Przesyłki OLX – tracking na Sendit.pl
Przesyłka OLX
Przesyłka OLX to sprawne wysyłanie towarów sprzedanych za pośrednictwem OLX i ich wygodne odbieranie przez Kupujących. Paczkę nadasz i odbierzesz z dowolnego punktu w Polsce za pomocą:
- Orlen Paczka — Kioski Ruch, Punkty Partnerskie Orlen Paczki, Automaty Paczkowe oraz wybrane stacje paliw ORLEN,
- Poczta Polska — urzędy pocztowe, stacje paliw ORLEN, kioski Ruch, Delikatesy Centrum, Lewiatan, ABC, Biedronka, sklepy Żabka (część punktów Żabka jest otwarta w niedziele i święta).
- InPost — Paczkomat® oraz PaczkoPunkty.
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Kiedy przesyłka Orlen Paczka zostanie doręczona?
Sprzedający OLX ma 24 godziny, aby potwierdzić sprzedaż zamówienia. Następnie w ciągu 72 godzin powinien nadać przesyłkę. Jeśli przewoźnikiem jest Orlen Paczka, to paczka powinna być gotowa do odbioru w ciągu 4 dni roboczych (od dnia nadania). Jeśli minął już przewidywany termin doręczenia, a status przesyłki się nie zmienia, skontaktuj się z obsługą OLX przez formularz kontaktowy dostępny na stronie: https://pomoc.olx.pl/hc/pl/requests/new
Kiedy przesyłka Poczta Polska zostanie doręczona?
Sprzedający OLX ma 24 godziny, aby potwierdzić sprzedaż zamówienia. Następnie w ciągu 72 godzin powinien nadać przesyłkę. Jeśli przewoźnikiem jest Poczta Polska, to paczka powinna być gotowa do odbioru w ciągu 3- 4 dni roboczych (od dnia nadania). Jeśli minął już przewidywany termin doręczenia, a status przesyłki się nie zmienia, skontaktuj się z obsługą OLX przez formularz kontaktowy dostępny na stronie: https://pomoc.olx.pl/hc/pl/requests/new
Kiedy przesyłka InPost zostanie doręczona?
Sprzedający OLX ma 24 godziny, aby potwierdzić sprzedaż zamówienia. Następnie w ciągu 72 godzin powinien nadać przesyłkę. Jeśli przewoźnikiem jest InPost, to paczka powinna być gotowa do odbioru do 5 dni roboczych (od dnia nadania). Jeśli minął już przewidywany termin doręczenia, a status przesyłki się nie zmienia, skontaktuj się z obsługą OLX przez formularz kontaktowy dostępny na stronie: https://pomoc.olx.pl/hc/pl/requests/new
Gdzie znajdę kod potrzebny do odbioru paczki?
Kod wysyłany jest w wiadomości SMS na numer telefonu wskazany podczas składania zamówienia, w wiadomości e-mail, a w przypadku InPost Paczkomat® 24/7 kod odbioru znajdziesz także w aplikacji InPost. Jeśli kod do Ciebie nie dotarł skontaktuj się z obsługą OLX przez formularz kontaktowy dostępny na stronie: https://pomoc.olx.pl/hc/pl/requests/new WAŻNE: Jeśli przesyłka dotarła do punktu odbioru, a Ty nie masz SMS z kodem odbioru, sprawdź, czy nie masz zablokowanej funkcji SMS Premium u operatora sieci komórkowej. Blokada ta uniemożliwia otrzymanie SMS od przewoźnika.
Przesyłka opłacona, a ja nadal nie mam paczki.
Sprzedający ma 24 godziny na potwierdzenie sprzedaży przedmiotu oraz kolejne 72 godziny na jego wysłanie. Jeżeli ten czas minie, a status Twojej przesyłki nie zmieni się, to w ciągu 7 dni roboczych OLX zwróci wpłaconą przez Ciebie kwotę na rachunek bankowy, z którego opłacony był zakup. Może zdarzyć się, że Sprzedający będzie musiał przejść proces weryfikacji danych. W tym przypadku czas wysłania paczki może się wydłużyć, ponieważ weryfikacja trwa od 48 godzin do 5 dni roboczych.
Przesyłka nadana w Paczkomat® InPost nie jest odebrana przez kuriera
Jeśli przesyłka od dłuższego czasu oczekuje na odbiór jej przez kuriera z Paczkomat® InPost skontaktuj się z obsługą OLX przez formularz kontaktowy dostępny na stronie: https://pomoc.olx.pl/hc/pl/requests/new.
Przesyłka ma status: przygotowana, co to oznacza?
Status przesyłki: przygotowana, oznacza, że Nadawca przesyłki wygenerował zlecenie i list przewozowy, ale jeszcze nie nadał przesyłki. Przesyłka nie została nadana w punkcie, automacie lub nie została jeszcze odebrana przez kuriera.
Przesyłka nie została odnaleziona – co robić?
Poczekaj chwilę, w przypadku przesyłek Poczta Polska oraz Orlen Paczka, komunikat o tym, że przesyłka nie została odnaleziona może świadczyć o tym, że nie została jeszcze nadana w punkcie. Pamiętaj, że system umożliwia wyszukiwanie nadanych paczek do 14 dni wstecz.
Przesyłka ma błędny status – co robić?
Jeśli przesyłka jest doręczona, ale status tego nie potwierdza lub przesyłka została nadana, ale nie ma szczegółowych statusów skontaktuj się z obsługą OLX przez formularz kontaktowy dostępny na stronie: https://pomoc.olx.pl/hc/pl/requests/new.
Jak złożyć reklamację?
Reklamacje Przesyłki OLX nadanej przewoźnikiem Orlen Paczka oraz Poczta Polska możesz złożyć przez zakładkę „Przesyłki” klikając „szczegóły zlecenia” na stronie https://bliskapaczka.pl/ po zalogowaniu. Natomiast nadanej przewoźnikiem InPost można zgłaszać wysyłając wiadomość e-mail na adres: [email protected].