FAQ

Opis i cennik świadczonych usług

  • Czym jest Sendit.pl?

    Sendit.pl to platforma wysyłkowa, dzięki której szybko i wygodne zamówisz krajowe oraz międzynarodowe usługi kurierskie w atrakcyjnych cenach.
  • Korzystając z usług Sendit.pl masz pewność, że zadbamy o Twoje zamówienie na każdym etapie jego realizacji. Jeżeli pojawi się taka potrzeba, pomożemy także w procesie reklamacji. Z nami wysyłka jest pewna i bezpieczna.

  • Priorytetowo traktujemy bezpieczeństwo Twoich przesyłek, dlatego zawsze korzystamy z usług solidnych partnerów, takich jak UPS, DPD, InPost i Poczta Polska.

  • Chcemy, abyś z dnia na dzień mógł coraz sprawniej zarządzać swoimi przesyłkami, dlatego nieustannie rozbudowujemy serwis i zwiększamy atrakcyjność usług. Narzędzia, które usprawnią Twój proces wysyłki znajdziesz tutaj.

  • Jeżeli jesteś użytkownikiem konta Allegro, w serwisie Sendit.pl zyskujesz dodatkowe ułatwienia:
  • - logowanie danymi z Allegro,
  • - import danych odbiorców przesyłek dla transakcji dokonanych na Allegro,
  • - natychmiastową i automatyczną informację dla Kupujących o statucie przesyłki w Moim Allegro
  • Poznaj naszą ofertę.
  • Czy jesteście firmą kurierską?

    Nie, ale z nami zamówisz przesyłkę krajową do 1000 kg w konkurencyjnej cenie. Podpisaliśmy umowy z UPS, DPD, InPost i Pocztą Polską.
    Dzięki nim przesyłka, którą zlecisz przez Sendit.pl, będzie tańsza niż zamówiona bezpośrednio u przewoźnika.
  • Kto może u was zamówić wysyłkę?

    Sendit.pl jest przeznaczony dla firm i osób prywatnych, które nieregularnie wysyłają paczki. Taka sytuacja zwykle uniemożliwia podpisanie korzystnych umów z firmami kurierskimi.
    Nasze ceny obowiązują już od pierwszej nadanej przesyłki.
  • Co obejmuje cena przesyłki?

    Na opłatę składają się cena podstawowa brutto i opłata paliwowa. Jest to całość opłaty za przesyłkę krajową do maksymalnej wagi 70 kg (1000 kg w przypadku europalety) zamówioną przez Sendit.pl i wykonaną przez wybranego przewoźnika.
    W tej cenie oferujemy:
  • - obsługę zamówienia i przekazanie go do realizacji przez Sendit.pl,
  • - utworzenie listu przewozowego gotowego do wydruku i przekazania kurierowi,
  • - powiadomienie o terminie odbioru przesyłki przez kuriera,
  • - odbiór paczki przez kuriera i doręczenie do adresata.
  • Jakie formy płatności oferujecie?

    Możesz zapłacić z góry przez PayU (kartą, e-przelewem lub BLIK-iem) albo przelewem po otrzymaniu faktury VAT. Jeśli wybierzesz wpłatę z góry, rozpoczniemy realizację twojego zamówienia po otrzymaniu wpłaty. Zwykle trwa to 1-5 min .
    Aby rozliczać się przelewem po otrzymaniu faktury, prześlij nam skany dokumentów rejestracyjnych firmy (nadanie NIP, REGON oraz KRS lub wpis do EDG). Nasz adres: biuro@sendit.pl
  • Jakie obowiązują zasady dla Cennika Biznes?

    Cennik Biznes dedykowany jest wszystkim Użytkownikom naszego serwisu, niezależnie od formy prawnej rejestracji.

    Niższe ceny dla paczek DPD Polska dostępne są dla tych Użytkowników, którzy rozliczają wysyłkę raz w miesiącu przelewem po otrzymaniu faktury VAT (post paid).

    Niższe stawki uzależnione są od miesięcznej liczby wysyłanych paczek. Im więcej Użytkownik wysyła paczek, tym otrzymuje bardziej atrakcyjne ceny. W przypadku, gdy Użytkownik w ciągu miesiąca (np. 15-stego) zmienił sposób płatności, to paczki opłacone "z góry" nie są wliczane do wolumenu paczek rabatowanych. Anulowane zlecenia nie są wliczane do miesięcznego wolumenu paczkowego.

    Zliczanie wolumenu paczkowego następuje od pierwszego dnia każdego miesiąca do momentu wystawienia faktury VAT (wyjątkiem są wcześniej opisani Użytkownicy, którzy w ciągu miesiąca zmienili sposób płatności z płatności „z góry” na płatność „z dołu”). Paczki zaliczane są do danego progu rabatowego, od momentu osiągnięcia przez zlecenie statusu "oczekiwanie na kuriera".

    Do sumy zliczana jest liczba poszczególnych paczek z danego zlecenia.

    Licznik paczek jest zerowany z początkiem każdego miesiąca. W ciągu jednego miesiąca stawki naliczane są dynamicznie według bieżącego wolumenu paczkowego, co oznacza, że do końca danego okresu rozliczeniowego stawka ta może wielokrotnie się zmienić, ale obowiązuje ta z dnia wystawienia faktury VAT. Szczegółowy cennik Biznes dla DPD Polska znajduje się w zakładce Oferta

    Niższe stawki obowiązują tylko dla wysyłki krajowej i nie obejmują przesyłek paletowych oraz usług dodatkowych.
  • Kiedy otrzymam fakturę VAT za usługi?

