Cennik Standard

Cennik dla klientów indywidualnych

Wszystkie cenniki mają charakter orientacyjny. Dokładną wycenę Twojej przesyłki poznasz po zalogowaniu. Jesteś klientem biznesowym? Zarejestruj się i poznaj cennik specjalnie dla Twojej firmy.

Załóż darmowe konto
Nadajesz przesyłkę międzynarodową? Potrzebujesz wysłać towar na palecie? Zaloguj się i sprawdź koszty.

Cennik InPost Kurier

Niniejszy cennik ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 par.1 Kodeksu Cywilnego. Dokładną wycenę Twojej przesyłki poznasz po zalogowaniu.

W skrócie o InPost Kurier

UwagaOdbiór paczek dla zleceń złożonych do 12:00 realizowany jest tego samego dnia.
Kluczowe elementy oferty
  • Przewidywany termin doręczenia to następny dzień roboczy
  • Pełen tracking
  • Wliczone ubezpieczenie do 200 zł
  • Dwie próby doręczenia
  • Tylko paczki standardowe
Opcjonalne usługi dodatkowe
  • Ubezpieczenie do 50000 zł
  • Powiadomienia SMS i e-mail
Ograniczenia
  • Maksymalna waga paczki: 50 kg
  • Maksymalna długość paczki: 200 cm
  • Konieczne jest wydrukowanie listu przewozowego
Nadaj z Apaczką przesyłkę InPost Kurier

Prowadzisz działalność gospodarczą?

Ten cennik został przygotowany dla klientów indywidualnych. Poznaj specjalną ofertę dla biznesu.

Informacje podstawowe

Przesyłki standardowe zawierające wyłącznie elementy o wadze do 50 kg.
Maksymalna dopuszczalna długość paczki wynosi 200 cm, a suma wymiarów (wysokość, długość, szerokość) 220 cm.
Do przesyłek o długości większej niż 120 cm przewoźnik nalicza dodatkową opłatę za element niestandardowy.
Do każdej przesyłki obliczana jest waga wymiarowa (długość x szerokość x wysokość [cm] / 6000).
Kategoria wagowa jest ustalana według wyższej wagi (rzeczywistej lub wymiarowej).

UwagaPrzesyłki nadane po godzinie 12:00 będą traktowane jako nadane w następnym dniu roboczym.
Przewidywany termin doręczenia to następny dzień roboczy, gwarantowany termin doręczenia wynosi 14 dni.

Operator zastrzega sobie prawo do naliczania, zgodnie z Cennikiem, opłaty dodatkowej za ustalenie paczki gabarytowej oraz wagi gabarytowej, jak również za każdy rozpoczęty kilogram wagi gabarytowej ponad 50 kg wagi gabarytowej, przy czym jeżeli waga gabarytowa przekroczy 70 kg, Operator będzie traktował i wyceniał taką paczkę gabarytową, jako przesyłkę paletową.
Za każdy element niestandardowy naliczana jest dodatkowa opłata zgodnie z cennikiem.


Wykonywane są dwie próby doręczenia, po drugiej nieudanej próbie przesyłkę można odebrać w ciągu kolejnych 3 dni roboczych we wskazanym w powiadomieniu miejscu i czasie. Powiadomienie pozostawia lub przesyła Przewoźnik.
Przez cały okres listopada i grudnia po pierwszej próbie doręczenia, Przewoźnik pozostawi pod adresem doręczenia informację (tzw. awizo) lub powiadomi wiadomością sms lub e-mail Odbiorcę o tym, że może odebrać Przesyłkę w ciągu kolejnych 3 dni roboczych we wskazanym w powiadomieniu miejscu i czasie.

Usługi dodatkowe

Ubezpieczenie – wszystkie przesyłki są ubezpieczone do 200 zł Możliwe jest wykupienie ubezpieczenia do kwoty 50 000 zł za dodatkową opłatą.


Pobranie (COD) – pobranie od odbiorcy ustalonej przez nadawcę kwoty.
Maksymalna kwota pobrania wynosi 5 000 zł.

