczne ikona

        Przesyłki ekologiczne

        Usługi kurierskie w duchu eko

      • Przesyłki do Ukrainy ikona

        Przesyłki do Ukrainy

        Wyślij paczkę do Ukrainy

      • przesyłka paletowa ikona

        Przesyłki paletowe

        Zlecaj transport europalet i półpalet

      • przesyłki międzynarodowe ikona

        Przesyłki międzynarodowe

        Wysyłaj paczki za granicę

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Opony

        Sprzedaj i wyślij tanio przez Sendit.pl!

      • przesyłki ekspresowe ikona

        Zamów kuriera

        Zamów kuriera na Sendit.pl

    • kolumna 2
      • Nasi przewoźnicy

      • Sprawdź ofertę dla firm na Apaczka.pl
  • Cennik
    • kolumna 1
      • Kurier DHL

        DHL

      • Kurier FedEx

        FedEx

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Kurier

      • Kurier Pocztex

        Pocztex Punkt

      • Kurier Ambro Express

        Ambro Express

    • kolumna 2
      • Kurier DPD

        DPD Kurier

      • Kurier DPD

        DPD Pickup

      • Kurier Inpost

        InPost Paczkomat

      • Kurier Inpost

        InPost Kurier

      • Kurier Orlen paczka

        Orlen Paczka

  • Pomoc
    • centrum pomocy ikona

      Centrum pomocy

    • jak pakować przesyłki ikona

      Jak pakować przesyłki

    • reklamacje ikona

      Proste zwroty

    • kontakt ikona

      Kontakt

  • O nas
    • o nas ikona

      Poznaj Sendit

    • aktualności ikona

      Aktualności

    • blog ikona

      Blog

    • sadzimy las

      Sadzimy las

  • Śledzenie przesyłek
Zaloguj sięZaloguj się
  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Sendit.pl / Blog / Poradnik dla e‑sklepu. Dlaczego warto mieć punkty odbioru w ofercie sklepu internetowego?

Poradnik dla e‑sklepu. Dlaczego warto mieć punkty odbioru w ofercie sklepu internetowego?

25.05.2020 Klient e-biznes Ostatnia aktualizacja wpisu: 24.10.2023 4 minutyczytania

paczkomat kurier

Mnogość form dostawy w sklepie internetowym służy budowaniu przewagi konkurencyjnej na rynku. Wszystko dlatego, że klienci lubią wygodę i odbierają przesyłki w taki sposób, który najmniej ingeruje w ich codzienne zajęcia i plan dnia. Niejednokrotnie klienci rezygnują z zakupów, jeśli w sklepie nie ma interesującej ich formy doręczenia paczek. Dlatego prowadząc e-biznes, warto zwiększyć ilość opcji dostawy, by dopasować ofertę do oczekiwań kupujących.

Spis treści

  • Jak kupują polscy e-klienci?
  • Jedna firma kurierska zamiast wielu
  • Wybór może przełożyć się na konwersję

Jak kupują polscy e-klienci?

Raport „E‑commerce w Polsce 2019” pokazuje bardzo dobrze, jak kupują współcześni klienci. Okazuje się, że bardzo ważne dla kupujących są nie tylko bezpieczne płatności, przejrzysta strona czy dostępność produktów 24 godziny na dobę. Wśród ważnych czynników są też różnorodne formy dostawy. W przytoczonym raporcie znajdziemy następujące odpowiedzi na pytanie, co najbardziej motywuje nas do zakupów:

  • dostawa kurierem bezpośrednio do domu/pracy – 71% ankietowanych;
  • odbiór zakupów w paczkomacie – 61% ankietowanych;
  • darmowa dostawa do domu z możliwością darmowego zwrotu – 59% ankietowanych;
  • odbiór zakupów w kiosku – 33% ankietowanych;
  • odbiór zakupów w placówce pocztowej – 26% ankietowanych;
  • odbiór zakupów w drodze do domu (punkcie, sklepie, metrze, na stacjach benzynowych) – wszystkie odpowiedzi łącznie – 52% ankietowanych.

Jak widać, punkty odbioru (chociaż różne) mają znaczenie dla kupujących. Dla wielu osób to najlepsze i najwygodniejsze wyjście, którego oczekują w sklepie internetowym.

W jednym z raportów dotyczących logistyki w małych i dużych sklepach możemy przeczytać, że polskie sklepy internetowe oferują średnio jedną lub dwie opcje dostawy (przesyłkę kurierską i pocztową). Na szczęście już coraz więcej z nich decyduje się na implementację paczkomatów czy też Paczki w RUCHu. W Sendit oferujemy opcję wysyłania paczek praktycznie każdym operatorem logistycznym w Polsce, co umożliwia dostawę do 30 tysięcy punktów odbioru w całym kraju.