    Fakturę VAT wystawiamy dla wszystkich Użytkowników na początku każdego miesiąca za wszystkie zamówienia przyjęte w poprzednim miesiącu.
    Dokument jest wystawiany w wersji elektronicznej.
    O wystawieniu faktury damy Ci znać e-mailem. Otrzymasz go na adres, który podałeś podczas rejestracji. Wystawione faktury są cały czas do wglądu!
  • Czy mogę zlecić wysłanie paczki za granicę?

    Tak, można nadać przesyłkę międzynarodową za naszym pośrednictwem. Oferujemy szybkie przesyłki kurierskie do krajów Unii Europejskiej. Po założeniu konta albo po połączeniu Sendit.pl z kontem Allegro, należy wycenić paczkę i zamówić kuriera. Czas tranzytu uzależniony jest od kraju przeznaczenia.
    Ciężar pojedynczej paczki nie może przekroczyć 30 kg (DPD), 70 kg (UPS). Maksymalna długość krawędzi opakowania to : 175 cm (DPD) ; 270 cm (UPS). Przesyłki w cenie podstawowej ubezpieczone są do 323 zł w UPS oraz do 1000 zł w DPD, istnieje możliwość podwyższenia kwoty ubezpieczenia za dodatkową opłatą.
  • Co to jest pobranie?

    COD, czyli usługa dodatkowa "Pobranie" polega na doręczeniu do Odbiorcy paczki wraz z pobraniem przez kuriera należności w wysokości wprowadzonej przez Zleceniodawcę w trakcie składania zlecenia.

    Zaznaczenie usługi pobranie nie oznacza przeniesienia opłaty za usługę kurierską na Odbiorcę.
    Płatnikiem za wysyłkę jest zawsze Zleceniodawca.

    Kwota pobrania pozwala na odzyskanie np. kosztów wysyłki i/lub nadawanego towaru. Odebrana przez kuriera kwota zostaje przekazana od firmy kurierskiej do Sendit przelewem.
    Termin zwrotu pobrania realizowany jest w ciągu 10 dni roboczych liczonych od następnego dnia po doręczeniu przesyłki. Rzeczywisty termin zwrotu jest często krótszy i zależny od wybranego Przewoźnika.
    Kwota przekazana zostaje na rachunek i dane podane w koncie użytkownika aktualne na moment składania zlecenia. Dane do przelewu zapisane są w zleceniu na stałe i nie podlegają edycji.

    Uwaga! Jeżeli dane konta Użytkownika nie są zgodne z danymi właściciela rachunku podanego do zwrotu pobrania przelew może zostać odrzucony przez bank i zwrócony do Sendit.
  • Ile kosztuje pobranie?

    Wysokość opłaty zależy od wybranej firmy kurierskiej:
  • - DPD - 4,99 zł; powyżej wartości pobrania 5 000 zł pobierana jest opłata za dodatkową ochronę w wysokości 0,15% kwoty pobrania.,
  • - Kurier 48 - 4,99 zł
  • - InPost - 1,6% wartości (netto), nie mniej niż 2,45 zł
  • Podane ceny zwierają podatek VAT.
  • - UPS - 0.36% kwoty pobrania minimum 5,29 zł,
  • Dlaczego na liście przewozowym nie ma mojego numeru konta do zwrotu pobrania, chociaż wypełniłem to pole w formularzu?

    Według umów, które podpisaliśmy z przewoźnikami, zwroty pobrań są przelewane na konto Sendit.pl.
    Następnie Sendit wykonuje przelew na rachunek bankowy klienta aktualny w chwili składania zlecenia.
    Zwrot pobrania następuje do 10 dni roboczych, począwszy od następnego dnia po doręczeniu przesyłki.
    Zwracamy uwagę, że pobranie przelewamy zawsze na rachunek i dane klienta składającego zlecenie w naszym serwisie!
  • Gdzie mogę znaleźć wasz numer telefonu?

    Jeśli masz u nas konto, numer telefonu znajdziesz w zakładce Kontakt. Możliwość bezpośredniego kontaktu z nami rezerwujemy dla problemów związanych z wysyłką. W ten sposób przyspieszamy rozwiązanie bieżących problemów użytkowników.
    W razie wątpliwości związanych z działaniem serwisu, rejstracją, regulaminami Sendit.pl i przewoźników, napisz do nas.

Przewóz przesyłek

  • Co to jest element niestandardowy?

    Elementem niestandardowym nazywane są takie cechy paczki jak nietypowy kształt lub opakowanie, które powodują, że charakteryzujące się nimi przesyłki są trudniejsze w przewozie i sortowaniu.
    Zarówno firma UPS jak i DPD pobiera dodatkową opłatę z tytułu elementu niestandardowego.

    Do elementów niestandardowych są zaliczane przedmioty:
  • - opakowane w zewnętrzne kontenery wysyłkowe wykonane z metalu lub drewna;
  • - o kształcie cylindrycznym, takie jak: beczki, bębny, wiadra;
  • - o kształcie okrągłym, owalnym, nieregularnych kształtach, z wystającymi elementami;
  • - o lepkiej powierzchni, uniemożliwiającą swobodne zsuwanie się;
  • - których zawartość stanowią luźne, ciężkie elementy lub płyny (w tym chemikalia);
  • - opony, które nie są całkowicie zamknięte w opakowaniu zewnętrznym z tektury falistej (UPS) lub nie są zapakowane zgodnie z instrukcją pakowania opon DPD (DPD);
  • - paczki oklejone etykietą Ostrożnie lub Góra-dół (UPS),
  • - paczki składające się z dwóch odrębnych części połączonych w jedną całość np. za pomocą folii stretch, taśmy.

  • Elementem niestandardowym określa się również duże wymiary paczki:
  • *w przypadku UPS takie:
  • - których długość przekracza 120 cm lub szerokość 80 cm lub wysokość 80 cm lub suma długości i obwodu przekracza 300 cm, waga rzeczywista lub wymiarowa jest większa niż 30 kg. Opłata taka nie jest jednak naliczana, jeśli już uiściłeś opłatę za wysyłkę dużej paczki (automatycznie naliczana dla przesyłek powyżej 30 kg).
  • *w przypadku DPD takie:
  • - których maksymalna długość przekracza 175 cm (jednakże nie dłuższa niż 250 cm),
  • - waga gabarytowa jest większa niż 41,6 kg.