Kwotę pobrania przelewamy na rachunek klienta w ciągu 6-7 dni roboczych od daty przekazania pieniędzy kurierowi.


Przeadresowanie – dyspozycja zmiany adresu doręczenia.


Zwrot przesyłki niedoręczalnej – zwrot do nadawcy przesyłki, której doręczenie było niemożliwe z przyczyn niezależnych od przewoźnika, np. z powodu odmowy przyjęcia lub uiszczenia kwoty pobrania, błędnego lub nieistniejącego adresu podanego w liście przewozowym. Opłata pobierana jest również w przypadku gdy Nadawca zrezygnuje z odbioru paczki zwrotnej. Do ceny za zwrot przesyłki doliczana jest opłata za ubezpieczenie zgodnie z cennikiem.

W przypadku gdy zwrot przesyłki się nie powiedzie, kierowana jest do punktu z którego można ją odebrać w ciągu kolejnych 3 dni roboczych. Gdy przesyłka nie zostanie odebrana to traktowana jest jako niedoręczalna i kierowana jest do Magazynu Przesyłek Niedoręczalnych Operatora.


Elementy niestandardowe – przesyłki, które z powodu nietypowego kształtu lub opakowania są trudniejsze w przewozie i sortowaniu, i z tego tytułu naliczana jest za nie opłata dodatkowa. Do elementów niestandardowych są zaliczane przedmioty:

  • paczka, której jeden z wymiarów przekracza 120 cm lub której suma wymiarów (długość + szerokość + wysokość) przekracza 220 cm;
  • o kształcie cylindrycznym, takie jak: beczki, bębny, wiadra, które nie są całkowicie zamknięte w opakowaniu zewnętrznym z tektury falistej;
  • o kształcie okrągłym, owalnym, nieregularnych kształtach, z wystającymi elementami;
  • o lepkiej powierzchni, uniemożliwiającą swobodne zsuwanie się;
  • zawierające ostre lub wystające elementy;
  • opony zapkowane niezgodnie z zasadami pakowania opon (opis poniżej).

UwagaPrzewoźnik może także naliczyć dodatkową opłatę za obsługę dla każdej paczki, która w jego ocenie będzie wymagała specjalnej obsługi.


Zasady przygotowania i pakowania przesyłek InPostporadnik

Zasady pakowania opon w usłudze Inpost Kurier:

  • Opony powinny być zapakowane w folię lub inny rodzaj tworzywa pakunkowego, dopuszcza się możliwość użycia foli stretch.
  • Maksymalna liczba opon wchodząca w skład jednej paczki to 2 sztuki, do rozmiaru opony 15″, bez felg. Tego typu zestaw powinien być połączony (ostretchowany oraz zbindowany/sklejony taśmą) w sposób uniemożliwiający ich rozdzielenie.
  • Opony powyżej rozmiaru 15″ powinny być nadawane pojedynczo i opakowane w pudełko kartonowe.
  • Opony z felgami nie są przyjmowane do transportu.

Weryfikacja wagi lub wymiarów (za każdą paczkę) – opłata jest naliczana w przypadku podania niezgodnych z rzeczywistością wagi i/lub wymiarów paczki.


Dopłata za nadanie przesyłki dłużycowej – Dopłata za nadanie paczki dłuższej niż 200 cm (maksymalnie 350 cm) W ramach serwisu Sendit.pl nie można nadać paczki dłużycowej.


Nadanie przesyłki niezgodnej ze zleceniem – w przypadku przekazania przesyłki niezgodnej ze złożonym zleceniem naliczona zostanie opłata zgodnie z regulaminem i cennikiem Przewoźnika realizującego zlecenie.


Procedura reklamacyjna – w przypadku reklamacji usługi Przewoźnika, zgłoszenie należy kierować zgodnie z zasadami opisanymi w Dziale Reklamacje (https://www.sendit.pl/artykul/jak-zlozyc-reklamacje-i-sprawdzic-jej-status ).


Towary zakazanelista towarów wyłączonych z transportu.