Jedna firma kurierska zamiast wielu

Sendit umożliwi Ci łatwą implementację rozwiązań w sklepie internetowym. To od Ciebie zależy, czy chcesz podpisywać umowę współpracy, czy może skorzystasz rozwiązania, które pozwala w łatwy sposób połączyć panel administracyjny z Twoim e‑sklepem. Implementacja z najpopularniejszymi platformami e‑commerce, takimi jak: Magento, PrestaShop czy też WooCommerce może odbyć się poprzez API. Dlaczego implementacja rozwiązania biznesowego ze sklepem internetowym jest ważna? Przede wszystkim dlatego, że połączenie e‑sklepu z oferowanym przez nas rozwiązaniem zwiększa możliwości Twojej e‑platformy. Klienci kupujący w sklepie mogą łatwiej wybrać sposób i miejsce dostawy, mogą podejrzeć listę paczkomatów oraz punktów odbioru. Korzystając z pluginu do połączenia, współpraca z firmami kurierskimi jest dużo łatwiejsza i nie wymaga podpisania umowy z każdą z nich oddzielnie. Decydując się na taką współpracę, możesz tylko zyskać.

Wybór może przełożyć się na konwersję

Wiele opcji wyboru, mnogość dostępnych w sklepie rozwiązań, może przełożyć się na ilość zamówień, czyli konwersję. Klienci lubią swobodę i mają swoje preferencje co do form dostawy, więc warto posiadać ich wiele w sklepie internetowym. W ten sposób masz pewność, że przy finalizacji zakupów Twój klient nie porzuci koszyka ze względu na to, że nie masz taniej opcji dostawy, na przykład do kiosku RUCHu. Biorąc pod uwagę, że współpraca z taką firmą jak nasza nie wymaga zerwania innych umów z kurierami, które zostały podpisane wcześniej, może warto zastanowić się nad tym rozwiązaniem?

Wróć do wszystkich wpisów

Kategorie

  • przesyłka paletowa ikona

    Wszystkie

  • ikona_kupuj i sprzedawaj

    Kupuj i sprzedawaj online

  • porady

    Porady

  • Usługi kurierskie

  • klient

    Klient e-biznes

Blog

Przeczytaj podobne artykuły

sprzedaż online marketplace

Porzucone koszyki zakupowe – jak ratować?

regulamin

Regulamin sklepu internetowego 2025 – jak go napisać? Przepisy, gotowy wzór regulaminu

marketing

Jak przygotować się do założenia sklepu internetowego? 5 praktycznych porad

black friday

Black Friday i Cyber Monday, czyli jak przygotować e-sklep na wyprzedażowe szaleństwo?

tik tok app

TikTok, Snapchat i Twitter – czy warto założyć tam konto firmowe?

pakowanie przesyłek

Jak przetrwać lockdown i utrzymać płynność sprzedaży?

Przesyłki

  • Krajowe
  • Z i do punktów
  • Bez etykiety
  • Ekologiczne
  • Międzynarodowe
  • Paletowe

Cennik

  • Ambro Express
  • DHL
  • DPD Kurier
  • DPD Pickup
  • FedEx
  • InPost Kurier
  • InPost Paczkomat
  • Orlen Paczka
  • Pocztex Kurier
  • Pocztex Punkt

Wiedza

  • Pomoc
  • Śledzenie przesyłek
  • Aktualności
  • Blog
  • Cenniki krajowe
  • Materiały pakowe
  • Przewodnik jak pakować

Informacje

  • Regulaminy
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
  • Zmiana ustawień cookie

Technologie idealnie dopasowane do potrzeb firm

Sprawdź na Apaczka.pl

Przejdź na stronę

Obserwuj nas

  • facebook ikona

    FB

  • youtube ikona

    YT

  • linkedin ikona

    IN

Alsendo Sp. z o. o.
ul. Puławska 2, 02-566 Warszawa

NIP 8971840043
REGON 367328934
KRS 0000 67 89 92

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest Alsendo sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-566), ul. Puławska 2. Dane będą przetwarzane w celu wykonania postanowień regulaminu oraz marketingu własnego. Każdy ma prawo wglądu do treści danych oraz ich poprawiania. Dane są podane dobrowolnie, lecz są warunkiem świadczenia usługi.

© Alsendo Sp. z o.o.