  • Przewoźnik może także naliczyć dodatkową opłatę za obsługę dla każdej paczki, która w jego ocenie będzie wymagała specjalnej obsługi.
    W serwisie Sendit.pl nie obsługujemy niestandardowych przesyłek paletowych. DPD nie obsługuje ponadto przesyłek międzynarodowych z elementem niestandardowym.

    Jeśli nie wiesz, czy twoja paczka jest elementem niestandardowym, skontaktuj się przed zamówieniem kuriera UPS z biurem obsługi klienta Sendit.pl telefonicznie (71 75 00 310) lub mailowo.
  • Czy moja przesyłka jest ubezpieczona?

    W przypadku DPD, UPS, InPost oraz Poczty Polskiej przesyłki są ubezpieczone:
  • - UPS (przesyłki krajowe i międzynarodowe) do 323 zł,
  • - DPD (przesyłki krajowe i międzynarodowe) do 1 000 zł,
  • - Poczty Polskiej do 1 000 zł,
  • - InPost do 500zł,
  • - UPS Access Point do 323 zł.

  • Istnieje możliwość podwyższenia kwoty ubezpieczenia za dodatkową opłatą. Cenę możesz sprawdzić w zakładce Oferta
    Maksymalna kwota ubezpieczenia dla:
  • - DPD i Poczty Polskiej to 50 000 zł,
  • - UPS to 49 999 zł,
  • - INPOST to 20 000 zł,
  • - UPS Access Point to 4 000 zł.
  • Kiedy i kto odbiera przesyłki od nadawcy?

    Usługi realizowane są:
  • - DPD odbiór przesyłek planowany jest na pierwszy możliwy termin (przedział godzinowy) w dzień roboczy. Przesyłki są odbierane przez kurierów w każdy dzień roboczy. Termin odbioru jest planowany, nie jest gwarantowany;
  • - UPS odbiór przesyłek planowany jest zawsze na następny dzień roboczy po dniu przyjęcia zlecenia w serwisie Sendit. Przesyłki są odbierane przez kurierów w każdy dzień roboczy. Termin odbioru jest planowany, nie jest gwarantowany;
  • - InPostu musisz dostarczyć przesyłkę do wskazanego paczkomatu;
  • - paczki Poczta Polska Kurier 48 należy samodzielnie dostarczyć do wybranego podczas nadawania Urzędu Pocztowego;
  • - wybierając usługę UPS Access Point należy samodzielnie dostarczyć do punktu Access Point.
  • Czy mogę sam dostarczyć paczkę Przewoźnikowi?

    Tak, w formularzu nadania przesyłki należy wybrać opcję: Sam dostarczę przesyłkę do terminala wybranego Przewoźnika. Dostarczenie przesyłki możliwe jest tylko od poniedziałku do piątku w dni robocze.

    Listę oddziałów Operatorów znajdziesz tutaj.
  • Jaki jest termin realizacji zleceń?

    Zlecenia są przyjmowane i realizowane przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.

    Odbiór przesyłek planowany jest na pierwszy możliwy termin (przedział godzinowy) w dzień roboczy. W usłudze UPS odbiór planowany jest zawsze na następny dzień roboczy po dniu przyjęcia zlecenia do realizacji.

    Termin doręczenia:
    UPS
    Planowany termin doręczenia w następnym dniu roboczym po nadaniu przesyłki (przekazaniu firmie kurierskiej). W przypadku wykupienia usługi 24h, gwarantowany termin doręczenia w następnym dniu roboczym po nadaniu przesyłki (przekazaniu firmie kurierskiej).
    DPD
    Gwarantowany termin doręczenia paczek wynosi 48 godzin (2 dni robocze). Gwarantowany termin doręczenia dla przesyłek międzynarodowych na terenie Europy – 7 dni roboczych w serwisie drogowym (za wyjątkiem krajów nie należących do EU i Skandynawii). W przypadku doręczeń do osób prywatnych czas doręczenia może być dłuższy o 1 do 3 dni roboczych.
    InPost
    Paczki doręczane są do Paczkomatów na terenie całego kraju najpóźniej w ciągu 2 dni roboczych od dnia nadania.
    Poczta Polska Kurier 48
    Jeżeli przesyłkę nadasz w dniu roboczym nie później niż do godziny 15:00, gwarantujemy doręczenie najpóźniej w drugim dniu roboczym po dniu nadania.
    UPS Access Point
    Nadanie przesyłki tego samego dnia zależne jest od godziny doręczenia paczki do punktu Access Point. Godziny graniczne dla danego punktu prezentowane są w formularzu nadania.
  • Jaki dowód pozostawia kurier przy odbiorze przesyłki od nadawcy?

    W usłudze DPD jest to protokół odbioru drukowany przez nadawcę. Dla przewoźnika DPD należy wydrukować dokument w dwóch egzemplarzach. Kurier i nadawca potwierdzają własnoręcznym podpisem na protokole odbioru nadanie przesyłki. W przypadku paczek:
  • - InPost możesz wydrukować potwierdzenie nadania w paczkomacie;
  • - Poczta Polska Kurier 48, UPS oraz UPS Access Point możesz wydrukować drugi egzemplarz listu przewozowego.
  • Do jakich krajów można nadawać paczki?

    Za pośrednictwem naszego serwisu można nadawać przesyłki krajowe- na terenie Polski.
    Posiadamy również ofercie przesyłki międzynarodowe: Austrię, Belgię, Bułgarię, Chorwację, Czechy, Danię, Estonię , Finlandię, Francję, Grecję, Hiszpanię, Holandię, Irlandię, Litwę, Luksemburg, Łotwę , Niemcy, Portugalię, Rumunię, Szwecję, Słowację, Słowenię, Węgry, Wielką Brytanię i Włochy.

    W przypadku niektórych regionów Czech, Danii, Finlandii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Portugalii, Szwecji, Węgier i Wielkiej Brytanii do ceny przesyłki UPS należy doliczyć opłatę strefową. Kody pocztowe objęte dopłatą strefową znajdują się w Tabeli opłat dodatkowych UPS.

    W przypadku niektórych regionów Chorwacji, Danii, Estonii, Finlandii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Szwecji i Włoch do ceny przesyłki DPD należy doliczyć opłatę strefową. Kody pocztowe objęte dopłatą strefową znajdują się w Tabeli opłat dodatkowych DPD.

    DPD nie dostarcza i nie odbiera przesyłek z następujących miejsc: Hiszpania - Ceuta, Melilla, Wyspy Kanaryjskie, Niemcy - Büsingen, Wielka Brytania - Offshores,Włochy - Campione d\'Italia, Livigno, San Marino, Watykan.

    Przesyłek kurierskich nie dostarcza się do skrytek pocztowych.
  • Co to jest protokół odbioru?

    Jest to forma potwierdzenia nadania paczki. Protokół stanowi dokument będący dla ciebie dowodem oddania przesyłki lub przesyłek przewoźnikowi. Dla kuriera jest dokumentem świadczącym o przyjęciu przesyłek do przewozu.
    UWAGA!!! W usłudze DPD jest to dokument wymagany! W usłudze UPS protokół odbioru nie jest generowany, jako potwierdzenie nadania polecamy wydrukować kopię listu przewozowego, na którym kurier podisze się przy odbiorze przesyłki.
  • Jakie wymiary powinna mieć przesyłka międzynarodowa?

    W UPS ograniczenia wagowe i wymiarowe są takie same jak w przesyłkach krajowych. Dodatkowo paczki, których dłuższy bok przekracza 150 cm lub drugi dłuższy bok przekracza 76 cm podlegają dodatkowej opłacie za element niestandardowy.

    W DPD realizowane są przesyłki zawierające wyłącznie elementy o wadze do 30 kg. Maksymalna dopuszczalna długość paczki wynosi 175 cm, a dopuszczalna suma długości i obwodu – 300 cm.

    DPD nie przyjmuje do transportu paczek niestandardowych, których zewnętrzny kształt uniemożliwia stabilne ustawienie na niej następnych paczek.
  • Jaka jest dopuszczalna waga przesyłki?

    Dopuszczalna waga przesyłki spakowanej w karton wynosi:
  • - 70 kg (UPS),
  • - 50 kg (DPD),
  • - 30 kg (Poczta Polska Kurier 48),
  • - 25 kg (InPost),
  • - 20 kg (UPS Access Point).

  • Cięższe przesyłki muszą być spakowane na europalecie. Usługę transportu europalet świadczy firma przewozowa DPD oraz UPS.

    Wysyłasz paczkę cięższą niż 30 kg przez UPS? Jeśli przesyłka nie będzie umieszczona na europalecie, automatycznie zostanie doliczona opłata za element niestandardowy. Kurier albo nie odbierze większej przesyłki, albo zostanie naliczona dodatkowa opłata zgodna z cennikiem detalicznym przewoźnika.

    Dla wszystkich przesyłek obliczana jest waga wymiarowa: długość x szerokość x wysokość (cm) / 5000 (UPS) oraz długość x szerokość x wysokość (cm) / 6000 (DPD).

    Do określenia kategorii wagowej przesyłki zawsze wybierana jest wyższa waga (rzeczywista lub wymiarowa).
  • Jaki jest termin realizacji zleceń międzynarodowych?

    Czas tranzytu uzależniony jest od kraju przeznaczenia. Polecamy zapoznanie się z Tabelą terminów realizacji usług.

    Podane planowane czasy doręczeń (nie są gwarantowane) wyrażone są w dniach roboczych i zostały określone w oparciu o dane standardowych czasów tranzytów w sieci DPD – nie uwzględniają nieoczekiwanych przestojów paczek wynikających z przyczyn niezależnych od przewoźnika np.: kontroli celnych, zjawisk atmosferycznych itp.
    Standardowo doręczenie odbywa się w godzinach pracy biur w kraju docelowym. W przypadku doręczeń do osób prywatnych DPD Polska informuje, że czas doręczenia może być o 1-3 dni roboczych dłuższy od standardowego.

    Od 01.01.2013 firma DPD wprowadziła:
    Gwarantowany termin doręczenia dla przesyłek międzynarodowych na terenie Europy – 7 dni roboczych w serwisie drogowym (za wyjątkiem krajów nie należących do Unii Europejskiej i Skandynawii- 14 dni roboczych).
  • Jakie wymiary może mieć przesyłka DPD?

    Maksymalna dopuszczalna długość paczki w transporcie krajowym wynosi 250 cm, a suma wymiarów (wysokość, długość, szerokość) - 300 cm.

    Przesyłki krajowe, których długość jest większa niż 175 cm, ale nie przekracza 250 cm, można nadać w serwisie jako przesyłkę z elementem niestandardowym. Za element niestandardowy przewoźnik pobiera dodatkową opłatę.

    W transporcie międzynarodowym dopuszczalna długość paczki wynosi 175 cm, suma obwodu podstawy i wysokości opakowania nie może przekroczyć 300 cm, gdzie wysokość stanowi najdłuższy bok paczki: max 300 cm = (2 x długość + 2 x szerokość + najdłuższy bok).
  • Jakie wymiary może mieć przesyłka UPS?

    Suma długości i obwodu musi być mniejsza niż 330 cm, przy czym najdłuższy z tych wymiarów nie może przekroczyć 270 cm.

    Za przesyłki, których choć jeden wymiar nie mieści się w ograniczeniu 1,2 m x 0,8 m x 0,8 m, przewoźnik pobiera dodatkową opłatę za element niestandardowy.
  • Jakie wymiary może mieć przesyłka InPost?

    Ze względu na rozmiary paczkomatów dopuszczalne są trzy maksymalne wielkości paczek:
  • A – 80 mm x 380 mm x 640 mm,
  • B – 190 mm x 380 mm x 640 mm,
  • C – 410 mm x 380 mm x 640 mm.
  • Jakie wymiary może mieć przesyłka Poczty Polskiej Kurier 48?

    Suma wszystkich wymiarów nie może przekroczyć 250 cm maksymalna długość paczki to 150 cm.

    (a+b+c)<=250 cm, przy a= maks. 150 cm* * a oznacza długość, b – szerokość, c – wysokość

    UWAGA!!!Paczka nie może być mniejsza niż 10 cm x 16 cm!
  • Jakie wymiary może mieć przesyłka UPS Access Point?

    Maksymalna dopuszczalna długość paczki wynosi 97 cm, a dopuszczalna suma długości i obwodu – 330 cm.
    Dla każdej przesyłki jest obliczana waga wymiarowa (długość x szerokość x wysokość [cm] / 5000). Kategoria wagowa jest ustalana według wyższej wagi (rzeczywistej lub wymiarowej). Opłata naliczana jest jednakowo dla każdego elementu przesyłki.

    Za każdy element niestandardowy naliczana jest dodatkowa opłata zgodnie z cennikiem.
  • Jak poprawnie przygotować opony do wysyłki?

    Wybierając kuriera UPS opony należy wysyłać po dwie, oklejone folią stretch. W zleceniu koniecznie należy oznaczyć usługę "element niestandardowy".
    Jeżeli opony przesyłane są z felgami lub w większej ilości należy zapakować je w karton.

    Wybierając kuriera DPD opony muszą być zapakowane zgodnie z instrukcją pakowania opon DPD
  • Jak nadać przesyłkę UPS Access Point?

    Aby nadać paczkę bezpośrednio w dowolnym punkcie Access Point firmy UPS. UPS Access Point to punkt wysyłkowy, taki jak sklep spożywczy lub stacja benzynowa, który służy jako dogodnie zlokalizowany punkt dostarczania przesyłek UPS. Przesyłkę z etykietą Sendit.pl można nadać w dowolnej lokalizacji UPS Access Point.

    Listę lokalizacji znajdziesz tutaj

    W zależności od tego, o jakiej porze dnia nadano przesyłkę, będzie ona bezpiecznie przechowywana w UPS Access Point i odebrana przez przewoźnika w tym samym lub następnym dniu roboczym.
  • Jak nadać przesyłkę InPost?

    Po wypełnieniu formularza należy uregulować płatność za przesyłkę.

    Pamiętaj o wydrukowaniu listu przewozowego.

    Aby nadać paczkę bezpośrednio do paczkomatu InPost należy wybrać tę właśnie opcję na ekranie paczkomatu, podać kod nadania a następnie wpisać lub zeskanować kod paczki.
    Dzięki temu otworzy się skrytka, w której będziemy mogli umieścić paczkę. Po zamknięciu skrytki zostanie wydrukowany paragon potwierdzający nadanie przesyłki.

    Szczegółowe informację zawarte są na stronie www.paczkomaty.pl
  • Przewoźnik wykrył w przesyłce zawartość wyłączoną/zakazaną do transportu. Co dalej?

    Jeżeli przewoźnik wykryje, że nadana przesyłka zawiera towary wyłączone z transportu czyli takie, których nie należy wysyłać jak np. rośliny, wyroby tytoniowe czy chemikalia, paczka jest wstrzymywana w transporcie w danym oddziale przewoźnika.

    Od tego momentu, przewoźnik oczekuje na odbiór przesyłki przez nadawcę w miejscu zatrzymania paczki w terminie ustalonym przez przewoźnika.
    Po przekroczeniu tego terminu, przesyłka z zakazaną zawartością zostanie komisyjnie zniszczona.

    Polecamy zapoznanie się z listą towarów zakazanych.
  • O której godzinie kurier dostarczy przesyłkę do odbiorcy?

    Najczęściej kurierzy UPS (również usługa UPS Access Point)i DPD dostarczają przesyłki od 9:00 do 17:00.

    Możesz także zlecić przekazanie paczki na rano (do 9:00 UPS, do 9:30 DPD od 1 listopada do 1 marca usługa jest realizowana do godziny 10:30 (DPD)) lub do południa (do 12:00). Są to usługi dodatkowe za które pobierana jest dodatkowa opłata. Dostępność usług dodatkowych jest ograniczona, sprawdź w dziale Dostępność usług.

    Odbiór w paczkomatach InPost możliwy jest całą dobę, także w dniach wolnych od pracy.
    Przesyłki nadane za pośrednictwem Poczty Polskiej Kurier 48 dostarczane są od 8:00 do 16:00 do firm i od 8:00 do 20:00 do lokali prywatnych.
  • Gdzie wraca nieodebrana przesyłka Inpost?

    Zwrot nieodebranych przez Odbiorców przesyłek Paczkomatowych Inpost kierowany jest do najbliższego Nadawcy oddziału Inpost.

    Nadawca ma 14 dni na odebranie Przesyłki Paczkomatowej.

    Zwrot jest płatny w wysokości wartości podstawowej opłaty za Przesyłkę Paczkomatową.
  • Gdzie wraca nieodebrana przesyłka Poczta Polska Kurier 48?

    Po pierwszej próbie doręczenia pozostawiane jest awizo papierowe albo wysyłane jest awizo elektroniczne na adres mailowy adresata lub numer telefonu.

    Przesyłka nieodebrana oczekuje 7 dni w Urzędzie Pocztowym na odbiór własny a następnie zwracana jest do Nadawcy.

    Zwrot jest płatny w wysokości wartości podstawowej opłaty za przesyłkę.
  • Jak nadać przesyłkę Poczta Polska Kurier 48?

    Zamawiając usługę Poczta Polska Kurier 48, nadawca zobligowany jest do samodzielnego dostarczenia przesyłki do Urzędu Pocztowego (wybranego z mapy podczas składania zlecenia).

    Jak wygodnie nadać przesyłkę korzystając z usługi Poczta Polska Kurier 48? Zapoznaj się z grafiką - jak to działa!

    Jako dowód nadania proszę wydrukować list przewozowy w dwóch egzemplarzach i na jednym poprosić o podpis urzędnika na Poczcie. Będzie stanowiło to potwierdzenie nadania paczki.

    Doradzamy! Gdy pracownik poczty podstempluje przesyłkę zrób proszę czytelne zdjęcie przesyłki z wyraźną pieczątką poczty – posłuży Ci to jako potwierdzenie nadania.

Korzystanie z serwisu

  • Jak zamówić przesyłkę kurierską?

    Po założeniu konta lub połączeniu z Sendit.pl konta Allegro przejdź do formularza w zakładce Nadaj paczkę.

    Uzupełnij dane nadawcy, odbiorcy i informacje o paczce. Na ich podstawie utworzymy list przewozowy.

    List przewozowy do zlecenia zostanie wysłany e-mailem do nadawcy, będzie również dostępny w zarządzaniu przesyłkami. Jednocześnie do wybranego przez ciebie Operatora (UPS, DPD, InPost Poczta lub Polska Kurier 48) wyślemy informację o zleceniu.

    W usługach:
  • - UPS i DPD - w oznaczonym czasie po paczkę przyjedzie kurier;
  • - InPost - otrzymasz informację, do którego paczkomatu powinieneś dostarczyć przesyłkę;
  • - Poczta Polska Kurier 48 - otrzymasz informację do jakiego oddziału powinieneś dostarczyć przesyłkę;
  • - UPS Access Point - musisz samodzielnie dostarczyć paczkę do dowolnego punktu UPS Access Point .

    UWAGA!!!Pamiętaj o wydrukowaniu listu przewozowego oraz protokołu odbioru (DPD i UPS)
    Tylko wtedy kurier nie pobierze gotówką należności za przesyłkę (w cenie detalicznej przewoźnika) a w przypadku InPost list zawiera kod kreskowy za pomocą którego otworzysz skrzynkę paczkomatu.
  • W jaki sposób mogę zapłacić za usługę?

    Klientom oferujemy dwie formy płatności:
  • 1. Pre-paid- możesz zapłacić z góry przez PayU (kartą, e-przelewem lub BLIK-iem). Jeśli wybierzesz wpłatę z góry, rozpoczniemy realizację twojego zamówienia po otrzymaniu wpłaty. Zwykle trwa to 1-5 min .
  • 2. Post-paid- możesz opłacać za zlecenia przelewem po otrzymaniu faktury VAT. Aby rozliczać się przelewem po otrzymaniu faktury, prześlij nam skany dokumentów rejestracyjnych firmy (nadanie NIP, REGON oraz KRS lub wpis do EDG). Nasz adres: biuro@sendit.pl
  • Jak zamówić kuriera, by odebrał przesyłkę jutro?

    Dla DPD złóż zamówienie w Sendit.pl po godz. 17:00.

    Dla UPS do każdego zlecenia w usłudze, termin odbioru jest planowany na następny dzień roboczy następujący po dniu przyjęcia zlecenia do realizacji.
  • Czy dane klienta do wysyłki z Allegro.pl są przenoszone do formularza zamówienia w serwisie Sendit.pl?

    Istnieje możliwość przeniesienia danych osoby, która skorzystała z oferty sprzedaży, zamieszczonej w serwisie Allegro.pl.
    Należy wejść w zakładkę Moje allegro gdzie widoczne będą nasze zakończone oferty sprzedaży.

    Po kliknięciu ikony z danymi kontrahentów pokażą się dane osoby, która dokonała zakupu. Ikona przesyłki przenosi do formularza zamówienia kuriera. Następnie zostaniemy przeniesieni do formularza zamówienia przesyłki. System automatycznie wypełni dane nadawcy i odbiorcy zgodnie z danymi pobranymi z Allegro.pl.

    Aby zakończyć proces zamówienia przesyłki pozostaje nam podać wymiary i wagę przesyłki/przesyłek, ilość nadawanych paczek o danej wadze oraz zaznaczyć wybrane opcje dodatkowe.

    Po podaniu tych niezbędnych danych na dole strony pojawi się wycena dla każdego przewoźnika wraz z opcją złożenia zamówienia.
  • Jak złożyć zamówienie, wykorzystując dane kontrahenta, który dokonał zakupu przedmiotu na kilku naszych ofertach sprzedaży w serwisie Allegro.pl ?

    Aby nadać przesyłkę z wykorzystaniem danych osoby, która skorzystała z kilku ofert sprzedaży na serwisie Allegro.pl, należy wejść w zakładkę Moje allegro

    Klikając na ikonę Kontrahenci zostaniemy przeniesieni do danych kontrahentów czyli osoby, która dokonała zakupu. Następnie klikamy w ikonę zamówienia przesyłki.

    Pojawi się okno z listą ofert sprzedaży, na których dana osoba dokonała zakupu. Zaznaczamy te pozycje, do których chcemy wykonać zlecenie wysyłki i klikamy na przycisk Zamów kuriera. Po kliknięciu w nią zostaniemy przeniesieni do formularza zamówienia przesyłki. System automatycznie wypełni dane nadawcy i odbiorcy zgodnie z danymi pobranymi z Allegro.pl.

    Aby zakończyć proces zamówienia przesyłki pozostaje nam podać wymiary i wagę przesyłki/przesyłek, ilość nadawanych paczek o danej wadze oraz zaznaczyć wybrane opcje dodatkowe.

    Po podaniu tych niezbędnych danych na dole strony pojawi się wycena dla każdego przewoźnika wraz z opcją złożenia zamówienia.
  • Jak długo trwa realizacja zamówienia? Kiedy otrzymam list przewozowy?

    Płacisz z góry przez PayU?
    Twoje zamówienie zrealizujemy w ciągu kilku minut od chwili otrzymania potwierdzenia płatności. Potwierdzenie otrzymujemy po około 1-5 minut.

    Rozliczasz się z nami w formie postpaid?
    Twoim zamówieniem także zajmiemy się w ciągu kilku minut od złożenia zamówienia.

    Na adres podany w ustawieniach Sendit.pl wyślemy e-mail z linkiem do listu przewozowego. Wydrukuj go i przekaż kurierowi razem z paczką. Termin odbioru paczki przez kuriera (DPD i UPS) jest widoczny w wiadomości e-mail. W przypadku InPost na liście przewozowym będzie kod do otwarcia skrytki, w której zostawisz paczkę.

    UWAGA!!! Jeżeli nie zaznaczyłeś opcji Automatycznie generuj protokół odbioru pamiętaj aby go wygenerować w panelu zarządzania przesyłkami. Jest to dokument wymagalny dla usług DPD.
  • Czy muszę wydrukować list przewozowy?

    Tak. Jest to konieczne do nadania przesyłki. Przesyłka musi zostać oklejona listem przewozowym, aby dotarła do odbiorcy zgodnie z danymi wprowadzonymi w formularzu zlecenia.

    UWAGA!!! Kurier ma prawo odmówić przyjęcia paczki nieoklejonej listem przewozowym.

    List przewozowy otrzymasz od nas e-mailem jako załącznik do wiadomości. Możesz go również pobrać i wydrukować z panelu zarządzania przesyłkami.

    Pamiętaj również o wygenerowaniu i wydrukowaniu protokołu odbioru, który jest dowodem nadania przesyłki /patrz temat Jak wygenerować protokół odbioru?.
  • Jak nakleić list przewozowy Poczty Polskiej Kurier 48?

    List przewozowy w usłudze Poczta Polska Kurier 48 składa się z trzech elementów.

    Dokument w całości jest istotny dla przewoźnika, jeden z odcinków jest bowiem drukiem awiza potrzebnym w przypadku gdy kurier nie zastanie adresata.

    List należy złożyć na trzy części, pozostawiając widoczny jeden z odcinków z danymi adresata i zawierający kod kreskowy. Tak złożony list najlepiej umieścić w koszulce foliowej i nakleić na paczkę.
    Koszulkę foliową można bezpłatnie otrzymać w urzędzie pocztowym, należy poprosić materiał o nazwie Druk 71. Możliwe jest również naklejenie złożonego listu na paczkę np. taśmą klejącą na obrzeżach złożonego dokumentu.

    Jako dowód nadania proszę wydrukować list przewozowy w dwóch egzemplarzach i na jednym poprosić o podpis urzędnika na Poczcie. Będzie stanowiło to potwierdzenie nadania paczki.

    Doradzamy!
    Gdy pracownik poczty podstempluje przesyłkę zrób proszę czytelne zdjęcie przesyłki z wyraźną pieczątką poczty – posłuży Ci to jako potwierdzenie nadania.
  • Jak korzystać z kodów rabatowych?

    Jeżeli posiadasz kod rabatowy, wpisz go w odpowiednie pole w drugim kroku procesu zamawiania przesyłki Podsumowanie i płatność .
    Jeżeli kod rabatowy będzie aktywny – kwota do zapłaty zostanie pomniejszona o jego wartość.

    PAMIĘTAJ!!!
    1. W przypadku, kiedy wartość kodu rabatowego jest wyższa od wartości usługi, kwota do zapłaty wynosi 0 zł, w związku z czym nie powstaje nadwyżka do dalszego wykorzystania, kod rabatowy jest dezaktywowany po jego wykorzystaniu.
    2. W przypadku przesyłek InPost kodów rabatowych można użyć tylko dla zleceń jedno-paczkowych. Oznacza to, że nie można skorzystać z kodu rabatowego w sytuacji nadania więcej niż jednej paczki na tym samym formularzu wysyłki.
    3.Wartość kodu rabatowego to kwota brutto.
    4.Promocje nie sumują się.
  • Jak wygenerować protokół odbioru?

    Przejdź do panelu zarządzania przesyłkami. W zakładce Przesyłki w trakcie realizacji zaznacz przesyłki po lewej stronie(maksymalnie 10), do których chcesz wygenerować protokół odbioru i wybierz opcję Generuj protokoły.

    Wygenerowany protokół odbioru wydrukuj w dwóch egzemplarzach dla wysyłki DPD i poproś kuriera o podpis.

    Protokół odbioru można również wygenerować automatycznie podczas składania zlecenia. W tym celu należy na stronie Podsumowanie i płatność zaznaczyć opcję Automatycznie generuj protokół odbioru.

    W przypadku przesyłek UPS protokół odbioru nie jest generowany, jako dowód nadania wydrukuj kopię listu przewozowego i poproś kuriera o podpis.
  • Wysyłam więcej paczek, czy mogę liczyć na lepsze stawki?

    Niższe ceny dla paczek DPD Polska dostępne są dla tych Użytkowników, którzy rozliczają wysyłkę raz w miesiącu przelewem po otrzymaniu faktury VAT (post paid).

    Cennik Biznes dedykowany jest wszystkim Użytkownikom naszego serwisu, niezależnie od formy prawnej rejestracji.

    Niższe stawki uzależnione są od miesięcznej liczby wysyłanych paczek. Im więcej Użytkownik wysyła paczek, tym otrzymuje bardziej atrakcyjne ceny. W przypadku, gdy Użytkownik w ciągu miesiąca (np. 15-stego) zmienił sposób płatności, to paczki opłacone "z góry" nie są wliczane do wolumenu paczek rabatowanych. Anulowane zlecenia nie są wliczane do miesięcznego wolumenu paczkowego.

    Zliczanie wolumenu paczkowego następuje od pierwszego dnia każdego miesiąca do momentu wystawienia faktury VAT (wyjątkiem są wcześniej opisani Użytkownicy, którzy w ciągu miesiąca zmienili sposób płatności z płatności „z góry” na płatność „z dołu”). Paczki zaliczane są do danego progu rabatowego, od momentu osiągnięcia przez zlecenie statusu "oczekiwanie na kuriera".

    Do sumy zliczana jest liczba poszczególnych paczek z danego zlecenia.

    Licznik paczek jest zerowany z początkiem każdego miesiąca. W ciągu jednego miesiąca stawki naliczane są dynamicznie według bieżącego wolumenu paczkowego, co oznacza, że do końca danego okresu rozliczeniowego stawka ta może wielokrotnie się zmienić, ale obowiązuje ta z dnia wystawienia faktury VAT. Szczegółowy cennik Biznes dla DPD Polska znajduje się w zakładce Oferta

    Niższe stawki obowiązują tylko dla wysyłki krajowej i nie obejmują przesyłek paletowych oraz usług dodatkowych.
  • Co w sytuacji, gdy status mojego zlecenia to Błąd przyjęcia zlecenia przez operatora?

    Błąd przyjęcia zlecenia przez operatora to status wynikający z problemów technicznych po stronie Przewoźnika.

    W przypadku, gdy w Twoim zleceniu pojawi się taki komunikat prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mail z naszym Działem Współpracy z Klientem. Wówczas będziemy mogli podjąć interwencję, sprawdzić przyczynę pojawiania się błędu i jeśli będzie to możliwe skutecznie go wyeliminować.
    Dane do kontaktu, znajdziesz tutaj
  • Co to jest płatność PayByLink?

    PayByLink jest to forma płatności kwoty pobrania przy zleceniach Inpost Paczkomaty.

    Dotyczy ona tylko wybranych paczkomatów.

    Odbiorca przesyłki z usługą pobranie (COD) otrzyma wiadomość e-mail z powiadomieniem o gotowej do odbioru paczce wraz z linkiem do płatności elektronicznej (PayByLink). Po dokonaniu wpłaty przesłany zostanie do Odbiorcy kod do odbioru przesyłki w Paczkomacie.
  • Na jakie konto bankowe jest zwracane pobranie?

    Rachunek wprowadzony w koncie Użytkownika na moment składania zlecenia zostaje zapisany w zleceniu do zwrotu kwoty za usługę dodatkową Pobranie.

    Beneficjentem jest zawsze klient serwisu- Zleceniodawca.

    Zapisane w złożonym zleceniu konto bankowe nie podlega edycji poprzez zmianę danych w koncie Użytkownika Numer konta do zwrotu kwoty pobrania widoczny jest w szczegółach danego zlecenia (ikona lupy).
  • Co zrobić gdy kurier nie odbierze paczki?

    Firmy kurierskie każdorazowo podejmują próbę odbioru przesyłki od Nadawcy. W sytuacji, gdy odbiór nie zostanie zrealizowany w deklarowanym przez firmę kurierską terminie koniecznie zaplanuj tzw. nowy termin odbioru.

    Każde zlecenie Sendit otrzymuje indywidualny numer zlecenia odbioru wraz z jego terminem realizacji. W przypadku braku realizacji odbioru termin ten wygasa z końcem danego dnia i należy zaplanować tzw. nowy termin odbioru.

    Zaplanowanie nowego terminu odbioru na najbliższy możliwy termin możliwe jest poprzez samodzielne ponowienie odbioru.
    Zaplanowanie nowego terminu odbioru wraz z ustaleniem konkretnego przedziału godzinowego możliwe jest dzięki bezpośredniemu kontaktowi z firmą kurierską. Koniecznie podaj konsultantowi numer zlecenia odbioru paczki (wysłany Tobie w wiadomości e-mail wraz z Listem Przewozowym).

    Numery kontaktowe do firm kurierskich: DPD 22 577 55 10, UPS 22 534 00 00.
  • Jak anulować zlecenie?

    Zlecenie złożone za pośrednictwem Sendit.pl można anulować na trzy sposoby.
    Poprzez:
  • 1. Akcję „Anuluj zlecenie” (ikona krzyżyka) z zakładki MOJE PRZESYŁKI/PRZESYŁKI W TRAKCIE REALIZACJ. Powoduje to wysłanie automatycznej wiadomości e-mail do Działu Współpracy z Klientem.
  • 2. Formularz kontaktowy z zakładki KONTAKT serwisu Sendit. Wystarczy wybrać temat wiadomości „Anulowanie zlecenia”. W treści wstaw numer zlecenia do anulowania.
  • 3. Dyspozycję e-mail wysłaną na adres: biuro@sendit.pl. W odpowiedzi na każde z powyższych konsultant anuluje Twoje zlecenie i potwierdzi jego usunięcie w wiadomości zwrotnej.

  • UWAGA!!!Dyspozycje anulowania przekazane telefoniczne nie są przyjmowane przez nasz Dział Współpracy z Klientem. Zlecenia są usuwane jedynie w odpowiedzi na informacje przekazane w formie pisemnej.